تایید اولین قربانی ایرانی آنفلوانزای خوکی در هرمزگان , وزیر بهداشت : شایعه است

تایید اولین قربانی ایرانی آنفلوانزای خوکی در هرمزگان

  وزیر بهداشت : شایعه است

 درحالی‌که مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌گوید تاکنون موردی از مرگ به علت آنفلوانزای نوع A از هیچ یک از بیمارستانهای ایران گزارش نشده است، یک کارشناس مرکز بهداشت استان هرمزگان مرگ یک مادر باردار بر اثر آنفلوانزای خوکی در قشم را تایید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی آفتاب، دکتر ابراهیم خواجه کارشناس مرکز بهداشت استان هرمزگان در گفتگو با مهر در بندرعباس گفت: «تا کنون چهار مورد ابتلا به آنفلوانزای نوع A در استان مشاهده شده است که سه مورد در جزیره قشم و یک مورد نیز در حاجی آباد بوده است و به جز این مورد سایر بیماران در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برند».

وی آمار مبتلایان را در کشور بیش از 150 نفر عنوان کرد و گفت: «شانس مرگ و میر در این نوع بیماری تنها یک درصد است اما با توجه به تسهیل راه انتقال آن می طلبد در این زمینه مردم با احتیاط بیشتری برخورد کنند».

این در حالی است که دکتر عباس زارع نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بدون اشاره به این خبر، گفت: «تاکنون موردی از مرگ به علت آنفلوانزای نوع A از هیچ یک از بیمارستانهای ایران گزارش نشده است».

از سوی دیگر، آمار ارائه شده از سوی مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A نیز با آمار ارائه شده کارشناس مرکز بهداشت استان هرمزگان متفاوت است. 

زارع‌نژاد بر اساس آخرین آمار مرکز مدیریت بیماریها اعلام کرد: «تا امروز 125 نفر به این بیماری مبتلا که حدود 55 درصد آنها مسافران بازگشته از عمره بوده‌اند. بقیه مبتلایان به این بیماری تنفسی هموطنانی هستند که عمدتا از سفر تایلند به ایران بازگشته یا کسانی هستند که بیماری از زائران بیمار به آنها سرایت کرده است».

در همین حال، معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت نیز در خصوص یک مورد مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در کشور به مهر گفـت: «با روند افزایش تعداد مبتلایان شایعات نیز زیاد شده است اما تا کنون به صورت رسمی مرگ در اثر ابتلا به ویروس آنفلوانزای A در کشور گزارش نشده است».

نبوی به یک مورد مرگ در یافت آباد تهران که روز گذشته گزارش شده است اشاره کرد و گفت: «بعد از بررسی متوجه شدیم این خبر درست نیست».

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین از یک مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس در هرمزگان اظهار بی اطلاعی کرد.

گفتنی است که سازمان بهداشت جهانی آمار مبتلایان به آنفلوانزای A را در حال حاضر به طور کلی میلیونها نفر اعلام کرده است که بیش از 800 از آنان فوت کرده‌اند. این بیماری هم اکنون در 170 کشور دنیا گزارش شده است و در شرف اعلام همه‌گیری جهانی است.

بهترین راهکار در پیشگیری از آنفلوانزای نوع A که بیماری ترکیبی از آنفلوانزای خوکی، پرندگان و آنفلوانزای آسیایی اروپایی است، رعایت بهداشت فردی است.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی واکسن تایید شده‌ای نیز برای پیشگیری از این بیماری اوایل پاییز عرضه خواهد شد.کنند».

آمار ابتلا به آنفلوانزای نوع A به 124 نفر در سطح کشور رسید

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همزمان با انتشار خبر فوت نخستین ایرانی مبتلا به آنفلوانزای نوع A از ابتلای 124 نفر از هموطنان به ویروس آنفلوانزای نوع A تا پایان روز گذشته خبر داد.

به گزارش آفتاب، دکتر محمود نبوی در خصوص یک مورد مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در کشور به مهر گفـت: «با روند افزایش تعداد مبتلایان شایعات نیز زیاد شده است اما تا کنون به صورت رسمی مرگ در اثر ابتلا به ویروس آنفلوانزای A در کشور گزارش نشده است».

این اظهارات در حالی از سوی نبوی اعلام می‌شود که یک کارشناس مرکز بهداشت استان هرمزگان امروز از مرگ نخستین ایرانی به علت ابتلا به آنفلوانزای نوع A خبر داد.

نبوی به یک مورد مرگ در یافت آباد تهران که روز گذشته گزارش شده است اشاره کرد و گفت: «بعد از بررسی متوجه شدیم این خبر درست نیست».

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین از یک مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس در هرمزگان اظهار بی اطلاعی کرد.

قازقلنگ - ایران - تهران
یادتون نره که احمدی نژاد گفته بود که این کشور رو امام زمان داره اداره میکنه. من فکر کنم باید به امام زمان بگیم بره یه دو واحد درس مدیریت بگذرونه تو همین دانشگاه ازاد هم باشه بد نیست ما قبول داریم بهتر از این بل بشوییه که تو مملکت تحت مدیریت ایشون راه افتاده
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
ایران سی ساله که دچار آنفولانزای آخوندی شده / اون هم از نوع شیعه.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
نگران نباشید وزیر بهداشت که چیزی نمی دانست ولی حتما وزیر صنایع سنگین میدونه اخه تو ایران همه چی عوضی است دیگه.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

kili_patilaki - قطر - دوحه
ایشالله که نسل خوک و خوک صفتان از روی کره خاکی منقرض بشه..؛آمین؛
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
آنفلوانزای خوکی به استان محل سکونت من هم رسیده و یک مورد در تونسبرگ یافت شد که بعد گفتند خوکی نبوده! من پارسال یک آنفلوانزایی گرفتم که با وجود اینکه دکترهای اینجا معمولا دارو تجویز نمیکنند با وجود دریافت مقدار زیادی دارو دو ماه زمین گیر بودم و تمام علائم و عوارض سالها بدنسازی از وجودم رخت بر بست و دیگر باز نگشت! به گمانم من پارسال مبتلا شدم و از مهلکه گریختم.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

sare galin - انگلیس - لندن
hamesheh bahar - انگلستان - لندن. سلام.خیلی با مزه گفتین.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
اسمشو اگه بگذارن انفلونزای ولآیت فقیه . این دستمال بدست ها دیگه نمیگن شایعه است. چون اگه بگن شاید بندازنشون زندان چون به ولایت فقیه توهین شده. خاک بر سر وزارت بهداشتی که بجای چاره و درمان ترجیح میده بگه شایعه است
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

peran33_mar - انگلیس - لستر
برج میلاد تو حلقوم وزیر بهداشت که میگه شایعه است.اینا خودشون توهوم زدن فکر میکنن همه چی شایعه است.
پنج‌شنبه 15 مرداد 1388

manenarenji - المان - اسن
کاش این انفلونزا بجون احمقی نژادوحروم زاده اش بیفته همگی بگین الهی امین.
شنبه 17 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.