دادستان ایران: تحریم قطعات هواپیما جان مسافران را می گیرد

دادستان ایران: تحریم قطعات هواپیما جان مسافران را می گیرد

قطعه ای از هواپیمای کاسپین که در نزدیکی قزوین سقوط کرد و 168 مسافر آن جان باختند

قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور، با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافری در نزدیکی قزوین، اعلام کرده که تحریم قطعات هواپیما معضلی جدی است که جان مسافران را می گیرد.

در سانحه سقوط هواپیمای مسافری توپولف که از تهران عازم ایروان پایتخت ارمنستان بود 168 مسافر و خدمه هواپیما کشته اند. این حادثه روز چهارشنبه 24 تیر (15 ژوئیه) و دقایقی بعد از پرواز هواپیما از فرودگاه امام خمینی تهران، در نزدیکی قزوین رخ داد.

آقای دری نجف آبادی، سیاسی کردن تامین قطعات هواپیما و تحریم ارائه خدمات هواپیمایی را اقدامی غیر انسانی توصیف کرده و گفته است:"تحریم های هواپیمایی یکی از مصادیق بارز اقدامات علیه بشریت است.

به گفته آقای دری نجف آبادی، افزایش امنیت پرواز به عنوان یک مطالبه ملی و خواست عمومی است و باید دستگاههای مسئول آن را پیگیری کنند.

مشکل اصلی شرکت های هواپیمایی ایران، فرسودگی ناوگان هوایی است و این کشور به دلیل تحریم های آمریکا نتوانسته در سه دهه اخیر ناوگان هوایی خود را بازسازی و نوسازی کند.

آقای دری نجف آبادی در بیانیه اش هیچ نامی از آمریکا نبرده است.

تحریم‌های آمریکا بعد از انقلاب‌ ۱۹۷۹ میلادی آغاز شده و بر اساس آن ایران نمی تواند هواپیماهایی را که بیش از ۱۰ درصد قطعات تشکیل دهنده آنها آمریکایی باشد خریداری کند حتی اگر این هواپیماها در کشورهای دیگر ساخته شود.

ناتوانی ایران در خرید هواپیماهای نو باعث شده تا این کشور برای تامین نیازهای خود دست به خرید هواپیماهای دست دوم و هواپیماهای روسی بزند.

این راه حل در کوتاه مدت جوابگوی نیازهای داخلی و بین المللی ناوگان هوایی بوده اما سقوط پی در پی هواپیماهای کهنه و روسی باعث شده تا ناوگان هوایی این کشور در ردیف خطرناک ترین ناوگان هوایی جهان جای بگیرد.

ایران در طول سال های اخیر تلاش های زیادی برای نوسازی ناوگان هوایی خود انجام داده اما عمده این تلاش ها بی ثمر بوده و این کشور نتوانسته در خرید هواپیما از بند تحریم های آمریکا بگریزد.

mc20 - ژاپن - ت
بد نیست بدانید این هواپیما کاسپین 12سال در شرکت هواپیمایی افغانستان کار کرده بود و هواپیمای توپولف رد خارج هست و اجازه پرواز در اروپا ندارد
خدا به بازماندگان انها صبر بده
دوشنبه 29 تیر 1388

iranvich - امارات - دبی
ما علاوه بر قطعات هواپیما ، در خرید تجهیزات ساخت موشک ،تجهیزات اتمی ، اسلحه و.... هم تحریم هستیم. چطور این قطعات و تجهیزات به هر قیمتی شده تهیه میشوند ولی قطعات هواپیما که با جان ملت در ارتباط است قابل خریداری نیست ؟ ضمنا آقایان فراموش کرده اند که اکثر هواپیماهایی که در ایران دچار حادثه شده اند روسی بودند نه امریکایی .
دوشنبه 29 تیر 1388

mashhabib - کانادا - کبک
یکی نیست به این مرتیکه حمار بگوید این هواپیما که روسی بوده چه ربطی به تحریم غرب دارد؟؟!!!
دوشنبه 29 تیر 1388

delmorde - سوپد - یوتوبوری
این کشورهائی که دور خودتان جمع کردید. کشورهای از امریکای لاتین و افریقا و پول ملت را دو دستی تقدیم شان می کنید و یا فلسطین و غیره جرا در راه از انها طلب کمک نمی کنید؟!! از طرف این سرداران سپاه در نیروی هوائی که مدعی ساخت هواپیمای جنگی هستند و فکر می کنند با مشتی مانند خودشان ابله طرفند پس چطور قادر نیستند کمکی در این مورد کنند. فقط بلدند عرعر کرده و خود را مضحکه مردم کنند. انها حتی بدلیل وضع نابسامان نیروی هوائیجرات نمی کنند درمقابل نیروهای عراقی که اکنون یک ماه است یکی از حوره های نفتی ما را با کستاخی تصرف کرده ند بایستند.شما بدبختها فقط زورتان د مقابل ملت بی دفاع است پس بهتره خفه شوید یا بساط مسخره تن را جمع کنید و برای همیشه حکومت را بدست مردم بسپارید. تا لا اقل بقیه خاک ایران به باد نود شما نشان دادید عرضه حکومت ندارید و قوانین اسلامی در اداره و حفظ محدوده کشور بسیار ضعیف و عقب افتاده است.
دوشنبه 29 تیر 1388

saraItaly - ایتالیا - رم
خیلی جالب است بدانید که بنابر گزارش منابع موثق ٬ چندین پیشنهاد خرید هواپیما و قطعات یدکی به دولت ایران توسط شرکتهای مستقر در دبی ٬پیشنهاد شده است که تماما توسط شخص رهبری ٬ به شدت رد شده است . ایشان به شدت با خرید هر نوع هواپیمای نو مخالفت میکند.
که دلیلش هم بر هیچ شخصی پوشیده نیست .تنها چیزی که برایش مهم نیست مردم ایران هستند می خواهد هر چند وقت یکبار این حوادث را شکل دهد و آن دشمن خیالی را به رخ مردم بکشد و از این طریق نیز چند سالی بیشتر بر مردم حکومت راند.
دوم آنکه جناب آقای دادستان : آیا بیشترین تحریمها در جمهوری اسلامی ٬‌متوجه بخش هسته ای ما نیست ؟ چطور با خرج میلیاردها دلار و خریدن بازرگانان آمریکایی و آلمانی به تمام تجهیزات هسته ای دست پیدا میکنید و رهبر هم در رسانه رسوا ٬‌می گویند من همه اینکارها را انجام دادم .اما همین رهبر که به قول خودش با وجود همه تحریمها ٬میلیاردها دلار نفتی را به جیب بلاد کفر ریخته و ایران را هسته ای کرده است از پس خریدن چند هواپیمای ناقابل و یا تهیه لوازم یدکی بر نمی آید؟ جل الخالق ! انسان انگشت به دهان می ماند .
دوشنبه 29 تیر 1388

hadis77 - سوئد - استکهلم
با درود
یکی نیست به این احمق بگه برای چی تحریم شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 29 تیر 1388

irooni2009 - ایران - تهران
ای احمق جان این حرفات رو به میمون نژاد بگو که میگفت این قطعنامه ها و تحریما کاغذ پاره ای نیست . مرگ بر علی چلاق و میمون نژاد و دارودستشون
دوشنبه 29 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
دادستان بیدادگاه اسلام این هواپیمای قراضه که مال پدران روس شماست تحریم !!!!!!!
دوشنبه 29 تیر 1388

kafar - المان - اخن
امیدواریم جان تک تک شما مزدوران وطن فروش هر چه زودتر گرفته شود -
مرگ بر جمهوری اسلامی به رهبری فرعون خامنه ای - مرگ بر روسیه .
دوشنبه 29 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوالالامپور
قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور اعلام کرده که تحریم قطعات هواپیما معضلی جدی است که جان مسافران را می گیرد.!!!!!جدا?????
دادا ش فعلاً زوده از خواب بیدار شی.....
دوشنبه 29 تیر 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
باز هم بگید مرگ بر امریکا. تا چشمتون در بیاد. چطور اینجا دیگه امام زمان نمیتونه به دولت کمک کنه وسایل یدکی رو از چاه بفرسته بیرون .
دوشنبه 29 تیر 1388

mandana.nl - هلند - اوترخت
کمتر پول خرج فلسطین و گروهکهای مختلف کنند تا بتونند هواپیمای نو بخرند و اینقدر راحت با جونه مردم بازی نکنند
دوشنبه 29 تیر 1388

SOHRAB-IRANZAMIN - ‌‌‌‌‌‌‌‌دبی - دبی
سقوط هواپیمای توپولف ایران-ایروان توسط وزارت اطلا عات جمهوری اسلامی انجام شده است.این عمل غیر انسانی را برای به انحراف کشیدن افکار عمومی از جنبش رهائی بخش ایرانیان از سلطه 1400 ساله اسلام بر میهن عزیزمان انجام داده است
دوشنبه 29 تیر 1388

samu - - لندن
با ید به ایران اجازه خرید داد. مردم بد بخت چکاردارن با دولت.ومردم نشاندادن که راهشان جداست.از شما خواهش دارم که مسبب این باشیدکه حداقل جان مردم دیگر را نجات دهید.با ازاد نمودن هوابئما.مثل ممنوع کردن اب غذاو دواست
دوشنبه 29 تیر 1388

elinaa - ایران - تهران
فکر نمی کنید دلیل این سقوطهای هواپیماها فقط و فقط بی عرضگی خودتان هست؟؟؟ دلیل این همه تحریم چیست غیر از بی عرضگی خودتان؟؟؟ دولتی که همه ی دنیا را به چشم دشمن ببیند نتیجه اش غیر از این نمیشه ..
اگر دلتون به حال این مردم می سوزه و جانشان برایتان ارزش دارد ( که به هیچ وجه چنین نیست) این همه چرت و پرت گویی نمی کردین و به جای دشمن دشمن کردن از در دوستی با ملتها و دولتها بر می آمدید.
تا خامنه ای کثافت و احمدی نژاد وحشی تشریف دارند اوضاع بهتر نمیشه که بسیار بدتر هم خواهد شد.
دوشنبه 29 تیر 1388

bolton4 - انگلستان - بولتون
اخه اشغال مگه هواپیما روسی نیست چی میگی تحریم
دوشنبه 29 تیر 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
چقدر بدبختیم که باید بریم هواپیمای توپولوف دست دو با 12 سال کارکرد بخریم اون هم از افغانستان!!!
کوروش آسوده بخواب که ...
دوشنبه 29 تیر 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
چطور ماهان ایر اقای رفسنجانی ظرف یکسال بعد از ممنوع پرواز شدن در اروپا! نو نو شد ؟؟؟ الحق که اینها دجالیت را از خمینی دجال به ارث بردند.
دوشنبه 29 تیر 1388

SIAVASHOMA - انگلستان - منچستر
https://www.goftaniha.org قاتل ندا
دوشنبه 29 تیر 1388

openmind - امریکا - ال ای
به نظر من بهتره هاله محموتی را ازش قرض بگیرید بدهید به هواپیماها تا پشت و پناهشون باشه.
دیگه تحریم و نقص فنی و ..... کار ساز نخواهد بود.
محموتی هالتو میدی؟؟؟؟
دوشنبه 29 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
ایا این جنایات و ماهیت تروریستی حکومت کثیف و منفور اسلامی نبود که جهان بویژه امریکا را وادار به تحریم وسیع اقتصادی ایران نمود؟ آیا این خود شما بی شرافتان عمامه دار و مزدوران پلیدتان نبوده و نیستید که محور اصلی شرارت در جهان محسوب و در هر گوشه و کناری فتنه برپا میکنید و همه روزه مشکلات فراوانی را برای مردم جهان بوجور می آورید؟
آیا این جمهوری پلید اسلامی نیست که از بدو پیدایشش تمام جهان را مقابل ملت ایران قرار داد و سران منفور و کریه المنظر ریشویش روزگار را همه جوره بکام ما مردم ایران بنام اسلام کثیف عربی و استفراق پلید اسلامی و خدا و پیامبر تلخ کردند ؟
آیا تمام دنیا دروغگو و بدکاره هستند و شماها که حتی مشروعیت داخلی هم ندارید و مردم ایران مرگتان را همه روزه از درگاه ایزد منان آرزومندند راستگو و پاک و درستکارید؟
امروزه حتی کودکان هم از حکومتتان و از ترکیب منحوس شماها مزدوران بدترکیب ریشویتان متنفرند. راستی دارید بر اشباح حکومت میکنید؟ مردم که شما را قبول ندارند حامیان مزدورتان هم که تنها با پول و خانه و اتومبیل و ... انگل وار به شماها چسبیده اند پس راستی طرفداران ناب انقلابیتان و آن امت همیشه در صحنه شماه کجایند؟
..
دوشنبه 29 تیر 1388

rony - آمریکا - لس آنجلس
قربانعلی دادستان !! اولندش توپولوف یک نوع هواپیمای روسی است و از آنجایی که شما با روسها پیمان اخوت بستید دیگه واژه تحریم چه معنایی میده ؟ !!!! .... دومندش شما که با نخبگان بسیجی کهکشانها را فتح کردید و ماهواره و موشک و جت جنگی و زیردریایی می سازید و ادعا می کنید که علمتون از کاسه دنیا لبریز شده و حتی اتم رو هم ریز می بینید ! چطور هنوز نمی توانید یک برف پاکن شیشه هواپیما بسازید که این کارگرای بینوا هر روز اونهمه بالا نرن و با آفتابه شیشه ها رو نشورن ؟!! ......
قربانعلی ،، خودتی ..... دری ،، خودتی !!!
دوشنبه 29 تیر 1388

vahid22 - ایرلند - دوبلین
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم؟؟
سه‌شنبه 30 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.