لغو مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی آریا

لغو مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی آریا

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی آریا خبر داد و تاکید کرد؛ مجوز این شرکت چند سال قبل نیز لغو شده بود که بعدها با نام آریاقشم مجوز گرفت و با تعدادی هواپیمای فوکر 50 در منطقه جنوب فعالیت می کرد.

وی افزود با شرکت های هواپیمایی که کوچک ترین رفتار مخاطره آمیزی داشته باشند، برخورد خواهد شد.

محمدعلی ایلخانی با بیان اینکه بعد از بروز سانحه هواپیمای ایلیوشین در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یک تیم کارشناسی از معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی به مشهد مقدس اعزام شد، گفت؛ بررسی های اولیه از صفحه رادار فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیانگر این است که هواپیمای سانحه دیده شرکت آریا موقع نشستن بیش از اندازه سرعت داشته است.وی افزود؛ هواپیمایی که روز جمعه در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار سانحه شد متعلق به کشور قزاقستان و شرکت دتاایر است که شرکت هواپیمایی آریاقشم ایران آن را به صورت پروازهای چارتری اجاره کرده بود.ایلخانی با بیان اینکه حداکثر سرعت این هواپیما موقع نشستن باید 165 ماتیکال مایل باشد، افزود؛ متاسفانه این هواپیما در موقع نشستن 200 ماتیکال مایل سرعت داشته است و به نظر می رسد یکی از عوامل موثر در خروج هواپیما از انتهای باند این موضوع باشد.وی گفت؛ علت سرعت زیاد هواپیما هنوز برای ما مشخص نیست، به علت آنکه خلبان در مدت پرواز به هیچ مشکلی اشاره نکرده است.ایلخانی افزود؛ این هواپیما مسیر تهران- مشهد را حدوداً در مدت یک ساعت و پنج دقیقه طی کرده و پنج دقیقه زودتر از مدت زمان معمول به مقصد رسیده است.وی گفت؛ این نشان می دهد سرعت هواپیما در طول مسیر کمی بیشتر از حد مجاز بوده است که البته این موضوع به تصمیم خلبان و شرایط نیز بستگی دارد.

در همین حال دادستان کل کشور ضمن تسلیت به بازماندگان سانحه هوایی تهران- مشهد هرگونه قصور یا تقصیر را که در رخداد حوادث و سوانح هوایی موثر بوده و موجب خسارات جانی و مالی برای مسافران و مردم شود قابل پیگرد قضایی دانست. به گزارش مهر، دری نجف آبادی با اشاره به تکرار حوادث مشابه هوایی در کشور هشدار داد؛ انتظار مردم این است که در صورت اثبات اهمال یا قصور و تقصیر عوامل پرواز، خلبان، برج مراقبت، تیم فنی یا... برخورد قاطع و بازدارنده قضایی اعمال شود تا حداقل شاهد کاهش چشمگیر این حوادث باشیم.دادستان کل کشور افزود؛ هر کجا برای ما قصور یا تقصیری اثبات شود ملزم هستیم به طرفیت از مردم و برای صیانت از حقوق عمومی اقدامات قانونی لازم را انجام بدهیم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

فعالیت شرکت هواپیمایی آریا لغو شد

در پی بروز سانحه مرگبار هواپیما در مشهد، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ایران از لغو مجوز پرواز هواپیمایی 'آریا قشم' خبر داد.

محمدعلی ایلخانی، که سمت معاونت وزیر راه و ترابری را نیز به عهده دارد، مالک هواپیمای سانحه دیده را "یک شرکت قزاقستانی" اعلام کرد و گفت سرعت هواپیما در هنگام فرود زیاد بوده و خلبان نتوانسته هواپیما را کنترل کند.

به این دلیل هواپیما که از نوع ایلوشین 62 بوده است، از باند فرودگاه هاشمی نژاد شهر مشهد خارج و با دیوار فرودگاه برخورد کرد.

به گفته آقای ایلخانی این سانحه 16 کشته و بیش از 30 مجروح برجای گذاشت.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری 13 نفر از کشته شدگان را خدمه پرواز خواند که به گفته او نه نفر از این خدمه از اتباع قزاقستان بوده اند.

این معاون وزیر راه و ترابری ایران گفت از کل تیم خدمه پروازی تنها کمک خلبان زنده مانده و در بیمارستان بستری است.

آقای ایلخانی همچنین تایید کرد که در جریان این حادثه، مهدی دادپی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آریا قشم نیز جان خود را از دست داده است.

این مقام وزارت راه با استناد به انجام بررسی های فنی و صدور مجوز پرواز از سوی قزاقستان وجود مشکل فنی در هواپیما را مردود دانست.

به گزارش خبرگزاری های ایران، این هواپیمای ایلوشین که تحت اجاره شرکت آریا قشم قرار داشت، روز جمعه دوم مرداد از تهران عازم مشهد بود.

هواپیمای سانحه دیده ۱۵۳ مسافر داشته است.

این سانحه در حالی اتفاق می افتد که تنها ۹ روز از سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کاسپین که از تهران عازم ایروان بود می گذرد.

تمام ۱۶۸ سرنشین آن هواپیما که در نزدیکی قزوین سقوط کرده بود، جان باختند.

msforugh - ایران - تهران
تو این مملکت راه میری میکشنت . با هواپیما میری میکشنت . با قطار میری میکشنت . ارزش جان صقر . مردم دیگه به چی اعتماد کنند. خدایا ما که زورمان نمیرسه ... تو یک کاری کن
یکشنبه 4 مرداد 1388

vezveznazi - ایران - ایران
تا به کی باید تاوان حماقتهای این بی سوادان مسلمان را بدهیم.چه کسی پاسخ گوی این داغ دیدگان است.کجاست این خامنه ای -ولایت پلید-تا لااقل تسلیتی بگوید.بی شرفی تا کی
یکشنبه 4 مرداد 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
پروازهای ماهان هم بخاطر فرود خطرناک یکی از هواپیماهاش تو انگلیس قدغن شد . فرق انگلیس و ایران در این زمینه اینه که اینجا قبل از حادثه و مرگ مردم مجوز رو لغو می کنن تو ایران سر هر مسله ای باید شهید و کشته بدیم تا شاید یه مسوولی ککش بگزه
یکشنبه 4 مرداد 1388

khooroos - امارات - دبى
تا اینکه یه ...خور دیکه بیدا کنن و امتیازشو به اون بدن - مکه نه سید مهدى؟؟
یکشنبه 4 مرداد 1388

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
تو اون مملکتی که علی گدا رهبرش باشه اگر با خرو گاو هم مردم سفر کنن یه سانحه ای پیش میاد
یکشنبه 4 مرداد 1388

عاشق ایران و ایرانی - فرانسه - پاریس
خدا با ایران و ایرانی قهر کرده! برای همین است که همین جور بلا سر ایران و ایرانی میاد!! خدایا یک کاری کن دیگه!
یکشنبه 4 مرداد 1388

farnazflora - مالزی - کوالالامپور
پس چرا مجوز کاسپین با 168 کشته لغو نشد؟!!!!!
یکشنبه 4 مرداد 1388

saeid mordaab - هلند - آمستر دام
وای وای ما داریم خوب پسرفت میکنیم ایول . من کم کم از ایرانی بودنم دارم پشیمون میشم
یکشنبه 4 مرداد 1388

saeid mordaab - هلند - آمستر دام
وای وای ما داریم خوب پسرفت میکنیم ایول . من کم کم از ایرانی بودنم دارم پشیمون میشم
یکشنبه 4 مرداد 1388

ghost197 - هلند - امستردام
جا لبه. هنوز ملت نمیداند که این همه بدبختی و روز خوش ندیدن از کجا اب میخورد.اگه نمیدانید پس این کار را انجام دهید.در زهنتان زمان را به سی سال پیش برگردانید.یکروز مانده به انقلاب را میگم.چه کسی با اه و ناله وچشمان گریان از ایران رفت؟؟؟رفتن ان همان و رفتن خوشبختیها همان.مگر غیر از این است.؟؟؟
یکشنبه 4 مرداد 1388

shoun71 - انگلستان - لندن
دوست عزیزم گوست197. دمت گرم فقط همینه که گفتی اما ما هنوز دنباله مقصر میگردم . یار در خانه و ما گرده جهان میگردیم
یکشنبه 4 مرداد 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
عاشق ایران و ایرانی - فرانسه - پاریس. خدا با ایران و ایرانی قهر کرده! برای همین است که همین جور بلا سر ایران و ایرانی میاد!! خدایا یک کاری کن دیگه! . . هرکه الله تازی را پروردگار خود بداند زندگی اش همین خاهد بود. الله تازی پروردگاریست که خون میخاهد. عربها در زمان عزاداری جنگ نمیکردند ولی خون جانوران بینوا را برای الله خون .. میریختند تا الله از تشنگی نمیرد. مرگ بر .. خون آشام. مرگ بر حکومت های اسلامی
یکشنبه 4 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.