تصاویری از بزرگترین خورشید گرفتگی قرن

تصاویری از بزرگترین خورشید گرفتگی قرن

به گزارش شبکه ایران، در حالی که میلیون‌ها نفر برای دیدن این پدیده جمع شده بودند میلیون‌ها نفر هم بر اثر خرافات و ترس‌های ریشه گرفته از آنها به ویژه در هند به خانه‌ها پناه برده بودند.
در افسانه‌های هند آمده که خورشید گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که هیولای اژدها خورشید را می‌بلعد.
انطباق ماه و خورشید بر یکدیگر به طور کامل و افتادن سایه ماه روی زمین در برخی نقاط آسیا 6 دقیقه و 39 ثانیه به طول انجامید.
به نوشته آسوشیتدپرس یکی از بهترین نقاط برای دیدن پدیده اخیر سواحل رودخانه گنگ رود مقدس هندوها در شهر واراناسی بود که در آنجا 3 دقیقه و 48 ثانیه به طول انجامید و برخی هندوها در جریان آن به اجرای یکی از باورهای دیرینه خود یعنی غسل در آب این رودخانه در این هنگام پرداختند که بر این باورند باعث پاک شدن گناهان آنها می‌شود.
به گزارش فارس، این خورشید گرفتگی که تنها در آسیا قابل رؤیت بود از هند به سمت شمال شرق حرکت کرده و کشورهای نپال، میانمار، بنگلادش، بوتان و چین را نیز در بر گرفت.
این طولانی‌ترین کسوف روی داده از 11 جولای 1991 و زمانی بود که کسوف کامل 6 دقیقه و 53 ثانیه به طول انجامید و در هاوایی در آمریکای جنوبی قابل رؤیت بود و دیگر تا سال 2132 طول خورشید گرفتگی کامل به این اندازه نخواهد بود.
در حالی که گفته شده بود دهکده تارگنا بهترین وضوح برای ثبت کسوف را داراست و از روز قبل از آن هزاران دانشمند و علاقه‌مند به طبیعت و دانشجویان در آنجا گرد آمده بودند اما ابرهای ناشی از بارش شبانه شوق آنها را به غم تبدیل کرد. این اتفاق مورد استقبال بسیاری کشاورزان محلی قرار گرفت که زمین‌های آنها در خطر خشکسالی قرار داشت.
با این حال میلیون‌ها نفر در سراسر هند نیز ترجیح دادند که در خانه‌ها بمانند. حتی در مناطقی که کسوف دیده نمی‌شد به زنان باردار توصیه شده بود تا بر اساس این اعتقاد قدیمی که تشعشعات نامرئی خورشید به جنین آسیب خواهد رساند در خانه و در اتاقی که با پرده پوشانده شده تا زمان اتمام خورشید گرفتگی باقی بمانند. علاقمندان مشاهده خورشید گرفتگی در چین جمع شده اند
 سی ان ان نیز از هجوم گسترده علاقمندان چین برای مشاهده پدیده خورشید گرفتگی بر فراز این کشور خبر داد.
 علاقمندان به مشاهده خورشید گرفتگی از مناطق دور و نزدیک به چین هجوم برده‌اند تا بتوانند یکی از مناظر نادر خورشید گرفتگی را که زمان نسبتا طولانی ادامه خواهد داشت مشاهده کنند. بیشتر علاقمندان مشاهده خورشید گرفتگی در چین در شانگهای مستقر شده‌اند و امیدوارند منظره کامل این پدیده را در شانگهای مشاهده کنند.
خبرنگار سی ان ان با اشاره به تجمع گسترده علاقمندان مشاهده خورشید گرفتگی در شانگهای گفت این خورشید گرفتگی به مدت پنج الی شش دقیقه طول خواهد کشید به همین علت طولانی‌ترین خورشیدگرفتگی در قرن بیست و یک است.

با تشکر از کاربر گرامی ناهید

pesareirani - نروژ - اسلو
قبل از هر چیز باید بگم که من از اون رهبر چلاق و رژیم دیکتاتورش متنفرم پس لطفا بخاطر چیزهایی که میخوام بنویسم فحش نثارم نکنید. ما باید خوشحال باشیم که احمدی نژاد رییس جمهور باشه.چون تنها اونه که میتونه این رژیم را نابود کنه. اگه موسوی یا کروبی شده بودند 4 سال یا 8 سال دیگه ملت را با دروغ و اعطای ازادیهای مقطعی سر کار میگذاشتندوبرمردم حکومت میکردند.متاسفانه مردم ایران اگه شکمشان سیر باشدو...هیچوقت به دنبال احقاق حقوق خود نمیروندوباید بیعدالتی را باچشم خود ببینند تا با ان مقابله کنند.این 30 سال خیلی از جوانهای کشور در سکوت و بیخبری ما شکنجه وکشته شدند.مگر واقعه 18 تیر در دوره خاتمئ اتفاق نیافتاد؟ حتما میگوییدخاتمی کاره ای نبود.مگر میشود رییس جمهور کشوری کاره ای نباشد؟حداقل میتوانست دراعتراض استعفا دهد.مطمئن باشید کروبی و موسوی هم ادمای همین رژیمند.باز دم احمدی نژاد گرم که باعث شد مردم کمی چشماشون باز بشه.
یکشنبه 11 مرداد 1388

chkavak - ایران - تهران
بیا بنشین و با مردم مدارار کن. گره از کار این افتادگان وا کن . بترس از شعله های زیر خاکستر . بیا اندیشه اندوه فردا کن. هزاران تاج سلطانی دو صد تخت سلیمانی . فلک بستاند از دستت به آسانی . که این تخت بلند جهل . نه بر شاهان سامانی وفا کرد و نه بر پرویز ساسانی. که این رسم فلک باشد . نه شاهنشاه بشناسد نه روحانی. مباد آن دم که چنگیزی به پا خیزد. کشاند آشیانت را به ویرانی . همای از خواندن فتنه پروا کن. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. (مستان)
یکشنبه 11 مرداد 1388

rawa76 - انگلیس - برمینگهام
خیلی جالب بود. در هر حال مرگ بر اخوند فراموش نشه.
یکشنبه 11 مرداد 1388

basijy_rahbar - ایران - تهران
مرگ بر دیکتاتور اسلامی ایران
یکشنبه 11 مرداد 1388

hamidTANTAN - اتریش - وین
pesareirani - نروژ - اسلو . درود بر تو هم وطن عزیزم.تو هم حرف دل خسته من را زدی .ممنونم از کامنت خوبی که نوشتی.امید وارم که مردم ساده اندیش ما هم به این واقعیتی که به همین سادگی ومفید ذکر کردی برسند. و انقدر کودکانه و یا منفعتی و زود گذرفکر نکنند.ممنونم از شماهم وطن خوب و روشن فکر .(پاینده باشی). ...................................................... از پس پرده نگاه کن مثل شطرنج زمونه هر کسی مثل یه مهره توی این بازی می مونه . https://www.youtube.com/watch?v=QRN9Mfb43KAfeature=related.
یکشنبه 11 مرداد 1388

tiger78 - ایران - رشت
خوب بود ولی به هر حال. مرگ بر دیکتاتور کثیف...........
یکشنبه 11 مرداد 1388

azadi - ایران - کرج
pesareirani - نروژ - اسلو . مطلبی که نوشتی ربطی به این صفحه نداشت با اینحال فکر میکنم ارزش خواندن رو داشت. با شما موافقم دوست عزیز" احمدی نژاد یک خدمت بزرگ به این مردم کرد و ان هم این هست که دست ولایت فقیه و ارزش رای مردم را نشان داد . تا 2 ماه پیش اصلا منکر این بودند که بازداشتگاه غیر قانونی وجود دارد ولی لااقل حالا قبول دارند که چنین جاهایی هم هست و.... دوستان حماقت احمدی نژاد بزرگترین نعمت برای ما هست از این فرصت نهایت استفاده را باید کرد. از دیدن عکسها بسیر لذت بردم فوق العاده زیبا هستند.
یکشنبه 11 مرداد 1388

zane rooz - ایران - تهران
pesareirani - نروژ - اسلو کاملا با شما موافقم. من بارها قبل از انتخابات اندر فواید احمدی کامنت گذاشتم که با تو دهنی خیلی ها مواجه شدم!!
یکشنبه 11 مرداد 1388

limoo - ایران - علی اباد کتول
بابا چرا درباره این صحفه مطلب نمی نویسید - اخه ربطی نداره
یکشنبه 11 مرداد 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
عکس شماره 6 خیلی با حاله...واقعا خیلی جالبه. کسوف همیشه قشنگه.
یکشنبه 11 مرداد 1388

fard - انگلیس - دونکاستر
عگس شماره قشنگه ولی فعلا مرگ بر دیکتاتوران
دوشنبه 12 مرداد 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
esareirani - نروژ - اسلو. برای اینکه موجبات انبساط خاطر شما کماکان فراهم باشه ،می خواهید مردم توی خانه هاشون بنشینن واحمدی نژاد هم یک دوره چهار ساله در خدمتتون باشه تا بلاخره یک جوری که کسی هم نمی دونه چطوری، وفقط شما منتظر اون یکجوری هستید،این نظام سرنگون بشه؟. اقا تو رو به هر کی که می پرستید از این نسخه پیچی های راه دور برای ما دست بردارید، اجازه بدهید از همه ظرفیتها حتی اگر داخل نظام باشه ،برای سرنگون کردن این رژیم استفاده بشه ،بخدا خسته شدیم از این نظام ،از این همه خفقان ،از این زندگی،از حرفهای شما از همه چیز
دوشنبه 12 مرداد 1388

manenarenji - المان - اسن
راجب این صفحه هم مینویسیم به به خیلی زیبا بود ولی از اون زیباتر اینه که یادمون نره مرگ بر رژیم دیکتاتوری اسلامی .
دوشنبه 12 مرداد 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
امیدوارم خورشید زندگی همه سردمداران جنایت در ایران دچار کسوف ابدی گردد.
دوشنبه 12 مرداد 1388

darya_r - انگلستان - لیورپول
چه خوشگل بودا!!!
دوشنبه 12 مرداد 1388

mohsenmohsen - ایران - تهران
حاله نور احمقی نژاد رو کسوف همیشگی بگیره
دوشنبه 12 مرداد 1388

PHOENIX - ایران - تهران
pesareirani-نروژ-اسلو دوست خوبم.اگر رژیم عوض بشه اولین ضررشو خود مردم می بینن.سال 57 وقتی انقلاب شد ایران 20سال عقب افتاد چرا که این خاصیت هر انقلابیه که زیرساخت هارو دگرگون کنه و تا بخواد شکل بگیره از دنیا عقب می افته.زمان شاه ایران از کره جلوتر بود اما الان شرایط چیز دیگری رو نشون میده در غیر اینصورت نمیشه بهش گفت انقلاب.انقلاب کبیر فرانسه هم وقتی اتفاق افتاد همین قضیه پیش اومد اما بعد از اون انقلاب صنعتی رخ داد که اونو جبران کرد.اساسا یکی از برنامه های هاشمی شورایی کردن رهبریه که در این صورت رهبری کنار میره و مجلس خبرگان به صورت یک شورا عمل میکنه.به همین خاطر ،دوستان، اگر واقعا صلاح ایران رو می خوایین نباید تغییر رژیم رو بخوایین.این رژیم بره بعد کی بیاد؟دوباره شاهنشاهی؟اینجوری که خیلی مسخره میشه.خودمونو مضحکه ی دنیا می کنیم حتی از این مضحکه هم بدتر.
دوشنبه 12 مرداد 1388

vahid_baghjari - ایران - تهران
و این است نشانه هایی از قدرت خدای متعال .. آیا باز هم تردید دارید ؟
سه‌شنبه 13 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.