بیانیه مهم مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم : مراجع در کنار شما هستنند، به تجمع های خود ادامه دهید

بیانیه مهم مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم : مراجع در کنار شما هستنند، به تجمع های خود ادامه دهید

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از مورد تعرض قرار گرفتن انقلاب، و با اعلام اینکه مراجع تقلید هم از حوادث اخیر نگران و ناخشنودند و نظر توجیه‌گران در خطابه‌های نماز جمعه، نظر مراجع بزرگوار و علمای بزرگ و مدرسین حوزه‌ها نیست، از مردم خواست با تکیه بر اصول قانون اساسی که بر آزادی های مشروع و حق تجمع تاکید دارد به تجمع های خود ادامه دهند.

به گزارش نوروز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی


إِیَّاکَ وَ الدِّمَاءَ وَ سَفْکَهَا بِغَیْرِ حِلِّهَا فَإِنَّهُ لَیْسَ شَیْ‏ءٌ أَدْعَى لِنِقْمَةٍ وَ لَا أَعْظَمَ لِتَبِعَةٍ وَ لَا أَحْرَى بِزَوَالِ نِعْمَةٍ وَ انْقِطَاعِ مُدَّةٍ مِنْ سَفْکِ الدِّمَاءِ بِغَیْرِ حَقِّهَا. (نامه 53 نهج البلاغه)

از خون‌ریزی ناحق پرهیز کن، هیچ چیز به اندازه خون ناحق کیفر الهی را نزدیک نمی‌کند و مجازات را شدت نمی‌بخشد و نعمت‌ها را نابود نمی‌کند و خون ناحق زوال حکومت را نزدیک نمی‌سازد.


ملت بزرگ ایران این روزها به مصائب بزرگی مبتلا هستند که شنیدن آنها دل هر مسلمان و انسان آزادیخواهی را به لرزه در می‌آورد.


انقلاب اسلامی برای حراست از حقوق مردم بود، و اجرای قانون برای آزادی‌های مشروع جامعه و از بین بردن زندان‌های غیر قانونی و غیر شرعی و شکنجه‌های غیر انسانی و تهمت‌زدن‌های ناروا، و بالاخره برای اجرای احکام اسلام بود. حضرت امام رحمة الله علیه در اوائل شروع نهضت در سال 1342 به شاه نصیحت می‌کرد که قانون اساسی را عمل نماید و از مرز قانون خارج نشود که اگر او به قانون عمل می‌کرد، سرنوشت حکومتش غیر از آن بود که رقم خورد.


امروز پس از سالیان دراز مبارزه ملت ایران که حاصل خون دهها هزار شهید و شکنجه و زندانی شدن مردان آزاده و تلاش‌های مراجع بزرگ به ویژه رهبری داهیانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است، اهداف مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مورد تعرض قرار گرفته است و عده‌ای جز به نابودی دستاوردهای نظام به چیزی راضی نمی‌شوند.


هر روز خبر شهادت یکی از فرزندان این مرز و بوم را می‌شنویم و با کمال وقاحت اعلام می‌کنند، دستگیرشدگانی که پس از مدتی جسم بی‌جان آنها تحویل خانواده‌ها داده می‌شود. زندان‌های غیر قانونی و بدون امکانات اولیه و رعایت اصول انسانی دایر شده است.
خبرهای شکنجه غیر انسانی و ناجوانمردانه هر روزبه نوعی فاش می‌شود، برای دفن کشته‌شدگان و برگزاری مراسم عزاداری اجازه نمی‌دهند و همه اینها به نام اسلام و قرآن و ولایت فقیه انجام می‌گیرد.


عده‌ای مدیحه‌سرا بدون توجه به آثار تخریبی آن به توجیه این همه جنایات پرداخته‌اند، ملت عزیز ایران باید بدانند که نظر توجیه‌گران در خطابه‌های نماز جمعه یا غیر آن اگرچه به نام حوزه‌ها باشد، نظر همه مراجع بزرگوار و علمای بزرگ و مدرسین معظم حوزه‌ها نیست. بلکه قلوب بزرگان از حوادث اخیر نگران و ناخوشنود است و در کنار ملت بزرگ ایران و دردکشیده‌ها خواهد بود.


ملت ایران حرکت خود را بر مدار قانون اساسی استوار و برطبق اصول مصرح در آن که تضمین آزادی‌های مشروع است و تجمع‌های آنها را تضمین نموده است، ادامه دهند و در کنار داغداران، یاد و خاطره‌ی مبارزان در راه حق را پاس بدارند.


نصیحتی هم به حاکمان و دولت و قوه قضائیه از زبان امیرالمومنین داریم:

وَإِنَّمَا یُؤْتَى خَرَابُ الاَْرْضِ مِنْ إِعْوَازِ أَهْلِهَا،إِنَّمَا یُعْوِزُ أَهْلُهَا لاِِشْرَافِ أَنْفُسِ الْوُلاَةِ عَلَى الْجَمْعِ، وَسُوءِ ظَنِّهِمْ بِالْبَقَاءِ وَقِلَّةِ انْتِفَاعِهِمْ بِالْعِبَرِ. (نامه 53 نهج البلاغه)

زمین جز با فقر ساکنانش خراب نمی‌گردد. مردم زمانی به فقر دچار می‌گردند که والیان به جمع مال برآیند و به بقای حکومت خود مطمئن نباشند و از تجربه‌ها عبرت نگیرند.


مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

abiabi - انگلستان - لندن
مرگ بر خامنه ای دجال و اون پسر حرامزادش. مرگ بر خامنه ای دجال و اون پسر حرامزادش. مرگ بر خامنه ای دجال و اون پسر حرامزادش
شنبه 10 مرداد 1388

saresobh - سوئد - ملمو
بابا بی خیال. یه جوری خودشون رو دل سوز نشون میدن انگار تا حالا از این خبرها نبوده. اقایان این ظلم ها سالیان سال هست که بیداد میکنه میخواهین بگین شماها بی خبر بودین!!! الان که ملت به لبشون رسیده و ریختن بیرون اگاه شدین؟!!!!!!!!!!!!!. جمش کنید درد شما درد اینه که زمانی که این جنبش به ثمر برسه باز بگین روحانیوون با ملت بودن. روحانیون خون ملت رو تو شیشه کردن الان چه طور دل سوز شدن. خیر شما ترس مطلقه شدن ولایت فقیه رو دارین که در اون صورت حرف ما بقیتون میشه کشک. و الا همون جلادانی هستید که بودیییید.
شنبه 10 مرداد 1388

niloochi - آلمان - دوسلدورف
https://www.youtube.com/watch?v=iETVHfuFU2s
شنبه 10 مرداد 1388

chkavak - ایران - تهران
ارگ شما ملاهای بی شرافت راست می گوئید به مردم ملحق شوید و در صفوف اعتراضی مردم قرار بگیرید و بر علیه ظلم و ستم حکومت و جنایات سپاه و بسیج و شخص خامنه ای بیانیه صادر کنید و با خبرگزاریهای داخلی و خارجی مصاحبه کرده و صدای اعتراضتان را به گوش همه برسانید. اما اینها همه خواب و خیال است چراکه شماها همگی ریزه خواران این رژیم نامشروع اسلامی هستید و اگر رژیم سقوط کنند باید بروید فاضلاب تخلیه کنید.
شنبه 10 مرداد 1388

niloochi - آلمان - دوسلدورف
rani1 - المان - هسن. بچه ها دیوار نویسی دولت را فلج میکنه. شعار>>. مرگ برخامنه ای . دیوار نویسی ساواک را فلج کرد سپاه و بسیج شیطان را هم فلج میکند.
شنبه 10 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
چی بگم آدم به اینا نمی تونه اعتماد کنه یعنی تازه فهمیدن که اینا جنایت کار هستن عجیبه
شنبه 10 مرداد 1388

ARIYA_TEHRAN - ایران - تهران
دوستان(جنبش) من یه سوالی برام پیش اومده ـ من مثل خیلی های دیگه با جمهوری اسلامی موافق نیستم و همینطور اینکه بیگانه ای بخواد برامون تصمیم بگیره حالا هرکی میخواد باشه این یه چیز مسلمی هست که سرنوشت خودمون رو خودمون باید رقم بزنیم من خواستار دموکراسی کامل هستم یعنی هر کسی با هر دینی و طرز تفکری وحتی بی دینی و.. حالا ما از کسی داریم طرفداری میکنیم (موسوی که خودمم بهش رای دادم و تا الانم پاش وایسادم) که اصل جمهوری اسلامی قبول داره وبهش پایبنده . ادامه کامنت بعدی
شنبه 10 مرداد 1388

ARIYA_TEHRAN - ایران - تهران
حالا سوال من اینه که اگر این جنبش پیروز بشه که میشه رهبرش کیه و چه نوع حکومتی خواهد داشت ؟ آیا خود موسویه و جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند و تغییرات اساسی خواهد کرد یانه؟ ـــ یا اینکه شخص دیگری خواهد آمد؟ با توجه به شعارهای روز پنجشنبه (استقلال آزادی جمهوری ایرانی )لطفا معقولانه پاسخ بدید واقعیتش من گیج شدم ازهمتون ممنون . پاینده ایران وایرانی آریایی
شنبه 10 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
اگه راست می گین هم پای مردم بشین تحصن کنید اونم قرآن به سر اگه راست می گین که بعید بدونم
شنبه 10 مرداد 1388

رادمرد - ایران - طوس
لعنة الله علی القوم الظالمین
شنبه 10 مرداد 1388

iranie hamishe sarboland - امارات متحده عربی - دبی
به به بالاخره بعد از شعارهای دیروز اقایون روحانی دیدنند مردم شعار ها و رفتارهاشون کم که نشده هیچ بلکه اسلام هم دیگه نمی خواهند
شنبه 10 مرداد 1388

ضد ولایت وقیح - ایران - تهران
به به منتظر شما بودیم فقط.. جنسمون جور شد
شنبه 10 مرداد 1388

rastad - ایران - تهران
مدرسین و محققین محترم حوزه علمیه . این همه جوانان در خیابانها بیرون ریخته میشوند و با ظلم و جور این نظام در نبرد هستند کتک میخورن بدترین شکنجه ها در مورد آنها اعمال میشود تحقیر میشوند چرا شما سکوت میکنید چرا اقدامی نمیکنید آیا همین ملت نبودند که از شماها طرفداری کردن ؟ آیا به همین زودی فراموش کردین . شما را به تمام مقدسین عالم قسم که به داد این جوانان برسین . مرگ بر ضحاک پیر ایران = خامنه ای دجال
شنبه 10 مرداد 1388

you39 - بلژیک - هاسلت
جالبه این آشغالها صدای مرکز پرورش آشغال (حوزه ) رو در آوردن .. ببین چه ... به خطایی هستند عوامل این رژیم.. آدم تا مغز استخونش می سوزه وقتی هر روز می شنوه ارقام نجومی داره از کشور خارج میشه اونهم به کجاها .. آخه چی بگم این رو چی می شه گفت؟ ترکیه و این مارمولکها(اعراب) مفت مفت پول این مملکت دارن صاحب میشن ..... چی بگم دیگه.... نمی دونم....
شنبه 10 مرداد 1388

poriyaye_vali - قطر - دوحه
ای کاش یه روز بیاد همه شهر قم به استثنای حرم مطهر حضرت معصومه(س) رو با خاک یکسان کنند. تا دیگه این مفت خورا نرن اونجا درس مفت خوری یاد بگیرند
شنبه 10 مرداد 1388

mahmoud_ahmadinejad - استرالیا - سیدنی
به حوزه علمیه قم میگویم: خفه شین؛ وقت اون رسیده که به بیابانتون در حجاز برگردین شما را چه به دختران و پسران کسری.شتر هاتون رو اماده کنید باید برگردین
شنبه 10 مرداد 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
راست میگید خودتون هم بیایید اول صف . مرده شور خودتان با اون اسلامتون همش دروغ ریا تحویل مردم بدبد.
شنبه 10 مرداد 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
ای خامنه ای زدی دست زور بر سر ما اینک نزدیک است دست زور خدا بر سر تو وناتوانی و افتادگی تو در برابر حق. خونهای به ناحق ریخته شده در پی تو هستند
شنبه 10 مرداد 1388

babak z uk - انگلستان - منچستر
اقایان علما در قتل عام سال 67 توسط خمینی جلاد گجا بودید فقط یک نفر آنهم آیت اللاه منتظری اعتراض کرد وخانه نشین شد . نان را به نرخ روز نخورید مردم ایران کلیت رژیم قاتل ملاهارا نمیخاهند اگر راست میگویید .با مردم باشید.
شنبه 10 مرداد 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
روحانیون اگر هر چه سریعتر خودشونو از ملاهای بیناموس و متجاوز به کشور و نوامیس ملت که دستشان بخون بیگناهان آلوده شده جدا نکنند از وظیفه شرعی و الهی خودشان دور شدن.زمان انتقام و خونخواهی و تصویه حساب ملت با ملاها دیگر ملت هم هیچ دفاعی و راهی برای نجات شما ندارن حتی وظیفه شرعی و الهی ندارند.بدانید پیروزی ملت نزدیک است.بپا خیزید و از دین و شرف و ناموس انساهای بیگناه دفاع کنید و ییش از این اجازه ندهید خون بیگناهان بر زمین ریزد.قطرهای خون بیگاهان میجوشد و هزاران نفر را بر علیه رژیم منفور متحد و ریشه پوسیده رزیم دیکتاتور اسهالی میسوزاند.
شنبه 10 مرداد 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
مفتخور بودن که شاخ و دم نمیخاهد. گروهی هستند که گمان میکنند، در راه نیک گام برداشته و بر میدارند. ولی گروههای بیشتری هستند که مفتخوران زمانه ی خویش اند. قومــــی متفکرنــــد انـــدر ره دین ،،،،،،،،، قومـــی به گمــــان فتـــــاده در راه یقین. می ترسم از آنکه بانگ آید روزی ،،،،،،،،، کی بی خبران، راه نه آن است و نه این
شنبه 10 مرداد 1388

babak z uk - انگلستان - منچستر
هموطن عزیز(آریا- تهران) مثل تمام کشور های دمکراتیک اگر در ایران آینده ما دارای نظامی بر آمده از رای مردممان داشته باشیم و احزاب آزاد وروزنامه های آزاد وابراز نظرات آزاد داشته باشیم نسل آینده ما راه خودرا پیدا خواهد کرد . با اینهال به نظر من یک جمهوری مبتنی بر آرای آزاد ملت بدون تقلب ویک حکومت غیر دینی و لائیک در کشور ما میتواند خواسته های مردم مارا تا حدی تحقق بخشد .آریای عزیز یک جمهوری دمکراتیک که در آن همه مردم از زن ومرد مسمان وغیر مسلمان هرکس که شناسنامه ایرانی دارد و اقامت در ایران عزیز دارد محترم شمرده شود.
شنبه 10 مرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
بالا گود واسادن / میگن / لنگش کن ......!!!!. 1- تاریخ مصرف شما / دجالان و خون خواران تمام شده ..... 2- سعی نکنید تا راه باریکه ای برای خودتون بجا بذارین . 3- ملت دیگه گول شما مفت خوران شکم پرست / تازی پرست رو نمیخورن. 4- ممکنه که برخی از مردم تا غروب روز 25 خرداد / تنها به بازگشت آرا خود نظر داشتند / ولی به محض حمله ی تنبون شخصی ها و بسیجی های وحشی به تجمعشان و ریخته شدن خونهای بیگناه ملت / دیگه نه تنها اصل نظام زیر سوال بود / بلکه به اصل اسلام نیز ایراد گرفته شد / چون مدعی اسلام ناب محمدی اند / و گند کار رو هم بالا آوردند......
شنبه 10 مرداد 1388

armin2006 - بلژیک - بروکسل
babak z uk - انگلستان - منچستر -. با شما کاملا موافقم. مردم ایران باید انقدر رشد فکری کرده باشند که دنبال یک شخص خواص نروند چون که نتیجه اش همین دیکتاتور است. باید مثل کشورهای اروپایی تمام احذاب بیایند و برنامهشان را برای مردم باز گو کنند و مردم خودشان میتوانند در یک انتخابات سالم حذب مورد علاقه اشان را انتخاب کنند. هر 4 سال یکبار انتخابات جدید. تازه چند حذب هم میتوانند با هم مملکت را بگردانند که اینطوری همدیگر را هم کنترل میکنند. به امید پیروزی مردم شجاع ایران درود بر شما عزیزان
شنبه 10 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
طرف صحبت من تمام کاربرانی هستند که دشنام دادند. الان موقعیه که حتی باید از چماق به دستانی که به سمت مردم میان با آغوش باز استقبال کنیم. به قول آقای سازگارا باید لایه های پیاز را یکی کی جدا کنیم تا رهبر بمونه و احمدی نژاد. متاسفانه شما کاربران دشنام دهنده دارید آب به آسیاب کودتاچی ها میریزید
شنبه 10 مرداد 1388

نسیم مرگ - انگلستان - لندن
ای اخوندهای لعنتی بگذارید ایران آزاد بشه آنوقت سر هر تیر برق آویزان میشید بعد زمان عید قربان چوپانان بجای گوسفند آخوند پرورش داده و بجای گوسفند میفروشند ما هم میخریم میاریم قربانی میکنیم به امید آنروز. خامنه ای سفاک کثیف منتظر باش تا سر مجتبی را برایت کادو کنیم
شنبه 10 مرداد 1388

mamat - ایران - ایلام-دره شهر
ای ول
شنبه 10 مرداد 1388

malek khorshid - هلند - روتردام
لعنت به هر چی اخونده.چه از نوع خامنه ای و چه از نوع خاتمی.
شنبه 10 مرداد 1388

ahura - ژاپن - توکیو
abiabi - انگلستان - لندن. هستم باهات تا آخر خط . مرگ و تباهی بر خاندان کثیف سردمداران زر و زور و تزویر ِ حکومت سلطان جنگلی ِ ولی وقیح
دوشنبه 12 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.