شعار مرگ بر روسیه در نماز جمعه و یادی از جنبش مشروطه و بر سردار شدن شیخ فضل الله نوری،چرا بعضیها نمیتوانند از تاریخ درس بگیرند ؟؟؟؟

شعار مرگ بر روسیه در نماز جمعه و یادی از جنبش مشروطه و بر سردار شدن شیخ فضل الله نوری،چرا بعضیها نمیتوانند از تاریخ درس بگیرند ؟؟؟؟

طرف میگه مرگ بر آمریکا : مردم میگن مرگ بر روسیه -  میگه مرگ بر اسرائیل : مردم میگن مرگ بر روسیه – میگه مرگ بر منافق : مردم میگن مرگ بر روسیه – میگه مرگ بر انگلیس: مردم میگن مرگ بر روسیه

بازی چرخ را نگاه کن . صد سال پیش درست در همین روز 26 تیر تهران به دست مشروطه خواهان فتح شد ، محمد علیشاه که به پشتیبانی روسها بر علیه مشروطه خواهان کودتا کرده بود از کشور فرار کرد و به روسیه رفت (راستی خامنه ای کجا میتونه در بره؟ فکر میکنید مثل ممدلی شاه بره پیش پوتین؟) و سر شیخ فضل الله به خاطر مخالفت با جنبش مردم و همکاری با کودتا چیان   بر دار شد (قابل توجه بعضی آقایان عمامه برسر) . آن موقع همه از روسیه نفرت داشتند ، حالا بعد از صد سال دوباره همان واقعه دارد تکرار میشود (راستی چرا بعضیها نمیتوانند از تاریخ درس بگیرند ؟؟؟؟ ).

نکته جالب دیگر این بازی روزگار اینست که سی سال پیش در انقلاب سال 57 هیچ کس از آمریکا در ایران منفورتر نبود و همه شعارها به مرگ بر آمریکا ختم میشد . ای چرخ گردون تو چه بازیها داری که حالا آمریکا محبوب شده و روسیه جای آمریکا را به عنوان ضربه خور اصلی شعارها گرفته است . فقط کم مانده که یک هاوارد باسکرویل دیگر هم در این جنبش پیدا کنیم که دیگر میشود عین جنبش مشروطه . البته در این دور خامنه ای تعهد کرده که به تنهایی بازی در دونقش توامان محمد علیشاه و شیخ فضل الله خائن را برعهده بگیرد .                                             “دوراندیش”

هاوارد باسکرویل کیست؟

تنها تفاوت من و این مردم زادگاه من است، و این تفاوت زیادی نیست.» ماه آوریل که روزهای پایانی آن را پشت سر می‌گذاریم، یادآور صدمین سال‌روز کشته شدن جوانی است که پیش از مرگش این جمله را به زبان آورده بود.

آموزگاری که در روز ۳۱ فروردین ۱۲۸۸، تنها ۹ روز بعد از زادروز بیست و چهارسالگی‌اش، در تبریز به خاک افتاد، جوانی که «شهید آمریکایی جنبش مشروطه ایران» نام گرفته است.

هاوارد باسکرویل، این معلم دبیرستان مموریال تبریز و یاور بعدی ستارخان و باقرخان ، ۱۲۴ سال پیش در شهر نورث‌پلات از ایالت نبراسکای آمریکا به دنیا آمد. او پس از گذراندن دوران دبیرستان در رشته فلسفه و الهیات، در حوزه دین‌شناسی دانشگاه پرینستون وابسته به کلیسای «پرزبتریین» آمریکا تحصیل کرد و در ۲۲ سالگی از همان جا فارغ‌التحصیل شد.

او در میان آغاز کردن دوره فوق‌لیسانس یا کار کردن و کسب تجربه و گسترش افق اندیشه خود مردد بود که دودلی خود را با سفر به ایران پایان داد، سفری که می‌پنداشت دو سال بیشتر طول نکشد، اما سفر آخر و بی‌بازگشت او شد.

توماس ریکس، ایران‌شناس و استاد پیشین تاریخ دانشگاه پنسلوانیا، در این مورد می‌گوید: «هاوارد باسکرویل بعد از اتمام تحصیلاتش در دبیرستان مشغول به تحصیلات مذهبی و فلسفی در دانشگاه پرینستون آمریکا شد و تحصیلات خود را در مقطع لیسانس با درجه خوبی به پایان رساند. اما در سال ۱۹۰۳ تصمیم خطرناکی گرفت. با کشتی به انگلستان و پس از آن به ایران سفر کرد و از همدان تا تبریز را با اسب طی کرد تا معلم دبیرستان مموریال تبریز باشد. او تصمیم گرفته بود دو سال در ایران کار کند. باسکرویل یک اتاق از میسیونرها اجاره کرد و به تدریس تاریخ معاصر اروپا خصوصا تاریخ انقلاب فرانسه پرداخت.»

تبریز در آن زمان میزبان بزرگ‌ترین جامعه آمریکاییان مقیم ایران بود، مسیحیان آمریکایی از جمله «پرزبترین‌ها» یکی از شاخه‌های پروتستان‌های فرقه «مشایخی» که سال‌ها پیش از آن در ارومیه و سلماس مستقر شده بودند. بعد از تاسیس بیمارستان و دبیرستان آمریکایی در تبریز به این شهر کوچ کرده بودند.

به گفته توماس ریکس، «دانش‌آموزان این مدرسه بیشتر از جامعه ارامنه و مسیحیان بودند که شمار آنان روز به روز افزایش می‌یافت. باسکرویل در این زمان جوان ۲۲ ساله و محبوبی بود که با میرزا حسن شریف‌زاده – که دیگر مدرس مدرسه مموریال بود و در سال ۱۹۰۸ در تبریز کشته شد- دوستی نزدیکی داشت.»

«به عنوان یک آمریکایی از اهداف عادلانه حمایت می‌کنم»

پس از آن که به دستور محمدعلی‌شاه قاجار مجلس شورای اسلامی در تهران به توپ بسته شد و هواداران او برای پیروزی نهایی بر مشروطه‌خواهان تبریز را محاصره کردند، دانش‌آموزان ارمنی و آشوری و تعداد رو به افزایش شاگردان مسلمان دبیرستان مموریال تبریز به صفوف مشروطه‌خواهان پیوستند. (مرگ میرزا حسن شریف‌زاده نیز از سوی دیگر تاثیر بسیار عمیقی بر هاوارد باسکرویل گذاشته بود). همخوانی مقاومت این دانش‌آموزان با باورهای هاوارد باسکرویل و روزگار بد میزبانان او در تبریز که به علت محاصره شهر دچار گرسنگی شده بودند موجب شد که او در بهار سال ۱۲۸۸ به دعوت ستارخان پاسخ مساعد دهد.

توماس ریکس در این باره می‌افزاید: «در سال ۱۹۰۹ تبریز در محاصره بود و جنگ سختی بین مشروطه‌خواهان و سلطنت‌خواهان درگرفته بود. محمدعلی‌شاه در تهران مجلس را به توپ بست و در همان زمان بود که مردم تبریز به رهبری ستارخان و باقرخان به هواداری از مشروطیت برخاستند. شاگران مدرسه برای کمک به مشروطه‌خواهان مدرسه را ترک گفته بودند. در فروردین‌ماه، باسکرویل با گرفتن تصمیمی خطرناکی شغل خود را ترک کرد و به مشروطه‌خواهان پیوست.»

اما مدیر مدرسه مموریال تبریز با این اقدام باسکرویل موافق نبود. علاوه بر آن هاوارد باسکرویل به سینه کنسول آمریکا - که نمی‌خواست هیچ شهروند آمریکایی با درگیر شدن در مسائل داخلی ایران برای آمریکا دردسر ایجاد کند- دست رد زد و به خواست او برای بازگرداندن گذرنامه خود پاسخ «نه» داد و گفت: «گذرنامه خود را پس نمی‌دهم و به عنوان یک آمریکایی از اهداف عادلانه حمایت می‌کنم و به انقلاب مشروطه می‌پیوندم.»

ستار خان و باقر خان در میان مشروطه خواهان تبریز


مطابق پژوهش‌های توماس ریکس جامعه مذهبیت پرزبتریین‌ها و کنسول‌گری آمریکاییان در تبریز نیز در آن زمان بین خود اختلاف‌نظر داشتند. وزارت دفاع آمریکا با دخالت میسیونرها در امور داخلی ایران مخالف بود و اگر میسیونرها در امور داخل ایران مداخله می‌کردند شغل خود را از دست می‌دادند.

به گواهی اسناد تاریخی و نوشته‌ها و نامه‌های به‌جامانده از آن دوران، حدود ۵۰ مسیحی از پرزبتریین‌ها که آن موقع مقیم تبریز بودند به علت تعهدی که به کلیسا داشتند نمی‌توانستند به صفوف مشروطه‌خواهان بپیوندند، اما برای کوشش های هاوارد باسکرویل احترام قائل بودند و با او همدلی داشتند.

هاوارد باسکرویل که در آمریکا اسب‌سواری و تیراندازی آموخته و آموزش نظامی دیده بود رهبری بیش از صد تفنگدار مشروطه‌خواه را برای شکستن محاصره تبریز و آوردن آذوقه از یک روستای نزدیک به عهده گرفت.

توماس ریکس می‌گوید: «در آن زمان مردم تبریز (به علت محاصره و قحطی) گرسنه بودند. در روز ۳۱ فروردین، ستارخان از باسکرویل تقاضا کرد تا در حمله صبح نیروهای مشروطه به دیوار محاصره تبریز شرکت کند. صبح بسیار زود بود که باسکرویل با صد نفر از شاگردانی که تحت نظرش بودند حمله خود را به صفوف سربازان سلطنتی آغاز کرد.»

در این جنگ بود که باسکرویل مورد اصابت دو گلوله از سوی تفنگداران سلطنتی قرار گرفت و جان باخت. انجمن مشروطه‌خواهان خواهان برگزاری مراسم ادای احترام برای باسکرویل شد و روز بعد هاوارد باسکرویل در قبرستان میسیونرها در تبریز دفن شد.

یک روز پیش از مرگش، مدیر مدرسه مموریال تبریز به او گفته بود که «تو معلمی، نه سرباز انقلابی» و همسر مدیر مدرسه نیز به او گفته بود که خود را از این حوادث دور کند، چرا که به خودش تنها تعلق ندارد، اما او پاسخ داده بود که «من اکنون از آن ایرانم». به این طریق بود که باسکرویل جان خود را برای ایران فدا کرد.

هنری مور، خبرنگار و شهروند بریتانیایی مقیم تبریز و دوست باسکرویل که رهبری عده دیگری از تفنگداران را برای شکستن محاصره تبریز بر عهده داشت، زنده ماند تا روایت جان باختن هم‌رزمش را برای روزنامه تایمز لندن بفرستد.

توماس ریکس که در سال‌های ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۵ در مشهد و مهاباد گمارده «سپاه صلح» آمریکا در ایران بود و در این سال‌ها زبان انگلیسی را تدریس می‌کرد آرامگاه باسکرویل را در کنار بیمارستان سابق پرزبتریین‌ها دیده است. او می‌گوید که بیش از شصت سال بعد از کشته شدن باسکرویل شاهد بوده که کسی یا کسانی بر مزار او بر روی سنگ قبری که مزین به دو بیت از حافظ است گل می‌گذاشته‌اند.

در پنجاهمین سال‌مرگ هاوارد باسکرویل، بر مزار او در گورستان ارمنیان تبریز مقبره‌ای ساخته شد و به دعوت سفارت آمریکا در تهران در آن روز جمع بزرگی یاد او را گرامی داشتند و شماری از بازرگانان شهر قالیچه دستبافی را که بر آن چهره هاوارد باسکرویل جوان نقش بسته بود به نمایش گذاشتند.

پیکره طلایی‌رنگی باسکرویل در تبریز

پیکره طلایی‌رنگی از هارواد باسکرویل هم امروز خانه مشروطه تبریز را زینت داده است.


در کشور زادگاه باسکرویل سه سال پیش به یاد او در دانشگاه کالیفرنیا در شهر ایرواین آمریکا یک کرسی ایران‌شناسی به نام هاوراد باسکرویل احداث شد که تورج دریایی، مورخ و صاحب این کرسی، در این باره به رادیوفردا چنین می‌گوید: «راه‌اندازی این کرسی باعث شد تاریخ ایران را در دانشگاه ایرواین تدریس کنیم که خودش برای شناساندن تاریخ ایران به ایرانیان مقیم آمریکا و غیرایرانیانی که می‌خواهند به نوعی با تاریخ کشورمان آشنا بشوند قدم بزرگی بود. غیر از این یک سری کنفرانس از سوی اساتید دانشگاه‌های گوناگون اروپا و آمریکا که به مرکز مطالعات ایران‌شناسی ساموئل جردن دعوت شده بودند برگزار شد و سخنرانی‌های ارزشمندی ایراد گردید. این بخشی از برنامه‌های اساسی کرسی هاوارد باسکرویل بود که انجام شد.»

 در همین دانشگاه نسرین رحیمیه ، استاد ادبیات تطبیقی و مدیر مرکز ساموئل جردن برای ایرانشناسی و پژوهشهای فرهنگی ، به رادیو فردا درباره  تاثیر تاسیس این کرسی و کرسیهای مشابه بر مناسبات متقابل فرهنگی دو کشور می گوید: «یک ایرانی خیر و دانشمند به نام دکتر فریبرز مسیح در این مسیر پیشقدم شد تا کرسی ایران شناسی را در مرکز ساموئل جردن - که من و دکتر دریایی و دکتر عمومی در آن تدریس می کنیم – تاسیس کند . او در بدو ماجرا مایل بود دانشگاه ،  که سه کرسی در رشته های مختلف ایرانشناسی دایر کند
مرکز ما به عنوان ساموئل جردن شناخته شده، که شخصی بوده است  که به ایران خدمات ارزنده ای ارائه کرده و دبیرستان البرز کنونی از آغاز و در اواخر قرن نوزدهم به نام ایشان تاسیس شد.»
 
نسرین رحیمیه می افزاید: «شاید به این دلیل بود که کرسی باسکرویل را در دپارتمان تاریخ دانشگاه ساموئل جردن تاسیس کردند که از آن استقبال خوبی شد و در سال ۲۰۰۶ بود که با انتخاب دکتر دریایی برای تدریس در این رشته ، ایشان نیز به ما ملحق شد و ما بسیار خرسندیم از اینکه کسی که این کرسی را اداره می کند دائما اسم هاوارد باسکرویل را برای دانشجویانش یادآوری می کند.»

تورج دریایی امیدوار است میراث این «یانکی مشروطه‌خواه» سرانجام سبب‌ساز پدید آمدن مناسباتی تازه میان ایران و آمریکا شود. او می‌گوید: «در شرایط کنونی و در کنار همه مناسبات نه چندان خوبی که بین ایران و آمریکا وجود دارد چه خوب است که از هاوارد باسکرویل آمریکایی یاد کنیم که در اوایل قرن بیستم در ایران و برای کمک به ایرانیان جان خود را فدا کرد.»

در آستانه صدمین سالروز کشته شدن قهرمان آمریکایی جنبش مشروطیت ایران، جان قزوینیان، استاد تاریخ از دانشگاه پنسلوانیا، نیز در مقاله‌ای که در وب‌سایت هافینگتون پست منتشر کرد نوشته است: باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، می‌تواند در ماه آوریل با یادآوری زندگی، کارنامه و مرگ هاوارد باسکرویل به عنوان نمادی از تعهد آمریکاییان به دموکراسی و استبدادستیزی پیامی نه تنها به دولت ایران که به ملت ایران بفرستد.

در ایران نیز در صدمین سالروز کشته شدن این قهرمان آمریکایی جنبش مشروطه ایران برخی از مطبوعات تحول‌طلب یاد هاوارد باسکرویل را گرامی داشتند. اما گزارشی از برپا شدن مراسم یادبود در تبریز یا تهران به دست نرسیده است.

منبع : وبلاگ انقلاب سبز ملت ایران

amirzghashamsham - جزایرسولومون - سالی
اتفاقا در این برهه از زمان سیاست اینطور حکم میکنه که برای به جان هم انداختن قدرتهای بزرگ با روسیه همکاری تنگاتنگ داشته باشیم و بعد از یک ترفند اساسی پوذ اونهارو هم به خاک بمالیم اینها همش بخاطر ایران و ایرانی هستش و به امید حق با ظهور حضرت مهدی ریشه همشونو از خاک میکشیم بیرون .... تو این دنیای پر سیاست سیاست اخوند حرف اول رو میزنه...
یکشنبه 28 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
من که از بس این چند وقت خبر خوندم ازچش افتادم خصوصا باید لپ تاپ اپل جدیدم, و اینو راست گفت نویسنده که عجیب که دیکتاتورهااز تاریخ درس نمیگیرن .بیایم شعارمرگ بر این و آن را باید کم کم حذف کنیم
یکشنبه 28 تیر 1388

daneshjooye mobarez - ایران - تهران
آدم از خودش خجالت می کشه وقتی بیوگرافی همچین قهرمان هایی رو می خونه .
یکشنبه 28 تیر 1388

avare - لندن - لندن
کسئ میدونه
یکشنبه 28 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
روانش شاد یک موی این جوان می ارزد به هزاران بسیجی پاسدار و حامیان ملا او خارجی بود برای ازادی ایران باخت هواداران ملا خود را ایرانی می دانند ایرانی رامی کشند ننگ و نفرت بر انها.
یکشنبه 28 تیر 1388

silver - تانزانیا - اروشا
https://www.goftaniha.org/2009/07/blog-post_19.html
عکس قاتل ندا
یکشنبه 28 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
تعدادی را کلنگ گور کن نیز از خواب بیدار نمی کند!!!!!
و این سخن از برتولد برشت است//برای هوداران ملایان می نویسم نه ایرانیان ازاده.
// در جامعه ی گوسفندان حکومت با گرگ هاست//
دوشنبه 29 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
دم مدیر سایت گرم که چه اطلاعاتی گیر میاره
دوشنبه 29 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
پاسپورت کشور دیگری داشتن که دلیل نمیشه که وطنتو دوست نداشته باشی و اهمیتی به اتفاقاتش ندی
دوشنبه 29 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
متاسفم که این را بگویم چنین عقب گرد تاریخی در هیچ کشوری اتفاق نیفتاده صد سال پیش اخوند //.مشروعه.// طلبی چون شیخ فضل الله نوری اعدام شود و در 1357 فرزند خوانده ی فکری او خمینی را با سلام و صلوات حاکم بر سرنوشت ایران کنند وطبق معمول هم بگویند کی بود کی بود من نبودم!!!
دوشنبه 29 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ بر نظام کثیف جمهوری روسی در ایران و طرفدارانش.

به امید ازادی و ابادی در ایران.
دوشنبه 29 تیر 1388

monarchy - نروژ - اسلو
بچه ها بدانند که به موقعش قاضی مرتضوی مال خودمه. مئ خوام با الهام از دکتر منگله (پزشک شخصی هیتلر) اولین جایزه پزشکی نوبل رو برای ایران بر اساس عملیات و ازمایشاتی که روی بدنش انجام میدم به ثبت برسونم!
دوشنبه 29 تیر 1388

amirbidgoli - ایران - کاشان
اما هیچ کسا کودتای امریکای را که بر علیه مصدق بود فراموش نخواهد کرد
مرگ بر امریکا
مرگ بر روسیه
مرگ بر انگلیس
همه دشمن ما هستند
دوشنبه 29 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
مرگ بر روسیه تزاری . مرگ بر دیکتاتوری.
دوشنبه 29 تیر 1388

آرسام - ایران - تهران
monarchy - نروژ - اسلو
دمت گرم دستیار نمی خواهی من خوب واردم یک حالی بده فقط یک کوچولو تیغ بیستوری را ...همین و بس
دوشنبه 29 تیر 1388

آرسام - ایران - تهران
مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین لعنتی در رساله خمینی گور به گور شده آشغال آمده است که یک مسلمان حق ورود به بلاد کفر را ندارد منظور از بلاد کفر اینست که آن بلاد خدامند را انکار کند حتی خوردن آب در آن بلاد کناه است
بس چرا اینا هربار تو روسیه هستند بس رساله امام خمینی پشم است مگر نمیگید بنیانگذار اسلام در ایران است این عوضی
دوشنبه 29 تیر 1388

Geelongcat - استرالیا - Sydney
واقعا جالب بود. روحش شاد این ازاده دلیر امریکایی.
دوشنبه 29 تیر 1388

ehsasoeshgh - گوتنبرگ - سوئد
monarchy - نروژ - اسلو
ترا خدا اجازه بده من هم با تو همکاری کنم و این افتخار نسیب من هم بشود
دوشنبه 29 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
amirbidgoli - ایران - کاشان
کاشی جون فراموش نکن امام جونتو همین امریکا و انگلیس با همکاری خیانتکاران داخلی اورد ا ولی صرف ندارد اعتراف کنید برای همین چسبیدید به مصدق و عهد بوق!!
دوشنبه 29 تیر 1388

aydak - سوید - مالمو
سه ماه پیش اواخر فروردین در سفری که به تبریز داشتم خانه مشروطیت و همچنین سر قبر باسکرویل هم رفتم جوانان اذربایجانی را دیدم که همچنان با علاقه امده بودند و در مورد مشروطه و باسکرویل صحبت میکردند و روی قبر باسکرویل گلهای سفید و قرمز ریختند. یکی از انها به زبان ترکی میگفت: باسکرویل عزیز تو 100 سال پیش ملت ما را درک کردی و حتی برای ما جان دادی اما هنوز رهبران خودمان ما را درک نمی کنند واز کوچکترین منافعشان هم نمیگذرند.. و بقیه با حسرت و ناراحتی سرشان را تکان میدادند...
دوشنبه 29 تیر 1388

evergreen - ایران - تهران
روسیه روسیاه نابود باید گرد
دوشنبه 29 تیر 1388

punisher - ایران - شیراز
هر کسی که از تاریخ پند نگیرد / مجبور به تکرار آنست
دوشنبه 29 تیر 1388

abiabi - انگلستان - لندن
خدا وکیلی خامنه ای خجالت نمیکشه . من اگر جای این مرتیکه بودم و کامنتها را میخواندم خودم میرفتم خودکشی میکردم . خامنه ای کثافت مگه نمیببینی این مردم دیگه پقر هم بارت نمیکنند پس برو گورت را گم کن
دوشنبه 29 تیر 1388

kiya - آمریکا - نیویورک
با درود:
در بزرگترین اعتراض مدنی میلیونی ، قانونی و شبانه در ایران و در سه شنبه شب 30 تیر ماه 1388 (به یاد جان باختگان روز 30 خرداد که در حکومت نظامی کشته شدند از جمله ندا آقا سلطان) از مردم ایران درخواست می گردد دقیقاً در ساعت 9:00 شب و با آغاز اخبار ساعت 9 همگی یک وسیله برقی پر مصرف ( ترجیحاً اتو یی که روی درجه آخر هست و یا جاروبرقی، سشوار، هیتر و ...) را برای 240 ثانیه( 4 دقیقه) به برق متصل کنید( اگر می خواهید بیشتر تأثیر گذار باشید همزمان 2 یا سه وسیله را با هم به برق بزنید). توجه کنید که زمان بسیار و بسیار مهم است. در صورتی که حتی 10 ثانیه تأخیر داشته باشید از قافله عقب خواهید ماند.
با همکاری 3 میلیون خانواده در ایران دقیقاً در ساعت 9 شب که خود را با دینگ دینگ کردن آغازی شروع اخبار ساعت 9 شب شبکه اول هماهنگ کرده و با دینگ آخر و شروع اخبار، اتوی خود ( یا سه شوار و یا هر وسیله پر مصرف از قبیل هیتر و ...) را به برق می زنند، شوکی به شبکه نیروگاهی ایران وارد آمده و شبکه برق کشور ناچار به قطع بارها و خاموشی مطلق خواهد شد.
توصیه ایمنی: پس از قطع برق فوراً وسیله برقی و یخچال خود را از برق بیرون بکشید تا در هنگام وصل مجدد برق که حدود 2 ساعت طول می کشد ضمن اینکه یخچال شما آسیب نمی بیند، هم وطنان ما در اداره مرکزی دیسپاچینگ ملی برق نیز سریعتر بتوانند شبکه برق را بازیابی و برق شما را وصل کنند.
نکته مهم : بعید نیست که در روز 30 تیر ماه حکومت زمان اخبار ساعت 9 را عوض کند و یا در شهرهای مختلف اخبار را با تأخیرهای جداگانه پخش کنند . مثلاً اخبار را ساعت 9:01 دقیقه پخش کنند. مهم نیست. ما با شروع اخبار وسیله های برقی را به برق متصل می کنیم. این کار حکومت چون به تفکیک هر شهر انجام می شود تأثیری ندارد. و اگر آن شب اخبار ساعت 9 را پخش نکردند، با اخبار ساعت 10 شبکه سه این کار را انجام می دهیم. اگر اخبار ساعت 10 شبکه سه نیز پخش نشد با اخبار ساعت 10:30 شبکه 2 این کار را می کنیم.
این کار و تحمل ماکزیمم 2 ساعت بی برقی نتایج ذیل را به همراه دارد.
1) وحدت ملی را به رخ حکومت دیکتاتوری می رسانیم
2) این خبر مانند بمب در تمامی دنیا صدا می کندو غیر قابل کتمان می باشد( دیگر نمی توانند بگویند اینها خارجی هستند و وجود مردم را کتمان کنند)
3) دژخیمانی که هنوز در خوابند یآ خود را به خواب زده اند با قطع برق کل ایران، برق آنها نیز قطع شده و می فهمند که رفتنی هستند (شاید به راه راست برگردند).
4) دیگر با استفاده ابزاری از انگ منافق، بسیج و سپاه قادر به مقابله و سرکوب با مردم عادی نیستند.
5) حکومت دیکتاتور از قدرت اتحاد ملت به ترس و وحشت خواهد افتاد
6) ملت ایران خود را باور خواهند کرد و برای حرکتهای بعدی آماده خواهند شد.
7) بدون اینکه حتی خون یک نفر هم ریخته شود و یا کسی شناخته شده و به زندان بیفتد یک راه پیمایی میلیونی شبانه کرده ایم.
8) پس از خاموشی مطلق ( توضیح اینکه در 30 تیر ماه ، ماه در ساعت 9 شب در آسمان نبوده و همه جا تاریک و بدون هیچگونه نوری می گردد) می توانیم بدون ترس از نفوذیان رژیم کودتا فریاد آزادی و الله اکبر سر دهیم.
9) با توجه به اینکه قطع سراسری برق یک کشور جزء حوادث تاریخی آن کشور می باشد، اتحاد ایرانیان ظلم ستیز و شب 30 تیر ماه به تاریخ می پیوندد.

پس همراه شو هم وطن و این مطلب را حداقل به 10 نفر از بستگان خود که دسترسی به اینترنت ندارند با توضیح کافی در خصوص اهمیت هماهنگی در زمان اتصال وسیله برقی دقیقاً در ساعت 9 شب و قطع وسیله های برقی پس از خاموشی بگو.
مطلب ذیل را برای مهندسان برق قدرت دارای تخصص مطالعات سیستم مینویسم که آنها نیز با قدرت مضاعف همراه شوند.
1) شبکه برق ایران در ساعت 9 شب حدود 3000 مگاوات تولید رزو آبی در 25 واحد نیروگاهی دز، کارون، مسجد سلیمان، کرخه و ... دارد که این واحدها به دلیل خصوصیت واحدهای آبی به سرعت وارد مدار شده و پاسخ گاورنر آنها بسیار سریع می باشد.. ولی مطمئناً حکومت با اطلاع از قصد ملت به این کار، واحدهای نیروگاهی را به حالت Stand By روشن در مدار قرار خواهد داد. ولی در صورتیکه 3 میلیون خانواده با هم و به فاصله 10 ثانیه ماکزیمم اتوهای خود را به برق بزنند، توان اکتیوی حداقل برابر با 3،000،000 ضربدر 1000 وات ( متوسط) که برابر با 3000 مگاوات می شود از شبکه درخواست می شود که فرکانس را با افت بیش از 5 هرتز مواجهه می کند. با توجه به افزایش توان واحدهای آبی متوسط 10 مگاوات بر ثانیه تا رسیدن به شرایط Stable جهت جبران توان اکتیو لازم ( تلفات 17 درصدی را در اینجا صرفنظر کردیم) بیش از 14 ثانیه زمان لازم است. پس واحدهای نیروگاهی قادر به جبران توان اکتیو درخواستی نخواهند بود و رله های Under Frequency و رله های نرخ کاهش فرکانسی ( dF/dt ) عمل نموده و شبکه ایران Black out می گردد.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.