قنبری: طرح عدم کفایت احمدی‌نژاد از راهکارهای پیش روی نمایندگان است

قنبری: طرح عدم کفایت احمدی‌نژاد از راهکارهای پیش روی نمایندگان است

با وجود مخالفت های گسترده محمود احمدی نژاد روز جمعه اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد.

سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی انتخاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس جمهور توسط احمدی نژاد را اعلام جنگ به مجلس توصیف کرده و گفته است، استیضاح احمدی‌نژاد و تهیه طرح عدم کفایت سیاسی وی از راهکارهای پیش‌روی نمایندگان است.

داریوش قنبری روز شنبه در این باره به سایت خبری «پارلمان‌نیوز» گفت:«:«انتخاب مشایی به عنوان معاون اول از سوی احمدی‌نژاد خلاف جهت‌گیری‌های مجلس و به نوعی اعلام جنگ با مجلس و نمایندگان بود.»

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختیارات قانونی مجلس افزود:« سئوال و استیضاح رییس جمهور از حقوق نمایندگان است و آنها هم اکنون می‌توانند به دلیل انتخاب مشایی، معاونین، مسایل مربوط به اداره کشور و حوادث جاری، طرح استیضاح و یا عدم کفایت را مطرح کنند.»

محمود احمدی‌نژاد پس از آن که روز پنجشنبه انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به معاون اولی خود را اعلام کرد، روز شنبه با صدور حکمی او را به این سمت منصوب کرد.

احمدی‌نژاد در حکم خود از رحیم مشایی با عنوان « انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب الزمان و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت و مبانی جمهوری اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران» نام برده است.

اسفندیار رحیم مشایی که نسبت خانوادگی با محمود احمدی‌نژاد دارد، یکی از جنجالی‌ترین اعضای دولت نهم به شمار می‌آید که برخی اقدامات و اظهارات وی در چهار سال گذشته خشم بسیاری از روحانیون و مراجع را در قم برانگیخته است.

به دنبال سخنان وی در باره «دوستی با ملت اسراییل» شمار زیادی از روحانیان و نمایندگان مجلس خواستار برکناری‌ وی شده بودند. همچنین تلاش مشایی برای الحاق سازمان حج و اوقاف در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز با واکنش تند روحانیان و شخص علی خامنه‌ای روبرو شده بود.

«احمدی‌نژاد به دنبال فامیل سالاری است»

آقای داریوش قنبری با اشاره به این که نمایندگان مجلس از همه جناح‌ها از منتقدان مشایی بوده و خواستار برکناری او شده‌اند، از اقدام احمدی‌نژاد با عنوان «دهن کجی به مجلس» یاد کرده است.

وی همچنین احمدی نژاد را به تلاش برای تشکیل یک کابینه مطیع و فرمانبردار متهم کرده و افزود:«هیچ تغییر و تحولی در افکار و اندیشه احمدی‌نژاد رخ نداده و او همچنان به دنبال کابینه فامیل‌سالاری به جای کابینه شایسته‌سالار است.»

سخنگوی فراکسیون خط امام خواستار ایستادگی مجلس در برابر احمدی‌نژاد شده و اقدامات وی را باعث پایین آمدن شان و منزلت قوه مجریه دانست.

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز با انتقاد شدید از معرفی اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور، گفته است:« مراجع عظام، علما وبسیاری از علاقه‌مندان احمدی‌نژاد این مسئله را برنخواهند تابید.»

همچنین علی مطهری، یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس، که سال گذشته در واکنش به سخنان اسفندیار رحیم مشایی در اعلام «دوستی با ملت اسرائیل»، برای سؤال از محمود احمدی‌نژاد، امضاهای نمایندگان را جمع‌آوری می‌کرد، اعلام کرد، «بار دیگر سؤال از رئیس جمهور و یا تذکر به او را در دستور کار خود قرار می‌دهد.»

bitajoon - انگلیس - لندن
دمشون گرم.عجب جنگی شده بین خودشون....کاش یک فکر اساسی بکنن
یکشنبه 28 تیر 1388

eslahat - ایران - شیراز
اگر مجلس شجاعت به خرج بدهد احمدی نژاد را استیضاح کند خیلی عالی می شود ولی خامنه ای میگذارد کسی که خدا به احمدی نژاد مشروپیت داده استیضاح کند؟!!!!!
یکشنبه 28 تیر 1388

engamd - ایران - شیراز
معلوم نیست چی پشت پرده هست یک دویست و پنج تا از نماینده های انتر یک ساعت به ایشون تبریک ممیفرستن یک ساعت استیضاح معاونو وزیرشو می کنن.
خاک تو سرت خامنه ای که گ...ه زدی به مملکت
یکشنبه 28 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ بر نظام کثیف جمهوری روسی در ایران و طرفدارانش.

به جهنم
یکشنبه 28 تیر 1388

zorba - استرالیا - سیدنی
به گزارش خبرنگار ورزشی "تابناک"؛ در پی وقوع حادثه سقوط هواپیمای توپولف با اعلام این خبر، در سطح استان لرستان خبری با این مضمون که اسامی اصلی سه جودوکای مرحوم محمد ملک‏شاهی، وحید باقرپور و مجتبی عزیزالهی است و در واقع مجتبی عزیزالهی به جای مصیب عزیز الهی (وزن 90- کیلوگرم)، وحید باقرپور به جای یحیی باقرپور (وزن 81- کیلوگرم) و محمد ملک‏شاهی به جای ایمان زینی وند (وزن 81- کیلوگرم) در تیم ملی حضور داشته‏اند تا با توجه به پاسپورت دریافتی بر مبنای شناسنامه و مدرک شناسایی به اشتباه ارائه شده و یا مجعول در این پرواز شرکت کنند که باقرپورها و عزیزالهی‏ها پسر عمو بوده‏اند؛ منتشر شد.

این مسئله که نخستین بار توسط این رسانه با استناد به منابع محلی و پس از آن با تکیه بر تصاویر تشییع جنازه این اشخاص که دو نام و نام خانوادگی متفاوت در آن درج شده منتشر شد و پس از آن نیز چندین سایت و چندین خبرگزاری با استناد به شواهد موجود، اخباری را مستقلاً یا با تکیه بر همین اطلاعات درج کردند که باز هم با تکذیب مسئولان فدراسیون و حتی با تهدید به شکایت از رسانه‏های درج‏کننده خبر همراه شد که این مسائل و برخی موضوعات دیگر برای رسانه‏های پیگیری کننده به عنوان دغدغه طرح گردید. جالب آنکه در میان این مسائل سرپرست فدراسیون در گفت و گو با شبکه خبر مدعی شد پاسپورت این جودوکاها موجود است که در این ارتباط باید پرسید اگر پاسپورت این جودوکاها در هواپیمای مذکور نسوخته است، پس این جودوکاها با چه مدرکی راهی ارمنستان شده‏اند؟
لینک خبر: https://tabnak.ir/fa/pages/?cid=56208
یکشنبه 28 تیر 1388

omidomid - هلند - امستردام
هموطنان مقیم فرانسه باید عکس العمل جدی تری در قبال سخنان خیانت امیز سرکوزی نشان میدادند که هفته گذشته بعنوان اولین مقام اروپایی فرمودند که (مجبوریم.!) احمدی نژاد را بعنوان رئیس جمهور ایران بپذیریم.! فرانسه..مهد آزادی و دموکراسی... قدیمیها راست میگفتن که سیاست پدر و مادر نداره... ندا و سهراب و حقوق بشر کیلو چند؟ نفت و گاز و بچسب... واقعا باعث تاسفه...
یکشنبه 28 تیر 1388

aria378 - ایران - تهران
بله کابینه فامیل سالاری است نه شایسته سالاری.اری دیگر نه تخصص مهم است نه تعهد بلکه فقط روابط فامیلی حکمفرماست.
یکشنبه 28 تیر 1388

teo-bagwel - ایران - تهران
محمود خله تا 2 سال هم دووم نمیاره
یکشنبه 28 تیر 1388

darkoob - ایران - تهران
ازین نماینده های مجلس چیزی در نمیاد. اونا به فکر 100 ملیون پول سالیانشون هستن. بعصی از نماینده های تهران کمتر از 5 درصد رای واجدین شرایط داشتن.
یکشنبه 28 تیر 1388

shabah51 - ایران - تهران
ارایه طرح هایی چون عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد به ظاهر مضحک و غیر عملی است اما به نظر من بسیار مهم و ضروری است.باید به این شیوه ها حکومت دیکتاتوری را به حقارت کشاند وبا شناختی که از برخوردها و طرز عمل شان داریم چه بسا باعث عصبانی شدن و دست زدن به رویه های تند تری شود که برای تحرک بیشتر جنبش و ایجاد خشم بیشتر در مردم لازم است. پس از اینگونه اقدامات حمایت کنید. من دور نمی بینم روزی را که اکبر هاشمی رفسنجانی به خاطر یک حرکت احمقانه رهبر بر اساس قانون اساسی خود آقایان در مجلس خبرگان رهبری بحث عدم کفایت رهبر را مطرح کند. در این مورد هم اگر واقعا اتفاق عملی نیفتد دست کم ابهت ساختگی آقیان و بتی که از رهبر ساخته اند شکسته میشود و باز جاده رسیدن به آزادی هموارتر میشود.
اندکی صبر سحر نزدیک است.
یکشنبه 28 تیر 1388

zorba - استرالیا - سیدنی
هویت اصلی و سوابق سه جودوکای زنده هواپیمای توپولف
خبر آنچنان آشفته‏کننده بود که به سرعت در سطح شهر و حتی بخش‏هایی از استان منتشر شود و هیچ‏کس بروز ندهد تا حفظ آبرو شود، اما مگر می‏شد شناسنامه سه نوجوان کم سن و سال را به جای سه جودوکای سن و سالدار که یکی از آنها به خدمت سربازی نیز رفته، باطل کرد؟!
پس از انتشار خبر زنده بودن سه ملی‏پوش جودو و مرگ سه تن دیگر به جای ایشان، برخی درصدد این تخطئه خبر برآمدند و مسئولان فدراسیون جودو نیز در اقدامی عجیب، این حقیقت را تکذیب کرده و بار دیگر، هویت غیرواقعی سه قهرمان محروم این رشته را تایید کردند که بر این اساس، «تابناک» بنا به وعده داده شده، هویت اصلی و سوابق این جودوکاها را منتشر می‏سازد.
به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»؛ پس از انتشار خبر مرگ نابهنگام ده جودوکای ملی‎پوش رده نوجوانان، جامعه ورزش در بهت فرو رفت، اما با اعلام نام کشته‏شدگان، اتفاق دیگری نیز رخ داد که این همان، وقوع یک زلزله بر سر خانواه قربانیان در استان لرستان به مرکزیت خرم‏آباد بود!
سه تن از کشته‏شدگان که اصلاً از قهرمانان جودو به شمار نمی‌روند، صحیح و سالم در خرم‏آباد حضور داشتند و سه تن دیگر که اتفاقاً از گذشته دور سوابقی در قهرمانی داشتند، به جای آنها در این مسابقات جان دادند.
با توجه به این که خبر آنچنان آشفته‏کننده بود، به سرعت در سطح شهر و حتی بخش‏هایی از استان منتشر شد، هیچ‏کس بروز نداد تا حفظ آبرو شود؛ اما مگر می‏شد شناسنامه سه نوجوان کم سن و سال را به جای سه جودوکای سن و سالدار که یکی از آنها به خدمت سربازی نیز رفته باطل کرد؟!
بنابراین، همین مسأله باعث شد که ابعاد موضوع قدری از مرزهای استان لرستان، پای را فراتر بگذارد و همانگونه که برخی اهالی جودو از این مسأله آگاه بودند، موضوع به «تابناک» نیز منتقل شده و این رسانه برحسب رسالت مطبوعاتی همچون دیگر اخبار مندرجه به درج این خبر بپردازد، اما با تکذیب باورنکردنی این حقیقت از سوی سرپرست فدراسیون جودو در روز گذشته، این سایت مکلف به درج اطلاعات تکمیلی از هویت اصلی و سوابق این جودوکاهای ملی‏پوش است.
همچنین بررسی‏ها نشان داد که نام اصلی سه جودوکای مرحوم محمد ملک‏شاهی، وحید باقرپور و مجتبی عزیزالهی است و در واقع، مجتبی عزیزالهی به جای مصیب عزیز الهی (وزن 90- کیلوگرم)، وحید باقرپور به جای یحیی باقرپور (وزن 81- کیلوگرم) و محمد ملک‏شاهی به جای ایمان زینی وند (وزن 81- کیلوگرم) در تیم ملی حضور داشته‏اند تا با توجه به پاسپورت دریافتی بر مبنای شناسنامه و مدرک شناسایی به اشتباه ارایه شده و یا مجعول در این پرواز شرکت کنند که البته باید گفت، باقرپورها و عزیزالهی‏ها پسر عمو بوده‏اند ....
یکشنبه 28 تیر 1388

bij - المان - المان
واقع بینی یکی از ارکان شایسته سالاریست!
صرفنظر از بی کفایتی احمدی نژاد و معاون او رحیم مشایی که سالیان سال است مثل روز روشن است، اما صرف واقعیاتی(هر چند سو استفاده سیاسی) که از دهان مشایی بگوش رسیده دلیل بر رد این نوع نظرات نخواهد بود. با توجه به کوته فکری و نظرات مقدس مابانه حاکمین و ایات عظام در مخالفت با پیش پا افتاده ترین حقوق مردم هرگز نمی توانیم بر واقعیات چشم پوشی کنیم، هر چند از دهان فردی چون رحیم مشایی بیرون اید!
یکشنبه 28 تیر 1388

martianboy - استرالیا - سیدنی
https://www.iranseda.ir/player/?itemid=391543
حتما گوش کنین

یکشنبه 28 تیر 1388

mhs - ایران - رشت
من که فکر میکنم خودشون دیدن که اوضاع خیلی خرابه ؛ یک جوری میخواهندازشراین مردک احمدی نژادراحت بشوند. اگه اینکارابدون دلیل وبخاطرانتخابات بکندکه مردم میشوندپیروزاین داستان وآنهااینرانمیخواهند. پس یکجوری صحنه سازی میکنندکه مجلس اینکارابکنه وبقولی اعتمادرا به نظام برگردونند.
یکشنبه 28 تیر 1388

rmmr - بلژیک - آنتورپن
ساعت ۶ امروز یکشنبه در شیراز: برنامه مجوزدار حامیان موسوی و کروبی
یک منبع کاملاً موثق از شیراز خبر داده که ستادهای موسوی و کروبی از فرمانداری شیراز مجوز گرفته‌اند که فردا یک‌شنبه ۲۸ تیر، ساعت ۶ بعدازظهر مراسمی برای تشکر از فعاان ستادهای انتخاباتی‌شان برگزار کنند. مکان برنامه هم تالار احسان (آخر فرهنگ شهر، میدان احسان) است. گفتم اگر ساکن شیراز هستید یا کسی را در شیراز می‌شناسید باخبر باشید.

ظاهراً شرط مجوز دادن فرمانداری این بوده که برای برنامه فراخوان عمومی ندهند. اما قاعدتاً شرکت کردن برای همه طرفداران موسوی و کروبی آزاد است.

برنامه: تشکر از فعالان ستادهای موسوی و کروبی
زمان: یک‌شنبه ۲۸ تیر - ساعت ۶ بعدازظهر
مکان: تالار احسان (آخر فرهنگ شهر، میدان احسان)
یکشنبه 28 تیر 1388

$persian$ - ایران - تهران
اینا دارن میرن به سمت حکومت اسلامی دارن نشونه هایه جمهوری رو کم کم حذف میکنن هرچند که این نشونه ها هم قبلم خیلی کمرنگ بود ولی اینا تحمل همینم ندارن
یکشنبه 28 تیر 1388

linda-amsterdam - هلند - امستردام
حالا هی بگید احمدی نژاد بده. بابا این تنها کسی بوده که نقاب جمهوری اسلامی را از چهره اش برداشته. نه مثل خاتمی یا بقیه که همش در حال ماست مالی کردن هستند.
یکشنبه 28 تیر 1388

ترک ایران - ایران - تهران
راضی به زحمت نیستیم .
بی کفایتی ایشان خیلی وقته برا ملته ایران ثابت شده
یکشنبه 28 تیر 1388

ahura - ژاپن - توکیو
bitajoon - انگلیس - لندن
ای برادر تونم صاف و صادقی وا . بازم که از اون حرفا میزنی شما هم . عزیز دل برادر ُ‌تا سید علی گدا هست - مگه این نخودیها میتونن کاری کنن . یه قلم سید علی گدا رو مگه ندیدی که رای چهل و دو میلیون نفر رو دستمال کاغذی کرد - مالید به لنبرونش ُ- اینهمه آدم رو کشت و برد و ... حالا بیاد تن به رای عدم کفایت چهار تا چلغوز بده ؟‌ خواب دیدی برادر خیره . اغر به خیر
یکشنبه 28 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
خشک مغزها، مردم حکومت و دولت رو نمیخاهند شما جنگ بر سر قدرت و پست با هم دارید
هرکی به فکر خویشه،،،، کوسه به فکر ریشه
یکشنبه 28 تیر 1388

سید مهدی - ایران - تهران
غلط کردند نماینده ها ... درود بر دکتر
یکشنبه 28 تیر 1388

شاندل - ایران - تهران
نه فامیل سالاری نه شایسته سالاری بلکه خر سالاری!
یکشنبه 28 تیر 1388

saraItaly - ایتالیا - رم
تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی در زندانهای ایران به شکل بسیار وحشتناک و گسترده ای در حال انجام گرفتن است . بسیاری از زندانیان سیاسی از ترس آبرو هیچگاه آن را مطرح نمی کنند .جای بسی تاسف .
آیا در همه زندانهای دنیا به مانند زندانهای ایران ٬ بهترین شکنجه٬ تجاوز جنسی است ؟ یک برادر بسیجی در پاسخ سوال یک زندانی سیاسی که پرسیده بود چرا به من تجاوز می کنی مگر تو مسلمان نیستی ؟ گفته بود به ما گفتند با شیشه نوشابه این کار را انجام دهیم اما ما به خاطر آنکه مسلمان هستیم گفتیم کاری کنیم تا کمتر متحمل درد شوید!! این همه حرص و ولع برای تجاوز جنسی در بین برادران بسیجی و سپاهی به مبارزین سیاسی از زن و مرد بخاطر چیست ؟
چرا طرفداران مجتبی خامنه ای( که زیر دست مصباح یزدی ) تربیت و بزرگ شده است و غلام بچه احمدی نزاد( که او هم از مریدان مصباح یزدی است ) همگی به شکل وحشتناکی علاقه عجیبی به تجاوز جنسی دارند؟
آیا اینها در مکتب انسانی درس آموخته اند که سخت به تجاوز از هر نوعش علاقه دارد؟!
و چرا چرا چرا به لبنانی ها و سوری ها یی که برای سرکوب مردم ایران آورده اندو به گفته شاهدان همچون غول می مانند اجازه میدهند به ناموس ایرانی٬ دخترکان وزنان بی گناه و بی پناه دربند در بازداشتگاههای زیرزمینی ٬ ناجوانمردانه تجاوز کنند . (تصور کنید که یک دختر ریز نقش ایرانی چه زجری درآن لحظه می کشد وقتی تنها و بی یاور در چندین طبقه زیر زمین با یک عرب وحشی غول پیکر ٬ روبرو می شود ) و بعد پیکرهای پاک آنان را بسوزانند و به آنان تهمت بزنند که انحراف اخلاقی داشت ..یا به زور از آنان اعتراف بگیرند ...ننگ بر شما
یکشنبه 28 تیر 1388

ranya - ایران - تهران
ایا واقعا تعدادی از نمایندگان مجلس و حتی عده ای از اصولگرایان و تندروها با انتخاب مشاعی به معاون اولی رئیس جمهور تازه پی به بی کفایتی احمدی نژاد برده اند ؟!!!! بنظر من که این موضوع فقط یک بازی سیاسی برای سرگرم کردن ذهن مردم است و بس .
نمی دونم چرا این روزها یه حس بدبینانه ای مثل خوره افتاده به جونم که اگه مردم ما روزی روزگاری این نظام رو هم سرنگون کنن وضعیت ایران چیزی شبیه عراق و افغانستان و پاکستان می شه ... مدام بمب گذاری و عملیات انتحاری و غیره اتفاق می افته ....
ولی به هر حال شاید بقولی کاچی به از هیچی !
دوشنبه 29 تیر 1388

daneshjooye mobarez - ایران - تهران
من که فکرمی کنم انتصاب احمقی بهترین اتفاق ممکن بود . هیچ عاملی حتی قضیه 18 تیر نتونست ملت رو بپا کنه . برای همین هم با استیضاح این مردک و انتخابات مجدد که هر دو به نظر من نجات حکومت فاسد دینی از این سراشیبی سقوط و بحرانه کاملا مخالفم.
تا وقتی که این باشه نظام خودش رو از داخل از بین می بره .
دوشنبه 29 تیر 1388

samu - ل - لندن
دکتر بورو دکتر.
دکتر بورو دکتر.دکتر بورو دکتر
دوشنبه 29 تیر 1388

سید مهدی - ایران - تهران
saraItaly - ایتالیا - رم چرا دروغ میبافی چی عایدت میشه از این همه خالبندی هان
دوشنبه 29 تیر 1388

نسیم مرگ - لندن - لندن
سلام دوستان در کامنت روز گذشته گفته بودم که من از رساله خود خمینی ثابت میکنم که خود خمینی کافر است یکی را اعلام کردم واین دومین سند
گفته بودم در دین اسلام ما فروع و اصول دین داریم که عدم قبول هرکدام انسان مسلملن کافر میشود البته در رساله خمینی نوشته وهمه مجتهدین همینو در رسله خود نوشته اند
اصول دین میگه اگر در زمان جنگ بین بلاد اسلام و بلاد غیره اگر رهبر بلاد مقابل حتی اگر کافر باشد بگوید صلح کنیم فرد مسلمان بدون هیچ قیدوشرطی باید صلح کند. اگر قبول نکند او کافر است چون اصول دین این را میگوید حتی خمینی در رساله اش نیز گفته .
خوب بس چرا وقتی صدام به ایران گفت بیایید صلح کنیم و من تمام خرجش را میدهم چرا خمینی قبول نکرد و گفت جنگ جنگ تا پیروزی مگر اصول دین نگفته اگر قبول نکنی کافر هستی مگر خمینی در رساله اش همینو نگفته بس چرا غیر رساله خودش عمل کرده بس خود خمینی نیز کافر است
دوستان قبلا گفتم من با یازده مورد از رساله خود خمینی ثابت میکنم خمینی کافر بوده این هم دومیش
سه‌شنبه 30 تیر 1388

aghozdar - ایران - تهران
تا دیروز شاهد ایران سالاری از طرف گروهی که تمامیت ایران با تمام ثروتش را میخواهند بودیم و هستیم که امروز فامیل سالاری هم به ان اضافه شده .
خدا به داد ما مردم مظلوم برسد با .......سالاری های روز های اینده.
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.