گیبز سخنانش در مورد احمدی نژاد را تصحیح کرد

گیبز سخنانش در مورد احمدی نژاد را تصحیح کرد

آمریکا می گوید در ماه سپتامبر امسال در مورد تلاش برای مذاکره با ایران بازبینی خواهد کرد

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید آمریکا گفته است که سخنش در مورد رئیس جمهوری "منتخب" بودن محمود احمدی نژاد را تصحیح می کند.

رابرت گیبز روز سه شنبه (چهارم اوت) گفته بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری "منتخب" ایران است.

این مقام آمریکایی از اظهار نظر صریح در مورد "مشروعیت" ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد خودداری کرده بود.

به گفته وی، این یک موضوع داخلیست که به مردم ایران مربوط است و ارتباطی به دولت آمریکا ندارد.

رابرت گیبز روز چهارشنبه (5 اوت) به خبرنگاران گفت می خواهد صحبت های روز سه شنبه خود در مورد رئیس جمهوری ایران را تصحیح کند.

سخنگوی کاخ سفید اینبار گفت که او نمی تواند در مورد این که احمدی نژاد از سوی مردم انتخاب شده باشد "قضاوت" بکند.

او ضمن اشاره به برگزاری مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد گفت: "واضح است که برای مردم ایران در مورد منصفانه برگزار شدن انتخابات سوال هایی مطرح است. ما تصمیم درباره این موضوع را به آن ها واگذار می کنیم."

دولت آمریکا با وجود انتقادهایی که از برخوردهای "خشن" دولت ایران با مردم معترض کرده است، همچنان تاکید دارد که برنامه اش برای مذاکره اتمی با ایران تغییر نکرده است.

مخالفان محمود احمدی نژاد که او را به ارتکاب تقلب در رای گیری ها متهم کرده اند، دولت وی را نامشروع می دانند، اما خود او و طرفدارانش این اتهام ها را بی اساس می دانند.

آمریکا که با ایران روابط دیپلماتیک ندارد دیپلماتی در مراسم سوگند رئیس جمهوری ایران نفرستاد.

سخنگوی کاخ سفید پیشتر تاکید کرده بود که این امر به معنای به رسمیت نشناختن محمود احمدی نژاد نیست.

دولت باراک اوباما هرچند بر مذاکره با دولت محمود احمدی نژاد تاکید دارد، هیچگاه توسل به گزینه نظامی علیه ایران را صراحتا رد نکرده است و می گوید که در صورت بی نیتجه بودن مذاکرات اتمی تحریم های "فلج کننده" علیه ایران در نظر خواهد گرفت.

p.h - هند - پونه
خوب اینا که نمیتونن با موسوی بشینن مذاکره کنن .. معلومه با ا.ن باید مذاکره میکنن .. این دلیل به رسمیت شناختن ندارد
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

778899 - ایران - شیراز
ظاهرآ در ینگه دنیا مسئولین اول حرف می زنند بعد فکر می کنند.این چندمین. بار است که مجبور شدند سخنان نسنجیده خود را اصلاح کنند.مردم ایران باید به چه زبانی اعلام بکنند که این ا.ن رئیس جمهور غیر قانونی و غیر شرعی است.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

Larkiden - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
باید دید تا کی جمهوری دیکتاتوری اسلامی میتونه به اینها باج بده تا یه جورایی هواشونو داشته باشند...وگرنه اینها به فکر مردم ایران نیستند و منظوری هم اگر داشته باشند تنها کم کردن تاثیر روسیه در منطقه میتونه باشه که البته همین هم برای مردم ایران یک هدف محسوب میشه.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
اتحاد اتحاد. ایرانی غیور وبا شرف باید دست بدست هم تا رسیدن به اهدافمان که همانا ایرانی ازاد و دموکراتیک است برسیم. از بچه های غیور اذری خواهش میکنم که سعی در فلج کردن این رژیم بکنند. باید هوشمندانه عمل کنیم چون دشمنان ایران و ایرانی تا دندان مسلح است وسرمایه ایران را خرج خرید اسلحه و کمک ناروا به عربها میکنه وما ملت مظلوم ولی با شرف و بیدار هر کس به هر نحوی که میتونه و با اتحاد کامل سعی در فلج کردن این نظام ضذ بشری در تمام زمینه ها.اعتصاب افشا اگاه سازی . مبارزات همراه با نافرمانی های مدنی بهترین راه برای پیشبرد این جنبش سبز مردمی است. ما پیروز خواهیم شد.سحر نزدیک است
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

shahin 12 - انگلیس - یوکی
من بارها و بارها گفتم و میگم هیچ کشوری غربی دلش به کشورهای مسلمان نسوخته و نخواهد سوخت و انها فقط بدنبال منافع خودشان هستند چه با تحریم که دودش میره تو چش مردم چه با جنگ که باز هم ملت گشته و بی خونه میشند.وهدف چپاول کشورهای ثروتمند مسلمان و عقب نگه داشتن ان کشورهاست.نمونه اش سرنگونی شاه و اوردن خمینی جنایتکار که بجز بدبختی و عقب ماندگی چیزی دیگری نداشت.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

peran33_mar - انگلیس - لستر
لوله های نفت رو بکشه سمت کشورشون همه اون بی وجدان رو به رسمیت مشناسن.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
همانطوری که احمدی نژاد گفت کسی منتظر تبریکُ تایید و یا رسمیت شناختن آین اجنبی ها نیست. فقط کسانی به حرفهای اینها دل خوش کرده اند که هیچ پشتوانه مردمی ندارند. نه ملتی که بی نظیرترین درصد مشارکت را در انتخابات داشته است. ا گه اینها از عدم پشتیبانی ملت مطمءن بودند حتی یک دقیقه صبر نمی کردند و به کشور حمله می کردند. مثل عراق و افغانستان. اینها بعد از سی سال حساب کار دستشون آمده . لذا دچار سرگیجه شده اند و واقعا نمی دانند چطوری با ایران برخورد داشته باشند.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

Iranie Azade - آلمان - هامبورگ
پسر کرد ایران زمین . اگه پشتوانه مردمى این دولت خود فروخته هایى مثل تو باشند حق با تو و دار و دستته. اوباما خودش دیروز گفت من از ترس محمود بوگندو و رفیقش این پسر کرده شبها خوابم نمیبره!!!!. آخه حماقتم حدى داره والله پسر ناکرد ایرن زمین!!!!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

young_boy - ایران - تهران
آمریکا هم که گند زد . بدبخت مفت خور . حالمو بهم زد . همون لیاقتش مرگ بر آمریکاست
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

persian_diamond - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران . خامنه ای -مصباح -احمدی نژاد و.. همه خونخوار و جانی و مشرک واند اما حامییان آنها از آنها بدتر!
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

baran80 - ایران - روانسر
این آقایی که خودش رو پسرکرد ایران زمین معرفی کرده مسلما یه خود فروخته از معدود خود فروخته هایی است که اونم مربوط به چند شهر انگشت شمار کرمانشاه و کردستانهُ کردها همیشه به دیکتاتوری و ظلم این دولت اعتراض کردنُ همیشه و در طول این سی سال بدترین ظلم ها رو به کردها داشتن اما متاسفانه دیگر قومهای ایرانی خصوصا فارس ها به جای اینکه ازما حمایت کنن گول ایت پست فطرت ها رو خوردن و باور کردن که ما جدایی طلب هستیم.. اری ما جدایی طلب نیستیم ما ایرانی هستیم. همیشه داد ما از این بوده که چرا حقوق یه ایرانی رو واسه ما به رسمیت نمیشناسن.. چرا در طول این سی سال از هر طریقی برای به ذلت کشیدن کردها استفاده کردن .. چرا هیچ روشنفکر ایرانی از ما دفاع نکرد.. چرا هیچ مقاله ای در مورد ما ننوشتن.. چرا...اکنون برای شما ثابت شد که داد ما داد بیدادی بود. براتون ثابت شد که اینا هیچ خدایی ندارن. اینا دیکتاتورن.. براتون ثابت شد که این ظالمها تو تلویزیون خودشون چرا ما رو بهتون بد معرفی کردن.. چرا کردها روخشن معرفی کردن. ننگ بر این دیکتاتورهایی که به خون جوونای ما عادت کردن.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.