نیروی انتظامی: مسئولان خاطی بازداشتگاه کهریزک عزل و تنبیه شدند

نیروی انتظامی: مسئولان خاطی بازداشتگاه کهریزک عزل و تنبیه شدند

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ناجا، در اطلاعیه ای درباره تعطیل بازداشتگاه کهریزک و رسیدگی به تخلفات "مسئولان خاطی" توضیح داده است .

در این اطلاعیه که از سوی اداره‌ کل اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا صادر شده، آمده است که تیم ویژه‌ای توسط بازرسی کل ناجا مسئول پیگیری موضوع بازداشتگاه کهریزک شده که گزارش بررسی ها و اقدامات اولیه خود را ارائه کرده است .

بنا بر این گزارش تعدادی از بازداشت شدگان 18 تیر به طور موقت به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند که به گفته ناجا اصولا اعزام بازداشتی‌ها به این بازداشتگاه‌ صحیح نبوده است؛ زیرا این بازداشتگاه برای "نگهداری موقت و تادیب اراذل و اوباش" در طرح امنیت اجتماعی و با شرایط زیستی سختگیرانه ایجاد شده بود .

در ادامه این اطلاعیه آمده است که " محدودیت پذیرش بازداشتگاه و اضافه شدن دستگیرشدگان 18 تیر باعث تراکم جمعیت دربند بازداشتی‌ها شده و شرایط نامساعد زیستی و بهداشتی موجبات آزار و اذیت آنان را فراهم می‌آورد ."

طبق گزارش تیم ویژه بازرسی کل ناجا بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و مصاحبه با بازداشت‌شدگان و مطلعان، " سهل‌انگاری و تخلف تعدادی از مسئولان، ماموران و کارکنان بازداشتگاه کهریزک و رده‌های نظارتی محرز" است .

به همین دلیل ظاهرا برای این افراد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که در خصوص این افراد، اقدامات تنبیهی درون‌سازمانی نیز اعمال شده است. از جمله :

- عزل و تنبیه مسئولان بازداشتگاه به دلیل پذیرش بازداشت‌شدگان بیش از ظرفیت بازداشت‌گاه، عدم انعکاس محدودیت‌ها و مشکلات به سلسله مراتب، بی‌توجهی و عدم نظارت و کنترل بر زیرمجموعه و عدم توجه به تدابیر ابلاغ در خصوص نحوه‌ نگهداری و مراقبت از بازداشت‌شدگان .

- عزل و تنبیه دو تن از مسئولانی که در انجام وظایف نظارتی و کنترلی کوتاهی و سهل‌انگاری داشته‌اند .

- برخورد و تنبیه دو تن از افسران نگهبان وقت به دلیل اقدام خودسرانه در تنبیه بدنی بازداشت‌شدگان .

- تنبیه انضباطی تعدادی دیگری از مسوولان و مامورانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد شرایط به وجود آمده نقش داشته‌اند .

به گفته فرمانده ناجا همه کسانی که در بازداشتگاه کهریزک نگهداری می شدند به زندان اوین منتقل شده اند

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب تهران واقع است، در جریان اعتراضات اخیر

به گفته خانواده برخی از قربانیان اعتراضات اخیر در ایران، فرزندان آنان پس از دستگیری به کهریزک انتقال یافته بودند.

روز سه شنبه، 28 ژوئیه (6 مرداد)، اعلام شد که دستور تعطیل بازداشتگاه کهریزک صادر شده است .

یک روز پیش از آن، آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، دستورتعطیل یک بازداشتگاه در تهران را به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن صادر کرده اما نام این محل فاش نشده بود .

بعضی می گویند کشته شدن چند نفر از بازداشت شدگان، باعث شد تا دستور تعطیلی آن صادر شود .

یک هفته پس از تعطیل این بازداشتگاه، سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا اعلام کرد که این نیرو تا یک ماه دیگر در محل بازداشتگاه کهریزک، بازداشتگاه جدیدی می سازد که تحت نظارت سازمان زندان ها اداره خواهد شد .

همچنین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرده بود که با پیشنهاد این شورا افراد و "مسئولان خاطی" مرتبط با بازداشتگاه کهریزک از سمت خود برکنار می شوند و تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند .

این شورا مسئولان ذیربط را مکلف کرد "علاوه برجبران زیان های وارد شده به افرادی که نسبت به حقوق آنان تعدی صورت گرفته،تسهیلات لازم را برای رسیدگی به شکایات آنان فراهم کنند ."

به گفته فرمانده ناجا همه کسانی که در این بازداشتگاه نگهداری می شدند به زندان اوین منتقل شده اند .

به عنوان یکی از محل های احتمالی نگهداری و بازجویی از بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات در خبرها انعکاس یافت .
قازقلنگ - ایران - تهران
لاشیا زدین جوونای مردمو کشتین حالا تازه عزل و نصب میکنید؟ خامنه ای یه خشتکی از اون تنبونت در بیاریم که همون خشتک برات عمامه بشه و نیاز نداشته باشی که از انگلیس عمامه بخری پفیوز لاشی
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

mnm - کره - کره
زرشک .جنایتکارها
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
مرده شور ببره قیافه همتونو نکبتا
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

saharrr - امریکا - فلوریدا
اقدام خودسرانه در تنبیه بدنی بازداشت‌شدگان...الهی بمیرییییین وووای معلوم نیست بیچاره هارو چجوری زدن نامردای حرررومزاده :(((((
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
اه کی تنبیه شدند ما نفهمیدیم حتما برای جریمه از کهریزک رفتند شمیران خدمت کنند زکی بابا ریدین با این جریمه ها خر هم خدتون تشریف دارید اقای فرمانده یکسری الاغ وحشی
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

paradisemail - ایران - کرمان
پس احمدی مقدم چرا هنوز ه ول میگرده
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

afshin7174 - هند - بنگالور
آره دیگه احتمالا جیزززشون کردن که دیگه آدم نکشن شکنجه نکنن و از بطری فقط و فقط جهت نوشیدن آب یا نوشابه و یا شربت استفاده کنن. آخرش هم بهشون گفتن بد بد بد ..
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

vezveznazi - ایران - ایران
ناجا.ن=نا مرد.ا=انسان کش.ج=جا نماز اب کش(دستمال به دست).ا=اسلامی.اگر راست می گویید خامنه ای را که دستور کشتن وبه زندان انداختن دلاوران ایران را داده است بازداشت و محاکمه کنید.خامنه ای جام زهر اماده است.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
شما......گفتید و ما هم باورکردیم...خر.خودتی با ان علی گدا.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

paradisemail - ایران - کرمان
احمدی مقدم پسرخاله احمدی نژاده لذا دروغ گفتن براش مثل اب خوردنه
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

salar_20 - ایران - همدان
لعنت به روح اجداد و فامیلاتو ن با این کثا فت کاریتان
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

mashhabib - کانادا - کبک
قبر پدر ادم دروغگو فش فش؟!!!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

sheyvar - ایران - تبریز
جناب فرمانده ناجا . نمیشد یک دادگاهی چیزی بشه برای این افراد تحت ما تحت شما ؟. بیچاره دانشجو را صد تا بلا سرش میارید ولی به مهره های دست نشانده تان اینجوری نسخه میپیچید؟. جون عمه ات تو گفتی و ما باور کردیم.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

paltalk - امارات - دبی
از چاله رفتن تو چاه
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

m_r - استرالپا - سیدنی
با درد و سلام حضور همه آزاد گان ایران و ایرانی‌. دارند مثل سگ میترسند و میلرزاند از جنبش و حرکت این قیرن عزیز و شریف. ....لعنتی و قاتل از رو هم نمیروند وای به آن کس یا کس‌های که دوباره روزی به این جانیان تاریخ رو آورده و کثافت‌ها و جنیا تات‌های آن‌ها را فراموش کنند و دنبال این‌ها باشند لعنت خدا و بنده خدا به این کثافت‌های ضد بشر . مرگ و نابود با د ارتجاع سیاه زیر لوای دین و مذهب
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
مگر یکی از بچه های این آقایون بمیره تا ماله کشی کنند....
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

narenji - ایران - تهران
اقا چرا زر زر میکنی مردک . آدم کشتین اونجا . الاغ میفهمی ؟
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

mazany - ایران - آمل
دادگاه جانیان و قاتلان را علنی کنید
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
خر خودتونید. تنبیه شدن یعنی چی؟اصلا مگر دستور رهبری کشتن اون جوونها نبود؟اسامی قاتلین چیه؟مردم اعتراض کردند و شما جلادان به دستور رهبر کثیفتون به عنوان خس و خاشاک واشوبگر انها را کشتید.حالا هم ما شما کثفتها را نمی خواهیم و از پای نخواهیم نشست. نابود باد افکار ضد انسانی ولی وقیهتون و اوباشهای حامی او.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
چلاقو اون ملیجکش فراموش نشه
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
میشه بگید چجور تنبیهی مثلابهشون بجای خون پاساژ تقدیم کردید یا بججای حج فرستادید سوریه . مملکتی بی صاحب سای ولگردی که ازخودشون تصمیم بگیرن اونهم در جایی که باید در اون عدالت به اجرا دربیاید مجرم در هرجرمی چه رسد به این طفلکی ها که فقط فریاد حق خواهیشان بلند بود . رهبر که وقیه باشه رییس جمهورقدیم وکودتاچی جدیدهم وزیرکردان ومحصولی خوب در دستگاه قضایی قاضی مرتضویها وزیردستان هم آچار سرخود میشوند البته الکی نه راستکی من نبودم دستم بود؟؟!!!!!!!!!!!!!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

poriyaye_vali - قطر - دوحه
احتمالا خلع عمامه شدند. خودت خری مستر احمدی مقدم
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

yaghout - آلمان - آلمان
می شه بگید ا.ن - خ.ر - شاهرودی و تمام همدستاشون از جمله ریس تمام زندان ها رو کی اعدام می کنید تا جشن بگیریم؟؟؟؟
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
درود دوستان. همیشه من دور میرسم و انچه رو که میخاهم بگویم شما گرامیان گفته اید. زنده باشید و پایدار و پیروز. مرگ بر تازی و تازی پرست
جمعه 16 مرداد 1388

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
تو که راست میگی ولی تو روح پدر هرچی دروغگو مثل تو ست . شما بی ناموسان دارید با ناموس ملت چه میکنید ؟ لعنت بدین و آپین و هرچه که مورد باور شما اسلامیان حکومتی است که قرآنتون فاسد پیغمبرتون فاسد امامانتان جانی پیروانتان ام الفساد رهبرانتان متعفن و افکار تان لجن آلود است که اینطور زن و بچهء ملت مارا در زندانها مورد تجاوز و شکنجه و کشتار قرار میدین . لعنت به خود وپدرومادر اون مستآجر چاه جمکران که بخاطر ظهورمنحوسش دارید بشریت را بخاک و خون میکشید و دنیارا بگند کشیدید که بوی این گندابه از اعماق چاه جمکران به سرزمین ما نشت کرده است . درود برخردگرایان خرافات ستیز و شیر زنان و دلیر مردان مبارز راه آزادی . کاش این سایت صوتی بود که باصدای فریادم لرزه بکاخ علی شیرهای د...س مینداختم . بخدا بی ادب نیستم . دلم پراست .
جمعه 16 مرداد 1388

3setareh - امریکا - ارواین
ای تو روح ....رهبر و مترسک انترش مموت ا.ن.
جمعه 16 مرداد 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
اینها از یک مادر 100 پدر عرب بوجود امده یکی از دیگری پست تر و کثیفتر اگر بگویند شب است.یقینا روز خواهد بود .کثافتها هنوز می کشند و شکنجه می کنند بعد دم از مسئولان خاطی!!!!!!!!!مرگ بر دینتان خدایتان.
جمعه 16 مرداد 1388

سنجاقک - امریکا - ا......
آره ارواح عمه تان خر خودتون هستید الاغ های بیشعور فکر کردید همین گفتید ما هم زود زود باور کردیم ای که به تیر غیب گرفتار بشید
جمعه 16 مرداد 1388

irany awareh - سوپد - ستگهلم
خودشون میبرند خودشون میدوزند.ملت گور نیست.میبیند هر گاری گه در این بازداشتگاه شده بدستور خود شمشیر زن یگدست (خامنه ای)بوده.اما اشگال ندارد.بگشید ما را ملت ما بیدارتر میشود.
جمعه 16 مرداد 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
احتمالا مسوول خاطی٬ سرباز وظیفه ای بوده که ریش تراش یکی از زندانیان را دزدیده بود!
شنبه 17 مرداد 1388

sascha - امریکا - سن هوزه
نیروی انتظامی: مسئولان خاطی بازداشتگاه کهریزک عزل و تنبیه شدند ......احتمالا اینها یه کم دلرحم بودن و یه بویی از انسانیت برده بودن اینام حسابشونو رسیدن ....خدایا خودت نسل این اشغالارو بردار که اینقدر ظلم نکنن .بچه ها براتون دعا میکنم و بهتون افتخار میکنم .مرگ بر اخوند و بسیجی حیوان صفت و مرگ بر دینی که بوی خون و نابرابری ازش میباره .زنده باد ایرانی
شنبه 17 مرداد 1388

مانفرد - ایران - ایران
نفری هزارتومن جریمه نقدی و دوبار بشین و پاشو و سه نفر هم از کهریزک عزل و جهت ادامه جنایت به زندان قصر رفتند. وای که هرچه میگذره و میشنویم بوی تعفن بیشتری رو حس میکنیم .یعنی چی که تنبیه و عزل. اینها جانی هستن.یه بسیجی چلغوز رو کتک زدند همشونو گرفتید اونوقت این بی خانوادهها فقط عزل.تف به ذاتتون ... به خطاها
شنبه 17 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.