شنبه ۳ مرداد، روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران

شنبه ۳ مرداد، روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران

فراخوان جهانی برای پشتیبانی از جنبش مردم ایران در روز شنبه ۳ مرداد

در پی ناآرامی‌های اخیر در ایران و سرکوب خشن معترضان توسط نیروهای انتظامی، سازمان عفو بین‌الملل، گزارشگران بدون مرز و انجمن بین‌المللی قلم، مردم جهان را برای پشتیبانی از حقوق‌بشر و آزادی مطبوعات در ایران فراخواندند.

سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای در برلین، اعلام کردند، که روز شنبه (۲۵ ژوئیه، ۳ مرداد) روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران و مطالبات برحق آنان است. سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر از جمله خواهان توقف فوری خشونت دولتی علیه مردم و آزادی تمام زندانیان سیاسی شدند.

سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر با این فراخوان می‌کوشند، برنامه‌هایی در سراسر جهان در اعتراض به نقض حقوق‌شهروندی در ایران برپا دارند. شیرین عبادی، دارنده جایزه صلح نوبل نیز از این فراخوان حمایت کرده است.

یکی دیگر از خواسته‌های سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر، بررسی نقض حقوق مردم ایران، پس از رخدادهای اخیر، زیر نظر سازمان ملل متحد است. به گفته این سازمان‌ها، پاسخ جمهوری اسلامی به «تظاهرات مسالمت‌جویانه» معترضان، ضرب وشتم، بازداشت، و کشتار بوده است.

بازگشت نیرومند معترضان به خیابان‌ها

در پی برگزاری مراسم نماز جمعه در ۲۶ تیر به امامت آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، روحانی پرنفوذ ایران، صدها هزار نفر از مردم تهران بار دیگر در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زدند.

به گفته خبرگزاری‌ها و به نقل از شاهدان عینی، میان مردم و نیروهای امنیتی-انتظامی زد و خوردهایی رخ داده که در پی آن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان بازداشت شده‌اند. نیروهای دولتی وسیعاً از گاز اشک‌آور علیه مردم استفاده کرده‌اند.

رئیس شورای مصلحت نظام، در نماز جمعه‌ای کم‌نظیر، در سخنان خود از دولت انتقاد کرد و کشور را مواجه با بحران دانست. رفسنجانی با اشاره به نقش تعیین‌کننده مردم در سرنگونی نظام سلطنتی، کسب اعتماد دوباره از مردم را بسیار مهم خواند.

رفسنجانی با صدایی بغض‌آلود، از رژیم خواست، که زندانیان را آزاد کند و خواهان مدارا و تساهل میان گروه‌های مخالف شد. این روحانی ۷۵ ساله، با سخنان خود، باردیگر حمایتش را از طرفداران موسوی آشکار ساخت.

رفسنجانی تاکید کرد، که بخش عظیمی از مردم نسبت به نتایج انتخابات تردید دارند.

"صرف همراهی مردم مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌‌کند"

آیت‌الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگویی با خبرنگاران در قم اعلام کرد، که هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با طرح مسایلی به اصل مشروعیت نظام بی‌توجه‌ای کرده است.

به گفته یزدی اصلاح‌طلبان نخست سبب ایجاد بذر تردید در جامعه شدند. یزدی افزود، مشروعیت حاکمیت در اسلام از طرف خدا و تنها مقبولیت از سوی مردم است و صرف همراهی مردم مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌کند.

خبرگزاری فارس به نقل از یزدی می‌نویسد: «هاشمی رفسنجانی در خطبه اول نماز جمعه مردم را تکیه ‌گاه قرار دادند و این غلط فاحش است.»

در مقابل، محمد غروی عضور ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا، سخنان رفسنجانی را دلسوزانه خواند و آن را نشانه تقوای بالای خطیب نماز جمعه دانست. وی با تقدیر از رفسنجانی در جهت مدیریت نظام به انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهوری انتقاد کرد. وی با اشاره به تذکرات مکرر از سوی علما به رئیس‌جمهوری، انتصاب مشایی را دور از انتظار خواند.

سید اکبر - ایران - تهران
سلام دوستان
تو را خدا بیاید به عقاید هم احترام بگذاریم چه کسی که مسلمان است یا کسی که مسیحی یا حتی دین ندارد یادمون باشه تاریخ فقط یک بار تکرار میشه و کاری نکنیم زمانی که خواستیم به گذشته فکر کنیم افسوس بخوریم فقط باید اتحاد داشته باشیم با اتحاد میتونیم هر کاری رو بکنیم چون اگه برادرم یا خواهرم ضربه بخوره هستند کسایی که دلشون براش میتپه در ضمن اگه نظر این حقیر را بخواهید من میگم هر مخالفی که امد فقط و فقط با منطق واسش از هزاران دلیلتون بیارید اگه قانع نشد بایکوتش کنید باور کنید این بدترین مجازات برایش است در ضمن تو را خدا اینقدر به موسوی این سید دوست داشتنی بی احترامی نکنید و تنهاش نگذارید یادتون باشه اون کسی است که یکی از هزاران کس مثل من رو که در خواب بودم بیدار کرد ای کاش ای کاش فقط 5 دقیقه میتونستید باهاش حرف بزنید بعد من یقین دارم نظره مخالفاش بر میگشت یادتون باشه اون مرد است و هنوز بر حرفش که حق مردم رو میگیره است و با شناختی که من از ایشان پیدا کردم محال است ذره ایی کوتاه بیااد مثل اون الان در این کشور مرد سیاسی کم است دوستان من دیگه اینجا نیستم اما خواهش دارم به عنوان عضوی کوچک و حقیر اول اتحاد بعد جنبش سبز و موسوی رو تنها نذارید یا حق
یکشنبه 28 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
و همگی به ریسمان خدا ، چنگ زنید ، و پراکنده نشوید! و نعمت خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکت نعمت او، برادر شدید! و شما بر لب حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید.
«آل عمران/103»
یکشنبه 28 تیر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
تدفین یک شهید دیگر جنبش سبز ایرانیان: شهید محمد کامرانی
پیکر شهید محمد کامرانی که پنجشنبه گذشته بر اثر جراحت‌های وارد شده در زندان اوین، در بیمارستان مهر تهران از دنیا رفت، صبح امروز (شنبه) در بهشت زهرا تشییع و به خاک سپرده شد.
محمد کامرانی که تنها 18 سال داشت و جمعه گذشته قرار بود در کنکور پزشکی دانشگاه آزاد شرکت کند، روز هجدهم تیر در حوالی میدان ولیعصر تهران دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود.
این شهید جنبش سبز چند روز پس از بازداشت، به همراه گروه دیگری از بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شد. خانواده‌ی این شهید وقتی از محل نگهداری او خبردار شدند که یک مامور زندان اوین در جمع خانواده‌ی بازداشت‌شدگان فهرستی از اسامی افراد بازداشت شده راخواند و از انتقال آنها از کمپ کهریزک به زندان اوین خبر داد.
پیگیری خانواده‌ی او به اینجا رسید که مطلع شدند دستور آزادی وی نیز صادر شده و به همین منظور صبح روز چهارشنبه 24 تیر ماه به زندان اوین مراجعه کردند، اما در آنجا به آنها گفته شد که فرزند شما مجروح بوده و به بیمارستان منتقل شده است.
وقتی این خانواده به بیمارستان لقمان رفتند، با پیکر نیمه جان محمد کامرانی روبه‌رو شدند که همچنان تحت کنترل ماموران بود. آنها با هماهنگی مسئولان بیمارستان و باز تحت کنترل شدید ماموران، فرزند خود را به بیمارستان مهر منتقل کردند، اما تلاش‌های کادر پزشکی در نهایت بی‌نتیجه ماند و محمد کامرانی 18 ساله نیز به ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی و دیگر شهیدان جنبش سبز پیوست.
پیکر شهید محمد کامرانی صبح روز شنبه 27 تیر همزمان با شهادت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و در حالی که او هم همانند امام نهم شیعیان در زندان به شهادت رسیده بود، در میان حزن و اندوه دوستان و خانواده داغدارش تشییع و در قطعه 221 بهشت زهرا مدفون شد.
یکشنبه 28 تیر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
دوستان لطفا اگر کسی از زمان و مکان گردهمایی در برلین خبر داره در کامنتها بگذاره چون من شنبه در برلین هستم و نمیخوام این فرصت رو از دست بدم.پیشابیش ممنونم.
یکشنبه 28 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ بر نظام کثیف جمهوری روسی ایران و طرفدارانش.
یکشنبه 28 تیر 1388

amir19 - هلند - لاهه یا دنهاخ
خونخواهی علی کاظمینی، پدر یکی از شهدای سال 57 از آیت الله خامنه ای

بسمه تعا لی
رهبر محترم جمهوری اسلامی
باسلام
من علی کاظمینی هستم، 76 ساله. خداوند تبارک تعالی 2پسر به من عطا نمود که آنها را حسن وحسین نامگذاری کردم. حسن 22 ساله به ندای رهبرانی که یکی از آنها حضرتعالی هستید روز17شهریور57به میدان ژاله رفت تا به همراه سایر همفکرانش بر علیه رژیم شاه تظاهرات کند. درتجمعی که برای آن مجوزنداده بودند حاضر شد وعوامل سفاک شاه به ادعای آنکه تجمع غیرقانونی است با جمعیت برخورد، وحسن شهید شد. تاچندروزقبل، شاه راعامل ریختن خون فرزندم می دانستم. چندروزقبل نوه 19 ساله ام، پسر حسین که پدرش او را به یاد عموی شهیدش حسن نام گذاشته بود، به ندای رهبرانی به خیابان انقلاب رفت تا بهمراه همفکرانش برعلیه حقی که ازکف داده بود، تظاهرات کند. در تجمعی که برای آن مجوز نداده بودند حاضرشد وعواملی به ادعای آنکه تجمع غیرقانونی است با جمعیت حاضر برخورد وحسن دیگربه خانه برنگشت. حال که شما فرموده اید مسبب خون های ریخته شده، دعوت کنندگان مردم به خیابان ها هستند باید گفت: رهبرمحترم کشور! قبول فرمائید که یک بام ودو هوا نمی شود. اگرخو نخواهی ازدعوت کننده تظاهرات صحیح باشد ، پس من بایستی خونخواهی پسرم که در17شهریور57 خونش ریخته شد را ازشما مطالبه کنم واگرخونخواهی ازسردمداران حکومتی که به مخالفین خود حتی اجازه ابرازمخالفت در یک تظاهرات آرام را هم نمی دهند ، صحیح باشد ، پس خونخواهی نوه 19 ساله ام ازشما فقط معنی می دهد ولاغیر.
یکشنبه 28 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوالالامپور
سرانجام عشق به ایران :
سهروردی را گفتند تا به کی از ایران سخن گویی ؟ گفت تا آن زمان که زنده ام . گفتند این بیماری است چون ایران دختره باکره ای نیست برای تو ، و گنج سلطانی هم برای بی چیزی همانند تو نخواهد بود .
سهروردی خندید و گفت شما عشق ندانید چیست . دوباره او را گرفته و به سیاهچال بردند.
ارد بزرگ اندیشمند یگانه کشورمان می گوید : “نماز عشق ترتیبی ندارد چرا که با نخستین سر بر خاک گذاردن ، دیگر برخواستنی نیست . ”
شبها از درون روزن سیاه چال زندان سهروردی ، اشعار حکیم فردوسی را زندانبانان می شنیدند و از این روی ، وعده های غذایش را قطع نمودند و در نهایت سهروردی از گرسنگی به قتل رسید…
یکشنبه 28 تیر 1388

punisher - ایران - شیراز
سید اکبر - ایران - تهران
سلام دوستان
تو را خدا بیاید به عقاید هم احترام بگذاریم
---------------------------------------------------------------------------------
خوب گوش کن // تنها چیزی که در دنیا ملاک نیست و قابل احترام هم نیست ( عقاید دیگران ) است / میتونی از کلیه هموطنانی که در خارج از کشور زندگی میکنن سوال کنی که :
آیا در شهر و کشوری که زندگی میکنید / بخاطر اینکه مسلمان هستین و یا شیعه و یا ...... / به شما احترام گذاشته میشه یا بعنوان یک شهروند و یا یک انسان .......؟؟؟ در کشورهای پیشرفته / تا زمانی که عقاید شما باعث برهم خوردن نظم عمومی نشود / خیالی نیست / حتا هموطنان ما در مراسم چهارشنبه سوری نیز باید ابتدا مجوز بگیرند / سپس آتش را درون ظروفی روشن کنند تا به آسفالت و فضای عمومی شهر آسیبی نرسد / میتونی اینا رو بپرسی....

اگه بنا به احترام به عقاید باشد / پس میبایست به عقاید هیتلر و چنگیز خان مغول و ...... هم احترام گذاشت .......!!!!

آنچه که قابل احترام است / انسانیت است نه چیز دیگر و این مذهبیون افراطی / مخصوصا چنین افکاری رو ترویج داده اند تا از اشکالات و انتقاداتی که به آنها گرفته میشه / نجات پیدا کنن / تا حرف بزنی / میگن :

نه باید به عقاید هم احترام گذاشته بشه / و خودشون این قضیه رو هم رعایت نمیکنن ......!!! / چرا یه سد نمیسازن که این آستان قدس رضوی به زیر آب بره ......؟؟؟!!!!! / مرگ برای همسایه خوبست .....؟؟؟
اگر حکم زنا سنگسار است پس چرا این حاج آقا گلستانی تان سر و مور و گنده ست .....؟؟؟

اینو هم بدون که تو این 1400 سال بخاطر مسایل مزخرف دینی بقدری به ایرانی ها اجحاف شده که اکثرا تمایلی به این دین دست ساز بشری ندارند.
اینو گذشت زمان به همه ثابت خواهد کرد .

اما و اما و اما / آنچه که مهم است / انسانیت / دوستی و صفا و صمیمیت / بدون در نظر گرفتن هیچگونه مسایل مذهبی است / چرا که اگر مذهب خوب بود الآن باید در جهان بهترین دموکراسی بر قرار باشد.
یکشنبه 28 تیر 1388

amidjan - ایران - تهران
درود
آقای یزدی بالاخره حرف آخر رو زد و گفت که لزومی ندارد که مردم مشروعیت و مقبولیت به نظام بدهند و این نظام مشروعیتش را از خدا می گیرد یعنی این آقایان طی یک جلسه محرمانه با خدا این مشروعیت رو گرفتن و دیگر به مردم هم احتیاجی ندارند احتمالا زمانی که آمریکایی ها به ماه رفتن آقای یزدی هم باهاشون بوده و در اونجا جلسه ای خاص با خدا داشتند و مشروعیت و مقبولیت رو گرفتن پس هر کس که به این مشروعیت شک داره ناچارا باید به کره ماه بره
پس مردک اگه اینجوریه چرا اون زمانی که خمینی اومد از مردم مایه گذاشتید چرا اون زمان مردم رو به کشتن دادید همون موقع می گفتید که خدا اراده کنه و تمام حکومت شاه رو نابود می کرد پس چرا می گید که 98 درصد مردم جمهوری اسلامی رو قبول کردند؟ چرا اون زمان اعلام نکردید که مشروعیت رو خدا می ده ؟
یکشنبه 28 تیر 1388

Nedaye Melate Mazlum Iran - آلمان - دوسلدورف
سید اکبر - ایران - تهران
هموطن ، چقدر لذت میبریم که به آغوش وطن و هموطاننت بازگشتی و عدالت رو به ظلم و جنایت ترجیح دادی. پیروز و موفق باشی سید
یکشنبه 28 تیر 1388

biston - امریکا - اورلاندو
سلام دوستان!
یکی از دوستان ایران زمین یک سایت برای دسترسی و دانلود مستقیم به برگزیده هائی از ویدوها وترانه های بعد از انتخابات را تهیه دیده.
https://zardos.mine.nu/
درود به تمام ایرانیان ازادی خواه و وطن دوست!
یکشنبه 28 تیر 1388

iraneazad2008 - هلند - دلفت
با دورود به هم میهنان عزیز
روز یکشنبه ۱۹-۰۷-۲۰۰۹ ساعت ۱۳ تا۱۵ بعدظهر مقابل پارلمان هلند در شهر لاهه برای همبستگی‌ و پشتیبانی از ملت عزیزمان حضور یابید و صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانید. پاینده با د ایران.
یکشنبه 28 تیر 1388

morad kazemi - آلمان - برلین
Mehriran - سوپد - مالمو
دوست عزیز من آدرس سایت تظاهرات در آلمان رو گذاشته ام. البته اولش زبان آلمانیه. ولی پایین تر که بیای به زبان انگلیسی هم نوشته. تمام اطلاعات و تاریخ تظاهرات مختلف در آلمان در این سایته. از مسیولان سایت خواهش می کنم در صورت صلاح دید این آدرس رو توی سایت بگذارند تا دوستان استفاده کنند.

https://www.demoberlin.blogspot.com/
یکشنبه 28 تیر 1388

delmorde - سوپد - یوتوبوری
amidjan - ایران - تهران
درود بر تو هموطن روشن خوشحالم می بینم که هموطنانم اگاه هستند و حقیقت را از خیال و تصور تشخیص داده اند و تعصبات خشک مذهبی دارد بتدریج از اذهان دور شده و جای خود را به خرد و حقیقت میدهد.
یکشنبه 28 تیر 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
سید اکبر - ایران - تهران
جناب سید اکبر بنده در هر بخشی نظرات خودم را گفته ام و به کسی توهین نکرده ام مگر اینکه جواب توهین را داده باشم. ولی شما که هم دین دارید و هم آزاده هستید چرا حتی یک جمله از مخالف خود را تحمل نمی کنید. فرض کنیم شما درست می گید و این حکومت مخالف آزادی بیان و ... است اما اگه قرار است حکومت به دست امثال شما بیافتد که غیر از توهین و ناسزا هیچ جواب منطقی به دیگران نمی دهید پس فرقی نمی کند چون شما هم همین روش را دنبال خواهید کرد. فقط هزینه یه انقلاب دیگر بر این مردم تحمیل می شود. اصلا حکومت چه معنایی دارد. همین مردم هستند که حکومت را تشکیل می دهند افراد این حکومت در هر لباسی که باشند زاده این آب و خاک هستند. پس تا اصلاح از پاپین شروع نشود راس حکومت درست نمیشود.
یکشنبه 28 تیر 1388

mashhabib - کانادا - کبک
و انگاه که مجتبی به صادق ندا براورد که رای مردم را به مستراح بریز؟!! چون ددی سید علی این بوزینه را برگزیده رای مردم به... ؟؟!!! و انگاه از خدا ندا بر امد که بابا شما عجب ... هستید؟؟!!!!!!!!! سوره تقلب. ایه 44
یکشنبه 28 تیر 1388

marzeih - ایران - شمیرانات
با سلام به دوستان خوشبختانه شرایط موجود هر چند دردناک است اما همینکه اینا خودشونو دارن لو میدهند و دستشون واسه همه رو میشه عالیه خصوصا اقای یزدی اگر حکم حکومت اسلامی از طرف خدا به اینها تنفیذ شده پس چرا پیامبر برای حکوت علی از مردم بیعت خواست ایا این جایگاه مردم را نشان نمیدهد و حتی بعد از 20 سال خانه نشینی چرا علی دوباره از مردم بیعت گرفت؟؟؟؟خوشبختانه مردم فهمیدند که اینها دیکتاتور مذهبی هستند به امید داشتن ایرانی ازاد اباد و سر بلند با مردمی سرفراز و پیروز
یکشنبه 28 تیر 1388

marzeih - ایران - شمیرانات
با سلام به دوستان خوشبختانه شرایط موجود هر چند دردناک است اما همینکه اینا خودشونو دارن لو میدهند و دستشون واسه همه رو میشه عالیه خصوصا اقای یزدی اگر حکم حکومت اسلامی از طرف خدا به اینها تنفیذ شده پس چرا پیامبر برای حکوت علی از مردم بیعت خواست ایا این جایگاه مردم را نشان نمیدهد و حتی بعد از 20 سال خانه نشینی چرا علی دوباره از مردم بیعت گرفت؟؟؟؟خوشبختانه مردم فهمیدند که اینها دیکتاتور مذهبی هستند به امید داشتن ایرانی ازاد اباد و سر بلند با مردمی سرفراز و پیروز
یکشنبه 28 تیر 1388

Nazar sang - هلند - امستردام
پسر کرد ایران زمین ـایران ـ تهران
تو همین که اسم خودت رو ایرانی وکرد گزاشتی خودش یک توهین بزرگ به ایرانیان است!!!
وقتی که تو و امثال برادر و خواهرهای ما رو سرکوب وشکنجه میدن این کمترین کاری هست که ما با شما متونیم بکنیم(فحش دادن)
مطمئن باش اگر دستمون بهتون می رسید که اویزونتون میکردیم!!!! جیره خوره علی گدا
یکشنبه 28 تیر 1388

WAXY - امریکا - سیاتل
منم با این موضوع هستم
دوشنبه 29 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.