روا نیست به سرکوبگران روادید بدهند

روا نیست به سرکوبگران روادید بدهند

سیاستمداران آلمان خواستار آن‌اند که کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا برای مسئولان سرکوب جنبش اعتراضی در ایران ویزا صادر نکنند. درخواست آنان برای انجام این اقدام تحریمی بخصوص علیه مسئولان دستگاه امنیتی ایران است.

در روز شنبه (۱۸ ژوییه / ۲۷ تیر)، یک روز پس از آنکه جنبش منتقدان به دولت در ایران بار دیگر قدرت خود را با تظاهرات به نمایش گذاشت، سیاستمداران عرصه‌ی سیاست خارجی در دو حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) و حزب دمکرات مسیحی آلمان (CDU) خواستار آن شدند که اتحادیه‌ی اروپا تحریم‌هایی هدفمند را علیه دولت ایران مقرر کند.

  

روپرشت پولنتس: به مسئولان سرکوب تظاهرات مردم در ایران نباید ویزا داد

روپرشت پولنتس (از CDU)، رئیس کمیته‌ی سیاست خارجی در مجلس نمایندگان آلمان، در برلین در مصاحبه با روزنامه‌ی "تاگس‌اشپیگل ام زونتاگ" گفت، به افرادی که مسئول اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان‌اند، نبایست ویزا داد.

 

همچنین رولف موتسه‌نیش، مسئول سیاست خارجی در حزب سوسیال دمکرات آلمان، از بکارگیری تحریم‌های هدفمندانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا علیه چهره‌های اصلی دستگاه امنیتی ایران دفاع کرد. موتسه‌نیش به "تاگس‌اشپیگل ام زونتاگ" گفت: «ما بایست با اشخاصی از رژیم ایران برخورد کنیم که تمام نیروی خود را به کار می‌گیرند تا جنبش منتقدان دولت در ایران را سرکوب کنند.»

 

حمایت صدراعظم آلمان از حقوق شهروندی ایرانیان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان: وصیت کسانی که به ما برای دست یافتن به آزادی کمک کردند، این است که از انسان‌هایی که در دیگر نقاط جهان برای کسب آزادی می‌کوشند، حمایت کنیم

 

در روز جمعه (۲۶ تیر) نیز صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، طی سخنرانی خود در کنگره‌ی حزب سوسیال مسیحی ایالت بایرن در شهر نورنبرگ از صاحبان قدرت در ایران خواست که حقوق بشری و حقوق شهروندی مردم ایران را رعایت کنند. مرکل با صراحت گفت: «به مردم همان آزادی عقیده‌ای را بدهید که ما نیز آن را می‌شناسیم.»

 

 

صدراعظم آلمان که در سخنان خود جایگاه ویژه‌ای را به موضوع مبارزات مردم ایران اختصاص داده بود، تظاهرکنندگان ایرانی را ستود و به آن گروه از آنان اشاره کرد که در راه کسب حقوق خود بازداشت، مجروح یا حتی کشته شده‌اند. وی با نظر به تجربه‌ی شخصی خود در آلمان شرقی و خفقان حاکم بر آن پیش از فروپاشی دیوار برلین، گفت که وظیفه‌ی آلمان حمایت از انسان‌هایی است که در دیگر نقاط جهان برای رسیدن به آزادی مبارزه می‌کنند. مرکل افزود: «این وظیفه، وصیت و خواست تمام افرادی است که آزادی را برای ما به ارمغان آوردند و از آن پاسداری کردند.» 

بررسی ممنوعیت صدور ویزا برای کارمندان دولت ایران در اتحادیه‌ی اروپا

موضوع عدم صدور ویزا برای برخی از کارمندان دولت ایران پیش از این از سوی نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح شده بود. نمایندگان ۲۷ کشور اروپایی در روز پنج‌شنبه (۱۱ تیر / ۲ ژوییه) در باره‌ی وضعیت ایران و چگونگی موضع‌گیری در برابر آن به بحث پرداختند. جلسه‌ی بحث این نمایندگان در واکنش به سرکوب معترضان در ایران و دستگیری کارمندان سفارت بریتانیا بود.

 

در آن هنگام، نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا پیشنهادهای گوناگونی را برای تحریم سیاسی دولت ایرن مطرح کردند. از جمله پیشنهادهایی که آنان بر سر آن به توافق رسیدند، ممنوعیت صدور ویزا برای آن گروه از کارمندان دولت ایران بود که به طور مشخص در سرکوب خشن تظاهرکنندگان، در تقلبات انتخاباتی و ارعاب و دستگیری کارمندان سفارت بریتانیا دست داشته‌اند.

 

قرار بود که تصمیم نهایی در این مورد طی هفته‌ی گذشته گرفته شود. اتحادیه‌‌ی اروپا پیش از این تحریمی مشابه را علیه جمهوری بلاروس مقرر کرده است. این تحریم جزو خفیف‌ترین درجه‌ی تحریم‌های سیاسی به شمار می‌آید. در عین حال‌، این تحریم می‌تواند زمینه را برای تحریم‌هایی دیگر چون مسدود کردن اموال دولت ایران در اتحادیه‌ی اروپا فراهم کند.

 

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ و جهنم برای نظام کثیف جمهوری روسی در ایران و طرفدارانش.
یکشنبه 28 تیر 1388

omidomid - هلند - امستردام
هموطنان مقیم فرانسه باید عکس العمل جدی تری در قبال سخنان خیانت امیز سرکوزی نشان میدادند که هفته گذشته بعنوان اولین مقام اروپایی فرمودند که (مجبوریم.!) احمدی نژاد را بعنوان رئیس جمهور ایران بپذیریم.! فرانسه..مهد آزادی و دموکراسی... قدیمیها راست میگفتن که سیاست پدر و مادر نداره... ندا و سهراب و حقوق بشر کیلو چند؟ نفت و گاز و بچسب... واقعا باعث تاسفه...
یکشنبه 28 تیر 1388

esfahan_20 - ایران - اصفهان
اره واقعا همه تروریستن.
یکشنبه 28 تیر 1388

aria378 - ایران - تهران
این جنایتکاران نه تنها باید ممنوع الخروج شوند بلکه باید محاکمه شوند .پس جامعه جهانی مشغول چه کاری است.کم کم دارم فکر میکنم که غربیها هم فقط شعار میدهند
یکشنبه 28 تیر 1388

zorba - استرالیا - سیدنی
پس نباید به هیچکدوم از این جنایتکاران ویزا بدید. چون همشون توی سرکوب ملت دست داشته اند. حتی وزیر کشاورزی
یکشنبه 28 تیر 1388

$persian$ - ایران - تهران
عمرا عملی بشه شما دارید از بقل اینا میخورید
یکشنبه 28 تیر 1388

martianboy - استرالیا - سیدنی
https://www.iranseda.ir/player/?itemid=391543
حتما گوش کنین

یکشنبه 28 تیر 1388

Iraj Berlin - المان - ‌برلین
این پشتیبانی اخلاقی از خواسنه های ایرانیان برای ازادی و دموکراسی از جانب دولت المان به ویژه خانوم انگلا مرکل صدر اعظم باید به فال نیک گرفت و از ایشان برای همدردی از ایرانیان دلیر سپاسگزاری کرد.
لازم به یاد اوری هست به خاطر ترور 4 تن از رهبران کرد ایرانی در برلین ( 1992میلادی ) فلاحیان رفسنجانی و علی گدا به عنوان دستوردهندگان اصلی این قتل به موجب رای دادگاه جنائی المان مقصر شناخته شده و تحت تعقیب قضائی قرار دارند و به محض پا گذاشتن به روی خاک اروپا دستگیر وروانه زندان میشن.
یکشنبه 28 تیر 1388

khodesheh - المان - فرانفورت
بازهم به المان.دمشون گرم.امیدوارم که بقیه کشورهای اروپائی همراهی کنند.تا نابودی رژیم اسلامی نزدیکتر شود.
یکشنبه 28 تیر 1388

siya48 - آلمان - کلن
پس یعنی وزرای ایران که میخوان بیان اروپا برای کنفرانس ها،باید برن تو ‌هایم پناهنده ها،بمونن.فقط من موندم احمدی کوتول هر جا که میره جز سفارت،باید آفتابه ش رو هم با خودش ببره.
یکشنبه 28 تیر 1388

sma2009 - المان - المان
خانوم انگلا مرکل صدر اعظم خیلی متشکرم
یکشنبه 28 تیر 1388

omid1357 - اطریش - وین
دو حزب حاکم در اتریش هیچگونه عکس العملی در قبال جنایات ولی وقیح در ایران نشان ندادند در صورتیکه مابیشتر ایرانیها به سوسیالیستهای اشغال رای میدهیم.من ضمن لغو عضویت خود در حزب سوسیال اتریش به انها رسما طی نامه ای نوشتم که در صورت محکوم نکردن رسمی این جنایات در حافظه تاریخی مردم ایران ثبت ودر اینده از رای ما محروم خواهند شد جا دارد که ایرانیان اتریش مراتب اعتراض خود را تلفنی یا از طریق ایمیل به دولت و احزاب حاکم اعلام کنند.برای بسیاری از اعضای حزب سوسیال اتریش خفه خان سران حزب سئوال برانگیز استو نیازمند فشار از پایین است.015353535در وین
یکشنبه 28 تیر 1388

ukguy4u - بریتانیا - لندن
امیدوارم این عاملی نشه که کشورهای اروپایی بخصوص بریتانیا به مردم بی گناه به این بهانه ویزا ندن .
یکشنبه 28 تیر 1388

monarchy - نروژ - اسلو
باید مردم یادشون باشه که این دولتهای غربی همه اش به فکر منافع خودشونن. بعدها که این رژیم به درک واسل شد اون وقت باید بئان ومنت بکشن. م... بر اسلام از محمد گرفته تا مهدی که تا حالا تو ... خودش حتما خفه شده و بعدش هم هرچی ملای بچه بازه. مرگ بر جمهوری روسی اسهالی.
یکشنبه 28 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
چقدر گند کار ملایان کثیف بالا گرفته که متحدان اقتصادی انها را هم به اعتراض واداشته در کجای دنیا ملایان رهبر یک کشورند؟؟اای ننگ و نفرت بر شورش 57 که جان بیش از میلیون ایرانی را گرفت این همه جوان اعدام و کشته شدند و اکثر انقلابیون به خارج گریخته و هنوز برای ملت اسیر نسخه می پیچند .
یکشنبه 28 تیر 1388

saraItaly - ّایتالیا - رم
یکی از افرادی که به عنوان یکی از عاملان اصلی حمله به کوی دانشگاه نامش مطرح است ،{{{{ حسین الله‌کرم،}}}}} از فرماندهان سپاه و رهبران گروه انصار حزب‌الله بود. او که هم اکنون با عنــــــوان وابستـــــه نظامی سفـــــارت جمهوری اسلامی در کشــــــور{{{{ کرواسی}}}}!!!!!! مشغول به کار است . سوال اینجاست ایشان که قاتل دهها نفر از جوانان و مردم بیگناه ایران هستند و همه را کافر میپندارند در بلاد کفر چه میکنند ؟! ؟! به جز اینکه ایشان هستند مشغول عشق و حال و مردم ایران هنوز هم در ارتحال .
ایشان در کرواسی دخترکان زیبای کروات را در بغل می گیرند و عیش و نوش میکنند و از آنجا ندای وا اسفا ها سرمیدهند که ای مسلمانان اسلام در خطر است .یک جوانی با کفش نماز خوانده یا مویش بیرون بوده است می بایست آنها را در بازداشتگاهها بیندازید و آنقدر شکنجه دهید و به آنان تجاوز جنسی کنید تا اسلام نجات پیدا کند . من هم از همین جا در حال عشق بازی با دخترکان زیبای کرواسی هوای اسلام و مسلمین را خواهم داشت . آخر میدانید پولهایی که از بابت کشتار انسانهای بیگناه گرفته ام باید به گونه ای خرج کنم تا ناکام از دنیا نروم .......ما از این {{{ حسین الله کرم }}} ها بسیار داریم که برای پاداش خوش خدمتی هایشان چنین پست هایی گرفته اند و برای کشتن انسانهای بیگناه میلیونها دلار به جیب زده اند و هم اکنون در سراسر اروپا و آمریکا و کاناد حضور دارند ...آنهم حضوری بسیار فعال !!حال چگونه دول غربی می خواهند این قاتلین را شناسایی کرده و به آنها ویزا ندهند؟ چون بسیاری از آنها پست دولتی ندارند.و حقوقشان از محل خمس و زکاتی که مردم می پردازند یا درآمد میلیاردی صندوق صدقات توسط بیت رهبری(زیر نظر حسرت آفت الله مصباح یزدی ...نام خانوادگی قبلی محمدتقی گیوه چی ) تامین می شود .
یکشنبه 28 تیر 1388

maziar-babaki - ایران - تهران
سلام عزیزان
این مرکل همونه که صدر اعظمی شو با توهین آشکار به ملت بزرگ ایران شروع کرد و هیچگاه عذر خواهی نکرد. و حساب مردم ایران رو از حکومت ظلم اون جدا ندونست حالا هم فکر نمیکنم شعورش فرقی کرده باشه.
این اروپایها و آمریکاییها همون آشغالایی هستند که خمینی رو در نوفل لوشاتو به درخت سیب تکیه دادن و همه خبر گذاریهاشون با دوربیناشون اونو بزرگ کردن و به جون ملت انداختن تا سفره چپاولشون از زمان شاه هم گسترده تر بشه.تو این سی سال هم هر وقت که لازم بوده اونو حمایت کردن. حالا هم دروغ میگن. سالهاست که برای چپاولگران تروریستهای خلافت اسلامی بخاطر دلارهای سرقت شده از مردم ایران و امتیازات رایگان خلافت ننگین اسلامی فرش قرمز پهن میکنند و بااتومبیل شخصی طبسی آشغال رو با کیف پر از دلار از پای پله های هواپیما سوار میکنن. ناصر طبسی قاتل یک جوان بیگناه سیتی زن آمریکا میشه تا بچه اش اونجا بدنیا بیاد. پسرای اکبر کوسه زمان جنگ تو اروپا(دانمارک) حال میکردن. الان هم دخترش تو کانادا داره حال میده و........برای اونا فرق نمی کنه فقط دنبال پولن. ولی برای دانشجو یا تحصیل کرده ای که میخواد از این حکومت کثیف فرار کنه و جونشو نجات بده با برچسب تروریست هزارو یک بهانه میآورند و ویزا نمیدن.با احکام دادگاهاشونم همون کاری با رفسنجانی میکنن که با پینوشه دیکتاتور شیلی که در اسپانیا دستگیر شد. اون قاتل رسمی وثابت شده دهها هزار نفرو آزاد کردن . حالا هم معلوم نیست چه خوابی دیدن.
امیدوارم مثل خوابی که سران 7 کشور صنعتی در 1975یا1976 در گوادلوپ
دیدن و منجر به آ مدن خمینی شد نباشه. البته خوب است از این صحبتها برای محو خلافت اسلامی استفاده کنیم.
پس گول این کثافتهارو نخوریم. اونها هم مثل روسیه هستن.
هوشیار باشیم راه دشواری در پیش داریم . به امید پیروزی
دوشنبه 29 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.