درخواست مراسم عزاداری در مصلی تهران رد شد

درخواست مراسم عزاداری در مصلی تهران رد شد

روشن کردن شمع در یکی از تجمعات پس از انتخابات به یاد قربانیان 25 خرداد

وزارت کشور ایران درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری مراسم "سکوت" به منظور بزرگداشت قربانیان خشونت های پس از انتخابات ایران در مصلی تهران در روزهای پایان هفته را رد کرده است.

پنجشنبه هشتم مرداد چهلم ندا آقا سلطان است که روز شنبه 30 خرداد، یک روز پس از سخنرانی آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران دایر بر لزوم پایان اعتراضات خیابانی، به ضرب گلوله در تهران کشته شد.

خانواده آقا سلطان گفته اند که پنجشنبه بعد از ظهر مراسمی بر سر قبر ندا در بهشت زهرا برگزار خواهند کرد.

به گزارش منابع خبری ایران محمود عباس زاده مشکینی، مدیر کل سیاسی وزارت کشور، گفته است: "در این ایام برای هیچ فرد و گروهی از جریانات مختلف سیاسی کشور مجوز برگزاری تجمع و راهپیمایی صادر نشده است."

وی طی توضیحاتی در مورد دلایل رد این درخواست گفت که تقاضای برگزاری تجمع باید از سوی "گروه های قانونی" و از یک هفته قبل هم به صورت کتبی و هم حضوری تسلیم وزارت کشور شود. درخواست آقایان موسوی و کروبی روز شنبه یا یکشنبه ارسال شده بود.

این مقام وزارت کشور همچنین افزود که این درخواست "نه با امضا نماینده گروه سیاسی - بلکه با امضای دو نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری دهم که با اقبال اکثریت رای دهندگان مردم ایران مواجه نشده اند، از جایگاه شخصیت حقیقی به وزارت کشور ارسال شده است".

وی افزود: ".... در این خصوص طبق عرف ملت ایران مجلس ترحیم توسط بستگان متوفی در مساجد محل و منطقه برگزار می شود."

این درحالی است که بسیاری از خانواده های کشته شدگان در جریان خشونت ها می گویند دولت از برگزاری مراسم ختم و عزاداری برای آنها در مساجد و حتی سالن های خصوصی جلوگیری می کند.

آقای موسوی روز دوشنبه در یک سخنرانی شدیداللحن در تقبیح خشونت ها، درخواست خود را برای برگزاری مراسم یادبود قربانیان تکرار کرد.

او گفت: "با این کار دولت را در معرض امتحان قرار دادیم، ما نمی‌خواهیم کاری کنیم، سخنرانی هم نداریم، فقط می‌خواهیم از مصلایی که با هزینه‌های صدها میلیارد تومانی ساخته شده، یک استفاده‌ای کنیم، همان ۱۳ میلیونی که شما می‌گویید، این‌ها هم حقی دارند نسبت به این مصلی که از پول آنها ساخته شده.....اجازه دهید ما جمع شویم و فقط قرآن بخوانیم."

اشاره او به 13 میلیون رایی بود که وزارت کشور می گوید آقای موسوی در انتخابات آورده است. آقای موسوی خود را برنده واقعی انتخابات می داند و دولت را به تقلب متهم کرده است، اتهامی که دولت رد کرده است.

در تقاضانامه اولیه موسوی و کروبی از وزارت کشور درخواست شده بود که مجوز برگزاری مراسمی را به مناسبت چهلمین روز درگذشت عده ای از معترضان به نتایج انتخابات بدهد.

در روزهای اخیر از برگزاری مراسم یادبود کشته شدگان جلوگیری شده و برخی خانواده های جان باختگان حوادث اخیر می گویند که به آنها گفته شده است که از برگزاری هر گونه مراسم ختم و یادبودی خودداری کنند.

پیش از این نیز درخواست های نامزدهای معترض و برخی گروه های سیاسی طرفدار آنها از وزارت کشور برای برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز رد شده بود.

abtin_beo - ایران - اصفهان
موسوی تنهایت نمی گذاریم.وعده ما 5 شنبه ساعت 4 مصلی
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

jakjak - آمریکا - ماساچوست
روحش شاد . فردا پنج شنبه 8 مرداد 1388 در بهشت زهرا بر سر این عزیر هموطن که به خاطر آزادی و استقلال کشورش ایران توسط عوامل جنایتکار خامنه ای افلیج به شهادت رسید گرد هم جمه می شویم و ضمن برگزاری چهلم این عزیز از دست رفته از بهشت زهرا تا سرتاسر تهران انقلاب - آزادی - امام حسین - هفت تیر - ولی عصر - و خلاصه تمامی میادین تهران حضور به هم می رسانیم و یاد و خاطره ندا و سایر شهدای عزیز را گرامی می داریم . زنده باد آزادی - زنده باد ایران و ایرانی و حکومت دمکراسی ایران
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
ندانم کاری سی سال پیش پدران، امروزه با خون فرزندان جبران میشود.
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

vezveznazi - ایران - ایران
فردا پنج شنبه در بهشت زهرا زنده باد ایران و ازادی و دمکراسی برای ایرانیان
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
گفتم که عمرا قبول کنن
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

فریدون رخشان - ایران - تهران
با تشکر از مسئولین سایت – امیدوارم تعداد حروف را لااقل به 800 افزایش دهند تا کلام در یک متن منعقد شود . 1- برگزاری مراسم چهلم که اجازه نمی خواهد از صدر اسلام این روال بوده و هست و خواهد بود. 2- اینکه یک مراسمی بنابه شرایط زمانی با استقبال افکار عمومی و توجه مردمی روبرو می شود اگر جلو آن گرفته شود تبدیل به بحران و ایجاد نا امنی می شود (نه اجرای آن). 3- خدا می داند جمهوری اسلامی نظام خوبی است ولی ما نمی توانیم آن را اداره کنیم و همه را نسبت به دین و دنیا بد بین می کنیم.
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

فریدون رخشان - ایران - تهران
. 4- یا شرکت کنندگان در این مراسم ضد انقلاب هستند!؟ چرا مسپولین باید از برگزاری چنین مراسمی واهمه داشته باشند!! اگر شرکت کنندگان مخالف نظام و مراسم باعث فروپاشی نظام می گردد . خاک بر سر ما کنند که سالها جنگیدیم و خون دادیم برای نظامی که با برگزاری یک مجلس ترحیم فرو می ریزد!!! . 5- من بارها گفته ام ُ قطعاْ بنا به فرموده خداوند خون نابحق ریخته شده دامن مجریان و دستور دهندگان را می گیرد. 6- می دانم که این مراسم هم تبدیل به یک بحران دیگر خواهد شد چون افراد حکومتی خنگ و بی صلاحیت و خاپن در صحنه حضور دارند . 7- خدا روح کشته شدگان حوادث اخیر را بیامرزد و به بازماندگان صبر عطا نماید.
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

fak zan_uk - انگلیس - لیور پول
فضول میزا حالا تو نمی خواد رو زخم نمک بپاشی.مخت را کار بینداز ببین چه کار مفید از دستت بر میاد.
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرک
حالا دوباره سید مهدی پیدایش می شود خط و نشون میکشه احمق دلش. به این حرفها خوش است
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

sepideh sepid - انگلستان - لندن
فضول میرزاباهات موافقم ولی حالا بایدچیکار کرد‌؟؟؟
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.