سفر رفسنجانی به مشهد برای دیدار با علما

سفر رفسنجانی به مشهد برای دیدار با علما

آقای رفسنجانی در خطبه های روز جمعه اوضاع را تلخ و بحرانی خواند

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، برای "زیارت حرم امام رضا (ع) و دیدار و مذاکره با علمای مشهد در خصوص مسائل جاری کشور" به این شهر سفر کرده است.

این سفر از آن جهت با اهمیت تلقی می شود که عصر روز شنبه، یعنی یک روز بعد از خطبه های نماز جمعه آقای هاشمی صورت می گیرد که واکنش های زیادی در این در پی داشت.

وب سایت سلام نیوز که از وب سایت های نزدیک به اصلاح طلبان به شمار می رود، در گزارشی خبر داده که مطابق یک سنت معمول تعداد زیادی از مراجع و علمای شیعه در نیمه دوم ماه رجب (یعنی همین روزها) به مشهد سفر می کنند.

این وب سایت خبری از جمله از حضور آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، در مشهد خبر داده است.

خبرگزاری مهر از قول آقای هاشمی نوشته که او در فرودگاه مشهد و در جمع خبرنگاران گفته است: "هدف اصلی ام زیارت حرم حضرت امام رضا(ع) است، همچنین در این سفر با مسئولان و علمای گرانقدر حاضر در استان در مورد مسائل جاری کشور مذاکراتی خواهم داشت."

هنوز جزئیاتی از مذاکرات و یا نتایج دیدارهای آقای هاشمی منتشر نشده است.

آقای هاشمی در خطبه های روز جمعه خود، شرایط کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری را "تلخ" و "بحرانی" خواند و پیشنهادهایی برای خروج از این وضعیت ارائه داد.

پیشنهادهای آقای رفسنجانی با استقبال معترضان به نتایج انتخابات و اعتراض بعضی از حامیان آقای احمدی نژاد، از جمله محمد یزدی از فقهای شورای نگهبان روبرو شد.

آقای رفسنجانی گفت این پیشنهادهای خود را 'با تعدادی از خبرگان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت' در میان گذاشته و آنها نیز این پیشنهادها را تایید کرده اند.

از جمله پیشنهادهای آقای رفسنجانی می توان به درخواست آزادی زندانیانی که بعد از انتخابات بازداشت شده اند، مناظره تلویزیونی کاندیداها و دلجویی از خانواده های آسیب دیده و عزادار اشاره کرد.

darius mis - انکلستان - لندن
این بی شرف هم میخواد آب را توی آسیاب خودش بریزد.
یکشنبه 28 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
زیارت و ایمان به خدا خوبه ,
بعضی کارشناسان دوست دارن در حاشیه باشند برخلاف برخی دیگر, اصلا تمایل به معروف شدن و در مدیا رفتن رو ندارن.
یکشنبه 28 تیر 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
امشب صدا و سیما هم وارد جنگ با رفسنجانی شد،بعد از خبر21یک تفسیر در مورد سخنان رفسنجانی در نماز جمعه داشت که سفت وسخت علیه اظهارات او موضع گرفت.من که میگم رفسنجانی باید فضله های احمدی نژاد رو سرمه کنه بکشه تو چشمهاش،اخه چه کسی می تونست اونو با این سابقه خرابش دوباره محبوب کنه.البته محبوب هم نمیشه گفت ولی مثل قبل مورد لعن مردم هم نیست!
یکشنبه 28 تیر 1388

kafar - المان - اخن
هر کس که شفاف در این جنبش سبز نباشد محکوم است . رفسنجانی دنبال منافع خود که نظام است میباشد .
با درود به موسوی :
امیدوارم که در کنار ملت برای سرنگونی این نظام فرعونی خامنه ای بایستد - و این جنبش سبز مردم ایران را برای رسیدن به رفراندم بزرگ به یک پست ریاست جمهوری در کنار فرعون خامنه ای نفروشد .
خطاب به سید مهدی و نیم رخ و پسر کرد و حزب الله جیرفت و چند نام..بسیجی دیگر :
مرگ بر خامنه ای جلاد
رفراندم رفراندم
اصلاح قانون اساسی
حذف ولایت وقیح و
شورای نگهبان و مصلحت نظام
مرگ بر مزدوران آدمکش خامنه ای
مرگ بر مزدوران انتظامی
حکومت اسلامی نمیخواهیم
یکشنبه 28 تیر 1388

kafar - المان - اخن
هر کس که شفاف در این جنبش سبز نباشد محکوم است . رفسنجانی دنبال منافع خود که نظام است میباشد .
با درود به موسوی :
امیدوارم که در کنار ملت برای سرنگونی این نظام فرعونی خامنه ای بایستد - و این جنبش سبز مردم ایران را برای رسیدن به رفراندم بزرگ به یک پست ریاست جمهوری در کنار فرعون خامنه ای نفروشد .
یکشنبه 28 تیر 1388

سارا-دوبلین ایرلند - ایرلند - دوبلین
ای وای بر ملت ایران که بعد از سی سال جنایت هنوز ترجیح بده بایسته و از دور چپاول و ویرانی ایران رو فقط نگاه کنه
یکشنبه 28 تیر 1388

javid.ur - - ارومیه
این هاشمی آخرش یه کاری می کنه. به امید اون روز
یکشنبه 28 تیر 1388

azadan - کانادا - ونکوور
هدف اصلی مردم ایران سرنگونی این رژیم و رها شدن از سلطه ملایان و حکومت مذهبی است. هر چند رخدادهای روزهای گذشته نشان داد شکاف بزرگی در دستگاه رو به ویرانی رژیم اسلامی به وجود امده که روز به روز نمایان تر میشود. مردم ایران باید از این موقعیت به سود خود استفاده کنند. دشمن دشمن من دوست من است ! بگذاریم خودشان به دست خودشان از بین بروند. رفسنجانی که در فساد او شکی نیست، از ملایان با نفوذ در میان سیستم مذهبی ایران چه پیش و پس از انقلاب است. جامعه ملایان یک جامعه بسیار بسته و سنتی است و مردم عادی به سادگی نمیتوانند در آنها نفوذ کرده یا تاثیر گذار باشند. هرچند ملاها همیشه منافع خود را ترجیح داده و فکر بقای خود هستند، ولی در برخی موقعیتهای نادر تاریخی مردم ایران توانسته اند از نفوذ برخی ملایان برای تحمیل خواسته های خود استفاده کنند. در زمان حال نیز تنها راه برچیدن فرقه خطرناک مصباح و نوچه اش احمدی نژاد و کوتاه کردن دستشان از حکومت، شورش ملایان دیگر است. به هر حال ما ایرانیان راه درازی در پیش داریم تا به طور کامل از شر مذهب در سیاست رها شویم.
یکشنبه 28 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
علما؟؟؟؟مگر شک بین دو نماز و احکام رفتن به ابریز گاه و نحوه ی کشتن کفار علم می خواهد؟؟

خرافات و عدم مطالعه درد اکثریت ملت بود هست و خواهد بود اکثریتی که در چاهی متعفن//جمکران// بدنبال امامی از 1200 سال قبل باشد ایا از سلامت عقل بر خوردار است؟؟
دوشنبه 29 تیر 1388

ranya - ایران - تهران
اینروزها خیلی ها به این امید هستن که خدا کنه ایت الله رفسنجانی کاری کنه کارستون. یکی از دوستانم می گفت ببین کارمون به کجا رسیده که دست به دامن اون شدیم اما من تحت تاثیر حرفهای چند روز پیش اقای ابراهیم نبوی خطاب به هاشمی قرار گرفتم و فکر می کنم در مرحله اقدام و حرکت جدی و عملی ایشون کمک بزرگی می تونه باشه در سرنگونی رژیم دیکتاتوری . بعبارتی اگه ایت الله رفسنجانی یه یا علی جانانه بگه مردم تا تحقق قطعی دموکراسی و سکولاریسم پیش می رند. به امید اون روز ....
دوشنبه 29 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ بر نظام کثیف جمهوری روسی در ایران و طرفدارانش.

دیگر اسلامی در کار نیست. / فساد و حیله گری در کار است.
دوشنبه 29 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
(( نــــه ))
دوشنبه 29 تیر 1388

سید مهدی - ایران - تهران
اینا همه با دکتر در افتادند چون که منافعشون افتاده تو خطر اره بابا ..... درود بر دکتر احمدی نژاد بت شکن
دوشنبه 29 تیر 1388

bat bati - ایران - تبریز
اکثر روحانیهای مشهد با مسئله ولایت فقیه مخالفند و اون رو بدعتی در تشیع می دونند.
سه‌شنبه 30 تیر 1388

naz gole - آمریکا - اگوراهیلز
سید مهدی !!!! تو یکی دیگه خ..ه ...بدبخت دستمال بدست ....
سه‌شنبه 30 تیر 1388

seiied - ایران - یزد
سید مهدی تو هم سیادتت مثل سیادت احمدی نژاده.خجالت بکش اینقدر ..؟
سه‌شنبه 30 تیر 1388

بابک - ایران - مشهد
درود بر رفسنجانی با ان سخنان قشنگ نماز جمعه اش
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.