میر حسین موسوی: ملت ایران دوباره متولد شده است

میر حسین موسوی: ملت ایران دوباره متولد شده است

میرحسین موسوی:ملت ما بعد از ۳۰ سال آنقدر رشد پیدا کرده است که برای ساکت کردن آن نمی‌توان به روشهای قبل از انقلاب بازگشت. بگذارید مردم آزادانه حرف و اعتراض خود را بیان کنند و یقین بدانید یک فضای آزاد، امنیت را در کشور ما بهتر از نیروهای نظامی حفظ خواهد کرد

میر حسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، در تازه ترین واکنش به وقایع اخیر ایران، خطاب به مخالفان و منتقدانش گفته است که یک ملتی "دوباره متولد شده و به صحنه آمده تا از دستاوردهای خود دفاع کند. با دستگیری‌ها و پرونده‌سازی‌ها نمی‌توان این مساله را خاتمه داد."

آقای موسوی گفته است مخالفان اعتراض های مردمی با مسئله‌ جدیدی به نام "بیداری ملت" مواجه شده اند.

میرحسین موسوی در جمع برخی از خانواده های بازداشت شدگان حوادث اخیر و به مناسبت سالگرد مبعث پیامبر مسلمانان سخنرانی کرده است.

آقای موسوی گفته است "دولتی که در فضای بی‌اعتمادی به وجود آید، دولت ضعیفی خواهد بود و چون پشتوانه و مشروعیت مردمی ندارد، مرتبا به بیگانگان امتیاز خواهد داد و این به صلاح نظام و ملت نیست."

آقای موسوی در این دیدار که دوشنبه صبح ۲۹ تیر در تهران صورت گرفته است پرونده سازی برای بازداشت شدگان حوادث اخیر را "تقبیح" کرده است.

به گفته آقای موسوی "بسیاری از این زندانیان چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که سالها برای این کشور و این نظام زحمت کشیده‌اند."

"به این بازی خاتمه دهید"

چهره‌ای که بعد از انتخابات از رسانه ملی دیدیم، به هیچ وجه قابل تصور نبود. سنگ ها را بسته اند و سگ ها را باز کرده اند. افرادی دعوت شده‌اند تا با دروغ و تهمت و هتک حرمت، داستان‌سرایی و فضاسازی کنند، در حالی که ۱۳ میلیون جمعیت به قول شما و اکثریت به قول ما حق ندارند از خود دفاع کنند

میرحسین موسوی

برخی از مقام های جمهوری اسلامی، طی هفته های اخیر، به طور مکرر، اعتراض مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به برنامه ریزی کشورهای خارجی نسبت داده اند.

از جمله همزمان با دیدار آقای موسوی با خانواده برخی از بازداشت شدگان حوادث اخیر، آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با شماری از مقام های حکومتی ایران باردیگر کشورهای خارجی را به دست داشتن در اعتراض های صورت گرفته متهم کرد.

آقای موسوی روز دوشنبه گفت "چه کسی باور می‌کند که این ها با بیگانگان بسازند و منافع کشور خود را در جهت خواست آنان بفروشند؟ آیا کشور ما اینقدر حقیر و کوچک شده که می‌خواهید حرکت اعتراضی عظیم ملت را به بیگانگان نسبت دهید؟ آیا این توهین به ملت ما نیست؟ آیا این توهین به ۴۰ میلیون رای‌دهنده نیست؟ آیا این توهین به دانشجویان، اساتید ، نخبگان و مدیران زحمتکش کشور ما نیست؟"

میر حسین موسوی در عین حال گفته است که "متاسفانه خطیبی در نماز جمعه می‌گوید اعترافات در حال گرفته شدن است و در صورت صلاحدید پخش می شود و مسئله تمام شده است. اما ما می‌گوییم با مسئله جدیدی به نام بیداری ملت مواجه شده‌اید؛ یک ملتی که دوباره متولد شده و به صحنه آمده تا از دستاوردهای خود دفاع کند. با دستگیری‌ها و پرونده‌سازی‌ها نمی‌توان این مساله را خاتمه داد. هر چه زودتر به این بازی خاتمه دهید و فرزندان ملت را به ملت برگردانید."

اشاره آقای موسوی، به سخنرانی احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه سه هفته پیش تهران است که از "اعتراف" برخی از دستگیر شدگان به انقلاب مخملی و ارتباط با کشورهای خارجی سخن گفته بود.

آقای موسوی در این دیدار به یکی از پرونده‌سازی‌های صورت گرفته برای یکی از اعضای ستاد خود اشاره کرد و گفته است " یکی از اعضای ستاد را تحت فشار گذاشته‌اند که اعتراف کن ۴ میلیارد تومانی را که از ستاد گرفته‌ای، چه کرده‌ای. حال آنکه کل هزینه‌های ستادهای تبلیغاتی بنده کمتر از سه و نیم میلیارد تومان بوده است و اینها چون خود میلیاردها تومان خرج کردند، به خیال خود دنبال منابع مالی ما می‌گردند."

"سنگ ها را بسته و سگ ها را باز کرده اند"

در جریان وقایع اخبر ایران به گفته منابع دولتی بیش از هزار نفر دستگیر شده و بیش از 20 نفر کشته شده اند

میرحسین موسوی در این سخنرانی باری دیگر از سیاست های رادیو و تلویزیون ایران که در انحصار حکومت این کشور است، انتقاد کرده و گفته است که این رسانه در جهت منافع عمومی حرکت نمی کند.

آقای موسوی گفته است "چهره‌ای که بعد از انتخابات از رسانه ملی دیدیم، به هیچ وجه قابل تصور نبود. سنگ ها را بسته اند و سگها را باز کرده اند. افرادی دعوت شده‌اند تا با دروغ و تهمت و هتک حرمت، داستان‌سرایی و فضاسازی کنند، در حالی که ۱۳ میلیون جمعیت به قول شما و اکثریت به قول ما حق ندارند از خود دفاع کنند. مانند تبلیغات ماشین رختشویی تهمت های افراد را تکرار می‌کنند و امکان دفاع را برای ملت فراهم نمی‌آورند و امروز وجدان عمومی جامعه نشان می‌دهد که تا چه اندازه به یک رسانه‌ی مستقل و ملی نیاز داریم."

به گفته آقای موسوی، وقتی امکان گفت‌و‌گو و تبادل آرا در رسانه‌ ملی سلب می شود، فشارها در جای دیگر بروز می‌ یابند و مردم به رسانه‌های بیگانه روی می‌آورند.

" ما نمی خواهیم ملت به رسانه‌های بیگانه اتصال پیدا کنند و می‌پرسیم چرا ملت نباید خبرهای خودش را از رسانه‌های خودش بشنود؟"

"این چه روزنامه آزادی است؟"

اظهارات میرحسین موسوی درباره شرایط ایران، یکی از صریح ترین و مفصل ترین موضع گیری های آقای موسوی طی هفته های اخیر است.

گزارش های تایید نشده ای از تهران حاکی از اعمال محدودیت برای آقای موسوی بوده است. هرچند آقای موسوی طی روزهای اخیر در میان مردم در نماز جمعه تهران حاضر شد و پیام تسلیتی به مناسبت سقوط هواپیمای ایرانی صادر کرد اما او خود به ایجاد محدودیت ها اشاره نموده و از آن انتقاد کرده است.

آقای موسوی درباره روزنامه "کلمه سبز" که چند هفته پیش از انتخابات به صاحب امتیازی او انتشار خود را آغاز کرد، اشاره کرده و گفته است آقای شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، "می‌گوید روزنامه‌ کلمه سبز توقیف نیست و می ‌تواند انتشار یابد و ما می گوییم این چه روزنامه‌ آزادی است که دفترش پلمپ شده و کارمندانش دستگیر شده‌اند؟"

به فاصله یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات، روزنامه کلمه سبز با حضور نمایندگان دادستانی تهران در چاپخانه این روزنامه، با محدودیت هایی در انتشار رو به رو شد و چند روز بعد نیز همه کارکنان آن به همراه سردبیر و کادر فنی روزنامه در محل دفتر آن بازداشت و دفتر روزنامه نیز مهر و موم شد.

آقای موسوی گفته است "مشکل ما متاسفانه همین بی‌قانونی‌هاست....ما معترض به بی‌قانونی هستیم. ما می‌گوییم برخوردهای صورت گرفته در روزهای اخیر و اینکه عزیزان ما اکنون در زندان هیچ دسترسی به وکیل ندارند و حتی امکان ملاقات با خانواده‌های خود را ندارند، بی‌قانونی است. اینکه بر خلاف نص قانون اساسی اجازه برگزاری تجمعات اعتراضی داده نمی‌شود، بی‌قانونی است. ساختارشکنان کسانی هستند که موارد زیادی از قانون اساسی را بنا به میل خود نادیده می‌گیرند و اجرا نمی‌کنند."

"از هزینه دادن نمی ترسیم"

به گفته آقای موسوی اکنون مردم برای حفظ ارزش ها در مقابل حکومت هزینه می‌دهند و شهید می‌دهند. او گفت: "ما می‌خواهیم کمترین هزینه پرداخت شود، اما از هزینه دادن نمی‌هراسیم."

آیت الله خمینی دست کم یک بار مانع پذیرش استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری ایران شده بود

میر حسین موسوی آخرین نخست وزیر ایران است که در دوران هشت ساله جنگ ایران و عراق، این سمت را در اختیار داشت. بر اساس شواهد مکتوب تاریخی در دوران نخست وزیری، آقای موسوی اختلاف نظرهایی با رئیس جمهوری وقت (سید علی خامنه ای) داشته است که به تصمیم استعفای آقای موسوی از نخست وزیر منجر شده اما با وساطت آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، از پذیرش استعفا و کناره گیری او جلوگیری شده است.

آقای موسوی پس از بازنگری در قانون اساسی ایران و حذف پست نخست وزیری، از مسئولیت های اجرایی به مدت ۲۰ سال کناره گیری کرد و عمده وقت خود را صرف فعالیت های هنری و فرهنگی کرد.

او در یکی از مناظره ها در جریان مبازرات انتخاباتی اش خود را فردی انقلابی معرفی کرد که با "احساس نگرانی" و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت های بیشتر به ایران کار فرهنگی را رها کرده و پس از ۲۰ سال وارد رقابت های انتخاباتی شده است.

آقای موسوی و مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات به همراه جمعی از مردم معترض، این نتایج را نپذیرفته اند و خواستار ابطال و برگزاری مجدد انتخابات شده اند.

مهدی کروبی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از تشکل های سیاسی حامی میر حسین موسوی است شرایط پیش آمده را "کودتا" توصیف کرده اند و محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران از آن به نام "کودتای مخملین علیه مردم و نظام" یاد کرده است.

اما با ادامه اعتراض های مردمی به نتایج انتخابات، دو رئیس جمهوری پیشین ایران محمد خاتمی به طور تصریحی و اکبر هاشمی رفسنجانی به طور تلویحی پیشنهاد کرده اند که برای خروج از این شرایط که آن را "بحرانی" خوانده اند، همه پرسی و مراجعه به آرای عمومی انجام گیرد.

rmmr - بلژیک - آنتورپن
درود بر شما ایرانیان.
روز سه شنبه ۳۰ تیر ساعت ۵ پس از ظهر در میدان ۷ تیر وبلاگ هواداران جبهه متحد دانشجویی برای گرامی داشت یاد همه شهدای راه آزادی و همگام با دعوت جبهه ملی ایران و سایر نیرو های دموکرات و آزادیخواه، روز سه شنبه ۳۰ تیر ساعت ۵ پس از ظهر در میدان ۷ تیر گرد هم می آییم تا به سمت ابن بابویه حرکت کنیم. دیبرخانه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران .
زنده باد و پاینده باد ایران و ایرانیان سر بلند
سه‌شنبه 30 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
چه عجب موسوی جون بالاخره زبونت وا شد تو باید جلو دار باشی
سه‌شنبه 30 تیر 1388

omidomid - هلند - امستردام
تعبیر جالبی کرده.. واقعا ملتی که سی سال اعتراضشون محدود بود به محافل خانوادگی یا نهایتا توی تاکسی ها.. حالا واقعا انگار دوباره متولد شدند..
سه‌شنبه 30 تیر 1388

babak1 - ایران - مشهد
اقدام کارساز ملت در مبارزه آرام ، ما همه زندانی سیاسی هستیم ،همه باید هاشمی ،موسوی و خاتمی را تشویق به حمایت و رفتن به زندان اوین کنیم با همراهی با شکوه خانواده های زندانیان و مردم سبز با شعار ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد یا ما هم زندانی سیاسی هستیم ، ما را هم زندانی کنید
باید دولت کودتا را در مقابل جمعیت انبوه که خواستار زندانی شدن هستند قرار دهیم
آری زندان اوین را باید با اقدام داوطلبانه و اسارت خوداشغال کنیم یا همه را آزاد کنند
لطفاً خبر رسانی کنید تا دیکتاتوری را مجبور به عقب نشینی کنیم راه مبارزه با دیکتاتوری تا دندان مسلح ،صلح و آرامش و اعتراض ماست
سه‌شنبه 30 تیر 1388

سید مهدی - ایران - تهران
مردک اگه تو رای میاوردی همه چی درست بود مملکت گل وبلبل بود اصلا تقلب نشده بود و صداو سیما هم مردمی بود و در جهت درستی حرکت میکرد برو بابا پیش زنت ازش اجازه بگیر بعد حرف بزن اونم بدون گریه... شدی الت دست هاشمی و یکمشت دزد بی همه چیز... گفتم چیز بخشید... چیز گفتن فقط تو تخصص شماست... درود بر دکتر
سه‌شنبه 30 تیر 1388

sasaniran - ایران - تهران
به نظر من اگر آقای موسوی همینطور که تا به حال جلو آمده پیش برود و ایران را با کمک مردم از شر این وطن فروشهای بی همه چیز آزاد کند شاید که خدا از سر تقصیراتش بگذرد و مردم او را ببخشند که چرا 30 سال به این رژیم خدمت کرده.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

teo-bagwel - ایران - تهران
خیلی جو گرفتدش بنده خدا رو!!
سه‌شنبه 30 تیر 1388

saam uk - انگلستان - لیدز
با عرض سلام خدمت همگی.من عضو جدید هستم و با این جمله شروع میکنم..مرگ بر رژیم فاسد وجنایتکار اسلامی به سرکردگی علی چلاق دزد قاتل...
زنده باد نهضت سبز ایران زمین.ما پیروزیم چون حق با ماست.اا
سه‌شنبه 30 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
دوستان میشه بگید نام 1 سایت چه جور به لاتین باید اینجا نوشت؟
سه‌شنبه 30 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
((آقای موسوی گفته است "چهره‌ای که بعد از انتخابات از رسانه ملی دیدیم، به هیچ وجه قابل تصور نبود. سنگ ها را بسته اند و سگها را باز کرده اند.))
زنده باد رییس جمهور موسوی
حرف مرا تکرار کردید:
https://www.iranianuk.com/article.php?id=39464
سه‌شنبه 30 تیر 1388

irani1 - المان - هامبورگ
ایول به صحت کلامت ایول به ایستادگی ات ایول به جراتت .کاری را که شروع کردی ما به پایان میرسانیم.زنده باد موج پایدارسبز ایران.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
سیاسیهای مست و مستهای معتقد-دکتروپروفسوربا پیشوندسید
گفتی بی ریشه وریشوهای مفتی وامت گشنه
کرم کلام کذب کشف وکتاب کهنه
دولت بیمار ملت بیزارمدیر غاءب-جوون وجلب وجهاداکبروامام غاءب
شهیدزنده وزنده های مرده بی کفن -چماغ وچراغ دین چلغوزای بی وطن
فردوسی.خط امامی با سربند زهرا-حافظ یک بسیجی باکلاژسرکوچه ها
حقوق بشروبشر بی خط......................
خرشواز خودت دست بکش افول کن -ببند دهنت رو شرایط روقبول کن
این سنت پیغمبره بپذیر-زن یا مرد فرقی نمیکنه بمیر(شاهین نجفی شاعروخواننده مخالف رژیم)
این است انقلاب بی ریشه وحکومت یک نفره وقیه
وملت بیدارواز سیاست دروغ اسلامی بیزار
ماهستیم ملت ایران هست زنده ایم وتا آزادی چند قدم مانده عزیزان
نافرمانی مدنی -اعتصابات سراسری -تحریم صداوسیمای ابلیس -تحریم کالاهای چینی -تحریم دولت روسیه
سه‌شنبه 30 تیر 1388

SOHRAB-IRANZAMIN - دبی - دبی
جناب موسوی سگ زرد برادر شغال است.هم تو و هم خامنه ای و رفسنجانی باید گورتان را گم کنید.اسلا م کثیف هم روش.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

khooroos - امارات - دبى
توجه توجه - تو یکى از کامنت ها خوندم سد مهدى اقرار کرده که ببو تشریف داره
میکم چرا اینقد حرفاش طعم علف هرز و میده!!!!
سه‌شنبه 30 تیر 1388

mahankhoshtip22 - انگلیس - شفیلد
سیدمهدی-ایران-تهران
تو یکی ...ببند.برو از ..ت بهتر استفاده کن.تو از یک... هم کمتری.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
سید مهدی - ایران - تهران
باز اینجا هم که ور ور زر زر میکنی. تو مثل اینکه تا توی جیبهاتم پر ...نکنی وکلی ناله نفرینت نکنن شبها خوابت نمی بره. دست بردار .... خون جوونهایی که شهید شدن دامن تو بگیره. ........... تو و دکترت
سه‌شنبه 30 تیر 1388

kourosh1 - فرانسه - پاریس
سید مهدی ایران تهران
اولا ... ته بیچاره عالمو ادم میدون اه مدی پشکلم رای نیاورد
اگه هنوز این چیا رو نفهمیدی پس یه چیزیت میشه
دوما همه میدونن صدا و سیما مردمی نیست و یه طرفه به قاضی میره اگه اینم نفهمیدی هنوز. پس اوضاعت خرابه
سوما تو اگه وقتی به مشکل بر میخوری نمیری پیش زنت مشورت کنی پس ادم عاقلی نیستی و زیادی اوضاع عقلیت ایراد داره
چهارم اینکه موسوی اگه خودشو الت دستکرده الت دست بیش از 90 درصد ایرونی کرده که خوب کرده و خداوند به همراه مردم و او باشه ولی جنابعالی خودتو الت دست مجتبی خامنه ای خونخوار و فنقل نکن و دیگه هم از الت مالت حرف نزن چون کلا الت میتونه غیر از معنای وسیله به معنائ روز مره برداشت بشه ...
و اما نکته ئ اخر اینکه اه مدی دکتر که سهله سکترم نیست ولی موسوی عالم و ادم میدونن مهندسه
عزیز برو بشین کمی فکر کن
یه نکته ئ دیگه اینکه از اقای bleu_star خبری نیست من به ایشون ارادت خاصی دارم و اینطور استنباط میکنم که مومن واقعی ایشون و امثال ایشون هستن همچنانکه اقای anti eslam رو هم در خور ستایش میدونم و از خیلی جهات بسیاری از نظرات ایشون رو هم قبول دارم
با ارزویموفقیت برای هموطنامون و یاری خدای بزرگ
سه‌شنبه 30 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوالالامپور
ووووی
سه‌شنبه 30 تیر 1388

kiya - آمریکا - نیویورک
با درود:
در بزرگترین اعتراض مدنی میلیونی ، قانونی و شبانه در ایران و در سه شنبه شب 30 تیر ماه 1388 (به یاد جان باختگان روز 30 خرداد که در حکومت نظامی کشته شدند از جمله ندا آقا سلطان) از مردم ایران درخواست می گردد دقیقاً در ساعت 9:00 شب و با آغاز اخبار ساعت 9 همگی یک وسیله برقی پر مصرف ( ترجیحاً اتو یی که روی درجه آخر هست و یا جاروبرقی، سشوار، هیتر و ...) را برای 240 ثانیه( 4 دقیقه) به برق متصل کنید( اگر می خواهید بیشتر تأثیر گذار باشید همزمان 2 یا سه وسیله را با هم به برق بزنید). توجه کنید که زمان بسیار و بسیار مهم است. در صورتی که حتی 10 ثانیه تأخیر داشته باشید از قافله عقب خواهید ماند.
با همکاری 3 میلیون خانواده در ایران دقیقاً در ساعت 9 شب که خود را با دینگ دینگ کردن آغازی شروع اخبار ساعت 9 شب شبکه اول هماهنگ کرده و با دینگ آخر و شروع اخبار، اتوی خود ( یا سه شوار و یا هر وسیله پر مصرف از قبیل هیتر و ...) را به برق می زنند، شوکی به شبکه نیروگاهی ایران وارد آمده و شبکه برق کشور ناچار به قطع بارها و خاموشی مطلق خواهد شد.
توصیه ایمنی: پس از قطع برق فوراً وسیله برقی و یخچال خود را از برق بیرون بکشید تا در هنگام وصل مجدد برق که حدود 2 ساعت طول می کشد ضمن اینکه یخچال شما آسیب نمی بیند، هم وطنان ما در اداره مرکزی دیسپاچینگ ملی برق نیز سریعتر بتوانند شبکه برق را بازیابی و برق شما را وصل کنند.
نکته مهم : بعید نیست که در روز 30 تیر ماه حکومت زمان اخبار ساعت 9 را عوض کند و یا در شهرهای مختلف اخبار را با تأخیرهای جداگانه پخش کنند . مثلاً اخبار را ساعت 9:01 دقیقه پخش کنند. مهم نیست. ما با شروع اخبار وسیله های برقی را به برق متصل می کنیم. این کار حکومت چون به تفکیک هر شهر انجام می شود تأثیری ندارد. و اگر آن شب اخبار ساعت 9 را پخش نکردند، با اخبار ساعت 10 شبکه سه این کار را انجام می دهیم. اگر اخبار ساعت 10 شبکه سه نیز پخش نشد با اخبار ساعت 10:30 شبکه 2 این کار را می کنیم.
این کار و تحمل ماکزیمم 2 ساعت بی برقی نتایج ذیل را به همراه دارد.
1) وحدت ملی را به رخ حکومت دیکتاتوری می رسانیم
2) این خبر مانند بمب در تمامی دنیا صدا می کندو غیر قابل کتمان می باشد( دیگر نمی توانند بگویند اینها خارجی هستند و وجود مردم را کتمان کنند)
3) دژخیمانی که هنوز در خوابند یآ خود را به خواب زده اند با قطع برق کل ایران، برق آنها نیز قطع شده و می فهمند که رفتنی هستند (شاید به راه راست برگردند).
4) دیگر با استفاده ابزاری از انگ منافق، بسیج و سپاه قادر به مقابله و سرکوب با مردم عادی نیستند.
5) حکومت دیکتاتور از قدرت اتحاد ملت به ترس و وحشت خواهد افتاد
6) ملت ایران خود را باور خواهند کرد و برای حرکتهای بعدی آماده خواهند شد.
7) بدون اینکه حتی خون یک نفر هم ریخته شود و یا کسی شناخته شده و به زندان بیفتد یک راه پیمایی میلیونی شبانه کرده ایم.
8) پس از خاموشی مطلق ( توضیح اینکه در 30 تیر ماه ، ماه در ساعت 9 شب در آسمان نبوده و همه جا تاریک و بدون هیچگونه نوری می گردد) می توانیم بدون ترس از نفوذیان رژیم کودتا فریاد آزادی و الله اکبر سر دهیم.
9) با توجه به اینکه قطع سراسری برق یک کشور جزء حوادث تاریخی آن کشور می باشد، اتحاد ایرانیان ظلم ستیز و شب 30 تیر ماه به تاریخ می پیوندد.

پس همراه شو هم وطن و این مطلب را حداقل به 10 نفر از بستگان خود که دسترسی به اینترنت ندارند با توضیح کافی در خصوص اهمیت هماهنگی در زمان اتصال وسیله برقی دقیقاً در ساعت 9 شب و قطع وسیله های برقی پس از خاموشی بگو.
مطلب ذیل را برای مهندسان برق قدرت دارای تخصص مطالعات سیستم مینویسم که آنها نیز با قدرت مضاعف همراه شوند.
1) شبکه برق ایران در ساعت 9 شب حدود 3000 مگاوات تولید رزو آبی در 25 واحد نیروگاهی دز، کارون، مسجد سلیمان، کرخه و ... دارد که این واحدها به دلیل خصوصیت واحدهای آبی به سرعت وارد مدار شده و پاسخ گاورنر آنها بسیار سریع می باشد.. ولی مطمئناً حکومت با اطلاع از قصد ملت به این کار، واحدهای نیروگاهی را به حالت Stand By روشن در مدار قرار خواهد داد. ولی در صورتیکه 3 میلیون خانواده با هم و به فاصله 10 ثانیه ماکزیمم اتوهای خود را به برق بزنند، توان اکتیوی حداقل برابر با 3،000،000 ضربدر 1000 وات ( متوسط) که برابر با 3000 مگاوات می شود از شبکه درخواست می شود که فرکانس را با افت بیش از 5 هرتز مواجهه می کند. با توجه به افزایش توان واحدهای آبی متوسط 10 مگاوات بر ثانیه تا رسیدن به شرایط Stable جهت جبران توان اکتیو لازم ( تلفات 17 درصدی را در اینجا صرفنظر کردیم) بیش از 14 ثانیه زمان لازم است. پس واحدهای نیروگاهی قادر به جبران توان اکتیو درخواستی نخواهند بود و رله های Under Frequency و رله های نرخ کاهش فرکانسی ( dF/dt ) عمل نموده و شبکه ایران Black out می گردد.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
https://www.goftaniha.org قاتل ندا اقا سلطان baran shomal - نروژ - اسلو شما باید نام سایت را کپی کنی و اینجا بچسبانی یعنی به انگیسی پیست کنی اول کپی و در اینجا پی ست
سه‌شنبه 30 تیر 1388

setayesh_azadi - ایران - تهران
درود بر موسوی-مرگ بر دیکتاتور
سه‌شنبه 30 تیر 1388

kourosh1 - فرانسه - پاریس
نگفتم ایشون یعنی اقای bleu-star قابل تحسینن (با اشاره به نکته ئ سنگ بسته و سگ ول) درود بر شما ستاره ابی
..
سه‌شنبه 30 تیر 1388

mehraeen - ایران - تهران
SOHRAB-IRANZAMIN - دبی - دبی
دوست گرامی همین مردم زمانی ریختند خیابانها و فاجعه سال 57 را ایجاد کردند و تا سالها پشتیبان آن بودند پس آنها هم سگ زرد برادر شغال هستند و ....
اگر بخواهیم از دست آخوندها رها شویم نباید اشتباه سال 57 را تکرار کرد . یک انقلاب دیگر ممکن است به یک فاجعه دیگر منجر شود . مثلا منجر به قدرت رسیدن یک دیکتاتوری دیگر به سرکردگی مثلا گروه خیانتکار رجوی .
اصلاحات تنها راه نجات هست و هدف از اصلاحات ایجاد دموکراسی . جدای دین از سیاست نهایت هدف ما خواهد بود . موسوی - خاتمی و رفسنجانی در این مرحله - می توانند مفید واقع شوند .
سه‌شنبه 30 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
سید مهدی و نیم رخ جدیدا با اسامی جدید و با دیدگاههای مخالف جمهوری اسلامی سعی در نا امید کردن دیگران دارن تو این سایت دارن . 
سه‌شنبه 30 تیر 1388

$persian$ - ایران - تهران
درود به همه آزادی خواهان آزادی حق ماست و بالاخره کشورمون رو آزاد و پاک میکنیم پاک از لوث وجود امثال سید مهدی-ایران-تهران
سه‌شنبه 30 تیر 1388

yasamin22 - امارات - دوبی
۲ تا جمله مسخره از قبل از انتخابات مد شده یکی‌ اینکه سگ زرد بردار شغاله یکی‌ اینکه از بین بد و بد تر یکی‌ را انتخاب کنید.چرا بازی‌ها نمی‌فهمن موسوی نه سگ زرده نه بد موسوی بهترین فرد برای ریاست جمهوری ایران هست.هیچ کجای دنیا لنگش پیدا نمی‌شه.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

yasamin22 - امارات - دوبی
۲ تا جمله مسخره از قبل از انتخابات مد شده یکی‌ اینکه سگ زرد بردار شغاله یکی‌ اینکه از بین بد و بد تر یکی‌ را انتخاب کنید.چرا بازی‌ها نمی‌فهمن موسوی نه سگ زرده نه بد موسوی بهترین فرد برای ریاست جمهوری ایران هست.هیچ کجای دنیا لنگش پیدا نمی‌شه.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
سید مهدی - ایران - تهران
«چیز» خوردن هم فقط در تخصص تو هست برادر بسیجی :-)
سه‌شنبه 30 تیر 1388

punisher - ایران - شیراز
سید مهدی ایران تهران
نه جون ... ات / شما راست میگین / تو و اون اربای خون خوارت راست میگین و همه ی عالم و آدم / دروغ میگن.....!!! ولایت ارباب خون خوارت هم از طرف خدا قطعی شده ......؟؟؟ ..... تو و اونا.ببند اون چاه ف...لاب رو که هر وقت بازش میکنی / بوی گند مذهب ازش ساطع میشه ....
سه‌شنبه 30 تیر 1388

mm1_dk - ایران - تهران
سید مهدی
مامفتخریم که چیز میگوییم ولی دروغ نمیگوییم اگه هاشمی دزده پس خامنه ای غلط کرده اونو زئیس تشخیص و امام جمعه و رئیس مجلس دفتر خبرگان گذاشته در ضمن موسوی رای آورده ولی تقلب نمیکردین ما مملکت رو خودمون گل و بلبلش میکردیم
سه‌شنبه 30 تیر 1388

سنگ سبز - انگلیس - شفیلد
baran shomal - نروژ - اسلو
دوستان میشه بگید نام 1 سایت چه جور به لاتین باید اینجا نوشت؟ اگه اون سایت رو برای خودتون بازش کنید و بعد روی اسم سایت که بالای صفحه میاد (توی اون مستطیل بالای صفحه) راست کلیک کنید و گزینه copy‌ رو انتخاب کنید و در آخر با کلیک راست کردن دوباره در قسمت مقصد (مثلا در قسمت نظر شما توی همین سایت ایرانیان یو کی‌)گزینه paste رو انتخاب کنید میتونید اسم اون سایت رو توی مقصد ثبت کنید. امیدوارم که توضیحاتم کمکی‌ بکنه . با
سه‌شنبه 30 تیر 1388

mm1_dk - ایران - تهران
dkdk _ دانمارک
بر عکس از دیدگاه این دولت کودتا نوه و خاندان امام خمینی بدشدند کروبی که نماینده امام در بنیاد شهیده دزده رفسنجانی که یار امام بوده و مبارزات زیادی انجام داده و شکنجه طاغوتو کشیده دزده موسوی کهنخست وزیر محبوب امام بوده خائنه علماء و مراجع هم که نمیفهمند و اصولا مهم هیستند
پسر شهید بهشتی ( از اعضای ستاد موسوی ) و خانواده رجایی و دختر طالقانی هم تربیت خانوادگی خوبی نداشتند و به بیراهه رفتند .
مردم هم که همه غیر خودی و منافقند حتی اگه به قول شما 14 میلیون باشند .
پس نتیجه میگریم توی این انقلابی که صورت گرفت همه ارازل و اوباشند و همه به شرق و غرب وابسطه فقط و فقط خامنهای خوبه چون شجاعتش زیاده و یه شبه ایت الله شده قدرتش هم زیاده چون میتونه با کمک این دولت بزنه تو دهن این ملت عدالتش هم زباده چون مردم گشنه نگه میداره بعد به اونا از حق خودشون صدقه مبده تا براش دعاکنند فقیه هم هست چون حکمش را از خدا گرفته اسنادسش هم موجوده فقط من موندم وقتی این ادم پاک و مقدس اگه از دنیا رفت (البته اگه نگید عمر ابدی داره ) جانشینش هم حکم خدایی داره اگه داره این طرفداراش رو کنند در ضمن این احتمال حتی در حد یک در صد وجود داره که رفسنجانی رهبر باشه که به گفته خود اینها با رهبر کنونی کلی اختلاف نظر داره ؟!!!
سه‌شنبه 30 تیر 1388

سپیده صبح - ایران - تهران
sasaniran - ایران - تهران
می شه بفرمایید کجا 30 سال به اینها خدمت کرده متن رو یک بار بخونید حداقل ((آیت الله خمینی دست کم یک بار مانع پذیرش استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری ایران شده بود)) ((آقای موسوی پس از بازنگری در قانون اساسی ایران و حذف پست نخست وزیری، از مسئولیت های اجرایی به مدت ۲۰ سال کناره گیری کرد و عمده وقت خود را صرف فعالیت های هنری و فرهنگی کرد. )) آقای محترم کجا اینشون 30 سال به اینها خدمت کردن ایشون یک بار قصد خدمت داشت که وقتی تلاشش رو کرد و دید نمی شه کاری کرد کنار رفت این بار هم که به زور آوردنش به امید خاتمی نیاد و مردم به احمدی نژاد رای بدن بعد اصرار مردم برای تغییر از زمان خاتمی هم بیشتر شد. مردم بهش رای دادن خواهشن مثل این دیکتاتورها با توهین به مردم نخواین نظر خودتون رو درست تر از همه بدونید
سه‌شنبه 30 تیر 1388

setayesh_azadi - ایران - تهران
سید مهدی - ایران - تهران
سید مهدی جاااااااااان
میبینم که خیلی دور ورداشتی و مثل صاحابت داری ...و می کنی. زیاد تند نرو و اون دهن مبارکتو فقط واسه دکتر جونت باز کن. تو و اربابات در حدی نیستین که در مورد موسوی که به خاطر مردم ایستاده حرف بزنین. میدونم که حتی خدا رو هم نمیشناسی، ولی تو که از جنایتکارا حمایت میکنی پیش خدا تو جنایتاشون شریکی
سه‌شنبه 30 تیر 1388

abiabi - انگلستان - لندن
سید مهدی - ایران - تهران
خواهش میکنم تو چیزی نگو . بزار هموطنهای ایرانی من کامنت بزارن . تو که ایرانی نیستی
سه‌شنبه 30 تیر 1388

politic - ایران - تبریز
سید مهدی - ایران - تهران
... بر سر بدبختت که ارزشت به اندازه سیب زمینی احمدی نژاد هست
سه‌شنبه 30 تیر 1388

poriyaye_vali - قطر - د
سید مهدی تو یکی .. شو با اون دکتر میمون بدریختت که هر گاه میبینمش حالم بد میشه خاک...با اون رییس جمهورت که بد قیافه ترین رییسای دنیای ...راستی شکل ظاهری ادما به نظر من گویای درون انهاس...دکتر احمقی که 90٪ چهرش به میمونها شباهت داره....ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا این همه خوش تیپ تو این سرزمینه که شده رییسمون ای خاک 2 عالم توسر هر کی عشقش شده انتر ابله احمق کودن کثافت زالو احمقی........سید مهدی .. گم کن وبرو از این سایت ......برو ...
سه‌شنبه 30 تیر 1388

danial azarbaijan - ایران - تبریز
درود بر اقای موسوی . مردم هر لحظه در انتظار سخنان شما به سر میبرند . پس شما نیز سکوت نفرمایید که اهانتیست به خون شهدای سبز
سید مهدی - ایران - تهران
... شو ...رو
سه‌شنبه 30 تیر 1388

حامی موسوی - ایران - تبریز
سید مهدی - ایران - تهران
ببینم بسیجی جان شما ها نمی خواهید این چیز موسوی را از دهانتان بیرون بیارید ؟
سه‌شنبه 30 تیر 1388

iran-padeshahi - ایران - تبریز
تقدیم به سید مهدی - ایران - تهران
آنها که زچیز موسوی ترسیدند
جز جیز جواب دگری نشنیدند
چون هیبت آن چیز در آن شب رو شد
تا صبح ز ترس چیز او نالیدند
سه‌شنبه 30 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوالالامپور
سید مهدی - ایران - تهران
خس و خاشا ک بودن سعادت میخواد که شما خود شیرینها از اون محرومید.... دمه هرچی خسو خشکه گرم
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

بابک - ایران - سبزوار
درود بر موسوی-مرگ بر دیکتاتور خامنه ای و احمقی ارادانی نژاد
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

MEHRIA - هلند - امستردام
موسوی غلط کرد با اون زن عقده ای زشت لچک به سرش . کلفت زهره کاظبی
چه کسی شاهد این اه هاست
چه کسی وارث این داغ هاست
چه کسی خاتمه ی ترس و سکوت
در دل خامش این باغهاست
پنج‌شنبه 1 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.