کشف یک گنجینه بودایی در صحرای گبی

کشف یک گنجینه بودایی در صحرای گبی

آقای ایزنریگلر می گوید هدف از این حفاری نشان دادن فرهنگ و تاریخ بودایی در صحرای گبی است

تیمی از باستانشناسان اتریشی و مغول، موفق به کشف یک گنجینه بودایی شده اند که ده ها سال قبل در صحرای گبی دفن شده بود.

مجسمه های بودا، و ابزار موسیقی از جمله اشیائی است که با حفاری از زیر خاک بیرون آورده شده است.

راهبان بودایی این اشیاء گران قیمت را در دهه 1930 یعنی در دوران تصفیه کمونیستی مغولستان دفن کرده بودند تا مورد چپاول قرار نگیرد.

در این دوره صدها صومعه غارت و ویران شد.

این اشیاء متعلق به صومعه خامارین بود.

قبل از یورش کمونیست ها به این صومعه، یکی از راهبان اشیاء ذیقیمت موجود در آن را در جعبه هایی قرار داده و در صحرای گبی زیر خاک پنهان کرد.

این راهب نقشه محل دفن گنجینه را در اختیار نوه اش که مورخی به نام زوندوی آلتانگرل بود قرار داد.

وی به صحرای گبی رفته و موفق شد نیمی از این گنجینه را کشف کرده و آن ها را در موزه ای که باز کرده بود قرار دهد.

ولی از آنجا که از این موزه به خوبی محافظت نمی شد و وی نگران سرقت اشیاء موزه بود به دنبال کشف بقیه گنجینه مدفون نرفت چون فکر می کرد محل نگاهداری آن امن تر از موزه اش است.

هنگامی که مایکل ایزنریگلر، یک باستانشناس اتریشی از این موضوع با خبر شد، به آقای آلتانگرل پیشنهاد کرد که در تلاش برای پیدا کردن بقیه گنجینه به او کمک کند.

حفاری برای پیدا کردن بقیه جعبه های حاوی اشیاء گرانبهای صومعه خامارین در حالی صورت گرفت که گروهی فیلمبردار از این حفاری ها فیلم تهیه می کردند.

این فیلمبرداری یادآور صحنه هایی از فیلم ایندیانا جونز بود.

پس از یک رشته حفاری، بقیه اشیایی که متجاوز از 70 سال از هنگام مخفی کردن آنها می گذشت کشف شد.

در میان این اشیاء چند نسخه خطی، کتاب، لباس های مخصوص شرکت در نمایش ها و مجسمه های پرارزش دیده می شود.

آقای ایزنریگلر گفت هدف از این حفاری نشان دادن تاریخ و فرهنگ بودایی در صحرای گبی است.

وی افزود از درآمد فیلم تلویزیونی این حفاری، برای بهبود امکانات محافظت از موزه اش استفاده خواهد کرد.

pesareirani - نروژ - اسلو
قبل از هر چیز باید بگم که من از اون رهبر چلاق و رژیم دیکتاتورش متنفرم پس لطفا بخاطر چیزهایی که میخوام بنویسم فحش نثارم نکنید. ما باید خوشحال باشیم که احمدی نژاد رییس جمهور باشه.چون تنها اونه که میتونه این رژیم را نابود کنه. اگه موسوی یا کروبی شده بودند 4 سال یا 8 سال دیگه ملت را با دروغ و اعطای ازادیهای مقطعی سر کار میگذاشتندوبرمردم حکومت میکردند.متاسفانه مردم ایران اگه شکمشان سیر باشدو...هیچوقت به دنبال احقاق حقوق خود نمیروندوباید بیعدالتی را باچشم خود ببینند تا با ان مقابله کنند.این 30 سال خیلی از جوانهای کشور در سکوت و بیخبری ما شکنجه وکشته شدند.مگر واقعه 18 تیر در دوره خاتمئ اتفاق نیافتاد؟ حتما میگوییدخاتمی کاره ای نبود.مگر میشود رییس جمهور کشوری کاره ای نباشد؟حداقل میتوانست دراعتراض استعفا دهد.مطمئن باشید کروبی و موسوی هم ادمای همین رژیمند.باز دم احمدی نژاد گرم که باعث شد مردم کمی چشماشون باز بشه.
یکشنبه 11 مرداد 1388

p.h - هند - پونه
pesareirani - نروژ - اسلو . باهات موافقم
یکشنبه 11 مرداد 1388

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
پرژین ایرانی- کاملا درست گفتی.اینها تا بیشتر جنایت کنند میزان شناخت مردم از ذات کثیفشان بیشتر میشود
یکشنبه 11 مرداد 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
pesareirani - نروژ - اسلو. دوست عزیز، . من موافق نیستم. من هرگز آرزو نمیکنم که مردم ایران فقر و بی‌ عدالتی ببینند تا به پا خیزند. اتفاقا من بر عکس شما آرزو می‌کنم که مردم ایران ثروتمند شوند و شکمشان همیشه سیر باشد. من معتقدم که وقتی‌ این حل شد تازه واقعا دنبال حقوق خود میروند. در اینجا لازم هست که وصیت آقا محمد خان قاجار را به فتح علی‌ شاه خدمتتان یاد آوری کنم که خیلی‌ شبیه نظر شماست: اگر میخواهی‌ راحت به مردم حکومت کنی‌، همیشه آنها را فقیر و بیسواد نگاه دار.
یکشنبه 11 مرداد 1388

neda85 - ایران - تهران
تمام کسانی که از اون ور دنیا فتوای جهاد می دید چرا نمی یایید بغل دست ماها تو خیابونا جلوی گلوله و باتوم بایستید و شعار بدید. لعنت به اسلام
یکشنبه 11 مرداد 1388

manenarenji - المان - اسن
قربون ادم چیز فهم پسر ایرانی.
یکشنبه 11 مرداد 1388

fatemeh shin - انگلیس - لندن
افرین وصدافرین پسرایرانی ازنروژاسلو . اولین کامت بالاخره نمردیم ویک حرف منطقی ودرست شنیدیم.علاوه برانچه. گفته شداضافه میکنم دراین سی سال گذشه دردنیاچهره ایران وایرانی مخدوش وبشدت زشت وسیاه شده بود. خاطرگروگانگیری ها واعمال ترورستی وادم ربائی وصدهااعمال زشت دیگر.ولی این انتخابات وخون های ریخته شده فرزندان وطن وعزیزان بخصوص ندااقاسلطان زشتی هارا بزیبائی
یکشنبه 11 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
shahram khosh maram - ایران - تهران . کاملا با شما موافقم. نمیدونم چطور بعضی از هموطنان از ظلم و ستم به ایرانی خوشحالند.
یکشنبه 11 مرداد 1388

نازی -تهران - ایران - تهران
ایا تا کنون فکر کردید چگونه می شود این همه شمش طلا از کشور خارج بشود وکسی نفهمد این خواست خدا بوده که ابروی ا نهابرود وتوسط پلیس ترکیه رسوا شوند اینگونه که گفته میشود شمشها توسط بعضی از این اخوندها ودولت خارج میشده خصوصا مجتبی انها میخواستند اگر روزی به امید خدا سرنگون شدند پولی داشته باشند ودر کشور دیگر جایی برای زندگی راحت که بازهم خدا رسوایشان کرد اگر کار انها نبود دولت چقدر المشنگه راه میانداخت وهزار تهمت میزد اما هیچ صدایی بلند نشد چون ابروی خودشان میرفت
یکشنبه 11 مرداد 1388

fatemeh shin - انگلیس - لندن
افرین وصدافرین پسرایرانی ازنروژاسلو . اولین کامت بالاخره نمردیم ویک حرف منطقی ودرست شنیدیم.علاوه برانچه. گفته شداضافه میکنم دراین سی سال گذشه دردنیاچهره ایران وایرانی مخدوش وبشدت زشت وسیاه شده بود. خاطرگروگانگیری ها واعمال ترورستی وادم ربائی وصدهااعمال زشت دیگر.ولی این انتخابات وخون های ریخته شده فرزندان وطن وعزیزان بخصوص ندااقاسلطان زشتی هارا بزیبائی وسیاهیرابه سپیدی تبدیل کردوبالاخره ایرانیهاتوانستندبعدازسی سال سرخودرابالانگهدارندوازخفت وخواری سه ده گذشته تاحدی نجات پیداکنند.درودبی پایان بروان این عزیزان ارزشمند.
یکشنبه 11 مرداد 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
قسمت یک ---من نمی توانم به ملت داخل خط بدهم ولی اسلامیها می خواهند بنوعی انرا در زیر بنای اجتماع نگه دارند و در این محدوده مطامع مادی هست و استثمار زنان و ارضای مردسالارانه ی اسلامی و هزار درد بیدرمان دیگر ..در 1357 این پروسه ننگین اغاز شد در برابر اعدام یک گناهکار صدها بیگناه کشته شدند و همین کسانی که بعنوان چپ و مجاهد و. و. سرود ازادی می خوانند هلهله می کشیدند و ملا را تشویق به ادامه و این شد دریای خونی که براه افتاد.
دوشنبه 12 مرداد 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
آیا باید نیمی از مردم ایران در زندانها شکنجه و کشته شوند تا ایرانیانی که هنوز خود را مسلمان میدانند و تازی و مرده و خرافه پرستی میکنند، بیدار شوند؟. ای کسانی(ایرانیان) که خود را مسلمان مینامید، شما از بزرگترین خیانتکاران به ایران و ایرانی هستید. چه فرق میان تو و حکومت اسلامی است هنگامی که تو به برنامه های اسلامی از سوی حکومت و آخوند و بسیجی و سپاهی و لباس شخصی ها برگزار میشود میروی؟ بیدار شو که تاریخ اسلام در ایران پایان یافته. بیدار شو که در آن بالا موجودی به نام الله نیست، اگر بود تا کنون از خود عرضه ای نشان داده بود. ایرانی شو، دست از غلامی و کنیزی تازیان بردار و آدم آزاده ی خود باش.
دوشنبه 12 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
IranBozorgMehr - ایران - اهواز . سهراب اعرابی - ندا آقاسلطان - اشکان سهرابی - محسن روح الامینی - و.... همگی مسلمان بودند. آیا اینها از بزرگترین خیانتکاران به ایران بودند؟ نادانی تا کجا؟
سه‌شنبه 13 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.