حذف نام خلیج فارس از تمبر حماسه ۴۰ میلیونی

حذف نام خلیج فارس از تمبر حماسه 40 میلیونی

رونمایی و انتشار تمبر «حماسه 40 میلیونی»با وجود مخالفت شورای تمبر به زودی صورت می‌گیرد

اعتماد ملی: قرار است همین روزها از تمبری با عنوان « حماسه 40 میلیونی»، رونمایی شود، رونمایی از این تمبر که در گروه تمبرهای یادبود قرار می گیرد در حالی صورت می گیرد که تنها 43 روز از برگزاری دور دهم انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری می‌گذرد. نکته قابل توجه‌تر مورد تایید قرار نگرفتن طرح تمبر از سوی شورای تمبر به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است، چرا که طبق قانون طرح هر تمبر به ویژه تمبرهای یاد بود باید ابتدا در جلسه شورای تمبر مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید به امضای وزیر برسد.
 
این در حالی است که در تایید طرح این تمبر، به رغم ایرادات شورای تمبر از طرح آن، تمبر از سوی وزیر تایید شد و خلاف روال معمول، قرار است تا در مرحله اول در یک برگ آن هم پرینت رنگی به چاپ برسد. هر چند که روابط عمومی شرکت پست هیچ توضیحی درباره زمان رونمایی از این تمبر ارائه نداد اما به نظر می رسد با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تا روزهای آینده این اقدام صورت گیرد.
 
یک منبع آگاه از مخالفت نمایندگان سازمان‌های مختلف حاضر در جلسه شورای تمبر خبر داد و گفت:« روز یکشنبه جلسه شورای تمبر برگزار شد اما نمایندگان سازمان های مختلف طرح آن را تایید نکردند، با این حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را تایید کرد و مجددا به شورای تمبر فرستاد تا مراحل توزیع آن انجام شود اما شورا آن را نپذیرفت در نهایت نیز با اعمال فشار و خلاف تمایل اعضای شورا، یک برگ از تمبر به صورت شخصی چاپ شد و قرار است در مراسم رونمایی به نمایش گذاشته شود.»

به گفته او، در تصویر این تمبر مشاهده می شود که جمعیت فراوانی از مردم در داخل نقشه ایران قرار گرفته اند و در حالی که تصاویری از محمود احمدی نژاد، حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین پرچم ایران در دست دارند، در حال برگزاری جشن هستند. این منبع آگاه که نخواست نامش عنوان شود، به ایرادات وارده به طرح تمبر اشاره کرد. « یکی از ایرادات بزرگ طرح این است که نقشه ایران کامل نیست و تصویر خلیج فارس و دریای عمان در آن حذف شده است، تصویر محمود احمدی نژاد، در کنار تصویر حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب قرار نگرفته بلکه در یکی از پلاکاردها تصویر احمدی نژاد و در پلاکاردی دیگر تصویر رهبران انقلاب قرار گرفته است. این در حالیست که در تمام تمبر تصاویر بیشتری از محمود احمدی نژاد دیده می شود. از سوی دیگر استفاده از تصویر مقام معظم رهبری نیاز به کسب مجوز از دفتر رهبری دارد، چرا که پیش از این دفتر رهبری با انتشار تصویر ایشان روی تمبر مخالفت کرده است. از سوی دیگر اعضای شورای تمبر با رنگ قرمز نوار پایین طرح که منجر به حذف خلیج فارس و دریای عمان شده، ایراد وارد کرده اند.» او ادامه داد:« شورای تمبر پس از وارد کردن این ایرادات، طرح جدیدی پیشنهاد کرد اما با آن مخالفت شد.» این منبع آگاه بر این نکته تاکید کرد که تمبر بدون اطلاع مدیرعامل شرکت پست طراحی شد.

شورای تمبر، طرح را تایید نکرد

یک مسوول در شورای تمبر که او هم نخواست نامش فاش شود، با اعلام اینکه طرح تمبر اشکالات جدی دارد، به اعتماد ملی گفت:« طرح تمبر با دستور مدیرعامل شرکت پست و مقام وزارت به شورا تحمیل شد اما شورای تمبر آن را نپذیرفت. با این حال تمبر به صورت پرینت رنگی و نه چاپ شده در چاپخانه تهیه شد.» به گفته او، تیراژ هر تمبر به صورت معمول 300 هزار است اما تعداد تهیه شده این تمبر هنوز مشخص نیست. این منبع آگاه با تاکید بر اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از تایید شورای تمبر نمی توانند تمبری را تایید کنند، ادامه داد:«شورای تمبر به طور صریح طرح را رد کرده و اقدام صورت گرفته خلاف قانون است.» بی توجهی به نظر اعضای شورای تمبر در شرایطی رخ می دهد که شورای تمبر براساس تصویب نامه شماره مورخ /5/1362 هیات وزیران در راستای سیاستگذاری برنامه ریزی، بررسی و تصویب تمامی امور به چاپ و انتشار تمبرهای جاری و یادبود پستی ، تشکیل شده است.
 
بر اساس ماده 5 آیین نامه، وظایف شورا عبارت است از، بررسی پیشنهادهای مربوط به انتشار تمبر در مهر ماه هر سال برای سال بعد و تعیین مناسبت های مختلف برای چاپ ونشر تمبرهای یادبود با توجه به سیاست ها ضوابط مندرج در مواد 2 و 3، بررسی و تصویب طرح های هنری عرضه شده به شورا که براساس فهرست مناسبت های منتخب تهیه شده است . تعیین مشخصات مربوط به تمبرهای مختلف جاری و یادبود (از قبیل قطع ، تیراژ، و ارزش )، بررسی و تصویب برنامه های لازم جهت بهبود کیفی تمبر و توزیع آن (به ویژه از طریق آشنایی با وضعیت طراحی ، چاپ و نشر تمبر در سطح بین المللی )، سیاستگذاری تبلیغی برای معرفی تمبرهای منتشر شده از طریق وسایل ارتباط جمعی و طرق دیگر.برگزاری مسابقات داخلی و خارجی برای طراحی سوژه‌های مورد نظر. بررسی و تصویب مطالب بروشورهای مربوط به معرفی تمبرهای منتشر شده که توسط وزارت ارشاد اسلامی تهیه و به شورا عرضه می شود. تعیین حق الزحمه مناسب برای طراحان طرح های منتخب .

انتشار تمبر «حماسه 40 میلیونی» غیرقانونی است

در این میان مدیرعامل سابق شرکت پست معتقد است با توجه به مراحل طی شده برای توزیع این تمبر به نظر می رسد تمبر یادبود با روش تمبر شخصی توزیع شده است. سعید فائقی، در همین جا توضیحاتی پیرامون انواع تمبر ارائه کرد. او با اشاره به وجود تمبرهای عادی و پستی، نقش تمبر، تمبر تبلیغاتی، تمبر شخصی، تمبر مشترک و تمبرهای یادبود و یادگاری به اعتماد ملی گفت: « تمبرهای یادبود تمبرهایی هستند که به مناسبت های خاص و ملی منتشر می شوند که ظاهرا حماسه 40 میلیونی نیز در این گروه قرار گرفته است.» مدیرعامل سابق شرکت پست این نکته را اضافه کرد که این تمبرها به طور خاص باید مصوبه شورای تمبر را داشته باشد، در غیر این صورت چاپخانه اجازه چاپ تمبر را ندارد. به گفته او، نماینده وزارت ارشاد، یکی از اعضای شوراست که امور چاپی تحت نظارت اوست. به احتمال فراوان در این موضوع نیز وزارت ارشاد نخواسته مخالفت خود را با طرح اعلام کند اما در نهایت چاپخانه مجوز شورای تمبر را می خواهد.
 
فائقی با اظهار تعجب از اینکه این تمبر بدون تایید شورا قرار است منتشر شود، احتمال داد این تمبر به روش شخصی چاپ شده است. به این معنی که به طور کلی این تمبر در گروه تمبرهای یادبود قرار می گیرد اما روش انتشار آن به صورت تمبرهای شخصی است که نیازی به طی کردن مراحل عنوان شده ندارد.
 
بر این اساس می توان گفت که این اقدام غیرقانونی است. او ادامه داد:« بر اساس نص صریح قانون، تمبر باید از سوی شورایی مرکب از اعضای وزیر و سایر نمایندگان تایید شود و وزیر نمی تواند به طور مستقیم دستور انتشار دهد بنابراین این تمبر صددرصد خلاف قانون است مگر اینکه تبدیل به تمبر شخصی شود.» مدیرعامل سابق شرکت پست، درباره طرح تمبر نیز انتقاد کرد.« پیش از این چنانچه در مسیر نامه ای به ایران به جای خلیج فارس نوشته می شد، خلیج عربی آن را به مقصد نمی رساندیم چطور است که در تمبری خلیج فارس و دریای عمان حذف می شود و این انتظار وجود دارد که به تایید هم برسد.» فائقی با اعلام اینکه اتحادیه جهانی پست از زیرشاخه های سازمان ملل متحد است، تاکید کرد:« چنانچه کشور ایران خلیج فارس را به رسمیت نشناسد دیگر نمی توان انتظاری از سایر کشورها داشت چرا که این تمبر به عنوان سندی علیه ایران شناخته شده و به نفع مدعیان خلیج عربی به کار می رود.»
vezveznazi - ایران - ایران
دولت دهم ننگ بشریت است.علی چلاقه منتظر جام زهر باش.جمهوری ایرانی برای ایرانی
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
فاجعه است مردم نخرید. دریای خزر را که به روسها داد خلیج فارس را هم به اعراب.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

ukguy4u - انگلیس - لندن
از قیمتش معلومه که نحسه !
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

hafez44 - ایران - شیراز
جای تعجب نیست چون انهای که امروز بر ایران حکومت میکنند از اصل ونصب اعراب هستند 0 و هیچگاه ایرانی برایشان اهمیت ندارد 0 ببیند چگونه به لبنان و سوریه و فلسطین و عراق و سودان کمک مالی و جانی میکنند 0 کلمه سید از کجا امده مگه نه سید اصل و نصبش از اعراب است0 افسوس که ایران ما بدست اعراب افتاده که جز چباول و غارت جان و ناموس ایران و ایرانی کار دیگری نمکنند0
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
اره خوب. عکس زن عرب رو تمبر میکنن. اسم خلیج فارس رو حذف میکنن. ندا رو میکشن و میگن ما نکشتیم. 30 میلیون رای ملتو به باد شکمشون هم حساب نمیارن. انتظارتون چیه.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
لطفا به ادرس زیر بروید و رایتان را در موردحکومت اسلامی ایران بگذارید این رای گیری توسط شبکه سی ان ان است. https://internationa ldesk.blogs. cnn.com/2009/ 06/15/monday- poll-3 .
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

poriyaye_vali - ق - ق
اینجا تو قطر هیچ خبری از خلیج فارس نیست. نو مدارسشون به دانش اموزاشون یاد میدن تورسانه ها روزنامه هاشونم حتی یکبار هم ندیدم بگن خلیج فارس. خلیج ...ه. متاسفم به عنوان یه ایرانی از این اقدام کشورهای حوزه خلیج فارس. وبیشتر از ان متاسفم برای دولت بی عرضه ولایت فقیه. ولایت فقیهی که اسم پرسپولیس شناسنامه هر ایرانی را به پیروزی تغییر داد.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

sheyvar - کانادا - کبک
من تا حالا چندین بسته به ایران فرستاده ام اما هرگز به مقصد نرسیده اند شاید هم سالهاست تو راه است. شاید اگر این تمبر را داشتم و رو پاکت می زدم یارو میترسید باز کند !
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

hafez44 - ایران - شیراز
اینها عرب و عرب زاده هستند 0 هواپیمای ایرانی با 170 سر نشین سقوط کرد0 و ان هم بدلیل حمل چندین محموله مواد منفجره که قرار بود از تهران به ایروان و سپس به سوریه و نهایتا به جنوب لبنان 000که عمل کردن یکی از چاشنیهای انفجاری باعث این اتفاق شد00طبق گزارش رسمی وزارت اطلاعات چند کشور غربی از جمله ایتالیا0000حال ایران و ایرانی چه اهمیتی دارد0000اگر یه فلسطینی توسط اسراییلی مورد اهانت قرار بگیره مسولین جمهوری اسلامی بارها و بارها تو رسانه ها اعلام میکنند و عزای عمومی اعلام میکنند 0در صورتی که جان باختن ایرانی و ایرانیها هیچ اهمیتی نداره 0ایا دیگه حرفی از هواپیمای توپولوف سقوط کرده زده شد ایا علتش مشخص شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
به نشناختن حق مردم ایران به رسمیت نشناختن تمامیت خاک ایران به باد دادن تمام ثروت این خاک زرخیر بها ندادن به جان انسانها کشتن وگرفتن وتروربه مسخره گرفتن دین ومذهب ورهایی بشریت و........... آیا کافی نیست منتظر چه هستیم این دولت کودتا نه که از ریشه این حکومت غلط است شکر خورده اند که نام خلیج تا ابد فارس را مدتیست به زبان نمیآورندکه آن را هم برای بقای چند روز بیشتر بر تخت سلطنت مذهبی فروخته اند اما این مردم شریف ومبارز نشان دادندکه قصدعقب نشینی ندارندواماده اند این خاک پاک را از دست اسن اهریمن کثیف پس بگیرند تازی پرستان تازی ننگتان باد که محکوم به نابودی هستید
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

sskk - اسپانیا - م
این تمر خونین است . این تمر ننگین است . این تمر یاد بود خون هزاران شهید راه ازادی است . این تمر یاد آور ننکین ترین دوره ی زمامداران ایران زمین است . مرگ و صد ننگ بر عاملین کشتار هموطنانم و مرگ بر صد ننگ بر کسی که اقتدار و عظمت مملکتم را به زیر سوال برد. خلیج همیشه فارس زنده باد
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

sskk - اسپانیا - م
این تمر خونین است . این تمر ننگین است . این تمر یاد بود خون هزاران شهید راه ازادی است . این تمر یاد آور ننکین ترین دوره ی زمامداران ایران زمین است . ننگ را با تمر نمیشود پنهان کرد. بقول مادرم. در دیزی بازه حیا گربه کجا رفته؟؟؟؟؟. مرگ و صد ننگ بر عاملین کشتار هموطنانم و مرگ بر صد ننگ بر کسی که اقتدار و عظمت مملکتم را به زیر سوال برد. خلیج همیشه فارس زنده باد
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

esmal - ایران - آبادان
سلام. دوستان عزیز کسی فیلتر شکن نداره. ممنون میشم
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
دقیقا همین طور است اینها از نسل خلفاى امو ى هستند که دشمن قسم خورده ایران و در ستمکارى و فساد شهره عالم بودند. و همچنین نیازى به آن نیست که اینها از نام مقدس خلیج فارس براى خود خرج کنند و در ان تمبر کوفتى شان بگنجانند
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
.....به رغم ایرادات شورای تمبر از طرح آن، تمبر از سوی وزیر تایید شد و خلاف روال معمول، قرار است تا در مرحله اول در یک برگ آن هم پرینت رنگی به چاپ برسد.////////////وقتی خود رئیس جمهور خلاف روال معمول سر کاربیاد و همه چیز دیگه هم شکر خدا تو کشورمون خلاف روال معمول باشه پس چرا تمبرهامون مستثنی باشن؟ ایران گیر بد موجوداتی افتاده...
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

zahra50 - دانمارک - کپنهاگ
بازم جای شکرش باقیه که یه تیکه از دریای خزر هنوز اون بالاست .در حماسه 60 میلیونی 4 سال دیگه به جای خزر هم یه دسته بیل یا مثلا سر گندیده یکی از سران رو می بینید . بچه ها نترسید شوخی کردم 4 سال دیگه از قبر این جنایتکارا توالت عمومی ساختیم .
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

gHuria.69 - دانمارک - دانمارک
وقتى یه مشت تروریست تازى عراقى میشوند، متولى امور کشور چه انتظارى میشه داشت. هاشمى شاهرودى، لاریجانى(متولد نجف)، آیت الله آل هاشم، سردسته گروه چماقدارها سردار عراقى، سر دسته نیروهاى لباس شخصى: برادران سید میر کاظمى اهل کاظمین عراق (رییس گروه لشگر تروریستى بدر عراق و مدیر فولاد پارسیان)https://www.iranianuk.com/article.php?id=38796 احمد نجف زاده و . . این است حکومت تازى هاى عراقى در ایران که به شدت با هویت و ریشه ایرانى دشمنى دارند. و بعد از جنگ نفوذ این کفتارهاى عرب ایرانى ستیز روز به روز در ایران بیشتر شد تا اینکه در مراسم تحلیف احمدى نژاد به اوج خودش رسید. اما همانطور که فرزندان ایران زمان جنگ، سرباز هاى متجاوز بعثى را به اعماق جهنم فرستاد تا فرزندان آنها آواره اسکاندیناوى شوند، امروزه روز باز نوبت به پاکسازى ایران از این آفت رسیده ،تا براى همیشه ایران از لوث این آفت پاک شود.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

khaneyeh parsian - ایران - شیراز
چقدر هم زشت و بدرنگه.مثل حجله ست.مثله طرفدارای احمقی جواده.تمبر بخوره تو سرشون کی این روزا دیگه نامه میفرسته.ایشالا که همشون تو خلیج همیشه فارس غرق شند.نامردای بی لیاقته بی همه چیز...
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
همیشه می گم کاش من سالها پیش بدنیا اومده بودم شاید دنیا خیلی پیشرفت نکرده بود ولی باز همون اندازه ازش توقع داشتم /ننگ بر خائنین ایران فروش
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

peran33_mar - انگلیس - لستر
تمبر نیست اعلامیه مرگ احمدی نژاده.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

zahra115 - د انمارک - کوپنهاگن
gHuria.69 - دانمارک - دانمارک .وای چه اسمی بامسما یک حرف به اون اضافه شده g ای بابا شما مثل اینکه همسایه حوری عراقی هستی .سلام ما را به او برسان راستی این ایدیت شماره چندمی است
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

gHuria.69 - دانمارک - دانمارک
zahra115 - د انمارک - کوپنهاگن . نام و نشان عراقى هیچوقت با مسما نمیشه، اگر میشد تروریستهاى ناتوان از قدرت، براى جبران کمبودهاى ملى و فرهنگى خود التزام و اصرارى براى حضور در محیط هاى ایرانى نداشتند. قورى یا به قول تو حورى مورد نظرت را نمیشناسم، ولى دو خواهر عراقى هستند که با وجود دریافت بورس از ایران، در دانشگاه نادموت هستند که سلامت میرسانم. راستى بگم کى سلام رسوند سیرابى (Hamoorabi) یا حسام 112، یا Akhound of Arabia یا. .؟ کافر همه را به کیش خویش پندارد. البته تو مسلمان هستى، مگه نه؟. راستى امشب شب جمعه هست و ما براى همه رفتگان دعا میکنیم، حتى آن دسته از متجاوزین بعثى که به دست نیروهاى ایرانى به تاریکترین نقاط جهنم فرستاده شدند، تا فرزندانشان در درد بى پدرى کمبودهاى شخصیتى خود را با ساختن هویت هاى مجازى پر میکنند. شما هم دعا کن, باشد که از عذاب خانوادگى آنها کاسته شود.
جمعه 16 مرداد 1388

zahra115 - دانمارک - کوپنهاگن
gHuria.69 - دانمارک - دانمارک افرین به خودم حدسم درست بود شما کاربر اشنا هستی شاید هم خیلی قدیمی باشی باایدی جدیدت خوشوقتم .متشکرم gHuria جان ایندفعه خیلی قویتر از قبل جواب دادی ما هم دعا می کنیم طول عمر دراز، برای لباس شخصیهای وبسیجیها جان برکف عزیز اما شما اشتباه حدس زدی به محمد به عیسی به موسی من نه Hamoorabiونه حسام 112، هستم Hamoorabi را می شناسم ونام حسام 112 اولین بار به گوشم می خورد .اگر مدافع حقوق عربها تو این سایت هستند ونژاد پرست نیستند از دور دست اانها را می بوسم ومن خاک پای همه انها راستی طوبی وعرب دانس را چطور فراموش کردی دلم برای کامنت های انها تنگ شده . من امدم جای اونها را پر کنم امیدوارم جای شما را تنگ نکنم عزیزیم در ظمن عزیزم به فرزندان شهدا بی هویت وبی شخصیت نمی گوییند انها سرور وافتخار یک ملت هستند ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیائ عند ربهم یرزقون به اون دو دانشجو عراقی سلام برسان اگر از انها ادرس داری برایم بفرست متشکرم
جمعه 16 مرداد 1388

manenarenji - المان - اسن
مرده شور خودشو نو وتمبر شو نو ببرن.
شنبه 17 مرداد 1388

lionking - انگلیس - لندن
متاسفانه خلیج فارس و دریای خزر از ایران جدا شدند. خلیج ا......ی و دریای روسیه.
شنبه 17 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.