ماءالشعیر، شکم می‌آورد

ماءالشعیر، شکم می‌آورد

اگرچه

گذشته از مصرف این قبیل نوشیدنی ها در بیرون از منزل، بعضی افراد عادت کرده‌اند از ماءالشعیر به جای آب بعد از هر وعده غذایی استفاده کنند. پس از مدتی این گروه متوجه می‌شوند که دچار اضافه وزن شده‌اند و شکم آورده‌اند.

جالب است بدانید بر خلاف آنچه اغلب مردم می‌گویند، ماءالشعیر باعث شکم آوردن آن ها نمی‌شود.

آن چه موجب جمع شدن چربی در بدن آن ها می گردد، دریافت کالری اضافی است.

ماءالشعیر کالری قابل‌توجهی دارد، هر چند که این میزان کالری از انواع دیگر نوشابه‌های گازدار کمتر است، ولی ناچیز هم نیست. وقتی شما از ماءالشعیر به جای آب استفاده می‌کنید، در واقع در حال رساندن کالری به بدنتان هستید. این کالری‌های اضافه بر نیاز بدن، به‌ صورت چربی ذخیره می‌شوند که در آقایان در اطراف شکم جمع می‌شوند و در خانم‌ها در اطراف باسن و ران‌ها(و البته پس از شروع یائسگی، در اطراف شکم.)

اگر از هر منبع غذایی بیش از انرژی مورد نیاز بدن ‌تان، کالری دریافت کنید،

تعادل بین انرژی دریافتی و مصرفی بدن به هم می‌خورد و مازاد این کالری

به صورت بافت چربی در بدن شما ذخیره می‌شود.

با مصرف ماءالشعیر در هر روز، حدود 120 تا 150 کالری اضافه بر آنچه می‌خورید دریافت می‌کنید، حالا محاسبه کنید این کالری اضافی در ماه معادل چه عددی خواهد شد؟

بله، درست حدس زدید! می‌شود معادل یک کیلو چربی است که می‌تواند در ناحیه شکم شما که خودتان را به این نوشیدنی عادت داده‌اید، جمع شود.

دکتر محمدرضا وفا

متخصص تغذیه و رژیم درمانی

آب بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی است، اما خیلی‌ها در روزهای گرم تابستان برای خنک شدن یا رفع عطش، اقدام به خرید و مصرف انواع نوشابه‌ها و از جمله ماءالشعیر می‌کنند و آن را به آب ترجیح می‌دهند.
man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
لطفا به جای کلمه ماالشعیر کلمه ابجو بکاربرید با سپاس ازشما .
شنبه 3 مرداد 1388

siya48 - آلمان - کلن
man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
قدیما بهش میگفتند آب شنگولی،،یادت بخیر ابجو شمس
شنبه 3 مرداد 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
siya48 - آلمان - کلن . حالا که اینطوره یادش بخیر عرق سگی که مزه زهر مار می داد ولی به خاطر بدبختی های خرید و اوردنش به خونه مثل تکیلا بود برای ما . باید به هزار کلک می رفتی می خریدی توی کاپشن قایم می کردی جونت بالا می امد تا برسی خونه (به اندازه یک بطری عرق می کردی ) یعد برو بچ و خبرمی کردی ماست موسیرو چیس و کالباس و ....به هرکی یک نصفه استکان می رسید بعد انگار که دنیا رو بهت دادن نه به خاطر اینکه عرق خوردی بخاطر اینکه موفق شدی از سد محدودیت اجباری بگذری . توی عمرم خیلی کشور ها رفتم ولی شاید به تعداد انگشتای دست مشروب خوردم بخاطر اینکه هیج کس نمی گه نباید بخوری .
یکشنبه 4 مرداد 1388

رحیمه - ایران - ماکو
بابا فارسی زبان وطن دوست باشه همه فهمیدیم که ایرانی هستی امه یه سری از کلمات هستند که سالیان ساله که انگلیسی تلفظ میشن اما الان یه هویی یادشون افتاده که باید فارسی را پاس بداریم !!! بابا جون به جای این کارای وقت تلف کنی برین سراغ مملکت و اون داغون شده های سانحه ی هوایی رو بررسی کنین؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 5 مرداد 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
رحیمه - ایران - ماکو . ماهم سالیان ساله که میگیم کلمه عربی نمی خواهیم وقتی برای خود کلمه درفرهنگنامه مون هست دلیلی نداره اونو کنار بگذاریم و عربیشو استفاده کنیم اون کلمات انگلیسی مثل تلفون و کامپیوتر معادل فارسی نداشتند برای همین استفادشون اشکالی نداشت . شما نگران وقت ما نباش . ما درتوانمون خدمت کردیم و میکنیم به کشورمون شما زیادی جوش نزن .
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

رحیمه - ایران - ماکو
آقای هندی من به فکر تو نیستم بله که شما تا توان دارین به کارای ... میرسین من به فکر اون ششصد و خورده ای آدم بی گناه هستم شما هم به جای تعبیر تفسیر فرهنگ لغت برین سراغ کارایی که در عمل برا همه نفع داشته باشه
چهار‌شنبه 7 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.