۱۵ سال کلاهبرداری از مسافر غیرقانونی ژاپن

15 سال کلاهبرداری از مسافر غیرقانونی ژاپن

یک مرد ایرانی که به صورت قاچاق به ژاپن رفته بود و در مدت 15 سال دسترنج خود را برای پسرخاله اش به ایران می فرستاد وقتی به کشور بازگشت فهمید پسرخاله اش به او خیانت کرده و با پول های او برای خودش خانه خریده است.

به گزارش خبرنگار ما این مرد که بهروز نام دارد و از 25سالگی برای کار به ژاپن رفته بود ماه گذشته پس از 15 سال در حالی به ایران بازگشت که تصور می کرد پسرخاله اش رامین پول هایش را پس انداز کرده و اکنون به او تحویل می دهد. اما وقتی نزد وی رفت، متوجه شد رامین به او خیانت کرده و با پول هایی که او در این سال ها برایش می فرستاده صاحب خانه شده است. این مرد وقتی نتوانست پسرخاله اش را برای پس دادن پول هایش راضی کند به دادسرای ناحیه 4 تهران رفت و از او شکایت کرد. بهروز هنگامی که در برابر بازپرس جواد میری رئیس شعبه 8 دادسرا قرار گرفت ماجرا را این طور شرح داد؛ سال 73 یک خودرو داشتم و با آن مسافرکشی می کردم. اما یک روز صبح وقتی می خواستم سر کار بروم فهمیدم سارقان خودروام را دزدیده اند. بعد از آن وضعیت مالی بدی پیدا کردم و پس از مدتی که دنبال کار گشتم تصمیم گرفتم همراه چند تن از دوستانم برای کار به ژاپن سفر کنم. آن طور که شنیده بودم در آنجا حقوق خوبی به کارگران می دادند. در ژاپن چون مهاجرتم غیرقانونی بود همه کارهایم مخفیانه انجام می شد و مجبور بودم برای انجام کارهایم باج های سنگین به دلال ها و قاچاقچیان انسان بپردازم. چند هفته پس از مهاجرت در یک رستوران مشغول به کار شدم و حقوق خوبی هم دریافت می کردم. بعد از چند ماه که پول هایم زیاد شد چون از یک سو اجازه افتتاح حساب در بانک های ژاپن را نداشتم و از سویی دیگر نگهداری پول ها در محل کارم عاقلانه به نظر نمی رسید با پسرخاله ام که از کودکی با هم بزرگ شده بودیم، تماس گرفتم و پس از صحبت با او قرار شد من هر ماه پول هایم را به وسیله پست برایش بفرستم تا برایم پس انداز کند.

این ماجرا 15 سال طول کشید و طی این سال ها به امید اینکه به ایران برمی گردم و زندگی راحتی خواهم داشت به سختی کار می کردم. عاقبت پلیس ژاپن متوجه اقامت غیرقانونی ام شد و من را از آنجا اخراج کرد. این موضوع اهمیت چندانی برایم نداشت چون می دانستم پسرخاله ام همه پول هایم را برایم پس انداز کرده است. اما چند هفته پیش وقتی به تهران آمدم و نزد رامین رفتم او منکر همه چیز شد و گفت پولی از ژاپن به دستش نرسیده است. من فکر نمی کردم فردی که با او بزرگ شده ام حاضر شود با دسترنج 15ساله ام این کار را انجام دهد اما واقعیت این بود که رامین طی این سال ها فریبم داده بود. در حقیقت من 15 سال در ژاپن برای پسرخاله ام کار می کردم.

به دنبال ثبت این اظهارات بازپرس پرونده رامین را به دادسرا فراخواند تا در برابر اظهارات پسرخاله اش پاسخگو باشد. او هنگامی که خود را در برابر اتهام خیانت در امانت دید باز هم به انکار ماجرا پرداخت و گفت هیچ پولی از بهروز نگرفته است. در حالی که متهم یک راننده تاکسی ساده است شواهد نشان می دهد او سال گذشته در یکی از مناطق شمالی تهران خانه مجللی خریده است و همین موضوع باعث شد او بیش از گذشته در مظان اتهام قرار گیرد. از سویی در ادامه روند رسیدگی به این پرونده شاکی که مدرکی برای اثبات حرف هایش نداشت سه نفر از دوستانش را که در ژاپن همراه او بودند و از ارسال پول برای پسرخاله اش اطلاع داشتند به عنوان شاهد به دادسرا آورد و آنها نیز حرف هایش را تایید کردند. بنابراین متهم به دستور بازپرس پرونده با صدور قرار وثیقه روانه زندان شد تا تحقیقات تکمیلی انجام شود.

mahnadi - هلند - هارلم
چقدر وحشتناک بعداز سالهابه امیدی برگردی . حالابماند چقدر زحمت کشیدی سرجلوی کس وناکس خم کردی مجبور به انجام کارهایی نه چندان خوب و............. متاسفانه این حکومت انصاف ومحبت راستی وصداقت رو از بین برده چون حق واقعی ملت رو بهشون نمیدن مردم هم به ......مجبورند. اومدن دین بهمون بدن دنیا رو ه ازمون گرفتن . به امید پیروزی ملت شریف ایران وسرافرازی ملن ایران در همه مقطع های زندگی اجتماعی واقتصادی معنوی ودنیایی
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

shahin 12 - انگلیس - چشر
این چقدر ساده دل بوده و از احوالات مردم ایران بی خبر که فکر کرده ادمهای ایران اون ادمهای 15 سال پیش هستند.الان داداش حاضره سر دادشو بخاطر چند صد هزار تومان ببره!!! چه برسه به پسر خاله و رفیق
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
یعنی آخر سادگی . کسی نیس بگه تو اگه عقل داشتی تو پونزده سال یه راهی پیدا کرده بودی که تو همون ژاپن بمونی . الان رفتی ایران که چی ؟
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

گاگولی - مالزی - سایبر
احیانا ایشون پسرخاله "صادق محصولی" نبوده ؟؟
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.