آیت الله مصباح یزدی : انتخاب و مراجعه به آرای مردم از دیدگاه عقیدتی ما هیچگاه مشروعیت‌آور نیست

آیت الله مصباح یزدی : انتخاب و مراجعه به آرای مردم

از دیدگاه عقیدتی ما هیچگاه مشروعیت‌آور نیست

پایگاه انصار نیوز صبح امروز طی مقاله ای تحلیلی به تفسیر آرای آیت الله مصباح یزدی در باب شیوه های نوین رفتار حکومتی در نظام اسلامی پرداخت و مدل پیشنهادی ایشان را برای برپایی حکومت اصیل اسلامی مورد بررسی قرار داد ، متن کامل این مقاله را که با عنوان "اندیشه سیاسی و مدل پیشنهادی آیت ‌الله مصباح ‌یزدی برای حکومت اسلامی " به نشر رسیده است در ادامه می خوانید :

 آیت‌اللـه محمدتقی مصباح‌یزدی فقط یک عالم دینی یا رئیس یک مرکز‌آموزشی، با نام «موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی» نیست، او صاحب و مولد یک گفتمان و نظام سیاسی است. اگرچه شاید در محافل، نهادها و مراکز سیاسی و حوزوی حامیان این گفتمان در اقلیت باشند و مدافعان تشکیلاتی آن اندک، اما زنده است و سیر آن میرا نیست. اهداف و برنامه‌های سازمان تحت نظر آیت‌اللـه که شاخه‌ای است، فقط به حضور صاحبان این تفکر در این نهاد و آن نهاد خلاصه نمی‌شود، بلکه آیت‌اللـه و هوادارانش کلان‌نگر هستند و آرای آنان به عناصر جزئی خلاصه نمی‌شود؛ اگرچه برای مصادیق هم برنامه دارند.
نظام سیاسی ایده‌آل آیت‌اللـه محمدتقی مصباح‌یزدی آنچنان با مدل فعلی جمهوری اسلامی ایران همسان نیست؛ البته اشتراکات زیادی هم دارد. آیت‌اللـه سعی می‌کند بر بستر فعلی سخن گوید و بر این بستر، بستر آتی را براساس نظرات خود طراحی کند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون براساس نظام ولایت فقیه اداره می‌شود که عالی‌ترین مقام حکومتی آن، ولی فقیه (رهبر) است و او از سوی «مجلس خبرگان رهبری» انتخاب می‌شود. اگرچه از نظر عملی همین مدل پیاده شده است و هر هشت سال نمایندگان این مجلس از میان کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان توسط مردم انتخاب می‌شوند، اما در حوزه نظر، آرای متفاوتی درباره نظریه ولایت فقیه، نظام ولایت فقیه و مشروعیت آن و ولی فقیه و اختیارات آن ارائه شده است.

آیت‌اللـه محمدتقی مصباح‌یزدی در جایگاه تئوریسین گفتمان نیمه مسلط دهه سوم جمهوری اسلامی ایران، آرایی در این باب دارد که آوانگارد است. شاید بتوان به صراحت گفت که آیت‌اللـه در جایگاه عضو مجلس خبرگان رهبری، صاحب یک گرایش آوانگارد درباره توسعه اختیارات ولی فقیه و قدرت مطلقه او است و نظامی آلترناتیو هم برای نظام کنونی جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده است.

در این میان ابتدا باید بستر نظام سیاسی ایده‌آل آیت‌اللـه را شناخت و سپس به چارچوب عملی آن پرداخت و مدل را تشریح کرد؛ البته درباره مختصات همه‌جانبه ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری.

کلید نظام نظری و عملی سیاسی آیت‌اللـه محمدتقی مصباح‌یزدی در این کلام نهفته است: «ما در فعالیت‌هایمان فقط «نظام اسلامی» را می‌خواهیم و بس. هرچیز دیگری که می‌خواهیم، یا مقدمه است برای تحقق «نظام اسلامی» یا لوازمش است و اصالت ندارد.»(1) نظام اسلامی مدنظرش «ولایت مطلقه فقیه» است.(2) او درباره حکومت رهبر این نظام که «ولی فقیه» است، می‌گوید: «حکومت ولی فقیه در زمان غیبت امام معصوم(ع) با نصب عام از طرف امام معصوم انجام شده است که خود وی منصوب خداست (3)... در هر زمانی «فقیه اصلح» برای اداره جامعه اسلامی از سوی امام زمان(ع) منصوب شده است(4)» آیت‌اللـه تفاوتی میان نصب امامان معصوم با نصب ولی فقیه می‌گذارد: «معصومان (ع) به صورت معین نصب شده‌اند، ولی نصب فقها عام بوده و در هر زمانی برخی آنها مأذون به حکومت هستند.»(5)

بر این اساس او، با ابراز خرسندی از انتخاب غیرمستقیم رهبری، معتقد است: «فقهای عضو خبرگان، کمتر تحت تاثیر تبلیغات و جوسازی‌ها واقع می‌شوند و در نتیجه در جو آرام و مطلوبی ولی فقیه را کشف و به مردم معرفی می‌کنند.»(6) چرا که آیت‌اللـه بر این باور است که خبرگان رهبری، رهبری منصوب شده از سوی امام زمان را «کشف» می‌کند و انتخابی وجود ندارد.

از این‌رو، به «مشروعیت مردمی» نه‌تنها معتقد نیست، بلکه «مقبولیت» را نیز از آن مردم نمی‌داند؛ فقط معتقد است که مردم به ولی فقیه «عینیت» می‌بخشند: «مردم هیچ مشروعیتی به حکومت فقیه نمی‌دهند، رای و رضایت آنان باعث به وجود آمدن آن می‌شود... با این تحلیل، انتخابات زمینه‌ای برای کشف رهبری می‌شود، نه اینکه به او مشروعیت ببخشد(7)... مردم اصلا حق حاکمیتی از خودشان ندارند تا به کسی اعطا کنند (8)... حاکم را باید خدا تعیین کند و مشروعیت حکومت از طرف اوست. مردمی که اختیار خود را ندارند، چگونه می‌توانند اختیار خلق خدا را به دست کسی بدهند؟!(9)»

بدین‌سان، مهم‌ترین کار ویژه مجلس خبرگان رهبری از منظر آیت‌اللـه برای جلوگیری از اختلاف پس از انتخاب رهبری است؛ چرا که پیش از این خود به خود رهبر از سوی امام زمان نصب شده است: «تشکیل مجلس خبرگان مبتنی بر نظریه انتصاب است... و خبرگان برای اینکه اختلافی پیش نیاید انتخاب می‌شوند. (10)... [همچنین] ارزش مراجعه به آرای عمومی کمتر از رای خبرگان است... (11) و انتخاب غیرمستقیم بیشتر قابل اطمینان است.(12)»

مصباح‌یزدی معتقد است که «در نظام سیاسی اسلام حجیت کلام رهبر به رای مردم نیست و اعتبار و مشروعیت نظام و رهبر برگرفته و ناشی از رای خبرگان نمی‌باشد، زیرا خبرگان مقام ولایت را به رهبر اعطا نمی‌کنند. وظیفه خبرگان فقط تشخیص مصداق رهبری الهی است که شرایط آن را ائمه اطهار بیان کرده‌اند. خبرگان موظفند کسی را که امام معصوم برای ولایت و رهبری شایسته می‌داند، به مردم معرفی ‌کنند... بنابراین اعتبار رهبری به سبب صلاحیت‌های او و نصب الهی است. باید افزود: دیگر امور و مناصب با واسطه حجیت رهبر اعتبار پیدا می‌کند.(13)»

آیت‌اللـه با توجه به این نظر، «انتخاب» را دارای دو فایده می‌انگارد و رای منفی مردم را باعث ابطال نظام اسلامی نمی‌داند: «انتخاب و مراجعه به آرای مردم از دیدگاه عقیدتی ما هیچگاه مشروعیت‌آور نیست، تا با منفی شدن آرای عمومی، مشروعیت نظام باطل گردد... انتخابات از نظر ما دو فایده دارد؛ یکی اینکه با برگزاری آن و توجه به آرای مردم، آنها خود را در ایجاد حکومت دینی سهیم خواهند دانست و در نتیجه بیشتر و بهتر در حمایت از نظامی که به دست خودشان تحقق یافته، می‌کوشند و آنگاه آرمان‌های مهم حکومت دینی تحقق می‌یابد. فایده دیگر این است که امام راحل(ره)- بنیانگذار این نظام الهی – با تاکید بر اهمیت نقش مردم و آرای آنان مخالفان نظام را خلع سلاح کردند، زیرا آنا با تبلیغات مسموم خود قصد داشتند، نظام اسلامی را مستبد جلوه دهند، ولی هنگامی که آرای مردم در این نظام مورد احترام و اهتمام باشد، حربه مخالفان از کار خواهد افتاد.(14)»

با توجه به اینکه مصباح‌یزدی اینگونه به رای مردم و انتخابات می‌نگرد، در باب نظام «جمهوری اسلامی ایران» که این نام مورد تاکید بنیانگذار انقلاب بود، می‌گوید: «نباید گمان کرد که «جمهوری» دقیقا شکل خاصی از حکومت است تا نظام فعلی ما- که جمهوری است- همان شکل را تقلید کند(15)... ممکن است سوال کنید؛ پس چرا امام فرمود: «جمهوری اسلامی» و نفرمود «اسلام» یا «حکومت اسلامی»؟ انتخاب واژه «جمهوری» برای نفی سلطنت بود... این رژیم در ادبیات سیاسی اسمش «جمهوری» است، اما نه جمهوری‌ای که در غرب است، «جمهوری دموکراتیک»، جمهوری‌ای که همه چیزش و اختیارش در دست مردم باشد و تابع آرا و هوس‌های ‌مردم باشد؛ نه. جمهوری‌ای که محتوایش اسلام باشد. پس هدف برقراری اسلام در یک نظام حکومتی است که امروز وقتی سلطنتی نبود، اسمش «جمهوری» است؛ نه اینکه در کنار اسلام ما یک هدف دیگری به نام جمهوری داشته باشیم این تفکری است شرک‌آمیز...(16)» 

jina jina - انگلستان - لندن
خفه شو ...تمساح کثافت
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

Yek Aryaee - ایران - تهران
حجاب دارد و دل را به جلوه آب کند/ نعوذ بالله اگر جلوه بی حجاب کند
فقیه شهر به رفع حجاب مایل نیست/ چرا که هر چه کند حیله در حجاب کند
چون نیست ظاهر قرآن به وفق خواهش او/ دود بر باطن و تفسیر ناثواب کند
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ali11 - ایران - تهران
شاید با خوندن این مطالب این فکر به ذهن ادم بیاد که تو قرن 21دیگه کی به این اراجیف فکر میکنه یا اینکه این طرز فکر فقط مال همین یه نفره البته پیروای این تفکر تو ایران اقلیتن ولی دقیقا دارن همین متد فکریرو اجرا میکنن از نظر کسایی که امروز تو راس کارن این مرتیکه اخر عالمه اینام نظریاتیه که به فکر افلاطونو ابوعلی سینام نریسیده
اینم قابل توجه دوستایی که بیرون ایرانن میبینین تو ایران ما با کیا طرفیم؟
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

Lady In Red - ایران - تهران
خاک تو سرت
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
این هم از آدم خواران رژیم
فیگارو: پاسداران انقلاب، حاکمان واقعی ایران
دلفین مینویی، فرستاده ویژه فیگارو، بیروت
برگردان از سوسن دادرس

از هنگام سرکوب تظاهر کنندگان مخالف احمدی نژاد در ایران ، نقش سپاه پاسداران در کشورافزایش یافته است. نقاب ها از چهره ها فرو افتاده است. نیرویی که از دیر باز« ارتش سایه » نامیده می شد، خود را اربابان تازه ایران می دانند.
یک عضو سابق نیروهای زبده رژیم گفت ؛ که از آغاز بحران سیاسی در ایران ، حفاظت تهران در دست سپاه می باشد. در تلویزیون دولتی، هرروز بر ساعات برنامه های خنثی سازی « انقلاب مخملی» افزوده می شود.
قدرت پاسداران روز بروز افزایش می یابد، از این پس آنان همه قدرت را در دست دارند. سردار یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی – عقیدتی سپاه پاسداران، در آخرین اعلامیه اش که روز دوشنبه 29 تیر ماه ، در سایت خبرگزاری سپاه پاسداران درج شده است گفت« انتخابات 22 خرداد به ما اجازه داد تا قدرت را در دست بگیریم. این یک تغییر سیاسی بزرگ می باشد».

برملا شدن رازی پنهان!
از آغاز برپایی سپاه پاسداران در سی سال پیش « سپاه تبدیل به یک مجموعه سیاسی- اجتماعی-اقتصادی شده است، و نفوذ آن حتی در کوچکترین گوشه های زندگی در جامعه گسترش یافته است».
در یک پژوهش تازه صدو پنجاه صفحه ای، در باره سپاه پاسداران که از سوی موسسه آمریکایی (Think-Tank American Random Corporation)، انجام شده است، تخمین زده می شود که پاسداران امروز یک نیروی 130 هزار نفری می باشند، و با نیرو های بسیجی زیر فرمان خود تظاهرات را سرکوب می کنند.
زمان تغییر کرده است، هنگامی که آیت الله خمینی سپاه پاسداران را به موازات ارتش بنیاد نهاد برای مبارزه با کودتای احتمالی ارتش بود، ولی به سرعت پاسداران نقش دو گانه ای را بازی کردند: مبارزه با دشمن خارجی، عراق صدام حسین، و شکار مخالفان داخلی.

دو مکتب تفکّر
پس از پایان جنگ ایران و عراق (1988-1980)، نفوذ سپاه گسترش زیادی یافت و ماًموریت های دیگری به آن واگذار شد. رزمندگان سابق اکنون قهرمانان ملی بشمار می آمدند. مسئولیت های بزرگ اقتصادی به آنان واگذار شد، از اداره صنایع نفت گرفته تا خریدهتل های لوکسی که توسط بنیاد های مذهبی مصادره شده بودند.
قدرت تازه ای که نمی توانست هیچ رقیبی را تحمل کند. نمونه آن بستن فرودگاه بین المللی تازه تاًسیس امام خمینی در تهران، که بهره برداری آن به یک شرکت ترک واگذار شده بود.
بنظر ( Random Corporation)، قدرت پاسداران روحانیون را نیز تهدید می کند، این نیروی گسترش یافته در زمینه های انرژی اتمی و موشک سازی، با در دست داشتن بازار سیاه، به واردات قاچاق از طریق شش اسکله ای که در بنادر ایران در اختیار آنان است می پردازد.
در پایان جنگ ایران و عراق، پس از یک توقف کوتاه دانشگاهی، برخی از پاسداران به سیاست روی آوردند. در آغاز سال 2000 میلادی ، دو مکتب تفکر، در سپاه پاسداران به موازات هم بوجود آمد. در یکسو « واقع بینان» مانند علی لاریجانی رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی، و یا محسن رضائی، سرکرده سابق سپاه پاسداران که در سال 1997 لباس نظامی را کنار گذاشت، وامیدش را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی ایران از دست داده است. و از سوی دیگر « بنیاد گرایان» که اداره برخی از صنایع استراتژیکی مانند نفت را در دست دارند، و تمایلی به آشتی و بازگشایی ایران بسوی غرب ندارند. همین گروه بودند که برای حفظ منافع کلان اقتصادی خود، رهبر را برای پشتیبانی از احمدی نژاد تحت فشار گذاشتند. اصلاح طلبان و تظاهر کنندگان به آن کودتا لقب دادند.
شایعات زیادی در باره انتصاب سردار رستم قاسمی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران به وزارت نفت شنیده می شود. سردار جوانی رئیس اداره سیاسی عقیدتی سپاه پاسداران، در گفتگوی خود با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا گفت:« امروز دو جریان دیده می شود، کسانی که از انقلاب و تثبیت آن دفاع می کنند، و کسانی که خواهان واژگونی آن می باشند»، برای « حفظ نظام» باید قدرت را در دست گرفت.

31 تیر ماه- 22 ژوئیه 2009
تارنمای فرهنگ ایران
www.farhangiran.com
با سپاس از مسءولین سایت با پوزش از بلندی متن
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

malek khorshid - هلند - روتردام
مرگ بر تو کثافت بئ ...موس .مرگتون نزدیکه.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
مصباح! وقتی این حرفها رو میزدی خسرو خوبان (معروف به خوشگله) هم کنارت بود؟
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

caspian_shore - انگلیس - لندن
سی سال با کائنین معابد دوران حضرت یوسف سر میکردیم و خبر نداشتیم. کشف این جاهلان را باید به دنیا مخابره کرد.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

aidin1978 - ایران - tabriz
جمع اش کن جنایتکار .... خدایا ببین مگه گناه ما ملت ایران چیه... که اکثرا انهایی که به ایران حکومت می کنند اکثرا آدمهای بی لیاقت ودر حد یک چوپان هم نیستند.. این و تاریخ نشون داده . نمونه معاصرش رضاخان و سی سال حکومت اینها که اکثرا سه دهه پیش نمی دونستند شهر یعنی چی (تقریبا ازپشت کوه امدن).........یعنی خدایا لیاقت ما اینه؟
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

fafali - ایران - تهران
مصباح یزدی واقعا به این اراجیف که می گویی عقیده داری؟
پس برای همینه که 30٪ از سهم شرکت زاگرس خودرو را میگیری؟
یا از کارخانجات مواد غذایی بهروز و اروم آدا و چی توز مشهد و مزمز ....برای رفع حرامیت و تبدیل به هلالیت ماکولات سهم میبری؟مردک تو و پسر انتر احمدی نژاد و شاهرودی و...قبل از عید امسال واسه حفظ اسلام رفتید شرکت زاگرس خودرو برای دریافت گزارش سود سالانه صبر نکردید تا خرداد ماه. تمام کارخانجات یزد هم که دایم تو جیبت میریزن. خوب سرتو کردی تو آخور....کاه مال خودت نیست کاهدون مال کیه؟
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

احتراز - آلمان - دورف
اخر تحجر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!شما اول ثابت کنین ، امام زمانی وجود داره ، تا جانشینش,
خدأیش این اصلا شکل آدمیزاده ؟
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
مالک اشتر: حکایت تو مثل الاغی است که فقط کتاب بارش کرده اند.
این جمله مالک اشتر بود به ابو موسی اشعری.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

iranesabz - هلند - هلند
نظرات منحط این حیوان سبب به وجود آمدن لجن هایی چون آنتری نژاد شد. این میمون انسان نما آنقدر خطرناک است که حتی خمینی هم حاضر نشد به او کاری دهد. قاتلان قتلهای زنجیره‌ای در کرمان اعتراف کردند که به دستور همین وحشی دست به آن قتلها زده بودند. با این که مخالف اعدام هستم اما سر این افعی خطرناک را با سنگ باید له کرد.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ali2005 - ژشدشیش - ُخقخدفخ
جمهوری موردنظرایشان تابع هوس فقیه است! و وقتی فقیه هوسرانه وای بحال مردم (مثل امروز ایران). تو دیگه چه جانوری هستی؟ تمساح؟!
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
مصباح یزدی مساویست با عامل اسرائیل.همه ما میدانیم حجتییه درزمان شاه توسط اسرائیل بوجود امد که مقابل کمونیسها وبهایها قرار بگیرد. حالا این روانیها وعقب افتادها مقابل ملت ایران قرار گرفتن تا مردم ایران نتوانن بدموکراسی برسند.100سال است چوب این اخوندهارا میخوریم.بلطف خون عزیزترین فرزندان این خاک وبون اینبار خونتانرا میریزیم وبه گورستان تاریخ میفرستیمتان.رنسانس درایران دارد انجام میگیرد.کجای دنیا ادمهای بسن تو مسترای یزدی ودمنت درجامعه دخالت دارند.امروزه مسترای یزدی مردم تعین کننده هستند.امروزجاندارن هستند که برای سرنوشتشان تصمیم میگیرند .ازدیو و ددملولمو جاندارم ارزوست.نابودشید
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ramtin300 - انگلیس - لندن
یک سگ هاری این مصباح یزدی. ایشالا خودشو این نظام نابود بشه
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
پرسشی از محضر سر کار دارم جناب تمساح (منظور مصباح است و کامپیوتر قراضهء ما غلط میزند) :
از دیدگاه عقیدتی شما اون هیولای جمکران توی چاه هنوز زنده ست یا بدرک واصل شده ؟ اگر زنده ا ست در چه عمقی از چاه است و در چه مساحتی زندگی میکند و خوراکش از کجا تآمین میشود و آیا این تغذیه بهداشتی و ضد عفونی شده است یا از سفرهء شما براش میبرند یا از موجودی چاه است ؟. ایشون پس از صرف غدا و تنقلات کجا قضای حاجت میکند ؟ همونجاپی که مسکن دارند و مورد استفادهء مشابه ء زاپرین خرد باخته است یا برای قضای حاجت تشریف میارن در سفرهء شما که از مریدان والای ایشان هستید و (طبق اعتقاداتتان مدفوع امام خوشبواست) برایتان مایهء مباهات و امتنان است رفع حاجت میکنند؟ این هیولا چنانچه در روایات آمده است نر است و از جنس آیات عظام و محمودچلمنگ و علی شیره ای و نوری همدانی اسیت که شبها دختر چهارده پونزده ساله بغلش میگیره ایشان چه کسی رابغل میگیره ؟از الطاف و مراحم حرم شما بهره مند میشن یا بمرز خود کفاپی رسیدن ؟ آیا ایشان تا بحال بعمل ظالمانهء الله که ایشان را باتمام مقام و مرتبتی که در کتب دینی آمده ده دوازده قرن است که توی چاه چپانده و عرضهء آفرینش یک امام زمان را در موقع احتیاج ندارد اعتراض و شکایتی کرده اند یا ببو وار بیعرضگی الله را گردن نهاده اند تا روز قیامت در سن چند هزار سالگی برایشان حوری چهارده پانزده ساله همسن همسر آیت اله نوری همدانی بیاورند که از آیت اله نوری همدانی و دیگر آیاتی که هنوز آمار حرمسراهایشان لو نرفته کم نیاورند ؟ و آیا اگر حوری و قلمان تین ایجر برایشان دلالان محبت در بهشت پیشکش آوردند ایشان از عهدهء انجام وظایف محوله بر خواهند آمد یا بدلیل کهولت مانند آقایان روحانیت مبارز قوای کمکی استخدام خواهند کرد ؟ آیا ایشان با یکی از همان حوریهاپی که مرحوم مغفور گور بگورشده کافی که میفرمایند قد و قامت حوریهای بهشت بیش از هزار زرع است مزاوجت و موآنست میفرمایند یا افتخار خدمت به سبیهء سرکار عودت داده شده است (عودت با دال است با ر نخوانید اگر بد خط بود ) . مزاوجت چنین بزرگواری ازنوع ازدواج موقت است یا داپم ؟ اگر موقت یعنی صیغه مزدوج میگردند آیا بایکی از محارم و نزدیکان شماست یا با تعداد زیادی ( که اگر کم آوردید منزل احمدی نژاد هم سرای معتقدان ایشان است و خیلی هم از این حسن انتخاب ایشان مسرور و فرخنده و ستاشگزار خواهند بود انتخاب میفرمایند؟ .( ببخشید اشتباه کامپیوتربود منظور سپاسگزار است ) . آیا ایشان هیچیک از اعضای بدن مبارکشان به بیماریهای پرستی یا مقاربتی یاگلاب برتون اسهال استفراقی بدلیل خوردم مواد غذاپی که خارج از یخچال در ته چاه نگهداری میشود دچار شده است یاخیر و اگر شده طبیبشان کی بوده و اگرنه شما جماعت بیغیرت مفتخور امام نشناس چرا فقط بفکر جیب خودتانید و حتا یک اطاق 3 در 4 برای ایشان اجاره نمیکنید که بیاد روی زمین و مثل آدم زندگی کند در حالیکه شما نمک نشناسهی بقول امام زمان که خطابتان کردند ( پفیوز ) که به اسم این هیولای بزرگوار ملتی را اسیر کرده اید و بر مال و ناموس و جانش حکومت میکنید و تریلیاردها به اسم سهم امام مردم را سرکیسه میکنید چطور غیرت نداشته تان ایجاب میکند خودتان روی زمین ازهر امکانی استفاده کید و وایشان را در چاه نمورکه موجب گپگزدگی هیکل مبارکشان شده با مور و ملخ و جانورهای زیر زمینی تنها بگذارید ؟ ( این واژهها را روزی که رفتم جمکران و عریضه به آقا هیولای زمان نوشتم و در چاه انداختم در جواب با دستخط مبارک نثار شما کردن که البته اونقدر القاب بشمادادند که جاپی در بدن زن و بچه تان سالم نگذاشتند و من ترسیدم پیغامشان را بشما بدهم و سنگ شوم وفقط چند واژهء محترمانه اش را برایتان باز گو کردم که در روز قیامت مدیون شما آیات عظام وآقام هیولا نباشم .جناب آیت اله چون حوصله تان محدود است و دارید خدمت آقاهیولا تشریف میبرید اجالتآ رفع زحمت نموده وحتمآ در همین سایت سوآلات بعدی ازشما استمنا(ببخشید اشتباه کامپوتر مستضعف ما بود منظور استفسار است ) خواهد شد .
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

azadi - ایران - کرج
این بابا قرص هاش رو خورده؟
مردک اگر در رفراندم سال 57 مردم به جمهوری اسلامی رای نمیدادند چه غلطی میخواستی بکنی؟
اون پیغمبر و امام اول زن بارتون که میگید معصوم هستند این مردیکه چلاغ مفنگی که معصوم نیست این هم یک نفر انسان مثل تمام انسانهای دیگه هستش چه امتیازی نسبت به دیگران داره ؟
خدا شفات بده فقط و فقط همین.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
تو اون روح کثیفت ... که بعد از 30 سال دروغ و شیادی امروزه چهره واقعی حکومت جهل و دیکتاتوری را که بنیانگذارش اون ... پدر سیک هندی بود را پرده برداشتی .جهت اطلاع مزدورانیکه سواد خواندن دارن خوب این اراجیف را بخوانید و به بسیجیای بدبخت هم اطلاع دهید که این حکومت نه تنها ملت ایران و مخالفین خود را قبول ندارد بلکه اگر شما هم فکر میکنید ایرانی هستید از نظر ملییان و ربب شیره ای و دکی و حکومت اسهالی یعنی همه هیچند!!!!!!!!!!!!اما بزودی همین ملاها در دادگاهای ملی باید جوابگوی تمام این شیادیها و دروغها و جنایات و دزدیها و ........که طی 30سال انجام دادنند باشند.این احمقها خشم ایرانی و جوشش خون ایرانی و شهامت ایرانیانرا که زمان جنگ برای ازاد کردن کشور از دست دشمن بود و جوانان زیر تانک دشمن خود را منفجر میکردند را فراموش کردن.یکی نیست بهش بگه اهه کپک اون رهبر شیره ای و مجلس وقیح که چنتا شیره ای و منقلی چه .... میتونید بخورید.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

khorzookhan - ایران - تهران
اجرای موفقیت آمیز بمب گوگلی Ahmadinejad is Not my president
در گوگل سرچ کنید
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

sskk - اسپانیا - ماراکایبو
مرتیکه دری وری میگه
خاک تو سر افراطی
مرگ به افکار پوسیده و ضد انسانیت
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

sahand29 - انگلیس - ناتینگهام
این دیدگاه عقیدتی شما تازی صفتان بزودی بدست ملت ایران به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد.به امیده ان روز که خیلی دور نیست.زنده باد ایران و ایرانی.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

sma2009 - المان - المان
مرگ بر تو ایت الشیطان یزدی
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
تظاهرات در هامبورگ بدون گرایشی به احزاب و یا گروه خاصی
شنبه بیست و پنج جولای روز همبستگی ایرانیان در سراسر جهان
آدرس: هاخ من پلاتس از ساعت 13 الی 16.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

aliali6950 - دانمار - ارهوس
ما ایرانیا حیچ وقت از دست این ملا حا راحت نمیشیم تا اون موق ک ایران یک مملکت
اسلامی است. وقتی این رژیم عوض شد باید تمام ایرانیان ازادی پرست بخاطر نسلهای اینده و نجات اونها از دست ملاها دینشون را عوض بکنند وایران رو از اکثریت مسلمونی در بیارن تنها اون موقع است که از دست این شر و ورها خلاص میشیمکپنهاککپنهاککممد
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
مصباح یزدى عضو موثر فرقه ضاله حجتیه که خط دهنده فکرى احمدى نژاد نیز مى باشد در این مقاله اظهارات دو پهلو ى او کاملا مشهود است در یک پاراگراف به راى مردم اهمیت قائل مى شود چرا که براى به حاشیه راندن مخالفین لازم است و
در پاراگراف دیگرى همین اهمیت نادیده گرفته مى شود و مى گوید مردم به حکومت نمى توانند اعتبار بدهند و در جاى دیگر در رابطه بامجلس خبرگان اذعان مى دارد که اعضاى مجلس ولى فقیه واجد شراٸط را جستجو کرده و او را براى ولایت به مردم معرفى مى کنند و در همانجا مى گوید این انتخاب خبرگان نیست بلکه امام زمان است که فقیه را به آنان ( خبرگان ) شناسانده است. مصباح یزدى ولى قادر نیست تعاریف درستى از انتخاب و جستجو توسط خبرگان ارائه دهد و هر فردى با خواندن این مقاله متوجه سفسطه بافى او خواهد شد
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

arashekamanghir - المان - کاسل
اقای مصاح یزدی
ما یک جمهوری اسلامی انتخاب کردیم .نه یک دیکتاتوری اسلامی.شما میگوئید جمهوری‌ای که همه چیزش و اختیارش در دست مردم باشد و تابع آرا و هوس‌های ‌مردم باشد؛ قبول ندارید.چه کسی جلوی هویسها ی شما را
میرد.چه کسی کنترل حسابهای شخصی ولی فقیه را کنترل میکند. و ایا خداوند کسی را برای کنترل ولی فقیه گذاشته؟
شما دارید سنگ خودتان را به سینه میزنید.من یک سناریو را توضیح میدهم
شما قدرت ولی فقیه را زیاد کرده و تمامی امور رابدست او میسپارید.ولی فقیه با شما همکاری میکند وتمام واقع بینان و معترضان را سربه نیست میکند
بعد در حین صحبت در مورد موروثی شدن ولایت و قبل از تصویب رسیدن ان در
خبرگان ولی فقیه(خامنه ای)میمیرد و شما با حمایت از طرف مریدتان احمدی
نژاد و پشتیبانی اطلاعات سپاه ولی فقیه میشوید.بنظرتان سناریو خوبی نیست؟اما کور خواندید مردم زیر بار دیکتاتوری و استثمار حتی به نام اسلام نخواهند رفت.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

maziar1 - امریکا - لس انجلس
خاک بر سر تو و متقلدانت. حکومت دیکتاتوری که میگن همینه. جنابعالی فقط قبای اسلامی تنش کردی. تازه شرم هم نداری. هنوز بعد از سالها انقدر خرفتی که نفهمیدی حکومتهای دیکتاتوری به هر شکلی که باشن محکوم به نابودین. حکومت مورد نظر جنابعالی هم اخرش همینه. ای روباه مکار کاسه کوزه ات را جمع کن و مردم فریبی را بذار کنار که حنات دیگه رنگ نداره. ای مرتجع ملعون.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
براستی که جماعتی پررو تر از آخوند در دنیا وجود ندارد!
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ایران جاوید - ایران - تهران
یه کلمه هم بشنویم از مادر عروس!!!!!!!!!!!!!!!‌ بشین بینیم بابا تمساح کثیف.... سیب زمینی بی رگ هم خودشو قاطی میوه ها کرد.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

irani1 - المان - هامبورگ
ای ... به اون دیدگاه عقیدتیتون و اون مرجعتان. مرگ بر خامنه ای پوشک پوش .کج دست.رذل که مرجع تحجر شماست با توی دوزاری.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

p.h - هند - پونه
خدا بیامرزه هیتلر رو ... اگه اینجا بود سکته میکرد !!!
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

chkavak - ایران - تهران
باز هم این تمساح مافنگی کثافت بدترکیب دهان کثیفش را باز کرده و یاوه سرداد. اینها دست پیش گرفتند که پس نیافتند. حالا دیدند که مردم دیگه مشروعیتی برای حکومت نامشروع اسلامی قائل نیستند و آشکارا پس از 3 سال سرکوب و نفاق و ظلم و تعدی بر علیه رژیم کثیف آخوندی قیام کرده و در روز روشن عدم مشروعیت اینها و حکومتشان را فریاد می زنند دوباره متوسل به همان مزخرفات قبلی شده و خودشان را آسمانی و فرستاده و نماینده الله خدای دیوانه و خون آشامشان می خوانند. این تمساح یزدی رو باید به عوض یکبار دار زدن 100 بار در ملا عام دارش زد و توی پوستش کاه ریخت مدتها از یک درخت برای درس عبرت دادن به خرافه پرستهای ابله آویزانش کرد.
ای کاش ایران یک رضا شاه داشت و اینها را مانند آیت الشیاطین مدرس به دار می کشید و به درک واصل می کرد.
مرگ بر جمهوری بی مردم اسلامی
مرگ بر خامنه ای
مرگ بر دین و مذهبی که مردم در دیگاه مبلغان و دکاندارانش هیچ فرض میشوند
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

bij - المان - المان
kiyawashsasani گرام،
جمکران که یک داستان تازه در مورد شخص 12 است. چرا به این فکر نمیکنید که این بابا (امام زمان) یکی از عاقلان سلسله شیعه ای بوده! در سنین پایین به این فکر افتاد که تمام اعتراضات پدر و جد اندر جدش برای کسب قدرت به نتیجه نرسید و جز معدودی هم انها را حمایت نکردند پس من تصمیم میگیرم یک زندگی عادی را شروع کنم (غیبت صغرا). این مهم هم تا مدت نسبتن کوتاهی عملی شد تا اینکه حواریون سلسله سلطنت شیعه او را پیدا و ترغیب به اعتراض برای گرفتن قدرت کردند. او دلگیر از زمین و “زمان„ طرحی ریخت که تا مرگش او را پیدا نکنند(غیبت کبرا) تا بتواند با عیال و فرزندان در ارامش زندگی عادی را ادامه دهد.
داستان منجی تقریبن در همه مکاتب دیده میشود چون ادمهای مکتبی بیک منجی احتیاج دارند و چون در کوتاه مدت خیانت منجیان برملا میشود وجود منجی حقیقی را در اینده دور متصور و انتظار می کشند. غافل از انکه در هر حرکت معترضانه مردم منجی حقیقی یعنی همان خود مردم ظاهر و به پیروزیهای نسبی دست می یابند!
با امید به پیروزی جنبش سبز!
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

mm1_dk - ایران - تهران
ایت الله منتظری : ولایت مطلقه ذاتا از آن خداست و در این امر شریکی ندارد ، و حتی پیامبر اکرم ص و ائمه معصومین ع نیز ولایت مطلقه ندارند .
چنین نیست که ولی فقیه ولایت بی حد و حصر داشته باشد ... بلکه او مجری احکام خدا و یا ناظر بر اجرای آنهاست ، و در شرایط استثنایی تصمیم نهایی با اوست پس از مشورت با متخصصین مربوطه ، و لفظ ولایت مطلقه .. بوی استبداد می دهد .... و هرگز خداوند برای فرد غیر معصوم جائز الخطا چنین ولایتی را قرار نمی دهد . ( همان - ص 10 و 11 )
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

Aso22 - ایران - تهران
آشغال لجن، عامل فرقه ای به نام آنوس در یهود که خودشون رو مسلمون نشون می دن و با تفکرات متحجرانشون هم به قدرت می رسن و هم ذهن مردم رو به دین اسلام خراب! لعنت بر این مفسدین و جنایتکاران.دور نیست اون روز که دنبال سوراخ موش بگرده...
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

abdi1 - ایران - تهران
آشغال
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

paradisemail - ایران - کرمان
اولا اقای مصباح شما وکیل و وصی امام زمان هستید؟
ثانیا شما به خاطر همین افکارشان توسط شهید بهشتی از مدرسه حقانی اخراج شدید(اواپل انقلاب)
ثالثا شما مشروع باش اما وقتی مقبول نیستی چرا ادم میکشید
رابعا این مشروعیت بر اساس کدام دین و شرع است؟کجای اسلام حمایت از دروغ وتهمت را به رسمیت شمرده است؟کجای اسلام ادم کشی؛شیعه کشی:مسلمان کشی مشروع شمرده شده است؟این کدام شرع است که از ان صحبت میکنید؟
خامسا وقتی خامنه ای علنا در نماز جمعه دروغ میگوید کجای دین متکب گناه کبیره راعادل وناپب امام زمان میداند؟
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
سید مهدی-تهران
هر چند ذیل این مطلب جرات اظهار نظر نداشتی، ولی همینجوری الکی حال می کنم با ارسال این پست نامت را آغشته به گند کنم.
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

Iranie Azade - آلمان - هامبورگ
این مرتیکه شیره اى دیگه روى هر چى آدم نفهمو بیسواده کم کرده...
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

all_alone313 - المان - هامبورگ
...م تو دیدگاه عقیدتی تو و همه ی امامان معصوم
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
ادعای خدایی می کند دیوانه به این میگن
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

bahram55 - نروژ - ریوان
مرده سگ تون به تون شده شما ها که اینقدر ... عرب ها براتون شیرینه چرا نمیروید عربستان پیش اجدادتون
شما ...زاده ها که ایرانی نیستید.بوزینه های کله پوک .اگر گیر من بیافتید از ...دارتون میزنم.
این چه بوئیست که از زیر عبا می اید که چنین باعث دلتنگی مشک ختن است. درود بر ایران ونژاد اریا
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

mehrshadsoltani - ایران - گرگان
عوضی آشغال اگه انتخاب مردم مشروعیت نداره پس انتخاب جمهوری اسلامی و ریاست جمهوری خامنه ای در آن موقع نامشروع است شما ها فرق آفتابه با قوری رو نمیدونید بعد تشخیص میدید کی نایب امام زمانه!؟
جمعه 2 مرداد 1388

گزنه - انگلستان - لندن
این مرتیکه آنقدر دزدی کرده بجهت فرار از قانون رفته طرفداری احمدی نژآد و خامنه ای را کرده که بخاطر خوش خدمتی کاری بکارش نداشته باشن چون مجتبی خامنه ای گفته کمی از پولها را باید اخ کنی سمت پاپا
شنبه 3 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.