نماز جمعه ده هزار نفری، راهپیمایی ۲۰۰ نفری

نماز جمعه ده هزار نفری، راهپیمایی 200 نفری

یک هفته بعد از اقامه نماز جمعه تاریخی هفته گذشته به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با شرکت دست‌کم یک میلیون نفر برگزار شد، نماز جمعه دیروز تهران با شرکت حداکثر ده هزار نفر برگزار شد و پس از آن هم یک راهپیمایی 300 نفری علیه هاشمی برگزار شد.

این نماز جمعه و رخدادهای حاشیه‌ای آن می‌تواند برای تحلیلگران سیاسی حائز اهمیت باشد و به همین منظور خبرنگار «موج سبز آزادی» سعی کرده تا حواشی نمازجمعه امروز را برای آگاهی علاقه‌مندان به رشته‌ی تحریر درآورد.
نماز جمعه 10 هزار نفری

بر اساس این گزارش، علی‌رغم خنکی نسبی هوا و با وجود تبلیغات زیاد انجام شده برای این نماز و راهپیمایی‌ها و تجمعات پس از آن، کل جمعیت شرکت کننده در این نماز در حدود 10 هزار نفر تخمین زده می‌شود که شامل جمعیت پنج هزار نفری محوطه‌ی اصلی، جمعیت دو هزار نفری حاضر در جلوی درب شرقی دانشگاه (محوطه‌ای که توسط سایبان‌های پارچه‌ای مسقف شده بود)، جمعیت دو هزار نفره‌ی خانم‌ها و نیز جمعیت هزار نفری پراکنده در محوطه‌ی دانشگاه بود.
مشاهدات خبرنگار «موج سبز آزادی» حاکی است اغلب این جمعیت نیز مشتریان سنتی نماز جمعه در طیف سنی بالای 40 سال بودند که چندان هم با تکبیرها و شعارهای داده شده از تریبون همراهی نمی‌کردند.


حمله مجدد خطیب نماز جمعه به جنبش سبز

با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد نماز جمعه این هفته تهران تحت تاثیر عدم برکناری رحیم‌مشایی قرار گیرد، اما خطیب نماز جمعه (احمد خاتمی) ترجیح داد، همانند قبل، باز هم حملات خود را متوجه شخصیت‌های اصلاح طلب کند و اکثر زمان خود را به انتقاد از آنان بپردازد و تنها در آخر خطبه‌ها به تذکری کوتاه به احمدی‌نژاد در رابطه با انتصاب مشایی بسنده کند.


اتصال برقرار نشد

استقبال کم از نماز جمعه‌ی این هفته به گونه‌ای بود که در اواسط خطبه‌های دوم، درب محوطه‌ی اصلی را بستند و نمازگزاران را برای پر کردن اتصال داخل و خارج دانشگاه برای تشکیل ستون‌های چند نفره هدایت می‌کردند و جمعیت به قدری اندک و پراکنده بود که بحث و تشکیک درباره‌ی اینکه آیا اتصال برقرار هست یا نه، تا شروع نماز ادامه داشت.


تکبیر با مدل جدید

در نمازجمعه امروز، در حرکتی هماهنگ از چندین نقطه‌ی محوطه‌ی اصلی تلاش می‌شد تا در پایان هر تکبیر، شعار «مرگ بر غارتگر بیت‌المال» سر داده شود که البته با عدم استقبال از سوی نمازگزاران مواجه بود.


یا ایها الخبرگان، عجل علی استیضاح هاشمی!

با وجود بمباران خبری صدا و سیما و رسانه‌های همسو علیه نمازجمعه میلیونی هفته گذشته به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پخش شبنامه‌های تخریبی علیه وی در ابتدای این نماز، کل جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی تخریبی علیه هاشمی رفسنجانی در پایان نماز به 300 نفر نمی‌رسید. بخش عمده‌ی همین جمعیت هم به قصد راهپیمایی در این مسیر حضور نداشتند و در واقع در حال حرکت به سمت اتوبوس‌ها برای رفتن به خانه بودند.


گزارش «موج سبز آزادی» حاکی است به همین خاطر شعارهای تخریبی علیه هاشمی که از بلندگو اعلام می‌شد، توسط بسیاری از اعضای همین جمعیت نیز تکرار نمی‌شد. از جمله‌ی این شعارها این بود:

جامعه مدرسین تشکر تشکر / ای رهبر محاربین تنفر تنفر
این است نتیجه‌ی سخیف من من / تشخیص خبرگان به نفع دشمن
خطیب دشمن شاد کن / منفور ملت ماست
وظیفه‌ی خبرگان / استیضاح نخبگان
یا ایها الخبرگان / عجل علی استیضاح هاشمی


پس از طی مسیر کمتر از چند صد متری راهپیمایی و در حالی که شرکت کننگان به کمتر از صد نفر رسیده بود، بیانیه‌ی پایانی این راهپیمایی در محکومیت سخنان هاشمی رفسنجانی قرائت شد.


تجمع 50 نفره علیه مشایی

تجمع دانشجویان بسیجی علیه مشایی هم از فضای سرد حاکم بر نماز جمعه امروز بی‌نصیب نماند و علی‌رغم تبلیغات فراوان، جمعیتی کمتر 50 نفر در آن شرکت کردند که اکثرا اعضای مرکزیت بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بودند.

ARIYA_TEHRAN - ایران - تهران
لعنت بر این احمد خاتمی تندرو کثیف احمق تو بیشتر سخنرانیهاش خودش خودشو محکوم میکنه
شنبه 3 مرداد 1388

kafar - المان - اخن
مرگ بر بسیجی بی وطن و حزب الله .
شنبه 3 مرداد 1388

ehsasoeshgh - گوتنبرگ - سوئد
اینقدر پرو و وقیح هستند از رو هم نمی روند
شنبه 3 مرداد 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
سید مهدی منتظر بیانه هزارو یکم موسوی هستم. جدیدا ازش خبری نداری.
شنبه 3 مرداد 1388

Mahnaz30 - سوئیس - ‌‌برن
همانطور که بر همگان اشکار است رژیم مزدور روزهای اخر را سپری مبکند هموطنان مبارز باید هوشیار باشند تا در دامهای این مزدوران نیفتند و از هر راهی برای تحریم رژیم استفاده کنند تا هر چه زودتر کشورمان را از چنگ نامردان دراریم.
شنبه 3 مرداد 1388

fak zan_uk - انگلیسل - لیور پول
پسر کرد این جمعه سید مهدی با گدا علی پای منقل جلسه دارند.از انجا بیانیه صادر خواهند کرد. عجله نکن.
شنبه 3 مرداد 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
تازه بخش اعظم این جمعیت به طمع وعده و وعیدهای رژیم امده بودند و
این قدر کم بودند هاها.....
شنبه 3 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
با بیانیه اون چیکار داری گوشت به این معترضین میلیونی باشه که از فریادشون گوشایه خودت و اون رفیقت کر شده و مغزتون ضایع
شنبه 3 مرداد 1388

bij - المان - المان
پسر کرد ایران زمین و سید مهدی و مانند اینها به این نتیجه تلخ رسیده اند که سی سال معنویت اسلامی پوچ بود و بجز فقر، اعدام، فساد مالی، فساد جنسی، مشکلات خانوادگی و ... هیچ برای مردم ایران باقی نمانده است!
شنبه 3 مرداد 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
از احمد خاتمی نجس تر فقط یک نفر را می توان تصور نمود و آن هم شخص مقام عظمی ولایت است :-)
شنبه 3 مرداد 1388

star63 - ایران - تهران
اینا چرا همه شعاراشون عربیه مگه نمیگن ایرانیان؟؟؟ نماز جمعه این هفته مگه تو لبنان بوده؟؟؟؟
شنبه 3 مرداد 1388

esfahan_20 - ایران - اصفهان
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
از ...مثل تو و سید مهدی انتظاری ازین بیش نیست.از...دارتون میزنیم
شنبه 3 مرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران

متاسفم برات که با اینهمه رسوایی ازرو نمیری راستی وطن تو کجاست ؟؟؟
هموطنان تو چه کسانی هستند خودت روپسر کرد ایران زمین مینامی اما بویی از شجاعت بزرگی این ملت غیور هکه سالین سال برای یکرنکی دموکراسی میجگند نبردی
تو خاءن حتی به همشری خودت هستی چرا که در برابر اعدامهای اخیر کردها دستگیری وسرکوب درشهرهای کردستان وکشته شدن هموطنان کرددر ارومیه خفه خون گرفتی **برادرمسلملن باید از شرم بمید که برادر مسلملن دیگر مورد ظلم قرار بگیرداین از دین تو که یاد نگرفتی ؟؟؟!!!!
عاقبت شما بدتر ازصدام خواهد بود بنشین نظاره گرباش
زنده باد ایران وطن دوست شریف ومبارز
شنبه 3 مرداد 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
mahnadi - هلند - هارلم
اگه شجاعت و بزرگ مردی خیانت به وطن و کفش آمریکایی ها را واکس زدن است ما نخواستیم
شنبه 3 مرداد 1388

abiabi - انگلستان - لندن
مرگ بر خامنه ای و اون پسر حرامزادش و مرگ بر خطیب این هفته ی نماز جمعه ی تهران احمد خاتمی
شنبه 3 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
این 10000 نفر را هم حقوق می دهند که بیایند و عربده بکشند
شنبه 3 مرداد 1388

Iraniii - ایران - ارومیه
من تو شهر خودمون دیدم این کرد هارو چطور دارن میکشن.در حالی که حتی کرد نیستم از خشم این کثافتکاری تنم میلرزه اونوقت این پسر کرد ا...ق وطن فروش ککش هم نمیگزه.بابا تو دیگه کی هستی.آبروی این مردم شریف رو نبر.تو که خودت شرف نداری لا اقل آبروی اونارو نبر
شنبه 3 مرداد 1388

Mr.Honest - انگلستان - لندن
اینا همه نفسای اخره و دارن دست و پا میزنن
شنبه 3 مرداد 1388

sare galin - انگلیس - لندن
بسرکرذ
شما جاش هستی نه کرد کرد واقعی ان کرد قهرمان ارومیه هستش که در مقابل جشمای بجه هاش تیر بارانش کزدن. بزی بزی کرذه کرذستان به امید ایران ازاد
شنبه 3 مرداد 1388

rastad - ایران - تهران
ت.. به غیرت نداشته پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران و سید مهدی منتظر واقعا که شما هم مثل اون رهبر ضحاکتون هستید . ای درد و بلای جوونای با غیرت ایران بخوره تو سر اون رهبر چلاغتون و اون مجتبی خامنه ای تروریست و احمد خاتمی آشغال دهن گشاد
شنبه 3 مرداد 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
نه عزیزم شجاعت و مردانگی همان کارییست که تو در حال انجام آن هستی.« برق انداختن...مقام معظم شش لول بنگ با دستمال یزدی»
شنبه 3 مرداد 1388

همای سعادتا - ایران - تهران
این احمد خاتمی خدارو هم قبول نداره
شنبه 3 مرداد 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
دوستان این ایدی که نباید اسمشو اورد بقول اصفهونیای عزیزمون:
(بچس=؟)دوستان شما همتون ای کیو بالا دارین و میدونین که بجای علامت سوال چی بذارین؟!! فقط لطفا همکاری کنید و اصلا این( بچرو )بحساب نیارین که این بدترین ناسزا برای یک بچس!! جواب ابلهان و بچه خاموشیست عزیزانم.
شنبه 3 مرداد 1388

nimaaa - امریکا - نیویورک
با اون همه تبلیغاتی که این هفته برای نماز جمعه صدا سیما انجام داده بود امثال احمد خاتمی باید خفه بشن
شنبه 3 مرداد 1388

ایران جاوید - ایران - تهران
پسر کرد و سید مهدی میخواین اسم آقای موسوی رو بیارین دهنتونو آب بکشین لجن های بدبخت. ضمنا شما با بیانیه های آقای موسوی کاری نداشته باشین تظاهرات 200 نفری تو نو بچسبین!!!!!!!!! راستی محمود چخانتون با همین 200 نفر رای آورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 3 مرداد 1388

irani bidar ast - هلند - اترخت
اقا مرگ برهر چی اخونده. مااگه اخوند و اسلام و ولی قبیح نخواهیم کی و باید ببینیم. خدایا تو چقدر صبرت زیاده یا اینکه سرت جائی دیگه گرمه. مرگ بر هر چی اخوند. راست میگن توشون خوب پیدا میشه در بیارن این عبا و عمامه را بیان بین مرم. زنده باد ایران بدون اخوند وحزب الله وبسیجی.مرگ بر خامنه ای وهمه هوادارش و ما... لیساش.
شنبه 3 مرداد 1388

atena10 - ایران - تهران
انگار همگی یاتون رفته همشون یکی اند و هاشمی رفسنجانی هم یه کثافتی مثل بقیه با گندهایی که تو دوران جنگ زد؛ ما هنوز داریم تاوان اونا رو می دیم دزدیهایی که شده بود و داره می شه؛ متاسفم برای اونایی که مدافع هاشمی رفسنجانی و ... هستند؛
یکشنبه 4 مرداد 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
دوستان یک نکته را نباید از نظر دور داشت و آن همان تحمل کردن مخالفین است البته مخالفینى که شکنجه و قتل مى کنند حسابشان جداست و باید روزى در دادگاه و محضر ملت ایران حساب پس بدهند بنابراین ما باید از الان تمرین دموکراسى بکنیم و تحمل عقاید مخالفین خود را داشته باشیم چه در غیر این صورت اگر روزى افکار و مشى ما به قدرت برسد و براى به کرسى نشاندن حرف خود متوسل به تهدید و زندان و اعتراف گیرى از نوع الان اسلامى اش شود چه تفاوتى خواهد بود بین حکومت جدید ( مثلا به نام جمهورى دمکراتیک ایران ) و جمهورى فعلى اسلامى؟ و در آن روز باز یک جنبش دیگر دانشجوئى و یا از مردم بر پا مى گردد و علیه نا هنجار یهاى اجتماعى اعتراض مى کند و ....... بنابراین بیایید بنا را بر این اصول بگذاریم که اگر روزى حکومت دموکراسى در ایران برقرار شد و مثلا سازمان اطلاعاتش مرتکب خطا ( چه عمد و یا غیر عمد ) گردید باید از اسیب دیده عذر خواهى کند و غرامت بپردازد ( نمونه اش را در کانادا جویا شوید که چطور این مسئله اتفاق افتاد و دولت ضمن عذر خواهى کتبى از طرف ده میلیون دلار هم خسارت پرداخت) به امید آزادى ایران و دموکراسى واقعى براى همه ملت ایران
یکشنبه 4 مرداد 1388

Avayeh Edalat - ایران - تهران
ملت بى خیال این پسر کرد و یا اون نیم رخ بیمخ و یا این سیدهاى ریز و درشى که توى این سایتها سر در میارند، اینها همشون بازار گرمى خود سایته، سعى کنید روى موضوع خبر و بحث، نظرهاى خوب و آموزنده خودتونرو بفرستید، در این دوران ما همه به همبستگى و فکرها و ایده هاى همدیگر بیشتر از هر موقعى احتیاج داریم
یکشنبه 4 مرداد 1388

kooye daneshgah - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین. . من متعجبم که تو ادعا می کنی کرد هستی و سنگ این نظام رو به سینه می زنی !!! چون کردها از اقلیتهای قومی هستند که هیچ اعتنایی به به آنها در هیچ جای قانون اساسی نشده است علاوه بر آن اکثر کردها سنی هستند و من تا این لحظه هیچ فرد سنی ندیدم که به ولایت معتقد باشه !. . نکته دیگه اینکه نخوردیم نون گندم دیدیم دست مردم ، من خارج از ایران نرفتم ولی دوستانی بسیار صمیمی در کشورهای مختلف دارم که در ایران سالها با هم بودیم و به صداقتشان ایمان دارم و نتیجه ای که از صحبت با آنها گرفتم اینه که تو داری مزخرف می گی ؟ کی کفش آمریکائی ها رو واکس می زنه ؟ ایرانی ها با سوادترین جمعیت مهاجرین هستند. اصلا برو تحقیق کن چند درصد رتبه آورهای بالای کنکور و مدال آوران المپیاد در کشور می مانند ؟ البته نه از بنیاد به اصطلاح ملی نخبگان که زیر نظر ا.ن اداره میشه ! چون اگه تو چهارچوب اونها نگاه کنی حافظ قران رو هم نخبه می دونند و بعد می گن اکثر نخبه ها تو کشور می مونند ، کی طبیعی حافظ قران کجا بره بهتر از ایران !! راحت وارد دانشگاه میشه ، حمایت می شه و بعد از فارغ التحصیلی هم کار داره !!! اونوقت اون بیچاره ای که طلای المپیاده با بدبختی باید بیاد توی دانشگاهی که هیچ رتبه درستی در دنیا نداره ! و در نهایت هر ترم 90000 تومان وام بهش می دن و تو خوابگاهی که تو هر اتاق 6 نفر با هم زندگی می کنند و بعد هم شب بریزن بکشندش !!! همه اینها رو به چشم دیدم ، ما رو قبول نداری بیا از همین بسیج دانشجوئی خود کوی بپرس که چند تا از همین بسیجیها هم بهشون حمله شده !!! حالا ما کفار به درک !!!!!. . دوستم چند ماه پیش رفت یکی از کشورهای اروپائی. توی یه موسسه تحقیقاتی که وسایلش رو من تو خواب هم نمیبینم. بابت درس خودندش ماهی 1800 یورو می گیره و خودش می گه حداکثر هزینه ماهانه اش 600 یورو می شه !! یه دوست دیگم گفته تو اتوبوس هم اینترنت داره !! وقتی به یک استاد خارجی ایمیل میزنم حداکثر بعد 48 ساعت جوابم رو میده ولی استاد درسم رو سه ماهه ندیدم !! میدونی چرا چون موقع گزینش ریشش رو متر کردند !!! این یعنی فروش و بر باد دادن هزاران دانشجو ! که البته اونها مهم نیستند همشون فدای یه تار موی اسلام ناب محمدی !!. . وطن فروشی این نیست که بری تو یه کشور خارجی کاری که دوست داری رو انجام بدی و پولش رو بگیری ، وطن فروشی اینه که تمدن ساسانی رو بفروشی به عربی که تا اون زمان از مرحله قبیله فراتر نرفته !! وطن فروشی اینه که لبنانی رو بیاری بزنه جوونهای مملکت رو بکشه. می دونی سپاه بدر کی ها هستند ؟ وطن فروشی واگذاری 51 درصد سهام چند معدن به چین و روسیه است !! وطن فروشی سکوت و حمایت از دولتیه که یک جوان 19 ساله رو توی خیابون می کشه و بعد از یک ماه تحویله خونوادش می ده !!! همین لبنانی ها در حمله اخیر خون های اهدائی ابرانی ها رو دور ریختند ، چون ما رو نجس میدونند !!!!!. . یه جایی هم در مورد بیانیه های موسوی نوشتی. آره اخبی شما سیاست رو این میدونی که بزنی تو سر مردم ، بکشی ، زندانی کنی و جای پای خامنه ای رو لیس بزنی و بعد ایشون سه سطر بنویسه و عزل کنه و نصب کنه !!! ولی دنیا یه جور دیگه اداره میشه !!! عرف سیاسی و قوانین اون بین المللی رو بخون. . موسوی انقلابی و از شما بود ، رفسنجانی از شما بود و . قانون اساسی هم که یه حال اساسی به ولایت داده ، باز هیچ کدوم از اینها رو قبول ندارین ؟؟؟ چه دنیایی می خواین درست کنید ؟؟؟ بدون شوخی و توهین عرض می کنم پیش یه روانپزشک برین. و یه سوال ازت دارم فرق شاه با خامنه ای چیه ؟. . دوستم کلاس زبان میره. امروز گفت تو کتاب نوشته بود "رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید زندگی می کند. رئیس جمهور شما کجا زندکی می کند ؟" بعد ازم پرسید خامنه ای کجا زندگی می کنه ؟ من نمی دونستم !!! خنده داره نه ؟؟؟ من نمیدونم کسی کی این همه سال بر من حکمرانی کرده کیه ؟ چند تا بچه داره ؟ سوادش چیه ؟ کجا زندگی می کنه ؟و...
یکشنبه 4 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
من با هر تجزیه طلب مخالف هستم ایران را نباید کوچک کنید به هر دلیلی
سه‌شنبه 6 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.