هواداران القاعده به ام آی پنج بریتانیا پیوستند

هواداران القاعده به ام آی پنج بریتانیا پیوستند

ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (ام آی پنج) در لندن

یک نماینده بلندپایه حزب مخالف از وزیر کشور بریتانیا در باره استخدام اشتباهی افراد هوادار القاعده در سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (ام آی پنج) توضیح خواسته است.

پاتریک مرسر، رئیس کمیته ضد تروریسم روابط داخلی پارلمان از حزب محافظه کار گفت به او اطلاع داده شده که شش نفر که به استخدام این سازمان در آمده بودند، به دلیل نگرانی های مرتبط با گذشته آنها کنار گذاشته شدند.

این نماینده پارلمان بریتانیا به روزنامه دیلی تلگراف گفته است که ادعا شده دو نفر از این افراد در اردوگاه های آموزشی القاعده شرکت کرده بودند و چند نفر دیگر نیز در رزومه کاری خود در مواردی اطلاعات لازم را نداده بودند.

یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا از اظهارنظر در باره این مساله خودداری کرده است.

آقای مرسر گفت که او با خبر شده سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا طی سال های 2005 تا 2007، عذر این شش نفر را خواسته است.

این نماینده پارلمان بریتانیا گفت او از این مساله هراس دارد که به دنبال بمبگذاری در شبکه مترو لندن در ژوئیه 2005، نیروهای امنیتی کشور سریعا در پی استخدام مسلمانان در سازمان های امنیتی برآمده و به طور بالقوه به افرادی که از القاعده حمایت می کنند، اجازه داده تا به درون این سازمان ها نفوذ کنند.

این نماینده عضو حزب محافظه کار گفت او در این باره به آلن جانسون، وزیر کشور نامه نوشته و خواهان توضیحاتی شده است.

آقای مرسر افزوده که کمیته روابط داخلی مجلس عوام ممکن است ماه آینده در این باره تحقیقاتی آغاز کند.

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
این که تعجب نداره . انگلیسیها در طول تاریخ کارشان جاسوسی و اختلاف انداختن بین ملت ها بوده است. استفاده از این مهر ها هم بهترین برای این کار هم بهترین راه کار است
دوشنبه 12 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.