کروبی در دیدار با خانواده آقاسلطان: مرگ ندا سرفصل تاریخی می شود

کروبی در دیدار با خانواده آقاسلطان: مرگ ندا سرفصل تاریخی می شود

مراسم چهلم ندا آقا سلطان روز پنجشنبه خواهد بود

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی در دیدار با خانواده ندا آقا سلطان، که در جریان خشونت های پس از انتخابات ایران کشته شد، گفته است که مرگ وی "سرفصل و مبداء" تاریخی خواهد شد.

به گزارش روزنامه اعتماد چاپ تهران آقای کروبی که همچنین از نامزدهای انتخابات بود و نتیجه آن را آمیخته به تقلب می داند در این دیدار - که تاریخ آن مشخص نشده - همچنین گفته تلاش دارد "حرکت مردم را زنده و بالنده" نگاه دارد. دولت ایران اتهام تقلب در انتخابات را رد کرده است.

آقای کروبی هفته پیش نیز به دیدار خانواده سهراب اعرابی جوان 19 ساله ای که در جریان خشونت ها کشته شد رفته بود.

در جریان این دیدار مادر ندا آقا سلطان گفت که دخترش همچون بسیاری دیگر از ایرانیان به نتایج انتخابات اعتراض داشته است.

آقای کروبی گفت: "مرگ ندا هم مظلومیت مردم ایران را در این شرایط فریاد زد و هم از تضییع حق جلوگیری کرد و انشاءالله آثار سودمندی را در حال و آینده نصیب مرد می کند."

وی افزود: "مرگ ندا از آن دست رخدادهایی است که تا سال ها و حتی قرن ها در خاطر مردم می ماند و همین حوادث خود سرفصل و مبداء تاریخی می شود. ندا آقا سلطان به تاریخ و به حرکت های مردم پیوست."

هاجر رستمی مطلق، مادر ندا، نیز در این دیدار که در خانه او انجام شد از اظهارات برخی مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی درباره دخترش گله کرد.

او در اشاره به اظهارات احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران و عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیما گفت: "مرگ ندا یک طرف، اظهارات این دو یک طرف، که یکی فرزندم را هنرپیشه و مرگ او را ساخته و پرداخته کامپیوتر می داند، دیگری هم ندا را یک هنرپیشه معرفی می کند. این اظهار نظرها بیش از مرگ ندا برایم تلخ و دردآور بود."

به گزارش روزنامه اعتماد وی گفت: "ندا هم مانند هزاران جوان دیگر که علاقه مند به سرنوشت کشورشان هستند، به سرنوشت ایران علاقه مند بود. او هم مانند دیگر جوانان به نتایج انتخابات اعتراض داشت.

خواهر ندا نیز در رد نظریه های که دولت در رسانه های ملی منعکس کرده است - دایر براینکه او توسط "منافقین" کشته شده - چنین گفت: "اگر کار منافقین بوده چرا اجازه ختم نمی دهند، چرا نمی گذارند یک تالار بگیریم تا دوستان و آشنایان دو هم جمع شوند؟ حتی سالن غذاخوری که ما برای ختم بی سر و صدای ندا رزرو کرده ایم، لغو می کنند."

ندا آقا سلطان روز شنبه 30 خرداد همزمان با سرکوب شدید اعتراضات خیابانی توسط نیروهای دولتی در منطقه کارگر شمالی به ضرب گلوله کشته شد.

صحنه مرگ ندا توسط فردی که در کنار او بود با تلفن همراه ضبط شد و او را به نماد معترضان بدل کرد. هرچند قاتل دستگیر نشده است اما برخی از حاضران در صحنه یک بسیجی یا "لباس شخصی" را مظنون اصلی می دانند.

چهلم خانم ندا آقا سلطان روز پنجشنبه در بهشت زهرا برگزار خواهد شد و بسیاری از مخالفان خود را برای تجمع در این روز آماده می کنند.

garfild - ایران - تهران
باز هم به این خانواده و همه کسانی که عزیزانشان رو از دست دادن تسلیت می گم از طرف خودم و خانواده ام که خیلی خیلی حالمون بده این روزا
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

Sh T - ایران - تهران
من نمیدونم موسوی واقعا خوبه یا نه ولی اینو میدونم که تنها کسی بود که تونست خشم مردم رو آشکار کنه. همه خشمگین بودیم ولی اعتراضی هم نمیکردیم هر بلایی سرمون آوردن اولش یه کم اظهار ناراحتی کردیم . ولی باز خاموش میشدیم. ولی الان با کمک موسوی خشم خود رو بیرون ریختیم. با حمایتش به راه خود ادامه می دهیم. شما ها که از موسوی ایراد می گیرید شما ها که سنگ شاهنشاهی رو به سینه میزنید تا قبل از موسوی شما جرات اعتراض خیابانی رو داشتید؟ این یکدلی جهانی چرا تا قبل از این جریانات نبود؟ البته بود ولی علنی نبود . نظر همه محترمه ولی بعضی وقتها باید برای رسیدن به هدف با نظر اکثریت هماهنگ شد.
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
فراخوان،هشت مرداد،مراسم چهلمین روز جان باختگان راه آزادی و یاد بازداشت شدگان:مکانهای تجمع روز هشت مرداد،ساعت پنج بعدازظهر:میدان ونک (آلترناتیو اول میدان سرو - آلترناتیو دوم پارک وی)میدان محسنی ( آلترناتیو اول بولوار کاوه - آلترناتیو دوم میدان هروی )میدان هفت حوض ( آلترناتیو اول فلکه سوم تهرانپارس - آلترناتیو دوم فلکه اول تهرانپارس)میدان فاطمی ( آلترناتیو اول میدان هفت تیر - آلترناتیو دوم میدان فردوسی ) پل گیشا ( آلترناتیو اول فلکه صادقیه - آلترناتیو دوم میدان انقلاب )هموطنان در دیگر شهرستانها حتمامراسم مشابهی را در وسط میادین شلوغ و اصلی و مرکزی شهر برگزار نمایند .
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

Nedaye Melate Mazlum Iran - آلمان - دوسلدورف
ندا یک صفحه از تاریخ ایران است ، نه یک اسم !. ندا شور شهامت گفتن مرگ بر دیکتاتور است !. ندا قوت رفتن به تظاهرات حق علیه باطل است !. ندا شور است ! ندا عشق است !. ندا سرمستی یک ملت، به هنگام آزادیست !. ندا امید دلهای مرده است !. ندا زنده است تا ایران زنده است !
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

biston - امریکا - اورلاندو
درود به دوستان!. راهنمای طرز تهیه میخ‌های پنچر کن را ، میتوانید از این سایت خصوصی دانلود کنید. https://zardos.mine.nu. پیروز باشید.
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
دیگر وقت نشستن نیست دیگر نباید صبرکرد مجالی برای مکث نیست . باید این بند را گسست باید چون سیل خروشید باید از هرقشر و هر سن هر مسلک و مذهب در تظاهرات 8مرداد و 14مرداد ریشه ظلم این جانیان را از بن کند روزهای ؟آخرآنها و روزهای رهایی میرسد اکنون بپاخیز
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

zolfaghar.ghar.ghar - ایران - تهران
مرده شور این اسلام جاهلی .. را از ایران اهوراییمان ببرد .علمای فریبکار خدانشناس عرب پرستش هم روش. که سگ یهود شرف داره به این علمای اسلامی ریاکار.خیلی جاهل باید باشه کسی که به اخوند اعتماد کنه.با طنابش بره تو دهن این دولت کفتارصفت.حتی با راهنمایش بره مستراح.تو اونجا هم باید حول و ولای اسلام جاهلی رو داشته باشه که به قبلش بول نکنه.اسلام جاهلی رو بیشتر نجس نکنه. خمینی .. برای ایران و ایرانی چه کرد.که این تخم و ترکش بخواد بکنه. اینم به وقتش خودشو نشون میده.الان منفعتشونه. ومن اللات .. الجاهل توفیق.
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

vezveznazi - ایران - ایران
ما همه ندا هستیم
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
لعنت بر این سیاست و پست و قدرت که برای اینچنین آدمها را چنان شیفته و مجذوب خود می کند که برای دستیابی به آن از هر اهرمی استفاده می شود. کسی نیست به این شیخ پیر بگوید شما دور قبل با وعده 50 هزارتومانی تونستید 4 میلیون رای جمع کنید فکر کردید این دور دیگه رپس جمهوری اما حالا که فقط 300 هزار رای جمع کردی به هر ریسمانی چنگ می زنی تا به مطاعی برسی. بهره برداری از احساسات خانواده های داغدار بازی ناجوانمردانه ای است که از لرها انتظار آن نمی رود.
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
من کاملا با این گفته موافقم و شکی ندارم که مرگ او در تاریخ کشورمان ثبت میشود. در 16 آذر فقط سه نفر شهید شدند و اسمش شد روز دانشجو. در شنبه بعد از سخنان رهبر حداقل 14 نفر از جمله ندا شهید شدند. او اولین زنی بود که در این جریانات شهید شد و تاثیر فوق العاده ای روی بینندگان داشت. خداوند همه شهدا را بیامرزد.
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
تظاهرات، بزرگداشت و چهلّم عزیزان از دست داده مان در هامبورگ مقابل. کنسولگری خیابان ببل آله ( ایستگاه مترو لاتن کمپ ) پنج شنبه 30.07.2009. از ساعت 6 بعد از ظهر. بدور از شعارهای گروهی. پاینده ایران و ایرانی
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

fereshteh nejat - امارات - دبی
https://www.youtube.com/watch?v=DkDVRyIAQPMNR=1
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
باید سعی کنیم برخوردمان را هرچه بیشتر پایه ای، اصولی تر، و تخصّی تر کنیم. زمان زمان ایستادن و یا نگاه کردن نیست. هر کسی در هر موقعیتی با هر. امکاناتی هرچند کم، هر چند کوتاه و هر چند گمان کنیم بی ارزش هست. مطمعن باشیم که تاثیر گذار هست و باید حرکت کنیم تا ریشه این طاعون را که. بر خاک ما، فرهنگ ما، خردمان، جان ما و ناموسمان سایه انداخته ریشه کن. کنیم. به این کلیپ هر چند ساده نگاهی بیندازید. https://www.youtube.com/watch?v=4EIqF77ZuPQ
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران . منم قسم میخورم که تو کرد نیستی بد بخت مفلوک. چون کردها خیلی مرد و با غیرت هستن که تو فاقد این خصوصیات هستی بچه بسیجی بدبخت و مفلوک
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

آسید مهدی - ایران - تهران
خدا وکیلی این بابا کروبی هم اخر غضنفره .. همه کاراش شده غضنفر بازی همانطور که حجاریان گفت غضنفر اصلاحات فقط یکنفره اونم کروبیه
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

great dariush - ایران - تهران
مهم ترین خبر: 5شنبه 8 مرداد ساعت 6 مصلای تهران؛گفته شده این تجمع دارای مجوز هست.تو دهنی به رهبر و عنتر بزنید. در ضمن به همه ایران دوستان سفارش میکنم که با نمادهای سبز و سیاه در این مراسم شرکت کنند و پوسترها و عکس‌های شهدا را نیز به همراه داشته باشند. همچنین در صورت بسته بودن دربهای مصلا شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم شهدا قرار است در خیابان شهید بهشتی (عباس‌آباد) بر روی زمین بنشینند و با حضور خود، همراه با سکوت و قرائت قرآن و روشن کردن شمع، یاد شهدای جنبش سبز را گرامی دارند
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

hares2 - هلند - استکهلم
ای کرد بی سواد....تو که نمی تونی ... زر زیادی نزن...دیگه همه می دونن کروبی 9 میلیون رای آورد.....من مطمانم تو یا بسیجی تندرویی یا لباس شخصی که بو گندش همه جارو گرفته(بوی خون آغشته به نفرت)موقعی که احمدی نژاد بخشدار ماکو بود آقای کروبی نایب رییس مجلس بود...کی یازده سال زندان کشید....حتما میگی رهبر ولی نه آقا:آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی بهرمانی
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
من مطمعن هستم که بزودی ایرانی ازاد و بدون دخالت دین در سیاست خواهیم داشت و خون تمامی این جان باختگان هدر نخواهد شد.اگر خدایی وجود داشته باشد غیر ممکن است این ظالمان به سر کردگی خامنه ای و عمالانش تقاس کارهایشان را ندهند و به طرز فجیهی از بین تروند.در کجای دنیا ظلم ظالمان همیشگی بوده؟با توکل به یگانه یزدان ایرانیان بزودی به خواسته هایشان که همانا ازادی و برابری است خواهند رسید .ایرانی ازاد و بدون دخالت دین در عرصه سیاست.وشاید تا نابودی دین برای تظاهر.
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

nanaz.perspolisi - انگلستان - لندن
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران. ببین من طرفدرا هیچکی نیستم ولی خدا وکیلی...اگه همین شیخ پیر یه عروسی هم میگرفت بیشتر رای جمع میکرد حالا هی این قضیه رو گل مالی کنیدش .... مرگ بررررررررررر این دولت مردم فریب.. مرسی
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
همه شرکت می کنیم با نماد سبز
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

hany - ایران - یزد
immortal1977 - هلند - امرسفورت. عزیزم چرا بیخود خون خودتو کثیف میکنی؟این حرفا فقط جنگ روانیه.کم محلی بهترین جوابه به اینا.اینا حالا یا یه نفرن با چند ای دی یا چند نفرن.شناخته شده هم هستن.اگه میبینی اعصابت به هم میریزه اصلاً کامنتاشونو نخون.مثل من که اصلاً آدم حسابشون نمیکنم که بخوام بخونم.کم محلی کنی اونا بیشتر حرص میخورن عزیز...
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

آسید مهدی - ایران - تهران
پسر کرد دمت گرم بابا این کروبی رایش از باطله ها هم کمتر بود باور کن تو محل خودش دیباجی شمالی هم 5 تا رای اورد ولی اینا نمیخوان باور کنند
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

ali_esf - ایران - اصفهان
اندکی صبر سحر نزدیک است. من نمیدونم واقعا بعضی ها نمیفهمند یا واقعا خونخوار هستن که با چشماشون میبینن جنایات این عوضی ها رو ولی باز میان حرف مفت میزنن. همگی سبز باشد. درود بر جنبش سبز
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

Prince_Of_Persia - ایران - تهران
Sh T - ایران - تهران . میگن شهر که شلوغ بشه قورباغه هم هفت تیر میکشه. یک سری از آقایانی که 30 ساله فراری شدند و به کمک شبکه های ماهواره ای مردم رو به اعتراض دعوت میکردند در طول این 30 سال 500 نفر رو نتونستند به خیابان بکشند ولی آقای موسوی با تکیه بر تعالیم اسلام و با نماد رنگ سبز که به قول خودش برگرفته از پرچم سبز اهل بیته 40 روزه که میلیونها ایرانی رو در حال اعتراض نگه داشته.
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

tara555 - ایران - تهران
پسر کرد . خواهش می کنم نام مقدس ایران زمین رو از کنار اسم ... پاک کن. تو هم یه بسیجی بدبخت جیره خواری شبیه سید مهدی . چرا اسم خودتو پسر انتری نژاد نمی زاری . ... بهتره اسمت خودتو بزاری . ...پسر کرد علی چلاغ.
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران . آسید مهدی - ایران - تهران. بالاخره ریشاتون رو میکنیم جاش یونجه میکارم بعدم میریزیمتون تو آخور تا گاو شیرده از یونجه های صورتتون استفاده کنن و به شیر تبدیلش کنن خوب اینجوری عوضش یه کار مثبتی تو زندگیه سیاهتون انجام دادین دیگه ما هم یه ثوابی این وسط میبریم.
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.