العربیه : ناآرامیهای تهران، رویدادهای پیش از انقلاب را تداعی می کند

العربیه : ناآرامیهای تهران، رویدادهای پیش از انقلاب را تداعی می کند

دبی - العربیه

نجاح محمد علی کارشناس امور ایران در کانال العربیه روز سه شنبه در مصاحبه ای زنده گفت که ناآرامیهای کنونی ایران ناآرامیهای سال های پیش از انقلاب را تداعی می کند .

وی که درباره ی تظاهرات روز گذشته ی تهران را مورد بررسی قرار داده بود اعلام داشت اختلافات غیرمستقیم میان آیت الله علی خامنه ای رهبر نظام و آیت الله هاشمی رفسنجانی رظیس مجلس تشخیص مصلحت نظام به میان توده های مردم این کشور کشیده شده است .

وبه عنوان نمونه به درگیری میان نیروهای انتظامی و تظاهرکنندگان هوادار اصلاح طلبان اشاره کرد که به گفته ی شهدان عینی در نتیجه ی آن دهها نفر بازداشت شدند، وبدین وسیله بحران باردیگر به حال اول خود بازگشت.

نجاح محمد علی در این باره گفت ایرانی ها بار دیگر راه وروشی را که در زمان انقلاب سال 1979 مورد استفاده قرار می دادند بازسازی کردند و به مناسبت چهلمین روز کشته شدن جوانانی که در حمله ی اول پلیس و عناصر بسیج و لباس شخصی کشته شدند، در تهران که کانون درگیری های شدیدی است، دست به تظاهرات زدند.

کارشناس العربیه سپس هشدارهای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران را مورد اشاره قرار داد که از حوادث اخیر ایران به عنوان بحران خطرناک یاد کرد. وافزود وی هم اکنون در معرض اتهام های علنی قرار گرفته که مدعی است دستهای مشکوکی درورای هاشمی وجود دارد .

کارشناس العربیه درباره ی حملاتی که علیه رفسنجانی صورت می گیرد گفت، هم اکنون محافظه کاران پرنفوذ، اظهارات آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران را که در آن به نخبگان سیاسی کشورش هشدار داد و از افتادن در دام دشمنان نظام برحذر کرد به شکاف میان خامنه ای و رفسنجانی تعبیر می کنند.

وی همچنین افزود، یک عضو محافظه کار جامعه روحانیت مبارز اعلام نمود که هشدار آیت الله خامنه ای خطاب به رفسنجانی است و این اوست که در معرض امتحان سخت قرار دارد و باید مراقب رفتارهای خود باشد.

نجاح محمد علی در تحلیل خود خاطرنشان کرد، چنین به نظر می رسد که این بحران بیش از هر زمان دیگری در حال گسترش است و رفسنجانی در وبگاه اینترنتی خود در واکنشی غیر مستقیم به سخنان آیت الله خامنه ای برخی خاطرات خود را منتشر کرد و به طرز قابل مشاهده ای عنوان متمایزی را برای آن برگزید مبنی بر اینکه"واژه ی ترس در زندگی برای او معنایی نداشته است و اینکه هر نسلی با چالش انتخاب روبروست و مهم برای ما ارتباط با ملت و جامعه است که مهمترین امتحان است".

کارشناس العربیه افزود، این در حالی است که آیت الله خامنه ای از امتحان سختی
سخن به میان آورد واعلام داشت که نخبگان سیاسی با آن روبرو هستند .تندروهای محافظه کار اظهارات وی را به عنوان اینکه روی سخن در آن به رفسنجانی است، تفسیر کردند.

نجاح محمد علی در پایان مصاحبه ی خود بیان داشت که بحران کنونی ایران به زودی آرام نخواهد گرفت، ویژه اینکه دو نامزد معترض بیش از پیش با از حمایت پر قدرت رفسنجانی برخوردار شدند وبه خود را به میراث جمهوری اسلامی متکی می دانند، و در این میان شیخ مهدی کروبی از هواداران خود خواست که در راهی که برگزیده اند دچار ناامیدی نشوند و تا تحقق آهداف خود ثابت قدم باشند، چنین است که تظاهرات بار دیگر آغاز می شود.

بابک - ایران - سبزوار
بالاخره پوز خامنه ای و احمقی نژاد و جلاد فیروز ابادی را به خاک می مالیم
شنبه 3 مرداد 1388

آسید مهدی - ایران - تهران
دمت
شنبه 3 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.