سیدمحمد خاتمی:دادگاه روز گذشته مغایر با موازین قانون اساسی، قوانین عادی و حقوق شهروندی است

سیدمحمد خاتمی:دادگاه روز گذشته مغایر با موازین قانون اساسی،

 قوانین عادی و حقوق شهروندی است

نمایش‌های اینچنینی بیش از هر چیز به زیان نظام است/نباید گذاشت منحرفان به نام نظام به اصل مردم لطمه بزنند/تکیه بر اعترافات ادعایی که در شرایط خاص بیان شده است، هیچ گونه اعتباری ندارد/برخورد با مسائل و فجایعی که در بعضی از بازداشتگاه‌ها رخ داده نباید فراموش شود .

باران:

رئیس جمهور سابق کشورمان با نمایشی خواندن آنچه روز گذشته تحت عنوان دادگاه متهمان حوادث اخیر برگزار شد، اعترافات را فاقد اعتبار عنوان و بر محاکمه مسببان جرم‌ها و جنایات رخ داده در بازداشتگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی، شب گذشته جمعی از فعالان سیاسی و نمایندگان فعلی و ادوار مجلس با رئیس دولت اصلاحات دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سید محمد خاتمی گفت:«برای همه، نظام و دفاع از آن مهّم و معتبر است و نباید گذاشت منحرفان به نام نظام به اصل مردم لطمه بزنند.»

وی تصریح کرد:«در نظام ما که حاصل انقلاب اسلامی است حقّ و حرمت مردم جایگاه والایی دارد و مدافع اصل نظام آنست که از این حقّ و حرمت و از جمله از رأی مردم و تأثیر واقعی آن دفاع کند.»

خاتمی درباره آنچه به نام دادگاه متهمان حوادث اخیر انتشار یافت، اظهار داشت:«تا آنجا که من اطلاع یافتم آنچه انجام شده مغایر با موازین قانون اساسی، قوانین عادی و حقوق شهروندی است. »

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد:«در این جریان به جای ایراد اتهام جدّی به متهمان، به اصل نظام و مردم و بسیاری از شخصیت‌های مؤثر و معتبر که بیش از همگان برای اسلام و نظام و ملّت ایران دلسوزی داشته‌اند اهانت شد و در واقع تکرار مطالبی بود که به کرّات از بعضی تریبون‌های خاص برخلاف موازین قانونی و شرعی ابراز شده بود.»

وی ادامه داد:« تکیه بر اعترافات ادعایی که در شرایط خاص بیان شده است، هیچ گونه اعتباری ندارد. نبودن شرایط واقعی دادگاه علنی، عدم اطلاع قبلی وکیلان و محاکمه‌شوندگان از زمان دادگاه و محتوای پرونده، ... مشکلات مهّمی است که در جریان این دادگاه وجود داشت.»

خاتمی تصریح کرد:«گمان نمی‌کنم آیت الله شاهرودی ریاست محترم قوه قضاییه نیز با این روند و اقدام موافق باشند، به خصوص در این موقعیّت که همگان منتظر برخورد با مسائل و فجایعی که در بعضی از بازداشتگاه‌ها و در جریان بازداشت‌ها و برخورد با بازداشت شدگان رخ داده که احیاناً منجر به قتل هم شده است هستند، خصوصا آنکه رهبر انقلاب نیز دستور رسیدگی، پیگیری و برخورد جدّی در این زمینه را داده‌اند.»

رئیس جمهور سابق کشورمان خاطر نشان کرد:« امیدوارم نمایش‌های اینچنینی که بیش از هر چیز به زیان نظام است و اعتماد عمومی را بیش از پیش مخدوش می‌کند، مسئولان محترم را از پیگیری جرم‌ها و جنایت‌های واقعی که صورت گرفته است غافل نکند.»

Iranie Azade - آلمان - هامبورگ
---پسرکرد ایران زمین----. تو چرا نمى رى تو روزنامه کیهان پیش اربابت مقاله بنویسی؟ بابا این اراجیف تو رو که داشتم میخوندم کامپیوترم هنگ کرد!!!!. اینقدر میگن ایرانیها باهوش هستند من وقتی کامنتهاى تو رو میخونم به این حرف شک میکنم به خدا......
یکشنبه 11 مرداد 1388

sepanta_mehr - ایران - تهران
حکومت حدود سه هفته پیش چند دستگاه ارسال امواج از روسیه خریداری و در اطراف تهران نصب شد .ماهواره هایی که در اطراف زمین در حال چرخش هستند با استفاده از سلول های خورشیدی تنها قادر به تامین انرژی مورد نیاز خود هستند برای آنکه انرژی لازم برای رسیدن به زمین را داشته باشند لازم است تا امواج با انرژی بسیار بالایی برای ماهواره ها ارسال شوند و باعث اختلال در کار سایر سیستم‌های رادیویی از جمله سیستمهای ناوبری هواپیماها و قطارها می‌شود . به‌طور خلاصه می توان گفت با توجه به نصب فرستنده ی ارسال پارازیت برای شبکه های ماهواره ای در اطراف تهران و قرار داشتن مرکز کنترل خطوط هوایی ایران در همین شهر ، امواج با انرژی بسیار زیادی که از طرف این فرستنده تولید می شوند علاوه بر مختل کردن شبکه های ماهواره ای باعث ایجاد اختلال در سیستم ناوبری هوایی و ریلی کشور شده اند بطوری که شاهد چندین مورد حادثه ی هوایی و ریلی بودیم و تعداد زیادی از هموطنانمان جان خودشان را در این سوانح تنها به دلیل ترس حکومت از چند شبکه ی ماهواره ای از دست داده اند .
یکشنبه 11 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
خوب اینهارو خودمون می دونیم /نتیجه ؟ حرکت ؟ جواب مردم ؟ برو وقتی جواب داشتی بیا
یکشنبه 11 مرداد 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
sepanta_mehr - ایران - تهران. این مطلب را یکی از بستگانم در تهران که تو دستگاه رژیم اسهالیست و با توجه بموقعیت پستی حساس و بسیار بالا مخالف رژیم و گدا علی و دکی و خاتمی و ...میباشد و قبلا موضوع را گفته بود.حق با شماست و کاملا این مطلب شما صحیح است.
یکشنبه 11 مرداد 1388

h1978 - سوید - گوتنبرگ
بروبابا خودتوبا اون نظامت نظام جور ستم و زور. یعنی نظام تو با این خوصییات مهم تر از مردممه انهمه نظام نظام میکنی. همه با هم استقلال ازادی جمهوری ایرانیمردمی.
یکشنبه 11 مرداد 1388

abiabi - انگلستان - لندن
مرگ بر خامنه ای پست فطرت. مرگ بر روسیه . مرگ بر این رژیم ادمکش
یکشنبه 11 مرداد 1388

mamalporru - ایران - شیراز
آقای خامنه ای جایگاه خدا در زندگی تو کجا ست ؟ آیا لااله الا الله را میگویی ؟...... اما نه. !!...تو یک عمر با نام الله در خدمت شیطان بوده‌ای! با خدا بودن به حرف و لفظ و نماز خواندن و الله الله و حسین حسین گفتن نیست. تو که روحانی هستی از همه بیچاره‌تری!. اسلام هیچگاه اجازه نداده تا منکری را به خاطر معروفی انجام دهی.. آیا کفر بهتر از اسلام تو نیست؟... هرکس را که با شما باشد خوب می دانید و هرکس با شما نباشد بد و محارب ... در خیابان ضرب وشتم و در زندان شکنجه .. .. آیا کفر بهتر از اسلام تو نیست .
یکشنبه 11 مرداد 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
آقای خاتمی . شاید دادگاه دیروز عادلانه نبود ولی امروز همون روز دادگاه عدل الهیه که سمت شما شروع شده و تا خود خامنه ای پیش خواهد رفت . این دنیا دار مکافاته . شمایی که 8 سال شیره سر مردم مالیدی و چشمتو رو جنایتهای همدستت خامنه ای بستی و چه جوونهایی که پرپر نشدن . حالا امروز همون روز محشره . اگه عقل تو سرت هست بهتره در ری بری سوویس پناهنده بشی . خوشم میاد از قانون طبیعت مسلمون و شیعه و کافر و بی دین نمیشناسه . سی ساله خربزه می خوردی امروز پای لرزش بشین
یکشنبه 11 مرداد 1388

pesareirani - نروژ - اسلو
قبل از هر چیز باید بگم که من از اون رهبر چلاق و رژیم دیکتاتورش متنفرم پس لطفا بخاطر چیزهایی که میخوام بنویسم فحش نثارم نکنید. ما باید خوشحال باشیم که احمدی نژاد رییس جمهور باشه.چون تنها اونه که میتونه این رژیم را نابود کنه. اگه موسوی یا کروبی شده بودند 4 سال یا 8 سال دیگه ملت را با دروغ و اعطای ازادیهای مقطعی سر کار میگذاشتندوبرمردم حکومت میکردند.متاسفانه مردم ایران اگه شکمشان سیر باشدو...هیچوقت به دنبال احقاق حقوق خود نمیروندوباید بیعدالتی را باچشم خود ببینند تا با ان مقابله کنند.این 30 سال خیلی از جوانهای کشور در سکوت و بیخبری ما شکنجه وکشته شدند.مگر واقعه 18 تیر در دوره خاتمئ اتفاق نیافتاد؟ حتما میگوییدخاتمی کاره ای نبود.مگر میشود رییس جمهور کشوری کاره ای نباشد؟حداقل میتوانست دراعتراض استعفا دهد.مطمئن باشید کروبی و موسوی هم ادمای همین رژیمند.باز دم احمدی نژاد گرم که باعث شد مردم کمی چشماشون باز بشه.
یکشنبه 11 مرداد 1388

deltaman - ایران - کاشان
pesareirani - نروژ - اسلو. باهات کاملا موافقم!. مرگ بر رژیم دیکتاتوری چلاق!
یکشنبه 11 مرداد 1388

arta-aria mehr - ایران - تهران
روز تنفیذ دروغین به خیابانها میآییم تا با فریاد و خون خود به همگان و جهانیان نشان دهیم آریاییان فریب بت های دروغین و ضحاکان مار دوش را دوباره نخاهند خورد و نخواهیم گذاشت که جوانان ما را در زندانها خوراک ضحاکی چون خامنه ای بکنند. ***************مادر من بداند دیگر پسر ندارد******************. دیدار ما روز 12 مرداد دست در دست هم و نفس به نفس تا آخرین نفس. زنده باد ایرانی سبز و آباد
یکشنبه 11 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
فقط چهل روزه؟.قصدم بی ادبی نیست .اینها همه مریض روحی هستند.اخه مگه میشه با تمام شکنجه هایی که شدن بتونند عاقلانه و عادی عمل کنند. به بعضیها گفته اند که موسوی و خاتمی هم در زندانند و یا کشبه شدن اعتراف کردندو حتی نمی دانند در کدام زندان هستند. اینهم یک نوع جنایته اعتراف گیری همراه با شکنجه و تهدید های ناموسی و خانوادگی .مخصوصا ابطحی که زن و سه تا دختر داره. ببیند این بی ناموسان با او چه کرده اند و چه چیزها ها که نگفته اند.
یکشنبه 11 مرداد 1388

bahar miayad - المان - المان
همشون میگن کاری نکنیم که نظام زیر سوال بره ولی این نظام دیگه زیر سوال رفته کسی نیست که جمهوری اسلامی رو بخواد
دوشنبه 12 مرداد 1388

آسید مهدی - ایران - تهران
تو یکی دیگه حرف نزن برو گفتگوی تمدنتو تو امریکا پیگیری کن مخمل درجه یک که میگند همینه
دوشنبه 12 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
یکئ نیست به این اقازادها بگه, مگه مملکت قانون داره, که همش میگین قانونئ نیست. بابا مردم خسته شدن از این سفسطه بازیها..
دوشنبه 12 مرداد 1388

maziyar.uk - انگلیس - ٫٫شفیلد
من با چشمان باز خواهم مرد چون معلم من ندا است
دوشنبه 12 مرداد 1388

javaad - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین. از این به بعد هر وقت خواستی اسم کرد رو خودت بزاری دهنت رو آب بکش. من مطمئنم تو کرد نیستی بلکه مزدوری هستی که خودتو کرد جا زدی. هیچ کردی از این نظام دل خوش نداره و نخواهد داشت. مرگ بر دیکتاتور. درود بر کردهای غیور
دوشنبه 12 مرداد 1388

Kämpfer - آلمان - کرفلد
اکنون فرض می کنیم که متهمان تحت فشار وادار به اعتراف شده اند - فرض محال که محال نیست- خب! حالا باید از سران اصلاح طلبان پرسید، وقتی «ژنرال» های شما تحمل چند روز زندانی کشیدن را ندارند و بلافاصله بعد از جدا شدن از زندگی مرفه خویش، به هر چه که از آنها خواسته شود تن می دهند؟!. اولا؛ چرا بچه های مردم را فریب داده و آنان را با سوءاستفاده از اعتمادی که به شما کرده اند، با چماق و کوکتل مولوتوف به میدان می فرستید؟ و خودتان در حلقه های فشرده محافظان و فقط برای خالی نبودن عریضه به صحنه سرک می کشید و فرزندانتان را نیز در ناز و نعمت برای تحصیل به آمریکا و انگلیس می فرستید و یا در خانه های اشرافی نوازش می دهید؟!. ثانیاً؛ چرا وقتی ژنرال های شما با حرارت دیگران را به آشوب و بلوا دعوت می کردند، آنها را دروغگو! نمی دانستید و به عنوان قهرمان! از آنان یاد می کردید؟! اگر ادعای شما را بپذیریم که افراد یاد شده تحت فشار وادار به اعتراف شده اند؟! چگونه ادعای دیگرتان قابل پذیرش خواهد بود که از مقاومت تا پای جان! و.. حرف می زدید؟!
دوشنبه 12 مرداد 1388

eilkhan - ایران - کرمانشاه
خبر فوری : محمد خاتمی اعلام کرد تصاویر پخش شده از ابطحی در دادگاه مربوط به ابطیانا .... شبیه سازی شده ابطحی رپیس دفتر اینجانب میباشد جهت مقایسه خود ایشان با شبیه سازی شده اش به عکس ایشان با خانم معتمد آریا مراجعه فرماپید تا تفاوت را متوجه شوید (عطریانفر ومعتمد آریا هردو .....ند اما ین کجا وآن کجا)
سه‌شنبه 13 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.