خاتمی: همه‌پرسی از مردم تنها راه حل است

خاتمی: همه‌پرسی از مردم تنها راه حل است

آقای خاتمی گفت رفراندوم را باید نهادی مثل مجمع تشخیص مصلحت برگزار کند

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، در دیدار با خانواده تعدادی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، راه برون رفت از "بحران فعلی" را اتکای به آرای مردم و برگزاری رفراندوم دانست.

آقای خاتمی در این دیدار که روز یکشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۸۸ (۱۹ ژوئیه ۲۰۰۹) در دفتر مجمع روحانیون مبارز و با حضور تعدادی از اعضای بلندپایه این تشکل روحانی از جمله محمد موسوی خوئینی ها، علی اکبر محتشمی پور، مجید انصاری، مهدی امامی جمارانی و محمد موسوی بجنوردی برگزار شد، از گفته ها و پیشنهادهای علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران استقبال کرد.

در همین حال مجمع روحانیون مبارز هم با صدور پنجمین بیانیه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، بر راه حلی مشابه تاکید کرد و این راه حل را بر اساس "نص صریح قانون اساسی" دانست.

این تشکل سیاسی در بیانیه خود با انتقاد از حملاتی که در جریان انتخابات علیه علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت، توصیه کرده پیشنهادهای آقای هاشمی عملی شود.

مجمع روحانیون مبارز تاکید کرده که "اعتماد حداقل میلیون‌ها انسان نسبت به روندانتخابات سلب شده است" و خواستار آن شده که "به جای اصرار برروش‌های ناکارآمد که تاکنون نتیجه‌ای جز سلب اعتماد بیشتر نداشته است، دریک همه‌پرسی که عموم ملت ایران بتوانند آزادانه در آن شرکت کنند، نسبت بهآنچه اتفاق افتاده است، نظرخواهی شود."

این تشکل سیاسی خواستار آن شده که همه پرسی "زیر نظر نهادو مرجعی بی‌طرف و مورد اعتماد مردم" صورت گیرد.

دیدار خاتمی با خانواده بازداشت شدگان

یکی از حاضران در این جلسه به بی بی سی فارسی گفت آقای خاتمی در این باره گفته است: "توصیه های آقای هاشمی حداقل هایی است که می تواند فضای عمومی را تلطیف کرده و اعتماد از دست رفته را برگرداند و من در اینجا نکته ای را اضافه می کنم و به صراحت می گویم راه برون رفت از بحران فعلی، اتکا به آرای مردم و برگزاری رفراندوم قانونی است."

وب سایت موج سبز آزادی نیز که گردانندگان آن از حامیان میرحسین موسوی هستند، گزارش مفصلی از این جلسه منتشر کرده و گزارش داده است آقای خاتمی پیشنهاد داده این رفراندوم را باید نهادهای بی طرف "نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام" برگزار کنند و گفته است: "باید از مردم پرسید آیا وضعیت پیش آمده مطلوب استو از آن راضی هستند؟ اگر اکثریت مردم این وضع را قبول داشته باشند، ما هم تسلیم هستیم."

در این جلسه خانواده های تعدادی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات از جمله خانواده های محسن میردامادی، مصطفی تاج زاده، محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده، صفایی فراهانی، عبدالرضا تاجیک، سمیه توحیدلو، جواد امام، مهسا امرآبادی و مسعود باستانی حضور داشتند و پیش از صحبت های آقای خاتمی درباره وضعیت اعضای بازداشتی خانواده خود و "برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته با آنها" صحبت کردند.

یکی از حاضران در این جلسه به بی بی سی فارسی گفت در ابتدای این جلسه، عبدالله رمضان زاده، محسن امین زاده، محسن صفایی فراهانی و جواد امام بدون اطلاع قبلی از زندان اوین با خانواده های خود تماس گرفتند.

پیشنهادهای هاشمی

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اوضاع ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد را تلخ و بحرانی خواند و برای حل این مشکلات پیشنهادهایی ارائه داد. پیشنهادهایی که به گفته او تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با آن موافق هستند.

او از جمله پیشنهاد داد بازداشت شدگان وقایع اخیر آزاد شوند، و از آسیب دیدگان و عزاداران این وقایع دلجویی شود.

آقای رفسنجانی همچنین پیشنهاد داد نامزدهای انتخابات گذشته در مناظره ای تلویزیونی شرکت کنند، بعد از مناظره ها "می توان نظر مردم را پرسید".

گفته های آقای هاشمی با استقبال معترضان به نتایج انتخابات و اعتراض حامیان محمود احمدی نژاد روبرو شد.

آقای هاشمی شنبه عصر به شهر مشهد سفر کرد. دفتر آقای رفسنجانی، هدف از این سفر را "زیارت حرم امام رضا و دیدار با علما و مراجع این شهر درباره مسائل جاری کشور" اعلام کرد.

WAXY - امریکا - سیاتل
درود بر شیخ اصلاحات ولی قبل از اون باید سیستم رای گیری را اصلاح کرد
دوشنبه 29 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
بابا حالمون دیکه از همشون به هم می خوره
دوشنبه 29 تیر 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
کاش رفراندوم برگزار بشه تا یکبار دیگر سیه روی شود آن که در او غش باشد. خدا را شکر که دشمنان این آب خاک را افرادی کودن تشکیل داده است که تمام هنر آنها فحش و بد و بیراه گفتن است. گاهی اوقات با خودم فکر می کردم چرا این نظام با وجود این همه دشمن داخلی و خارجی چنان پابرجا و پر صلابت است که با مشاهده سایتها و شبکه های مخالف کشور جواب سوال خود را یافتم. آنهایی که خود را ایرانی می دانند ولی در حقیقت جیره بگیر اجانب هستند خوشبختانه چنان از منطق سستی برخوردار هستند که تمام فکر و اندیشه آنها خلاصه می شود در فحش و الفاظ رکیک دادن که نمونه های آن در این سایت به وفور فراوان است. با آشنا شدن با تفکرات این افراد و همچنین با نگاه به شبکه های ماهواره ای به اصطلاح ایرانیان خارج از کشور که برنامه های آنها آنقدر تهوع آور است که معمولی ترین افراد جامعه به سست بودن بنیاد فکری آنها پی می بردُ به راستی می توان عیار فکری این جماعت را پیدا کرد. تنها می ماند به شبکه هایی مثل بی بی سی و سی ان ان که هر چند حرفه ای هستند و رذیلانه می کوشند مردم را از نظام دلسرد کنند اما خوشبختانه آنقدر سابقه آنها نزد این مردم سیاه است که اگر بگویند ماست سفید است کسی حرف آنها را قبول نمی کند.
دوشنبه 29 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
به نظر من این مسئله فقط با مرگ انتر به پایان میرسه و هیچ راه دیگه ای هم نداره کشتن انتر بدست خودشون و محبوب نگاه داشتن رهبر یعنی اگه انتخابات را بخواهند باطل اعلام کنند که نمیکنند رهبر زایع میشه اگر بخواهند رفراندم انجام کنند که اکثر مردم خلاف دولت هستند و باز هم رهبر زایع میشه اگر وضع موجود به همین شکل ادامه داشته باشه باز هم رهبر و نظام و دولت زایع که هستند زایع تر میشند پس انتر باید کشته بشه در این حالت رهبر حرفش خراب نمیشه انتخابات سالم بوده هیچ تقلبی صورت نگرفته رئیس شمبول هم کشته شده و دیگه کسی به رهبری هم اعتراض نمیکنه انتر اگه بمونه همه اینها رو میکشه پائین اما تمام اینها بستگی به ادامه مبارزه ما داره اگه ما عقب بکشیم واروم بشیم بد روزگاری در پیش رو خواهیم داشت اما اگه ادامه بدیم پیروز میشیم حالا به هر نحوی این انتهای خوشونت این رژیم بود باید اتحاد داشته باشیم و به هر نحوی به مبارزه ادامه بدیم باید از ابزار رژیم بر علیه خودشون استفاده کنیم مثلا هر هفته بریم نماز جمعه اما شعار زیاد خشن بر علیه رهبری ندیم که مردم عادی هم جسارت پیدا کنند و به ما ملحق بشند اینکار چندین حسن داره که همه میدونیم مثلا پخش نشدن نماز جمعه از صدا و سیما و آگاه شدن عده ای خاموش در گوشه و کنار کشور و از همه مهمتر اینکه موج خوشگل سبز به حرکت خودش ادامه میده ابزار دوم نرفتن به تماشای بازیهای لیگ برتر فوتبال میدونید صدا وسیمای خائن چقذر پول بابت تابلوهای تبلیغاتی دور زمین میگیرند و چقدر بلیط فروخته میشه و خرج سرکوب ما میشه پس چرا باید پول سرکوب خودمون را خودمون بدیم و از طرفی وقتی استادیومها خالی باشند عجیب نیست این در همه جای دنیا انعکاس پیدا میکنه و به نفع ما هست تمام این مبارزه احتیاج به همبستگی بیشترداره نباید فراموش کنیم تعدادی شهید شدند تعدادی در زندان زیر شکنحه اند و تعدادی هم مفقود ازادی بها داره من و تو باید پرداخت کنیم تا حالا اینقذر حرف نزده بودم بقیه اش را هم بعدا میگم به امید پیروزی و آزادی ایران عزیز سبز سبز باشید.
دوشنبه 29 تیر 1388

iwpower - ایران - شیراز
رای گیری با این سوال:

ایا مخواهید دولتتان و دینتان قاطی باشند؟ بله یا نه.

البته ااگر جراعتش را دارند.
دوشنبه 29 تیر 1388

amirbidgoli - ایران - کاشان
مثل اینکه داره باورتون می شه که مردم طرف شما هستند؟
دوشنبه 29 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
baran shomal - نروژ - اسلو
ما هم حالمون از تو به هم میخوره نیم رخ یا هرچه هستی .
دوشنبه 29 تیر 1388

شاندل - ایران - تهران
اصلا هم حالمون به هم نمیخوره.درود بر هاشمی خاتمی موسوی
دوشنبه 29 تیر 1388

bij - المان - المان
مردم هرروز منسجم تر میشوند و توده ها متراکم تر. در برابر مردم مصمم و منسجم، عاملان نظام تنها نمایش انسجام میدهند. در دل کارگذاران دیکتاتوری، ترس از سقوط، قوی تراز رویای تداوم قدرت میشود. مردم در این مرحله همه کس را از خود میدانند، حال آنکه نظام، همه کس را دشمن خود میبینند.
دوشنبه 29 تیر 1388

es_amini - آمریکا - لافایت
اینها این همه که دنبال برگردوندن آرامش به جامعه هستن فقط به فکر خودشون هستن.... چون چه کسایی اعتمادشون برگشته؟ طرفدارای حزب اصلاحات که اگه اعتمادشون برنگرده دیگه اصلاحات هم رای نداره و برای همیشه باید خداحافظی کنه.
دوشنبه 29 تیر 1388

sepanta_mehr - ایران - تهران
آقای رفسنجانی همچنین پیشنهاد داد نامزدهای انتخابات گذشته در مناظره ای تلویزیونی شرکت کنند، بعد از مناظره ها "می توان نظر مردم را پرسید".

چه قشنگ همه رو سر کار میگذاره این هاشمی
دوشنبه 29 تیر 1388

hirowa - ایران - هیرو
برادر های خارج از کشور مثل اینکه خسته شدن (از کامنت ها میشه فهمید) و شروع به جرزنی می کنن مثل اینکه اینی که جوجه بسیجی ها میگن که شماها از ایران فرار کردین و در رفتین نکنه راسته؟؟؟
دوشنبه 29 تیر 1388

kafar - المان - اخن
با درود به موسوی و خاتمی :

امیدوارم که در کنار ملت برای سرنگونی این نظام فرعونی خامنه ای بایستد - و این جنبش سبز مردم ایران را برای رسیدن به رفراندم بزرگ به یک پست ریاست جمهوری در کنار فرعون خامنه ای نفروشد .
خطاب به سید مهدی و نیم رخ و پسر کرد و حزب الله جیرفت و چند نام..بسیجی دیگر :
مرگ بر خامنه ای جلاد
رفراندم رفراندم
اصلاح قانون اساسی
حذف ولایت وقیح و
شورای نگهبان و مصلحت نظام
مرگ بر مزدوران آدمکش خامنه ای
مرگ بر مزدوران انتظامی
دوشنبه 29 تیر 1388

kahkeshan1 - المان - کلن
مهم-مهم-مهم

دوستان عزیز ما انتخابات ازاد را خودمان در خارج از ایران انحام میدهیم. ایا جنبش بدون رهبری در خارج از ایران شانسی برای پیروزی دارد.جواب نه است. انقلاب سال 57 برای این پیروز شد که یکی مثل خمینی در خارج نشسته بود و یکدنده با زبان ساده میگفت شاه باید برد. امروز هم ما باید در قالب یک رهبر یا یک شورای ملی دمکراتیک منتخب در خارج چنین رهبریتی داشته باشیم.
دوستان عزیزی که وارد هستند ایا این امکان هست که ما ایرانیان انتخاباتی ازاد در کشورهای اروپایی و امریکا با شرکت حضوری ایرانیان خارج از کشور و ارسال رای مثلن با پست از سوی ایرانیان داخل کشور انتخابات برگذار کنیم.
تصور کنیم که چنین انتخاباتی بصورت قابل قبول برای جامعه جهانی انجام شود انگاه چه امکاناتی برای این شورا به عنوان نماینده واقعی مردم ایران میسر میشود. کمترینش اینست که خرید نفت از اخوندها دزدی از جیب مردم ایران و غیر قانونی اعلام میشود. نفروختن نفت برابر است با نابودی رژئم.
چنانچه دوستان با ا ین پیشنهاد موافق هستند خاهشمند است انان که میتوانند در این راه قدمی عملی بردارند لطف کنند و دست به کار شوند. پیشنهاد اول- تشکیل یک کمیته برای ثبت نام از کاندیدها.
دوشنبه 29 تیر 1388

bij - المان - المان
در این مرحله از تحول اجتماعی، صف مردم با حضور کارگذاران سابق و محافظه کاران نظام در کنار آنها، هر روز قوی تراز پیش میشود. در این مرحله، انگیزه "تغییر" بجای "ترس" مذهب مردم میشود!
اختلافات ایدولوژیک را به هیچ عنوان نباید کنار گذاشت! گفتمان دموکراتیک تنها در اختلاف نظر و ازادی بیان معنا پیدا می کند!
دوشنبه 29 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوالالامپور
به کسانی که به مکالمات ما گوش میدهند چه بگوییم?
با توجه به تایید خرید دستگاههای شنود از شرکت ها نوکیا و زیمنس و استراق سمع مکالمات تلفنی تان این جملات را می توانید استفاده کنید.
پیشنهاد می شود بین مکالمات تلفنی تان این جملات را بگویید:
- برادرا خسته نباشن
-آقایون یه لحظه گوشی! من میرم آب بخورم و بیام!
-برادرا ببخشین الان ساعت چنده؟
- داداش ما حرفمون طول میکشه یه وقت مزاحم شما نباشیم
- برادرا یه لحظه گوش نکنن مسئله ناموسیه
-آقایون شما قضاوت کنین، من درست میگم یا رفیقم!
- برادرا دقت کنین! ما الان میخوایم مسیر جنبش رو بگیم
- داداشا شما که قبض تلفن براتون نمیاد! یه زنگ به آقا نتانیاهو بزنین، بگین برنامه فردا چیه
-برادرا من میرم بخوابم، موبایلم رو برای صبح زود روی زنگ میذارم یه وقت از خواب نپرین
- داداش من ساعت 12 باید قرص بخورم، بین مکالمات و من و رفقا، یادآوری کن
- داداش ها سرفه میکنن جلوی دهنشونو بگیرن
- برادرا خیلی خوشحال شدم. تا فردا.
دوشنبه 29 تیر 1388

ehsasoeshgh - گوتنبرگ - سوئد
اینها توی تمام رای گیریها تقلب میکند اقای خاتمی مگر خوابی
دوشنبه 29 تیر 1388

darkoob - ایران - تهران
موج سبز داره به جای خوبی میرسه. بیان رفراندوم توسط رییس جمهور سابق پیشرفت خیلی خوبیه. خدا امثال خاتمیو برای مردم حفظ کنه.انشاالله
دوشنبه 29 تیر 1388

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
این تشکل سیاسی خواستار آن شده که همه پرسی "زیر نظر نهادو مرجعی بی‌طرف و مورد اعتماد مردم" صورت گیرد. ///////////////
چنین نهادی درایران وجود ندارد.
دوشنبه 29 تیر 1388

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
برادر های خارج از کشور مثل اینکه خسته شدن (از کامنت ها میشه فهمید) و شروع به جرزنی می کنن مثل اینکه اینی که جوجه بسیجی ها میگن که شماها از ایران فرار کردین و در رفتین نکنه راسته؟؟؟////////////////////از سر صدقه وجود جوجه و خروس و انواع مختلف بسیجی در ایران بالاترین آمار فرار مغزها در دو دهه اخیر رو از آن خودمون کردیم. حالا برو مثل احمدی نژادبه آمارت بناز. زمانی از خواب بیدار خواهید شد که دیگه کارازکار گذشته.
دوشنبه 29 تیر 1388

majid_phs - -
حیف که خاتمی خیلی محافظه کاره! خیلی کارا میتونس بکنه که نکرد...
----------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی بنویسید.
با تشکر
دوشنبه 29 تیر 1388

bij - المان - المان
پسر کرد ایران زمین گرام،
تو جوابی برای من و امثال من داری؟ رجوع کن به نوشته ها و پیامهای من!
من نیز از بد و بیراه گفتن خیلی ناراضی هستم اما هم مکاتبه ای هایی که به این مهم (گفتمان دموکراتیک) احترام میگذارند کم نیستند!
اگر منطق تو سست نیست پس برهان علمی، انسانی بیاور!
حکم تو شبیه بعضی از سوالات الئه از مردم است مثل آیة 30 سورة انبیاء :
((آیا کافران ندیدند که آسمان‌ها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از هم جدا کردیم و هر چیز زنده‌ای را از آب پدید آوردیم؟ آیا ایمان نمی‌آورند؟))

“کافران در زمانی که ـ بنا به فرض ـ آسما‌ن‌ها و زمین‌ به هم پیوسته بودند، وجود نداشتند تا جدا شدن آنها از همدیگر را ببینند!؟ اما اگر هم وجود داشتند، فقط می‌توانستند حادثة مذکور را مشاهده کنند، نه عاملیت و دخالت خدا را. زیرا چنین چیزی با حواس ظاهری آدمی قابل درک نیست....„
ببینیم ایا میتوانی منطقی جوابگو باشی؟!!
یکی از مشکلات عدیده در حکومت محبوب تو مسئله زن است. نظرت را راجع به ظلم اسلام به زنان جویا می باشم:
کلمه زن در دیدگاه محمد جز حجمی که اطراف دستگاه تناسلی مونث قرار گرفته است، بار دیگری نداشته است، نفش زنان در زندگی محمد جز تنها ماشین های سکس و یا مستخدم و فرمانبر نبوده است. زنان محمد براستی کشتزارهایی بوده اند که محمد از هر دری بدانها وارد میشده است (سوره نساء آیه 34)؟!
سئوال ها و نمونه های زیادی که ایرانیان داخل و خارج از کشور با انها مواجهند. حال بیا و بنیاد فکریت را برای ما بازگو کن!!!
دوشنبه 29 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
اگر رفراندوم در مورد مشروعیت کل نظام باشد همه موافقیم اما اینکه مامیگیم ولی وقیه نمیخواهیم رییس جمهورو غیره بیاد که هیچ فرقی بحال ملت نداره مخالفییییییییییییییییم-موسوی بهانه است ملت شما را نمیخواهد
شعار ما جدایی دین از سیاست برای همیشه دیندارباشید برای خودتان دردلتان برای خدای خودتان
زندانیان سیاسی را فراموش نکنیم
نافرمانی مدنی -اعتصابات سراسری -تحریم کلی صدا وسیمای ابلیس وتبلیغات کاسه لیسان -تحریم کالاهای چینی -وتحریم روسیه ودولتش
دوشنبه 29 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
hirowa - ایران - هیرو
اتفاقا جوجه بسیجی ها این یه مورد رو راست میگن که من و امثال من در رفتیم . چون عقل داشتیم و عرضه شو . تو هم اگه میتونستی یه دیقه تو اون خراب شده نمی موندی . بهتره خودتو گول نزنی
دوشنبه 29 تیر 1388

elinaa - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران !!
اگر دشمنان شما از سلاح فحش و بد و بیراه استفاده میکنند شما از چاقو و قمه و باتوم و اسلحه ی گرم استفاده می کنید . اگر صلابت حکومتت را در این اوضاعش می بینی بهتره بری پیش چشم پزشک . خدای نکرده کار از کار میگذره .
اگر فکر می کنی که تمام مخالفانتان باهم متحدند بهتره به یه روان پزشک هم مراجعه کنی . ( همه می دونن که 2-3 تا شبکه ی ماهواره ای به کی و چی مرتبط هستند . که البته طرفداران مجاهدین و منحرفان بسیار اندک است و در همین 2-3 تا شبکه خلاصه میشه)
اگر میبینی که از برنامه ها و اخبار صدا و سیمای خودتون ( نه ما !!) کیفولیت میشه مطمینا مستت کردند . چون بعدش داری حقیقت رو از سی ان ان و صدای آمریکا می شنوی اینه که آخر کیفولیت واست زهر می شه. ( حقیقت تلخه داداش نه؟!!)
و در آخر اینکه تعداد خس و خاشاک تو این مملکت انقدر زیاد شده که دیگه شما مردم!!!! توش دیده نمیشین .. پس اینکه یه میمون رو قبول کنید یا نه زیاد توفیری نمیکنه..
دوشنبه 29 تیر 1388

irani1 - المان - هانوفر
تاکی میخواهید گول ملاها را بخورید سگ زرد برادر شغاله.
مرگ بر حکومت اخوندی .مرگ بر خامنه ای فاسد.
دوشنبه 29 تیر 1388

asir@.P - فرانسه - پاریس
bij - المان - المان
یکبار مدت یک ساعت با یکی از این اشخاص صحبت کردم و اون شخص ساکت حرفامو میشنید.حرفم که تموم شد میدونید چی گفت؟
اشاره کرد به یک مگس و گفت از وقتی شروع کردی به حرف زدن این مگسه 50 دفعه رفت تو حیاط و برگشت!!!
در بحث با ایشون و تفهیم منطق براتون صبر ایوب ارزو میکنم.
دوشنبه 29 تیر 1388

iran.karaj.ma - -
زورو.ایران.تهران ای ول کلی با نوشتهات حال کردم. به قول کامبیز باغی همیشه چی ی ی داداش سبز باشی
دوشنبه 29 تیر 1388

عاشق وطن - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین
لابد بهترین و صادق ترین شبکه ها 5 تا کانال جمهوریه اسلامیه توست !!!
جمهوریه اسلامی هم بس که مردمش تو رفاه هستن و به احقاق حقوق مردم میرسه دول خارجی حسودیشون میشه و همه به جز چند تا کشور برادر و دوست کمونیستی بد خواهشن !!!
اگه زندگی و ابروی تو رو هم به باد بدن بدتر از این نا سزاها میگی.عزیز جان عمر این وهمیات سر اومده سرتو از تو برف در بیار.اتفاقی که نباید افتاده وکار از کار گذشته.
دوشنبه 29 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
تنها ره رهائی رفراندم رفراندم
مرگ بر حکومت اسلامی
مرگ بر ملاها و مزدورانشان
دوشنبه 29 تیر 1388

btavanan - -
kahkeshan1 - المان - کلن
مهم-مهم-مهم
---------------------------
انتخاب رهبری خیلی مهم است . ولی صحبت از ان در این زمان. نمیدانم شاید ولی باید به مرحله بعدی این جنبش یعنی اعتصابات در راس ان اعتصاب شرکت نفت فکر کرد.زمزمه های به گوش میرسه .خاتمی باز با راه حلهای خودش برای نجات ولایت وقیح به میدان امده ولی دیگه به نقطه ای رسیدن که رفراندم بر سر دولت یا مشروعیت ان هم . نه مردم را راضی میکنه و نه خامنه ای به ان تن می ده . تنها رفراندم بر سر اصل نظام منحوس یا انتخاب نظامی که مورد قبول مردم انهم زیر نظر ناظرین بین المللی میتونه مردم را پای صندوقهای رای بکشونه. تا رسیدن به ان هم هنوز راه بسیار است . فعلا مبارزه مدنی قدم به قدم . قدم بعدی اعتصابات است . مخصوصا در شرکت نفت خیلی مهم است . زمزمه های انهم بگوش میرسه
پاینده باشید زنده باد ایران
دوشنبه 29 تیر 1388

bij - المان - المان
asir@.P گرام،
با تشکر منتظر میمانم ببینم که او “به راستی می تواند عیار فکری خود„ را به منصه ظهور برساند!
دوشنبه 29 تیر 1388

hirowa - ایران - هیرو
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
هزار بار همینجا گفتم و باز هم می گم (هنوز از ماست ایران را اگر روزی فرج باشد)
وقتی میمیرم دوست دارم روی خاک وطنم بمیرم و توی خاکش دفن بشم...هرچند گاهی خسته می شم و می خوام کاری که شما کردین (دررفتن) رو انجام بدم ام باز با خودم می گم **هنوز از ماست ایران را اگر روزی فرج باشد**
دوشنبه 29 تیر 1388

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
اگه راست میگن بگن رفراندم برای جمهوری اسلامی . آری یا نه مصلحت نظام هم یه ..... مثل بقیه گول این رفسنجانی امرعاس زمانه را نخورید با دستور او دهها ترور در خارج کشور انجام شده .دوزدیهاش بماند
دوشنبه 29 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.