اطلاعات تازه در مورد کشته شدن مسعود هاشم زاده در روز ۳۰ خرداد

اطلاعات تازه در مورد کشته شدن مسعود هاشم زاده در روز ۳۰ خرداد

مسعود هاشم زاده از کشته شدگان حوادث اخیر

مسعود هاشم زاده، جوان ۲۷ ساله ای است که در ناآرامی های ۳۰ خرداد ماه در محدود خیابان شادمان و نصرت در تهران به ضرب گلوله ای کشته شد. میلاد هاشم زاده برادر کوچکتر مسعود می گوید زمان مرگ مسعود فقط پدرش و او در تهران بودند و بقیه خانواده در شمال زادگاه پدری مسعود به سر می بردند.

به این ترتیب مسعود هاشم زاده یکی دیگر از کشته شدگان ناآرامی های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران است که نام و شیوه کشته شدنش در رسانه ها مطرح می شود. پیش از این ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی، یعقوب بروایه و محمد کامرانی از جمله کشته شدگان حوادث اخیر بودند که نامشان در رسانه ها مطرح می شود.

میلاد با اشاره به اینکه مسعود ساعت شش بعداز ظهر روز ۳۰ خرداد برای دیدار با یکی از دوستانش در اطراف منزل به خیابان شادمان مراجعه کرده بود، می گوید: "زمانی که به خانه رسیدم پدرم تنها بود و من قبل از رسیدن به خانه درگیری ها و شلوغی ها را دیده بودم، نگران شدم و به سوی خانه دوستش رفتم، به چهار راه نصرت داخل خیابان شادمان که رسیدم دیدم صدای تیر می آید و یک سری تیر خورده اند."

به گفته آقای هاشم زاده درمانگاهی در آن محل وجود داشت که مجروحان و زخمی ها را به آنجا می بردند. برادر کوچک مسعود هاشم زاده ادامه می دهد: "زمانی که به درمانگاه رسیدم از روی ساعت، انگشتر و لباس مسعود، او را شناختم و از دیدن صحنه جا خوردم."

از آنجایی که اقوام درجه یک مسعود هاشم زاده در تهران نبودند، قرار بر این می شود که پیکر او را به زادگاهش در شمال ایران در اطراف رشت منتقل کنند. میلاد هاشم زاده با اشاره به درگیری های زیادی که در آن زمان در تهران بوده است می گوید: "دنبال آمبولانس ولی اصلا آمبولانسی برای انتقال مسعود نبود. در این رفت و آمدها پسر صاحبخانه گفت که او با ماشین شخصی اش به شهرستان می برد. دکتری هم که آنجا بود گفت برای انتقال به شهرستان گواهی فوت می نویسد."

میلاد هاشم زاده و پسر صاحبخانه با ماشین شخصی پیکر مسعود را به شهرستانی در حوالی رشت می برند، آقای هاشم زاده اضافه کرد:" ساعت پنج و نیم صبح یک شنبه به زادگاه خود سمت رشت رسیدیم. شبانه برادر و پسر خاله هایم را در جریان گذاشتم که مسجد آماده کنند، شورای محل و بستگان و اهالی محل بودند."

آقای هاشم زاده ادامه داد: "زمانی که ما رسیدیم به ما گفتند مسعود را نمی توانیم در آنجا خاک کنیم، دلیلش را کامل نبودن مجوز اعلام کردند. به ما گفتند مسعود باید به پزشکی قانونی برده و علت فوتش کاملا مشخص شود. بعد از آن من و راننده ماشین را برای بازجویی به آگاهی بردند که چرا این اتفاقات رخ داده است و تا ۴۸ ساعت بعد بازداشت بودیم. نگذاشتند من در مراسم خاکسپاری برادرم شرکت کنم."

آنها گفتند اگر مراسم بگیرید هم برای خود و هم خانواده سخت می شود. خیلی زودتر بروید تهران و نمانید

میلاد، برادر کوچک مسعود هاشم زاده

به گفته برادر کوچک مسعود هاشم زاده در گواهی فوت از طرف پزشکی قانونی نوشته شده است، اصابت گلوله به قلب و سوراخ کردن ریه، پارگی ریه و خونریزی داخلی و خارجی شدید.

میلاد هاشم زاده در بخش دیگری از گفت و گو با اشاره به ایجاد محدودیت هایی برای خانواده هاشم زاده می گوید: "بعد از روز ۳۱ خرداد که مراسم تشییع انجام شده که من نبودم، خانواده ما به خانه بستگان می روند و ما هم آزاد شدیم. روز یک تیرماه بود که برای مراسم سوم مسعود آگهی زدیم و به دنبال حجله و مراسم بودیم. به محض پخش اعلامیه مطلع شدیم آمدند و اعلامیه را کندند. شب هم تماس گرفتند که می خواهید مراسم برگزار کنید. تا زمانی که علت فوت مسعود مشخص نشده حق برگزاری مراسم را ندارید."

روز بعد از این تماس خانواده هاشم زاده برای یافتن علت عدم برگزاری مراسم مراجعه می کنند اما به گفته میلاد هاشم زاده توضیح خاصی به آنها داده نمی شود. آقای هاشم زاده افزود: "آنها گفتند اگر مراسم بگیرید هم برای خود و هم خانواده سخت می شود. خیلی زودتر بروید تهران و نمانید."

خانواده هاشم زاده با امضای تعهدی اجازه پیدا می کنند که بدون برگزاری مراسم بر سر خاک بروند و تجمعی به هیچ عنوان شکل نگیرد.

خانواده هاشم زاده با خانواده سهراب اعرابی یکی دیگر از کشته شدگان حوادث اخیر ملاقات داشتند. همچنین میرحسین موسوی و تعدادی از اعضای ستاد او برای دلجویی از خانواده هاشم زاده به دیدار آنها رفته اند. مادران صلح و مادران عزادار نیز با مادر مسعود هاشم زاده دیدار کردند.

bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
خدایا دیگه دارم دیوونه میشم٬به کدامین گناه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لعنت ونفرین بر خمینی ز... زاده باد که بانی تمام بدبختی هاست.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

clinik84 - سوئد - استهکلم
من دارم از غصه دق می کنم آخر تا کی اینا باید جوانهای بی گناه را بکشند!
خمینی جنایتکار کثیف لعنت به تو و خاندان کثیفت باد.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

varamche2 - ایران - شیراز
عوضی به خمینی چکار داری؟؟؟الاف نفهم.اون خامنه ای رو داری با خمینی مقایسه می کنی ای ابله .اگه ایت الله خمینی بود که این اتفاقا نمی افتاد.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

bamo - المان - کلن
ارزوی صبر و شکیبایی برای این برادر داغدار میکنم و به او و همه کسانیکه عزیزانشان را از دست داده اند قول میدهیم که از خون این گلهای پر پرشده کشورعزیزمان ایران نخواهیم گذشت.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
با عرض تسلیت و احساس همدردی با خانواده محترم هاشم زاده روحش شاد راهش پر رهرو باد.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
مرگ و ننگ بر شما دیگر شما باید بنشینید و فاتحه خود را بخوانید
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
روحشان شاد وامید صبر برای بازماندگان
راهتان پر رهرو باد
زنده بادایرانی شریف ومبارز
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

بابک - ایران - سبزوار
خدا لعنت کند این کودتا چی های بی شرف را که اینجور قلب مردم ما را نشانه رفته اند و درود بر این جوانان با شرف که جان خود را تقدیم میهن خود کردند
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
مرگ بر رژیم اسلامی و اسلامش.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ehsasoeshgh - گوتنبرگ - سوئد
فقط این خانوادها عزادار نیستند همه ما عزاداریم به امید روز مراسم عزاداری
احمدی نژاد که همه جشن بگیریم
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

$persian$ - ایران - تهران
bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
باهات موافقم
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

parna53 - امریکا - سانفرانسیسکو
bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
من با شما موافقم دقیقا همین طور است که شما نوشتید .درود بر شما
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
مگه سالم بودی که داری دیونه می شی.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

aria_jp - ژاپن - توکیو
لعنت بر اسلام وجمهوری اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی در ایران و ان پیر خرفت خمینی که کشورمان را به این روز در اورد.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

niloochi - المان - دوسلدورف
یک فکری به نظرم رسیده که از این طریق با هموطنانم در داخل ایران در میان میذارم.
به نظرم میاد که مردم ما برای کمتر اسیب دیدن ,گمراه کردن این مذدوران و نفوذ در اجتماعات خیابانی باید سعی کنند تا جائی که امکان داره ظاهر خودشون رو شبیه این لباس شخصیها کنند و از به همراه داشتن هر نشان سبزی پرهیز کنند در صورت امکان هم 2 نفری بر روی موتور در رفت و امد باشند که بتونند تلفنی شرایط رو به دیگران گزارش بدهند اگر امکان داشت حتی از یک شیئی شبیه بیسیم استفاده کنند اینها که همگی همدیگر رو نمیشناسند تا بیان تشخیص بدند کلی وقتشون گرفته شده و مردم بیشتر به اهدافشون میرسند.
در مورد خانمها هم برای اینکه کمتر بهشون شک کنند در تجمعها در صورت امکان یا از چادر استفاده کنند یا اینکه با حجاب کامل بطوری که تصور بشه شما از خانواده های خودی هستید و همچنین هیچ نشانی از رنگ سبز با خود همراه نداشته باشید.باور کنید باید مثل خودشون از پشت بهشون خنجر زد.لطفا این موارد رو برای دوستان و اشنایانتون هم عنوان کنید.هر ایرانی خودش میتونه یک رهبر باشه وما نمیتونیم در حال حاضر دست از مبارزه برداریم و منتظر یک رهبر باشیم.فقط خواهش میکنم بهم نگید که بیرون گود نشستم. خانوادم به جای من همراه شما هستند.خدا میدونه که چقدر ناراحتم از این که در این شرایط نمیتونم کنار هموطنانم باشم.
به امید ازادی ایران و ایرانی
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
هی بپرسیم چرا؟ به کدامین گناه؟؟؟ چراش رو باید از اسلام پرسید و به این گناه که مسلمان هستید
تا زمانی که در ایران تازی پرستی و خرافه پوستی هست، همین گونه باشد. خمینی یا خامنه ای نداره، این خود مسلمان هست که ایرانی رو میکشه، آیا تا کنون کسی دیده خمینی یا خامنه ای با دستهای خودش کسی رو بکشه؟ اونها دستور کشتار میدهند، ولی این بسیجی و پاسدار و لباس شخصیها هستند که کشتار میکنند. چون مسلمانند و اعتقاد دارند، ایرانی آزادیخاه دشمن اسلام است، بنابر این باید کشته شود. این اسلام است که اینگونه جانیانی از بسیج و سپاه ساخته و به کشتار مردم فرستاده
ایرانی مسلمان، اسلام ننگین تو بر تو مبارک باد
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ماهی سیاه کوچولو - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین.
اگه یه موی نژاد کرد تو تن ن... تو باشه ! بی غیرت وطن فروش. تو... نگهبان رژیم به دنبال استخوانی که جلوت بندازن له له میزنی .بدو از قافله جا نمونی.....
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

fafali - ایران - تهران
اسلام یعنی ..ر کردن مردم .خمینی ...زاده هم معلوم نشد بالاخره باباش کیه و زیر کدام بوته به دنیا اومده؟ پیغمبر هم که آدمکش بوده و به دختر 9ساله تجاوز میکرده و ثروت زن 40 ساله رو که جای ننه بزرگش بوده رو میکشیده بالا و تر...و میداده.اگه الان اینکارو میکرد دادگاه ....باز اون ا... که تعصب رو خمینی ..مزاده و جد ..ش داره حتما خودش هم عین اوناست که دوستشون داره.آخه بی...ور آدم آدمه دیگه چه فرقی میکنه.از روی بیسوادی واقعا فکر میکنند ...خدا پاره شده و خمینی ازش افتاده پایین.تو اون اسلامتون ...که همه مجازاتها یا اعدامه یا سنگسار و... وحشیگری دیگه.بیخود هم نگید نه اسلام واقعی این نیست.وقتی تو این قرن که موشک میفرستن بالاو ضد بشریت راهپیمایی میکنند پس تو زمان پیغمبر....که عرب ملخ خور ترتیب زن خیمه همسایه رو میداده و دخترشو زنده به گور میکرده و با شمشیر همدیگرو جر میدادند دیگه اون اسلام بدتر از این بوده.برید یه کم مطالعه کنید بعد بیایید ...کنید...های عرب که از تمدن 7000 ساله شهر سوخته ایران خبر ندارید و سرتون همش تو ... قرآن و ...دیگس. خوب حالا بستونه یا ...هم قاطی ماجرا کنم و بگم از کجا اومده؟ این همه آدم کشتید یه کمی هم فحش بخورید بلکه اشتاهاتون باز بشه.کثافتهای اجنبی.دونه دونتون رو از ... آویزون میکنیم.برید فاتحتون رو بخونید.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

sir_reza - ایران - تهران
varamche2 - ایران - شیراز
تو هنوز نفهمیدی که ما هر چی می گشیم از این تئوری ولایت فقیه خمینیه؟ خداییش تا کی ت و امثال تو می خواهید سرتون را مثل کبک بکنید تو برف؟ بابا ریشه همه اینها خمینیه! اینهایی که داره الان تو سیستم حکومت ما پیاده می شه نظرات اونه!بفهمممم!!!!!!
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
دوستان زمان ان خواهد رسید که جواب این خونها را باید بدهند.از اسلام بیشتر از این می خواهید.از خون انها نباید گذشت.نابود باد ولایت اسهالی فقیه.بهمراه هوادارانش
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
سالم تر از توی مزدور است
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

somayeh1365 - ایران - قزوین
خدا به خونواده اش صبر بده
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

fafali - ایران - تهران
دوستان ببخشید ولی تازه مراعات کردم این چیزها رو نوشتم. به خدا بیایید ایران ببینید مردم با چه فلاکتی زندگی میکنند.مگر اینکه دزدی کنن و البته بازار یعنی دستتون تو جیب بغلی.اگه بودید و اون صحنه تیر خوردن اون جوونای با غیرت رو می دیدین تو اون جو و سر وصدای وحشت و ... اونوقت به من هم حق میدادین. از روزی که تنها دوستم رو از دست دادم روزی 5 تا دیازپامو فنوباربیتال میخورم تا بتونم فقط نفس بکشم.
واسه فلسطینی ها خودشون رو جر میدن اونوقت میریزن تو خونه مردم که چرا برای هموطنت داری عزاداری می کنی؟
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

رادمرد - ایران - طوس
یکی از خوانندگان سایت شما گزارشی از وقایع بعد از نماز جمعه 26 تیرماه ارسال کرده بودند که با توجه به چیزهایی که من در روز جمعه اطراف دانشگاه دیدم، گزارش درستی بود ولی در آخر گزارششان نوشته بودند که ماموران عادی نیروی انتظامی اعمال خشونت نمی کردند و تنها پلیس ضد شورش و لباس شخصی ها و بسیجی ها بودند که با باتوم و گاز اشک آور به مردم حمله می کردند. می خواستم به شما و خوانندگان شما عرض کنم که حتی مامورین عادی نیروی انتظامی) که لباس سبز بر تن دارند) هم در آن روز به مردم حمله می کردند (البته بعضی از آنها و نه همه شان). یکی از افراد صدمه دیده هم خود بنده هستم. وقتی جمعیت معترض در حال شعار دادن از خیابان قدس به میدان ولیعصر رسید آنها با گاز اشک آور مردم را متفرق کردند. ما به سمت چهارراه ولیعصر در حال حرکت به سمت منزلمان بودیم که متوجه شدم ماموران نیروی انتظامی با باتوم و لگد در حال کتک زدن یک دختر جوان هستند. من از دور با موبایل شروع به فیلمبرداری این صحنه کردم که ناگهان یکی از آنها متوجه شد و فریاد زد "داره فیلم می گیره؛ بگیریدش!" و شروع کرد دنبال من دویدن. من که سرعت دویدنم خیلی از او بیشتر بود از جلو توسط 5 یا 6 مامور دیگر محاصره شدم. آنها مرا به زمین انداخته و 8،7 نفری آنقدر با باتوم و لگد به سر و کمر و پهلوی من زدند تا گوشی مرا گرفتند. می گفتم گوشی را بدهید جلو روی خودتان پاک میکنم ولی باز هم می زدند. بالاخره مردم کمک کردند و مرا از زیر مشت و لگد آنها درآوردند.
چند قدم جلوتر دوستی که همراهم بود گفت "سرت شکسته و داره خون میاد" تازه فهمیدم ضربه باتوم پشت سرم را شکافته و پشت سرم تا کمرم پر از خون است. کمکهای مردم را هرگز فراموش نمی کنم. خانومی که شالش را دور سرم بست، آقایی که با ماشین مرا به بیمارستان رساند و پزشک و پرستاری که در بیمارستان از هیچ کمکی مضایقه نکردند، حتی پول از ما نگرفتند و آن پزشک محترم لباس خودش را به من داد تا بپوشم و لباس پر از خونم برایم مشکلی ایجاد نکند. هیچکدام را فراموش نمی کنم.
نیروی انتظامی اگر غیرت داشت جلو لباس شخصی ها و بسیجی های قمه و زنجیر بدست وحشی را می گرفت تا مردم را تکه پاره نکنند. نه اینکه خودش با باتوم سر و دست و پای مردم را بشکند. اگر برای اثبات ادعایم لازم بود عکس سر شکسته پر از خونم در بیمارستان را هم می توانم برایتان ارسال کنم. به امید پیروزی جنبش سبز(به نقل از پیک نت)
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

aria_jp - ژاپن - توکیو
fafali - ایران - تهران
افرین بر تو دوست عزیز
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

saraItaly - ایتالیا - رم
لطفا اینقدر شعار ندهید .آقایان شجاع خارج از کشور ٬ اگر ذره ای از شجاعت سهراب و مسعود و محمد و میلیونها جوان غیور ایرانی در دلتان بود اکنون با اسلحه پشت مرزهای ایران بودید .و یک تهدید جدی برای دولت کودتا
نه در استکهلم و لس آنجلس و .... بر روی مبلهایتان لم داده اید و از آنجا پیام میفرستیدکه ای خدا حالا چه کار کنیم ؟مردم بروید در خیابانها و این جنبش را زنده نگه دارید! ببخشید که ما نمی توانیم به ایران بیاییم چون ما رو تو فرودگاه میگیرن !اگر شما را می گیرند لطفا ریش بگذارید و چادر سر کنید !‌واقعا که !‌
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
خیلی برات نگران شدم . کاش راهی بود میتونستم کنارت باشم و کمکت کنم. خیلی مواظب باش که طرف اعتیاد نیفتی . لطفا خبرهای خوب از خودت بده. اینهایی که تعریف کردی اصلا نمیتواند مصرف قرصهای اعتیاد آور را توجیه کند . بدون که اگر آلوده بشی هیچ کس این توجیهات تو رو تائید نخواهد کرد. اون روز تو تنها تو خیابون نبودی بلکه حدافل یک میلیون نفر دیگه هم تو خیابونهای مشرف به آزادی بودند و اکثرا یا کتک خوردند و یا این صحنه های وحشیانه تیراندازی به طرف مردم رو دیدند.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
varamche2 - ایران - شیراز
لعنت ابدی بر خمینی ،خامنه ای و پیروانشان.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

hamidreza72 - انگلستان - داربی
ورمچه-ایران-شیراز دوست عزیز خمینی و خامنه ای هیچ فرقی از نظر خونخواری با هم ندارند. یادمان هست کشتار هزاران نفر در اوین زمان خمینی اتفاق افتاد. مرگ بر دیکتاتور چه خمینی باشه چه خامنه ای.پاینده ایران و ایرانی.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
fafali - ایران - تهران
کامنت بالا رو در مورد شما نوشتم ولی نمیدونم چطور شد که اسمت پاک شده بود. دوباره ایجا هم تکرار کردم . منتظر خبر های خوب هستم.///
خیلی برات نگران شدم . کاش راهی بود میتونستم کنارت باشم و کمکت کنم. خیلی مواظب باش که طرف اعتیاد نیفتی . لطفا خبرهای خوب از خودت بده. اینهایی که تعریف کردی اصلا نمیتواند مصرف قرصهای اعتیاد آور را توجیه کند . بدون که اگر آلوده بشی هیچ کس این توجیهات تو رو تائید نخواهد کرد. اون روز تو تنها تو خیابون نبودی بلکه حدافل یک میلیون نفر دیگه هم تو خیابونهای مشرف به آزادی بودند و اکثرا یا کتک خوردند و یا این صحنه های وحشیانه تیراندازی به طرف مردم رو دیدند
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

fafali - ایران - تهران
ashoor - ایران - تهران
عزیزم از شما هموطن انسان دوست ممنون . من حتی در عمرم یه پک سیگار هم نکشیدم چه رسد به اعتیاد. این قرصها رو هم وقتی دکتر تو درمانگاه منو با سرو کله خونی و تشنج دید بهم داد. نگران نباش پوست من کلفت تر از این حرفاست
باز هم ازت ممنونم
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

ashoor - ایران - تهران
fafali - ایران - تهران
راحت شدم از اینکه فهمیدم نگرانیم بیمورد بوده . امیدوارم موفق باشی.
جمعه 2 مرداد 1388

+2
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.