صحبت های تلفنی یک مادر ۶۶ ساله ایرانی با یکی از تلویزیون ها - ویدیو

صحبت های تلفنی یک مادر 66 ساله ایرانی با یکی از تلویزیون ها

من نامم مارال است. از تهران تماس میگیرم. من یک زن 66 ساله هستم. ما یک گروه 3 نفره هستیم که با هم ارتباط داریم و بیرون میرویم و خودمان رهبر خودمان هستیم. من از همه کوچکترم. 66 سال دارم. بعدی 70 و دیگری 73 ساله است که میجنگیم پابپای جوانها. شما نمیبینید چه خبر است. شما فقط در فیلمها میبینید که یکی تیر خورده و می افتد و بعد هم که فیلمبرداری تمام میشود بلند میشود و قاه قاه میخندد برای اشتباهی که شاید در فیلم کرده باشد. ولی اینبار وقتی تیر میخورد بلند نمیشود چون این فیلم نیست ولی روحش میخندد. درست مثل یک فیلم جنگیست ولی جنگ واقعی روح و جسم است، جنگ آزادیست، جنگ فرار از یک زندان بزرگ بنام ایرانست. انسانها یا مرگ واقعی میخواهند یا زندگی واقعی. دیگر ترسها ریخته اند. دیگر کسی از چیزی نمیترسد. مردم دست در دست هم هستند در خیابانها برای بدست آوردن زندگی، نفس کشیدن واقعی و بیرون آمدن از این زندان بزرگ. وقتی که پول مردم را گرفتند و خرج ترور و حماس و حزب الله و غیره کردند، روح و روحیه و اخلاق و ایمان و شرف و حیثیت وناموس همه را گرفتند، آنقدر گرفتند که همه بجوش آمدند. دیگر نمیترسند، چون چیزی ندارند که از دست بدهند. بخدا قسم، قسم به خدای خودم، البته که خدای خودم، چیزهایی دیدم که مطمئن هستم که تا مردم حقشان را نگیرند و در و دروازه این زندان بزرگ باز نشود ول نخواهند کرد. حق گرفتنیست، دادنی نیست. کجا هستند آن پدران و مادرانی که دو دستی زندگی و شرف و ناموس و هستی و وجودشان را بدست یک عده نامرد دادند. حالا بلند شوید. بخاطر بچه هایتان، حق آنان را پس بگیرید. شرف را به ایران برگردانید. شما نمیدانید با مردم چه میکنند. شما فقط فیلم سینمایی تماشا میکنید. فیلم تراژدی، فیلم وحشت، فیلمی که تمام آرتیستهای آن 30 سال تحریم دیدند، دکترا گرفتند. این فیلم واقعی را بازی میکنند و تِم خودشان را مینویسند، با تمام وجودشان. این فیلم حق است. فیلم سند حق است.

حالا اینها را گفتم، بگذارید از خوبیهای این چند روزه بگم. شما نمیدانید قبل از این برنامه درین چند سال مردم چقدر عصبانی و زودرنج و غیر عادی شده بودند. همه در حالت اینکه در یک سفر خسته کننده کاری باشند زندگی میکردند. ولی دیگر مسافرت دارد تمام میشود و میخواهند به خانه هایشان برگردند، چون دیگر این هتل خیلی کثیف و بدبو شده، دیگر ماموریت تمام شده. حالا فقط پول هتل را پرداخت میکنند. اصلا بابت پول دادن و بهاء دادن ناراضی نیستند، میخواهند بروند خانه هایشان. ناراضی ازین بها دادن نیستند. میروند و از صفر شروع میکنند. بخدا نمیتوانید باور کنید که در خیابانها، مغازه ها و گذرها مردم چقدر متفاوت شده اند. قیافه ها و چشمان خندان، دیگر دماغها بالا نیست و فخر فروشی نیست. با دو انگشت هفتِ پیروزی از کنار هم رد میشوند. ماشینها که از کنار هم رد میشوند، با انگشت پیروزی رد میشوند و جواب میگیرند از همه. دیگر در صف های نان و تره بار و غیره دعوا نمیشود. عبوسی ها از چهره ها رخت میبندد. در حالی که باتوم میخورند گویی که نوازش میشوند و زمین میخورند و دوباره بلند میشوند تا به راهشان ادامه دهند. حالا من یکی از آنها هستم. درست در سن 66 سالگی در اثر زدن باتوم به من بزمین خوردم. هنوز زانوهایم سیاهست، ولی خوشحالم. (گریه مارال) … همه خوب و با محبت شدند. دیگر ماشینها روی خط عابر نمی ایستند. قبلا می ایستادند. وقتی اعتراض میکردم میگفتند “خانم دلت خوشه، برو بابا“. ولی حالا اگر کسی هم ایستاد عذر خواهی میکند. مگر این بیشرف ها میگذارند که آدم اعصاب داشته باشد. همه به هم حالا احترام میگذارند. نمیدانم قبلیها از کرۀ دیگری آمده بودند یا امروزیها! شما نمیدانید چقدر روحیه مغازه داران عوض شده. با اینکه دیگر مشتری خیلی کمتر دارند درین چند روزه، ولی ناراحت نیستند. همه حالت آماده باش، جنگی دارند. برای پائین کشیدن کرکره ها. خیابان ما مردم زیادی از خانه ها الله و اکبر میگویند. شما نمیدانید وقتی ساعت 10 شب میشه چطور تهران میلرزد. مثل آهنگ و ملودی اوج میگیرد. یک آرامش به آدم میدهد. من از چند نقطه شهر خبر دارم. نیاوران، محمودیه، شهرک غرب، اسلامشهر، افسریه و زعفرانیه آشنا دارم و با یکدیگر تماس داریم تا مطلع شویم در کجا صدا هست، الله و اکبر هست، شعار مرگ بر دیکتاتور هست. در همین موقع که عده ای از مردم در خیابان بودند، از پنجره فریاد میزدند، چند بسیجی آمدند و فحاشی کردند و لحظاتی بعد در حدود 20 موتور سوار چماقدار در حال تیر هوایی زدن وارد خیابان ما شدند. ریختند، زدند، سوار ماشین کردند و بردند ولی مردم از بالا و پائین آنها را هو میکردند. وقتی مردم آنها را میگیرند سکوت میکنند و مثل بید میلرزند. فقط قدرتشان درین چماقهاست تا موقعی که دستشان است ولی هیچ… نیستند. من میدانم که بالاخره ما پیروزیم چون حق با ماست. چند روز قبل از انتخابات عزای فاطمه بود، با تاکسی از خیابانها میگذشتم، در قسمتهای مختلف شهر میدیدم در حدود بیست تا سی نفری جلوی مساجد در حال سینه زدن و عزاداری بودند ولی مردم انگار نه انگار، هیچ توجهی به آنها نداشتند. با چشم خودم دیدم دخترانی با روسری قرمز، پسران با تیشرت قرمز از کنار آنها میگذشتند و چون زمان انتخابات بود حتی اگر لخت هم بیرون میرفتی چیزی نمیگفتند.

اکنون با اینکه جنگ است ولی اعصابها خوب است، روحیه ها خوب است، امیدها آمده، دوباره برگشته، دیگر کسی نمیترسد.

درمورد مرگ ندا که اینها میگویند کار اجنبی است، یادتان هست که در سال 57 جلوی دانشگاه جوانی را کشتند و روی دست بلند کردند و انقلاب را شروع کردند. اینها خوب بلدند چه کنند، چه بگویند، چگونه تهمت بزنند، چون خودشان این کاره اند. حالا میگویند ندا را بیگانه ها کشتنند. یعنی که باور میکند؟ اگر بگویند الان روز است، مردم میگویند شب است. یک چیز دیگر، قبل از انتخابات در ماشینها دختران و پسران برای کاندیداهااعلامیه پخش میکردند. یک روز که سوار تاکسی بودم، جوانی امد که اعلامیه ای به ما بدهد، من نگرفتم. راننده اعلامیه را گرفت و دید پشت آن نوشته شده “رای ندهید”. پشیمان شدم که چرا نگرفتم تا مدرک داشته باشم. بین اینان انقدر اختلاف است و آخر باید خودشان خودشان را بخورند. سگ مازندرانی را نگیرد جز سگ مازندرانی….


جهت دانلود مستقیم و بدون فیلتر ویدئو در ایران اینجا کلیک کنید.

جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود برنامه پخش ویدئوهای دانلود شده اینجا کلیک نمایید.

bluestar - ایران - تهران
مادر عزیز! به غیرتت احترام میگذارم ولی مردم ایران در سال 57 اشتباهی مرتکب نشدند. آنها آزادی میخواستند چیزی که حکومت شاهنشاهی مطلقا به آنها نمیداد. مردم ما فقط دو اشتباه بزرگ کردند. یکی اینکه در براندازی حکومت عجله کردند و تغییرات تدریجی انجام ندادند. دیگر اینکه بعد از جنگ کنار کشیدند. پای خون جوانانشان نایستادند. اینها که الان آمدند ربطی به انقلاب 57 ندارند. حتی یک قطره خون نریختند. یک سیلی نخوردند. یمک شب بازداشت نشدند. آیت الشیطان مصباح یزدی از اول با انقلاب و آیت الله خمینی مخالف بود. احمدی نژاد یک شب در ساواک بازداشت نشده حتی یک روز سابقه جبهه نداره. امیدوارم این دفعه عجله نکنید و از چاله به چاه نیفتید. نسل شما در انقلاب 57 هدف درستی داشت ولی انقدر شتابزده عمل کرد که الان فرزندنتان میگویند شما ما را از چاله به چاه انداختید. امیدوارم نسل من اشتباه نسل شما را تکرار نکنند تا 20 سال بعد فرزندانمان نگویند شما ما را از چاه به درک اسفل انداختید.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

payam armani - انگلیس - منچستر
وااااااای که قلبم پر شد از غرور و امید .اشک بغضم را آزاد کرد.شیر زن وطنم چه گفت با نا مردمان.چه زیبا حال وطن را برای ما غربت نشینان غصه وار گفت.بغضم را آزاد کرد.راحت شدم از بغض چند روزه.ولی افتخار آمیز گفت.با استواری .درود بر تو ای ماندانای زمان.درود بر مادران استوار و آزاده.ننگ بر نا مردمانی که هنوز زیر پرچم جمهوری اسلامی سخن و شعار میدهند.ما یک پرچم ملی بیشتر نداریم و آن پرچم شیر و خورشید است.درود بر ایرانیان آزاده درووود.....ما هستیم.....
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

irani48 - انگلستان - منچستر
دورود به شما سه عزیز.به شما مادران شیر دل.از روئ شما شرمنده ام.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

irani1 - المان - هسن
زنده باشی مادرم ودهها سال دیگر در ایران ازاد زندگی کنی.ایرانی عاری از حکومت اسلامی.در جمهوریت واقعی. مرگ بر اخوند.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

persianshadow1 - انگلستان - برایتون
. bluestar - ایران - تهران: این خبر رو که خوندی:. *اعلامیه های پخش شده در اصفهان برای تجمع فردا پنجشنبه 15 مرداد*. دیدی که اون 65 ملیون هم اسم اسلام ننگین رو حذف کردن!! میدونم همین دورو برا داری بو میکشی که یک تفرقه ای ایجاد کنی!حضورت عرض کنم که در این سایت عرب زاده بودن خودت رو بیش از این به نمایش نگذار. برات یک شعر مینویسم خوب بخون و بهش فکر کن:. آنکس که نداند و بداند که نداند ، لنگان خرک خویش به مقصد برساند. آنکس که نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابدالدهر بماند. آنکس که بداند و نداند که بداند، بیدارش نمایید که تا خفته نماند. آنکس که بداند و بداند که بداند، اسب شرف از گنبد گردون بجهاند . مردم ایران الان اسب شرف از گنبد گردون بجهاندند!! بپا زیر سم رخش رستم نری!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

سنجاقک - امریکا - ا......
درود به تو شیر زن ایرانی . فقط میتونم بگم بهت افتخار میکنم بانوی ایران بانوی سرزمین من ایران بانوی شیردل بانوی ایرانی ایران زمین
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

amin7777 - انگلستان - منچستر
فکر کردین شیر زن و ایرانی با غیرت به کی میگن؟ به شما ای مادر من. کاش من هم ایران بودم. ای بابا دلم خیلی پره.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

irani_jp - ایران - تهران
بی آبرو کردن قطبی خیانتکار . https://www.youtube.com/watch?v=CbrG4BYSyiYeurl. لطفا هر کدام از دوستان که در بالاترین عضو هستند این لینک رو شیر کنند.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

سنجاقک - امریکا - ا......
درود به تو شیر زن ایرانی . فقط میتونم بگم بهت افتخار میکنم بانوی ایران بانوی سرزمین من ایران بانوی شیردل بانوی ایرانی ایران زمین
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
قربون اشکهات برم مادر٬از این که شما با اون سن سال در مقابل رژیم ایستادگی ومقاومت میکنی از خودم خجالت میکشم.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

مادر - کره - سئول
درود بر شرف مادران و زنان ایران زمین از مادر عزادار تا مادر بزرگها تا دختران دانشجو تمام بانوانهایی که تشنه آزادی هستند درود بر شما خداوند خدای زنده یار و محافظ همه شماها باشد و بماند. من نیز با شما در این گوشه دنیا هستم.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

irany awareh - سوپد - ستگهلم
نیم رخ- پسر گرد-سید مهدی -بشنوپد و بمیرید. اسلامتون به بن بست رسپده
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
بله من هم موافقم کو پدر و مادرائی که این مملکت را دو دستی به این بی همه چیزا تحویل دادند.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

Nedaye Melate Mazlum Iran - آلمان - دوسلدورف
من اینو روز بزرگداشت چهلم شهدا شنیدم و کلی گریه کردم و موهای تنم سیخ شد. آره ، منم همین چیزارو از خانوادم تو تهران میشنوم. اینا عین واقعیته ...
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

h1978 - سوید - گوتنبرگ
درود به غیرتت مادرم ادامه بده ما پیروزیم . ما ایرانیان خارج از کشور شما رو حمایت می کنیم . ما باید با تکیه به خودمون ریشه ظلمو بسوزانیم وریشه عدل و ازادی رو بنهانیم به امید روزی که همه در ارمش و صلح در کنار هم زندگی کنیم پس همه با هم بگویم استقلال ازادی جمهوری ایرانی.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
جنگ فرار از یک زندان بزرگ بنام ایرانست. انسانها یا مرگ واقعی میخواهند یا زندگی واقعی.کاملا همه در حالت اینکه در یک سفر خسته کننده کاری باشند زندگی میکردند حرف دل ماست مادر درود بر شما
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

bij - المان - المان
بسیار خردمندانه بخصوص در دو مورد یکی اینکه دیگر ترسها ریخته بعد از 30 سال زندانی بودن در زندان ایران و دیگری در حال حاضر بدون سازماندهی مردم در مقابل یکدیگر قوانین شهری را رعایت میکنند! کی می تواند منکر کشته و شکنجه شدن دگر اندیشان در دوره خمینی و به امضای او میباشد!!! 30 سال زیر قیمومیت دین وحشت زمان نسبتن طولانیست!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

bij - المان - المان
کیست که منکر ارامگاه خاوران شود؟! کیست که نداند بدون امضای خمینی هزاران دگراندیش به مسلخگاه دین وحشت برده نمیشدند؟! و کیست که نداند که جنایت خمینی فقط از طرف معدود سران رژیم چون منتظری مورد اعتراض قرار گرفت؟! 30 سال ایران زندانی با زندانبان حکومت مکتبی ما ایرانیان را بس!!!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

kereshmeh - دانمارک - یلینگ
فقط می‌تونم بگم که امیدوارم پیروز باشید و خدا کمکتون کنه اما ‌ای کاش خدا صدامون بشنوه .به امید سرنگونی جمهوری اسلامی
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
درود بر شیرزانان ایران زمین که همیشه در تاریخ شکوهنند ایران نقش اصلی داشته اید. شیردلان ایران زمین را شما در دامن پاک خود پرورش دادید تا به ظالمان و احریمنان زمان سر تعظیم فرود نیاورده و با جنایتکاران و بیناموسان و دزدان نامرد و بیشرفها و ییغرتها و وطنفروشان جنگیده و ریشه تمام این مفسدان را بسوزانیم.بانوی عزیزم ملت ایران چه داخل و چه حارج از ایران با هم اتحاد دارنند و رژیم منفور و جهل اسهال را ریشه کن و نابود میکنیم.ملاها و مزدوران دیگر حایی در بین ملت ایران ندارند و بزودی در جشن ملی با به آتش زدن ریشه پوسیده آن با رهبر و انتر و مزدوران برای همیشه چاهلان را به آتش جهنم میسپاریم.مرگ بر جمهوری اسهالی و گدا علی و انتر و مزدوران کر و کور و سیاه دل ..................................................
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

m.j.a - امارات - دبی
باید به این خودکامگان ثابت کنیم که:. فسیکفیکهم الله. همانا خداوند ما را کفایت میکند. ما خدا رو داریم پس پیروزیم/ پس همه چیز داریم/ نه نیازی به چوب و چماق داریم نه به توپ تفنگ چون خدا رو داریم چون همدیگه رو داریم
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
https://www.youtube.com/watch?v=MZoJQ9v0m78 دفاع از خود در مقابل باتوم.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

kreativ - المان - هایدلبرگ
درود بر تو ای بانوی روشنفکر ایرانی! واقعا حرفات روحیه میده! امیوارم که شما و دوستای شیردل و نترستون زنده باشید و روز ازاد شدن از این زندان و ظلمت را ببینید و دوباره بعد از سالها هوای ازادی و عدالت و زندگی واقعی را تنفس کنید و توی خیابانها همراه با همه ایرانیهای ازاد شده از اسارت شادی کنید و به ریش این بیهمه کسهای ادمکش و کله پوک بخندید و زیر پاتون مثل سوسک لهشون کنید.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
چه کسانی بودند می گفتند رهبر راهنما میخواهند بفرمایید با این صلابت وبزرگی بهتر از هرسیاستمدار پخته وژنرال با تاکتیک های جنگی . درود وصد درود بر شریفترین مردم ایرانیاهای مبارزودلیر
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

jazire_marjan - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران . کاملا باهاتون موافقم
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

parna53 - امریکا - سانفرانسیسکو
درود بر تو ای شیر زن درود بر تو .
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

سارا-دوبلین ایرلند - ایرلند - دوبلین
bluestar - ایران - تهران اگه سن خودت قد نمیده برواز بزرگتر هات بپرس و بیشتر تحقیق کن که آیا زمان شاه واقعا مردم آزادی نداشتن؟؟؟ مگه انقلاب نکردن که آزادی داشته باشن؟؟؟ خب پس دیگه الان چه مرگشونه؟؟؟ یه ذره از این جو گرفتگیه رنگ سبز بیا بیرون. راستش من یکی از رنگ های مورد علاقم سبز بود ولی توی این مدت و با دیدن تند روهایی مثه شما داره این رنگ از جلو چشام میوفته
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

bahareiran - ایران - ایران
مادرغیورم توراست میگی پرش رفته کمش مونده درودروازه های این زندان بزرگ باید شکسته بشه دیگه هیچکی از هیچی نمیترسه روحیه هاخوبه ومردم مثه قبل سرخورده نیستن چون میدونن با تمام نفسشون همه تلاششون رو میکنن .............پیش بسوی ازادی ایران و ایرانی.استقلال ازادی جمهوری ایرانی
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

vezveznazi - ایران - ایران
شما شیر زنان ایران زمین افتخار ما هستیدجا شما در قلب های ماست
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

jina jina - انگلستان - لندن
درود بر شما مادر جان و قربون اون اشکهاتون بشم. به امید ازادی ایران از دست این لاشخورهای عرب زده
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

ejafa - انگلیس - منچستر
زنده باشی مادر بعد از ماهها اشک سوق تو چشمام یعنی واقعا مردم اینجوری شدن؟
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

esfahan_20 - ایران - اصفهان
ننگ بر اسلام ضد بشری و طرفدارانش.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

mn4434 - انگلیس - لندن
زنده باشی شیر زن ایران زمین. به داشتن چنین شیر زن ها باید افتخار کرد
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
دست بوس شما شیرمادران میهنم هستم. این ارمغان کوچک از سوی فرزند شما به شیر مادران ایرانی ام. میهـــنم، مادر مـــــن، سرزمین پاک مـــــــن ،،،،،، بهترین خوب و قشنگم، تویی تو خــدای من. مادر جون گریه نکن، دلت نسوزه برای مـن ،،،،،، مادرم مهر دلــــــــــم، توی تو خــــــدای من. ببین من آزاده شدم، از دینِ ستم رها شدم ،،،،،، اشکان، ندا، سهراب منم، فرزند ایران منم. پر پرواز میکشــــــم، نماد آزادی شـــــــــدم ،،،،،، از ستم رها شـــدم، فرزنــد این خاک منــم. مادرم مهــــــــر دلم، مادر خوب و قشنگــــم ،،،،،، تویی تو خــدای من، تویی تو خــــــدای من . تویی تو خـــــــــــــــــــــــــــــدای مـــــــــــــن.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
jazire_marjan - ایران - تهران . سپاسگزارم. پاینده باشید
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
persianshadow1 - انگلستان - برایتون . شما در انگلستان تشریف دارید و برای همین با عکس یک اطلاعیه دولتی هدفدار و گمراه کننده بازی خوردید.تشریف بیارید ایران تا شبها صدای الله اکبر ملت ایران رو با گوش خود بشنوید. چرا به جای استناد به عکس یک اعلامیه چاپ شده بدون امضا به فیلمهای یوتیوب توجه نمیکنید که مردم با شعارهای الله اکبر و یا حسین میرحسین تظاهرات میکنند؟در ضمن در مورد دولتی بودن این اطلاعیه در تاپیک مربوط توضیح دادم. حتما بخوانید
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
سارا-دوبلین ایرلند - ایرلند - دوبلین . به جای پرس و جو از بزرگترها کتاب ((آخرین سفر شاه))نوشته ((ویلیام شوکراس)) را بخوانید. هر صاحب اندیشه ای میدونه که نظام شاهنشاهی یک نظام دیکتاتوریه که آزادیهای به حق مردم رو سلب میکنه.پهلوی هم از این موضوع مستثنی نبود. مردم ما انقلاب کردند که آزادی داشته باشند ولی بر خلاف دستور امام علی(( کلکم راع و کلکم مسوول)) در نیمه راه حکومت را رها کردند و نامحرمانی که کوچکترین سهمی در انقلاب مردم نداشتند به درون حکومت خزیدند درست مثل حکومت بنی امیه در صدر اسلام. حالا هم مردم میخواهند به اصول اولیه برگردند تکرار شعارهای سال 57 گواه آنست. چرا از کلمه تندرو استفاده میکنید؟ چون پشت سر رهبر جنبش -میرحسین موسوی- حرکت میکنم؟ چون شعارهای تند سیاسی مخالف رژیم و دهان پرکن (و البته بی اثر) نمیدم تندرو هستم؟!!!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. bluestar - ایران - تهران. .........چرا از کلمه تندرو استفاده میکنید؟ چون پشت سر رهبر جنبش -میرحسین موسوی- حرکت میکنم؟ چون شعارهای تند سیاسی مخالف رژیم و دهان پرکن (و البته بی اثر) نمیدم تندرو هستم؟!!!. bluestar - ایران - تهران. ننگ ما - ننگ ما - رهبر الدنگ ما https://www.iranianuk.com/article.php?id=40140. دروغگو!
جمعه 16 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز . هنوز فرق رهبر و رژیم رو نمیدونی؟ رهبر یه مقام قابل عزل در رژیم جمهوری اسلامیه. مخالفت با رهبر با مخالفت با رژیم و مخالفت با قانون اساسی فرق داره. این رو بفهم.
جمعه 16 مرداد 1388

سارا-دوبلین ایرلند - ایرلند - دوبلین
bluestar - ایران - تهران معلومه اینقده کوچیکی که خودت تجربه ا ی عینی از قبل از انقلاب نداری و اینه که به کتاب و نوشته های افرادی فقط متوسل می شی که خودتم نمی دونی کی هستند. کوچولو جان من شخصاْ با هر دیکتاتوری ضدیت دارم حتی شاهنشاهی ولی بازم بهت توصیه میکنم اول کتاب و نوشته رو بزار زمین بلند شو برو از پیر مردایی که هر کدومشون یه دریا خاطره ی مستند و واقعی تو سینه هاشونه بپرس آیا واقعاْ قبل از انقلاب دیکتاتوری بود اونم در حدی که تو داری میگی؟ نه عزیز قربانی نوشتجات کتاب ها اگرم دیکتاتوری بود برای اون کمونیست زده ها و جو گیر شده های شوروی و لنین و استالینی بود که همیشه دهنشون ژر از شعارای گنده گنده و گنده گوزی و لی در عمل تا حالا ندیدیم این نظا م های کمونیستی و اینهمه ادعای دفاع از قشر کارگر و خلق و این اراجیف شکم یک نفر رو هم توی دنیا سر کرده باشه . در ضمن چرا فقط آزادی رو در اربده کشیدن های سیاسی باید دید؟ قبل از انقلاب از بستگان خود من بلند می شدن هفت نفر رفیق همش با 500 تا تک تومدن میرفتن دور ایران رو میزدن و صفای دنیا رو میکردن. آیا این خودش یه جور آزادی نیست؟
جمعه 16 مرداد 1388

poriyaye_vali - قطر - دوحه
ایولله...........................واقعا جه حرفهای تکان دهنده ای میزنه این مادر غیور. پیروزی نزدیک است. مرگ بر بسیجی مفت خور. وای چه حالی کردم... درود به شرفت شیرزن ایران زمین
جمعه 16 مرداد 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
bluestar - ایران - تهران . بسیجی هزار رنگ ...
جمعه 16 مرداد 1388

bij - المان - المان
به اخرین بیگداری(وقاحتی) که bluestar - ایران - تهران مرتکب شده ( مناظره با من) رجوع کنید:. https://www.iranianuk.com/article.php?id=40230
جمعه 16 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
سارا-دوبلین ایرلند - ایرلند - دوبلین . در نظام شاهنشاهی اگر بهترین آدم هم شاه باشه باز هم دیکتاتوریه . چون قدرت دست یک نفره . bij - المان - المان . وقاحت کار کسانی است که به کاربران دیگر و اعتقادات آنها توهین میکنند. ظاهرا در فرهنگ شما به پاسخهای مستدل و منطقی وقاحت میگویند؟
جمعه 16 مرداد 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. bluestar - ایران - تهران. مخالفت با رهبر با مخالفت با رژیم و مخالفت با قانون اساسی فرق داره. """"". از همون اول هم ما می دونستیم که تو یک بسیجی هستی و موضع تو نسبت به جمهوری اسلامی چیه.
جمعه 16 مرداد 1388

bij - المان - المان
bluestar - ایران - تهران، پسر بد کسی که با تهمت دروغ و افترا سعی بر ماله کشی روی فضاحات و جنایات اسلام را دارد توهین کرده است! اگر تو به حواریون ا.ن. انتقاد کنی و باورهای انها را مورد سرزنش قرار دهی توهین محسوب میشود؟! پسر بد! تو علنن به باورهای دیگران با الفاظ لومپنی حمله میکنی بعد انتظار داری از طرف مقابل چی بشنوی؟!
جمعه 16 مرداد 1388

bij - المان - المان
bluestar - ایران - تهران، تو مدت نسبتن طولانی راجع به دین وحشت، دلایل مستند را از هم مکاتبه ایها و من پرسیده ای و برایت از انواع سرشناسان مذهبی ریز و درشت و کتب معتبر (نه فقط طبری که تو به ان حساسیت داری!) فاکت اورده اند!! منظورت از تکرار سوالات بی محتوا چیست؟ نکنه این اطلاعات را از ما می گیری و در سایت دیگر با اسم مستعار دیگری خلاف عقیده *bluestar* تبلیغ می کنی؟
جمعه 16 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
توهین با جواب مستدل و منطقی و انتقاد و تشکیک خیلی فرق داره. نکنه در فرهنگ شما به عبارات و کلماتی مثل: ((دین وحشت)) و ((راه امام علی چپ )) و ((ای نادان)) و ((چقدر باید یکنفر مثل تو نادان باشه )) و توهین به پیشوای دینی و حتی خدا((سادیست بودن الله و بعبارتی محمد)) پاسخ منطقی میگویند؟. کسی که در مناظره با به قول خودش هم مکاتبه ای به جای پاسخ و سوال مرتب او را نادان خطاب کند تا به گمان خود او را از ادامه بحث منصرف کند یا بحث را به توهینهای کوچه بازاری بکشاند آدم منطقی است؟ نه عقده شخصیت دارد. چقدر یک نفر باید دروغگو و وقیح باشه؟ یکبار دیگه افاضات خودت در https://iranianuk.com/article.php?id=40230 را مطالعه کن تا ببینی لمپن کیه. چه کسی از الفاظ لمپنی استفاده میکنه؟ تو و همفکرانت یا من؟ در بحثهات مرتبا به طرف مقابل توهین میکنی تا او را منصرف کنی. پناه بر خدا از آدم دروغگوی وقیح
جمعه 16 مرداد 1388

bij - المان - المان
bluestar - ایران - تهران، عاقلان دانند!. سوره نساء آیه 56: (آنان را که به آیات ما کافر شدند به آتش خواهیم افکند هر گاه پوست تنشان بپزد پوستی دیگرشان دهیم ، تا عذاب خدا را بچشند) کیست که با این گفته محمد پی به سادیست بودن الله و بعبارتی محمد نبرد؟! کلمه سادیست که یک نوع بیماریست و یک واقعیت برای ازادگان، یک توهین برای مقدس مابها!!!!!!
شنبه 17 مرداد 1388

Green vote - ایران - مشهد
دوست عزیز bluestar - ایران - تهران.من کاملا با شما موافقم .یا حق
شنبه 17 مرداد 1388

bij - المان - المان
مسلمانان مقدس ماب چون bluestar و دوستانش معتقدن: ((در جنگ داخلی با غیر خودی(محمد در حجاز با قبایل داخلی در جنگ بود!) هر فضاحت و جنایتی که در قران امده قابل اجراست! خمینی و خامنه ای و دار و دسته شان زندان اوین را جهنمی ساختند برای غیرخودیها در جنگ داخلی با دگراندیشان. الله، خدای وحشت، جهنمش را سرمشق زندانهایی چون اوین قرارداد تا اعمال ضد انسانی را در کمال برای ان زندانها نشان داده باشد!)) ننگت باد دین وحشت!
شنبه 17 مرداد 1388

bij - المان - المان
bluestar اصلن اهل بد و بیراه نیست . ((«مردک» «نفهم» این قوانین ثانویه هستند و در طول زمان و مکان قابل تغییرند. چرا به فرهنگ وهابی سعودیها استناد میکنی؟ میدونی از نظر مفتی وهابی مدینه جنابعالی «حرامزاده» و «کافر» تشریف داری؟)) *فحشهایی که bluestar بتازگی در این ادرس می اورد تاییدی بر لومپن بودن اوست! https://www.iranianuk.com/article.php?id=40278
شنبه 17 مرداد 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرک
الهی من بمیرم برای دل پر درد تو اشکهایم امانم نمی دهد خدایا به این مردم کمک کن امین
شنبه 17 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
bij - المان - المان . اگر به نظر تو سادیست توهین نیست پس اون دو نفری هم که نطفه تو را گذاشتند حتما منگولیست بودند. اصلا ناراحت نشی . منگولیسم توهین نیست. یه بیماریه
شنبه 17 مرداد 1388

bij - المان - المان
بحران اخیر که شکاف عمیقی در درون ساختار حاکمیت ایجاد کرده و سران پر نفوذ رژیم را در برابر هم قرار داده، اکنون وارد مرحله تعیین کننده‌ای شده است. روند حذف و نفی اصلاح‌طلبان از سوی حاکمیت، با رادیکال شدن خواست‌ها و شعارهای اعتراضی مردم، همآهنگ شده است. اکنون دیگر انتخاب فقط بین حکومت مکتبی(در کنارش حکومت مطلقه ولی فقیه) یا عرفی‌گرایی است! اصلاح‌طلبانی که آرمان‌های دموکراتیک داشته‌اند یا دارند چاره‌ای جز پیوستن به نیروهای تحول‌خواه و نفی حکومت مذهبی نخواهند داشت!
شنبه 17 مرداد 1388

bij - المان - المان
bluestar - ایران - تهران، چه کسی میتواند بهتر از خودت لومپن بودن تو مقدس ماب را به نمایش بگذارد! با تشکر از اینکه نادانیت را تایید کردی!
یکشنبه 18 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.