یزدی: آقای رفسنجانی شما چه کاره اید؟

یزدی: آقای رفسنجانی شما چه کاره اید؟

آیت الله محمد یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای آزادی کسانی که بعد از انتخابات دستگیر شده اند، انتقاد کرده و خطاب به وی گفته است:"شما چه کاره هستید که می گویید باید بازداشت شدگان آزاد شوند."

آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه 26 تیر گفته بود افرادی که در جریان ناآرامی ها بازداشت شدند، باید آزاد شوند و "نباید به خاطر زندانی بودن عده ای، دشمنان ما را استهزا کنند."

اما آقای یزدی بازداشت شدگان را متهم کرده "پول هایی گرفته اند، کارهایی کرده اند و در متن تحریک مردم گرفته شده اند و لذا نباید آزاد شوند."

آقای یزدی، علاوه بر عضویت در شورای نگهبان، ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را بر عهده دارد و در مجلس خبرگان رهبری که ریاست آن با اکبر هاشمی رفسنجانی است، مسئولیت دبیرخانه آن را بر عهده دارد.

آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های روز جمعه نسبت به بی اعتمادی در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفته بود که باید اعتماد را به عنوان هدفی مقدس باید به مردم باز گرداند اما آقای یزدی می گوید:"چه کسی بود که اولین بذر تردید را افشاند. قبل از اتنخابات چه کسی به مقام رهبری نامه نوشت و گفت که در خیابانها آتش فتنه ایجاد شده و دود آن به چشم این و آن می رود."

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آقای هاشمی رفسنجانی را متهم کرده که با نامه ای که پیش از انتخابات به آیت الله علی خامنه ای نوشت:" بذر تردید" را افشاند.

آقای یزدی می گوید یک روز پیش از برگزاری نماز جمعه با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار داشته و به وی توصیه شده که "این نماز باید ایجاد وحدت کند اما شما آمدید ایجاد اختلاف کردید و آن حرف ها و حدیث ها را برگرداندید."

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می گوید:"با ایشان (هاشمی رفسنجانی) صحبت کردیم و گفتیم که در نماز جمعه دنبال چیزهایی که برخی مسائل را زنده می کند، نباشید."

به عقیده آقای یزدی، خطر به وسیله آیت الله خامنه ای رفع شده بود اما آقای رفسنجانی درصدد بوده تا خطر را برگرداند "اما این خطر دامن شما را می گیرد."

'مشروعیت حاکمیت از طرف خداوند است'

آیت الله محمد یزدی همچین به بخشی از سخنان آقای هاشمی رفسنجانی ایراد گرفته و گفته "همراهی مردم برای حکومت مشروعیت ایجاد نمی کند."

آقای یزدی با اشاره به سخنان آقای رفسنجانی در باره نقش مردم و میزان رضایت آنها از حکومت گفته است: "ایشان اشتباه کرده و اشتباه می کنند."

به گفته آقای یزدی، مشروعیت با مقبولیت تفاوت دارد و "مشروعیت حاکمیت در اسلام از طرف خداوند است و مقبولیت حاکمیت با همراهی مردم است."

آقای یزدی با اشاره به بخشی از سخنان خطیب نماز جمعه تهران در باره مشروعیت حکومت گفت:"درست است که بدون همراهی مردم هیچ حاکم اسلامی نمی تواند کاری انجام دهد، اما همراهی مردم، مشروعیت حکومت را ایجاد نمی کند حتی در مورد پیامبر اسلام هم این گونه بود."

آقای رفسنجانی در روز جمعه با استناد به روایتی که پیامبر اسلام به امام علی، گفته بود: "اگر دیدی مردم راضی بودند و تو را قبول کردند و به تو این سمت را دادند، شما بپذیر. اگر احتراز کردند، بگذار هر کاری می خواهند بکنند."

به گفته آقای این عضو شورای نگهبان که در انتخابات از مدافعان محمود احمدی نژاد بود، گفت:"اصل مهمی که زیر بنای حکومت اسلامی است مورد توجه آقای هاشمی قرار نگرفت این که اگر مردم باشند حکومت هست و اگر نباشند، نیست. این غلط است."

به عقیده این عضو شورای نگهبان، امام علی به عنوان اول امام شیعیان بعد از وفات پیامبر اسلام، اگر چه مردم با وی همراهی نکردند اما "امیر المومنین در 25 سال خلیفه مسلمین بودند به عبارت دیگر ایشان مشروعیت داشتند اما مقبولیت نبود بعد از مرگ عثمان می بینیم که مردم همراهی کردند و امام علی خلیفه شد."

این عضو شورای نگهبان همچنین کسانی را که به نتایج انتخابات اعتراض دارند "یک عده جوان" توصیف کرده که "تحت تاثیر برنامه های ماهواره ای هستند" و این پرسش را مطرح کرده که آیا ما باید اینها را تقویت کنیم یا اکثریت طرفدار اسلام را و نظام را تقویت کنیم؟

آقای یزدی گفته که اگر در چهار سال آینده در شورای نگهبان باشد هر گز صلاحیت میرحسین موسوی را تائید نخواهد کرد چون به گفته وی، آقای موسوی "تا الان تن به هیچ قانون و حرف منطقی نداده است."


آیت‌آلله محمد یزدی در پاسخ به اظهارات هاشمی :

مشروعیت حکومت‌اسلامی از مردم نیست»

آیت‌الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان می‌گوید که حکومت اسلامی، مشروعیت خود را از «مردم» نمی‌گیرد و اظهارات آقای هاشمی در «تکیه‌گاه» قرار دادن مردم برای حکومت، «غلط فاحش» است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به استناد روایتی تاریخی از امامان شیعه، گفته بود در صورتی که مردم، حاکم اسلامی را نپذیرند، وی باید به خواسته آنها احترام بگذارد.

آقای یزدی در واکنش به این اظهارات، امروز شنبه گفت که حکومت اسلامی مشروعیت خود را از «خداوند» می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود که «صرف همراهی مردم، مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌کند.»

آقای یزدی اظهار داشت که علی ‌ابن ابی‌طالب هرچند سالیان بسیاری عهده‌دار خلافت نبود، اما «امامت» داشت و «شک نداریم که ایشان ولی مومنان در آن زمان بودند.»

این عضو شورای نگهبان گفت که در شرایط کنونی، «فقیه ولی‌ امر» با «دستور الهی، ولی ‌امر» است و مردم تنها امکان «استیفای حق» را بر عهده دارند.

بحث «مشروعیت و مقبولیت» حکومت اسلامی از جمله مباحثی است که مورد اختلاف برخی دانشمندان شیعی است. برخی از فقها بر این اعتقادند که حاکم اسلامی، مشروعیت خود را از خداوند می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم. و در مقابل، برخی دیگر بر این باورند که حاکم اسلامی در صورتی مشروع است که از سوی مردم مقبول واقع شده باشد.

آیت‌الله یزدی که از نزدیکان به محمود احمدی‌نژاد است از جمله فقهایی محسوب می‌شود که در مشروعیت حاکم اسلامی، برای رای مردم جایگاهی قائل نیست.

آقای یزدی در واکنش به اظهارات هاشمی گفت که حکومت اسلامی مشروعیت خود را از «خداوند» می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم

اظهارات روز گذشته آقای هاشمی در خصوص تکیه مشروعیت حکومت اسلامی به رای مردم، از معدود مواضعی است که وی در سال‌های اخیر اتخاذ کرده است.

سخنان آقای هاشمی در واکنش به اعتراض‌هایی صورت گرفت که نتیجه انتخابات را غیرقابل پذیرش خوانده و خواستار ابطال آن شده است.

این اعتراض‌ها بیش از یک ماه است که در ایران آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. معترضان می‌گویند که دولت برآمده از این انتخابات، «مشروع» نیست و خواستار «استعفای» آن هستند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای و شورای نگهبان در مقابل، اعلام کرده‌اند که این انتخابات با «سلامت» برگزار شده و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری «برگزیده مردم» است.

«شما چه کاره هستید»


آقای یزدی در بخش دیگری از سخنان خود، هاشمی رفسنجانی را متهم کرد برای نخستین بار او بود که «بذر تردید» در خصوص صحت را «افشاند.»

وی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مسئله خیانت و تقلب در انتخابات را چه کسی مطرح کرد و کجا مطرح شد؟ در زمانی که هنوز انتخابات اعلام نشده بود! این چه معنا دارد؟»

عضو شورای نگهبان همچنین از پیشنهاد آقای هاشمی برای آزادی بازداشت‌شدگان انتقاد کرد و افزود: «شما چه کاره هستید که می‌گویید باید بازداشت شدگان آزاد شوند؟ در این فتنه، آدم‌ها کشته شده‌اند، چه کسی باید جواب آنها را بدهد؟»

«اکثریت قریب به اتفاق کشور، اسلام را می‌خواهند، اما یک عده‌ای که جوان هستند و تحت تاثیر برنامه ماهواره‌ای هستند بیایند شعار دهند که چه؟ با آن وضعیت پارچه سبز به دست بسته و یا لباس سبز پوشیده؟ آیا ما باید اینها را تقویت کنیم یا اکثریت را و نظام را تقویت کنیم؟»

آقای یزدی، سکوت هاشمی رفسنجانی پس از حوادث اخیر را «سکوتی معنا‌دار» و در «حمایت» از «جبهه مخالف و تائید صحنه‌های خیابانی» دانست.

عضو شورای نگهبان افزود که این شورا برخلاف گفته‌های رئیس مجلس خبرگان رهبری، از پنج روزی که آیت‌الله علی خامنه‌ای در اختیار آن گذاشت، با «دقت و صحت» استفاده کرد و «انحرافی» در انتخبات ندید.

یزدی همچنین از پیشنهاد هاشمی رفسنجانی مبنی بر دادن فضایی آزاد برای طرح استدلا‌ل‌ها و اظهارات معترضان، انتقاد کرد و گفت: «این‌که می‌گویید فضا را طوری آماده کنید که هر کس حرفش را بزند، یعنی چه؟ یعنی موسوی بگوید باید انتخابات باطل شود؟ چون در مناظره در مورد آقای هاشمی صحبت شده است؟»

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارات روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «اختلاف برانگیز» توصیف کرد و اظهار داشت که جریانی، پیش از انتخابات با حمایت بریتانیا تلاش کرد تا «رهبری و نظام جمهوری اسلامی» را سرنگون کند.

یزدی از پیشنهاد هاشمی برای آزادی بازداشت‌شدگان انتقاد کرد و افزود: «شما چه کاره هستید که می‌گویید باید بازداشت شدگان آزاد شوند؟ در این فتنه، آدم‌ها کشته شده‌اند، چه کسی باید جواب آنها را بدهد؟»

یزدی افزود: «اکثریت قریب به اتفاق کشور، اسلام را می‌خواهند، اما یک عده‌ای که جوان هستند و تحت تاثیر برنامه ماهواره‌ای هستند بیایند شعار دهند که چه؟ با آن وضعیت پارچه سبز به دست بسته و یا لباس سبز پوشیده؟ آیا ما باید اینها را تقویت کنیم یا اکثریت را و نظام را تقویت کنیم؟»

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین ادعا کرد که سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای در ۲۹ خرداد «خطر» را رفع کرده بود، اما آقای هاشمی قصد داشت روز گذشته این «خطر» را بازگرداند که «این خطر، دامن وی را خواهد گرفت.»

یزدی خطاب به رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: «من توقع نداشتم شما از رهبری تجلیل کنید. تجلیل نکردید، آن نامه‌ای که نه سلام و نه علیک در آن بود یک طرف، این هم سخنرانی شما از طرف دیگر. کشور در سایه رهبری امنیت دارد. مردم دنبال رهبری هستند. مثل روز برای شما روشن است که اگر رهبری حمایت نکند، شما نمی‌توانید کشور را اداره کنید.»

bahram55 - نروژ - ریوان
با سلام . ببینید این مردک چقدر گستاخ است باز هم میگه حکومت اسلامی این حروم لقمه ها اصلا از جمهوریت متنفرند .بابا این مرم به چه زبونی به این زبون نفهم ها باید بگن که ما ابن حکومت اسلامی و خرافه پرستی را نمی خواهیم .بس کنید از ان نور های جور و واجور که می بینید بعدش هم کتمان میکنید .لطفا خفه بشین و از دفعه بعد
به عاقبت ....شعر ها ایکه میگید فکر کنید که نخواهید حاشا کنید .شاید بهتر باشه امثال شما ها رو فریز کنند وبه نسل های بعدی نشان بدهند که ما در زمان چه الا........هایی زندگی میکردیم
شنبه 27 تیر 1388

hamid100 - یونان - اتن
اقای یزدی گ...خور تو کی هستی که علی گدا تورا اورده توی شورای نگهبان. ای مزدور بدان باید بری سوراخ موش پیدا کنی تا مردم شما کثافتها را نگیرند در غیر اینصورت سگ کشی حلال است
شنبه 27 تیر 1388

payam armani - انگلیس - منچستر
مردم ایران هوشیار باشید.این رفسنجانی شغلش و مسئولیتش رئیس مصلحت نظام است .»»»نظام«««نه ملت.خوب هوشیار باشید.
شنبه 27 تیر 1388

bach abadan - ایران - آبادان
آقای یزدی واقعآ میخواهی بدانی رفسنجانی چکاره است ؟ بهت میگم .ال لوطی ال پای نقاره است. المفهوم شد لو نه ؟؟؟؟ مرتیکه ال احمار...
شنبه 27 تیر 1388

mehrab_alborzi - ایران - تهران
اقای یزدی مگر شما قاضی هستید که اینچنین حکم میرانید ؟
اگر قاضی هستید چرا حکم به بازداشت لباس شخصی ها نمی دهید ؟ مگر انها ضابطین قضایی هستند ؟
این افراد که هستند که حتی وزارت اطلاعات ما ( که از قویترین ها است ) نمیتواند انها را بیابد و دستگیر کند !!!!!!!!!!!!
اینها که هستند که پلیس این مملکت از انها حساب میبرد ؟
خلاصه که به بیراهه رفتید
این انقلاب ان انقلابی نیست که مردم برایش خون دادند
شعارهای انقلاب چه شد ؟
فرق این دوران با سال 1355 در چیست ؟
من که دیگر فرقی نمیبینم .
از ازادی فقط میدانش مانده و بس .( میدان ازادی )

و بالاخره اینکه تمام اینها را که جمع کنی میشود سیاست ( منظورم دروغ -نفاق - مشکلات - تهمت - دزدی - و..... )
و عجیب کثیف است این سیاست که همانا حب قدرت است .
شنبه 27 تیر 1388

zirmizi - چین - هنگ کنگ
بابا این یزدی هم مثل اون یزدی همه مثل همن
دیگه مردم هیچ اهمیتی برای اونا نداره
یه بار در خطبه ها گفته بود که هرکسی نمی تونه در سیاست دخالت کنه
به جز روحانیون
نه هر روحانی
بلکه روحانیون واجد شرایط می توانند در سیاست دخالت کنن
شنبه 27 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
آخه مردک حالا این ملت خدای شما را از کجا پیدا کنند وبپرسند آیا شما مشروعید یا نه ؟ خدای شما برای خودتون که خدای ما عادل ومهربانترین است*****
در ضمن این ملت همان ملت نیست که بواسطه آنها شما لقب آدم گرفتید وداخل آدم شدید وحالاکه به مقام وپول رسیدید نه مشروعیت که مقبولیت شما در دست ملت است ؟؟؟؟؟؟
ملت هم دارند به هرزبانی میگویند شما را قبول ندارند نیمخواهند .نمیخواهیم شما را نمیخواهیمرسمی وغیر رسمی ابلاغ شد شما رفتنی هستید
رهبری وقیه هم که پشت کرد به مردم هم به رفقای قدیم خود چه توقعی برای تجلیل دارید ؟؟!!ولایت وقیه یکدستتان هم ما خودتون که مردم سلطنت اسلامی نمیخواهند
دیگر نمیتوانید از حربه اسلام وشریعت وخرافات این ملت رو گمراه کنید
زنگ خطر برای شماااااا سفاکان بصدا درآمده بهتر است تا دیر شنده یا بروید یا به ملت برگردید رفسنجانی هم خود این مار را در استین پروراندوبه صحنه آورد حالا خودش درگیر شده خوبه آتیش که افتاد ترو خشک با هم میسوزه
زندانیهای سیاسی فراموش نکنیم
نافرمانی مدنی- اعتصابات سراسری -تحریم صدا وسیمای ابلیس
از مسءولین سایت بینهایت سپاسگزارم وپوزش بخاطر متن بلند
شنبه 27 تیر 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
شما بفرمایید که ایشون چکاره نیستند..آقای یزدی شما لطفا ساکت...اینطوری سنگینتر هستین...
شنبه 27 تیر 1388

Yek Aryaee - ایران - تهران
ممنون و سپاسگذار از همه عزیزان که خارج از کشور هیچ گاه جنبش و هموطنانشان در داخل را تنها نگذاشتند. به امید پیروزی. V
شنبه 27 تیر 1388

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
باز هم میگم
سید مهدی - ایران - تهران
Nim Rokh - ایران - تهران
دو مامور وزارت کثیف اطلاعات در این سایت این ... سید مهدی - ایران - تهران فکرکنم با اون صغر قاتل رفتو آمد داشته
شنبه 27 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
اینهم یکی دیگه از عقل کل های نظام منفور ضحاک خدائی کدومشون تا حالا منطقی و عاقلانه حرف زده اند چرا مثل کبک سرشون رو کردن توی برف و از باسنشون خبر ندارند این چه منطقی هست که همه چیز رو با هزارو چهارصد سال پیش مطابقت میکنند و ادعا میکنند اسلام ناب و کم یاب محمدی همینه اگه پیرو دین اسلامند و شیعه هستن امام اولشون گفته یک لحظه عدالت بهتر از یک عمر عبادت است . حالا اگه کسی طی این سی سال عدالتی از این رژیم دیده به ما هم نشون بده به امید ازادی ایران عزیز از وجود هر چی عرب پرست .
شنبه 27 تیر 1388

abiabi - انگلستان - لندن
این مردک حرامزاد یزدی قاتل تمام جوان های ایرانی هست برید و پرونده این حرامزاد قبل از شاهرودی را مطالع کنید
شنبه 27 تیر 1388

kianoosh-uk - انگلیس - شفیلد
اصل قضیه شروع شد انشاالله...ولی یادمون باشه چاقو دسته خودشو نمی بره....ما باید مجبورش کنیم..خوب پیش میره..یک بار هم بذار اینها بینشون اختلاف بیفته تا حکومت دست مردم بیفته..اتحاد مبارزه پیروزی
شنبه 27 تیر 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
این کفتار کپک زده از ترس به خود ....ده و میداند ملت و جوانان چطور انتقام خون جوانان بیگناه را از ملاها و مزدوران خواهند گرفت و رفسنجانی در حال نجات از محلکه است.بهتر است مزدوران و انگلها زودتر بملت پیوسته و همانگونه که بسیاری از سران و مزدوران با اطلاع رسانی از جلسات محرمانه وظیفه ملی و مذهبی خود دانسته و همراه ملت آزادیخواه شدند و ملت خدمات این جوانمردان و مسلمانان واقعی فراموش نمیکنند و از خائنینی مثل این کپک و رهبر شیره ای و دکی احمقی نژاد و امثالشان انتقام خون تمام جنایات و دزدیها و بیناموییها و وطنفروشیها و.............خواهند گرفت.
شنبه 27 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
بیچاره رفسنجانی و خیلی های دیگه توی اون سیستم از هر دو تا حکومت خوردن.
سیاست دنیای خطرناکی خصوصا در کشورهای جهان سوم .
شنبه 27 تیر 1388

hossan.mohammedi - انگلستان - لیدر
عجب خرتوخری شده مثل سگ وگرگ به دام هم دیگر افتادن.ا
شنبه 27 تیر 1388

javid.ur - ایران - ارومیه
یزدی مواظب خودت باش از حالا رحمم میاد بهتون.بی شعور احمق فکر کردی کی هستی.انشالاه روزی که تو خیابونهای تهران شکنجتون کنیم.
شنبه 27 تیر 1388

ali81_uk - یو کی - منچستر
لطفا تمنا میکنم این جمله رو یه نفر به گوش اقای یزدی برسونه!!: امام (ره) در یکی ار سخنرانیهایشان فرمودند: اگر این مردم نبودند ما یا در انزوا بودیم - یا در تبعید بودیم و یا در بند زندان. پس ما حتی اگر تمام توان خود را برای خدمت به این ملت بکار گیریم باز هم نمیتوانیم بطور کامل دین خود را به این مردم ادا نماییم.
شنبه 27 تیر 1388

farnazflora - مالزی - کوالالامپور
یکی به این الاغ بگه حضرت محمد وقتی که از سوی مردم مدینه دعوت شدند حکومت اسلامی را پایه گذاری کردند.
شنبه 27 تیر 1388

farhad-kn1982 - فرانسه - نانت
سؤال ملّت آگاه ایران از یزدی جنایتکار خائن و مزدور:
"مردک بدبخت! تو چکاره ای؟! اگه مردم نباشند، مفت خورانی مثل تو ، توی این مملکت چه غلطی می خواهند بکنند؟!"
شنبه 27 تیر 1388

mehrab fallah - کانادا - تورنتو
خدای من مملکت رو چه کسانی اداره میکنند.چه افکار کثیف و قرون وسطی ای.اینها بر مردم حکومت میکنند اونوقت خدا باید مشروعییت بده.خوب دیکتاتوری به چی میگن مردم این وسط چه کاره هستن.کی اون خدایی که به شما مشروعیت میده رو دیده؟اون خدا از توی اسلام و اسلام هم از قران و اون هم از تو پالون شتر یک مشت ادم رمال و البته زرنگ واسه غارت کردن اموال مردم و شهوترانی در اومده حالا اون خدایی که این میگه وجود خارجی نداره اصلا .اینها در مواقع لزوم همون جاهایی رو هم که توی قران به نفع مردم هستو نادیده میگیرن.دو تا ایت الهی که به طور مستقیم با سرنوشت مردم کار دارن و برای اونا تصمیم میگیرن هر کدوم از یک روایت محمد و علی که مشخص هم هست به نفع خودشون یک تعبیر میکنن.حالا شما مملکتی رو تصور کنید که اینها بر اساس اون مزخرفات میخوان اداره کنن.
شنبه 27 تیر 1388

hamlet1982 - انگلیس - لندن
بی‌ شرف عوضی‌.مشروعیت نظامتون بخور تو سر رهبرت
شنبه 27 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
کثافت تو خودت هم مشروع نیستی. این مردم هستند و رئیس شما که نوکرانشان خدمتگذاران مملکتشان کی و چه کسانی باشند نه تو مفتخور که دستانت از پنبه نرم تر و پول مفت مردومو می خوری هار شدی.
شنبه 27 تیر 1388

maral-sh - ایران - تهران
حرفهای ایشان بوی گند دیکتاتوری را از دور به مشام هر انسان آزادی میرساند.
یزدی ! تو کی هستی ؟
زبان بسته ! همین افکار متحجر و عقب مانده ات تو را به این درجه از نکبت و بی کفایتی رسانده که شاهرودی بعد از بیرون انداختنت از قوه قضاییه گفت مخروبه ای را تحویل گرفته ام ! آقای عقب مانده سیاسی ! اگر ملت نباشد تو و امثال تو باید به همان
حجره های تاریک و نمور خودتان برمیگشتید و با صدقه و انعام این ملت بزرگوار و با خواندن روضه های دو زاری امرار معاش میکردید . واقعا شما فکر کرده اید که نماینده خدا در روی زمین هستید؟!! واقعا فکر کرده ای حکومت از طرف خداوند به شما اعطا شده؟
و شما هر غلطی که بخواهید با این ملت بکنید ؟ نه آقا جان دیگر تمام شده . دیگه این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست . تازه ما داریم گرم میشیم . تازه اول بازیه و شما مطمین باش بدجوری میمیری .
شنبه 27 تیر 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
ali81_uk - یو کی - منچستر
لطفا تمنا میکنم این جمله رو یه نفر به گوش اقای یزدی برسونه!!: امام (ره) در یکی
همون خمینی گجستک بود که این کثافتکاریا رو کرد گوربگور شده سگ بقیرش کثافت ملعون تقیه کار.
شنبه 27 تیر 1388

varamche2 - ایران - شیراز
این مرد الاف را باید اعدام کرد .
شنبه 27 تیر 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
این اقای یزیدی اسمش اینجوریه نه یزدی حیف یزد مردک نه رهبر فلجت نه تو و نه امثال تو اصلا ادم نیستید که مشروعیت شما را خدا تعیین کند کدوم خدا البته خدای شما با بقیه دنیا فرق دارد مرتیکه عوضی
شنبه 27 تیر 1388

ariadny - سوئد - لوند
که مشروعیت نظام ربطی به مردم ایران نداره. مردم ایران پدری از تو و نظامت در بیارن که دفعه دیگه میخوای ...ه زیادی بخوری اول خوب مزمزه کنی بعد قورتش بدی. بدون مردم نه کشوری هست نه حکومتی نه دولتی که تو .... بخوای بهش مشروعیت بدی.
شنبه 27 تیر 1388

7-aseman - اتریش - وین
اخه عوضی تو اگه نون داری میخوری از همین مردم هستش که کوفتت میکنی .تو کی و چی کاره هستی . همش دروغ همش دزدی و کشتن مردم بی دفاع فقط فکر منفعت خودتونید . ولی خوب سوختید. قبل از نماز جمعه به هاشمی درس یاد دادید و شوشتشوی مغزیش دادید و اونم خوب سرکارتون گذاشت و برخلافتون کار کرد بسوزید تا بچشید سوختن یعنی چه .صبر کنید سوختن اصلی مونده که انتقام خون جوانها ازتون گرفته بشه
شنبه 27 تیر 1388

iraneazad1388 - کانادا - تورنتو
این اقا مجتبی ال..ا...غ رو ما ببینیم بد نیست می خوام اگه بیاد این طرفا خوب ازش پذیرای کنیم ...
https://www.cpiran.org/Link/link.htmتو این سایت جنایتکار های رژیم شناسایی می شوند بد نیست حداقل چهره ها رو ببینیم این باعث تقویت روحیه مردم و تضعیف رژیم مشود لطفا اطلاع رسانی کنید
شنبه 27 تیر 1388

Nedaye Melate Mazlum Iran - آلمان - دوسلدورف
تو خودت نامشروعی ، ...ده بنگی. چه برسه به کسانی که ازشون حمایت میکنی.
شنبه 27 تیر 1388

مستضعف - سوید - استهلم
ایشان چندسال پیش در نماز جمعه تهران فرمودند مگر ماتوسط مردم انتخاب شدیم که توسط مردم هم بریم
شنبه 27 تیر 1388

persianmead - ایران - یزد
اقای یزدی بگم هاشمی کیه بگم؟ بگم ؟همان کسی است انشا الله همه شمارو به گور خواهد برد. شمارو انرژی موج سبز و جلادی همنوعانتون از روی زمین پاک خواهد کرد.
شنبه 27 تیر 1388

persianmead - هلنذ - یزد
وی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مسئله خیانت و تقلب در انتخابات را چه کسی مطرح کرد و کجا مطرح شد؟ در زمانی که هنوز انتخابات اعلام نشده بود! این چه معنا دارد؟» معنیش اینه که در بین شماست ومیدونه چه کثافتی هستید و چکار میکنید.جه غلطی میخواستید بکنید.معنیش را فهمیدید؟
شنبه 27 تیر 1388

دیبا - ایران - تهران
یزدی شما اشتباه کرده و میکنید ما مردم همواره مشروعیتمان را از خداوند میگیریم و گرفته ایم !! و بعد که شما کسی نبودید ما آدمتان کردیم ولی الان آدم حسابتان نمیکنیم سوخته اید!! ..عمق مشروعیت ما وقت بلاهاییست که بر سرتان میاریم اونوقت متوجه میشید ان شاءا.. بیاد اون روز که بی عزت تر از امروز بشید........
شنبه 27 تیر 1388

گلی - آمریکا - کالیفرنیا
مردک ....مال تو دیگه خفه!!!! پیر سگ کثیف.
شنبه 27 تیر 1388

bahram55 - نروژ - ریوان
این چه بوییست که از زیر عبا می اید که چنین باعث دلتنگی مشک ختن است
شنبه 27 تیر 1388

Avayeh Edalat - ایران - تهران
چخه...... یزدى برو به یه پاچه دیگه گیر بده.
در ضمن به لاشخورهاى بسیجیت و مارمولکهاى امنیتیت بسپار که پس گردنشون چشم کار بذارن چون ما همه جا هستیم.
شنبه 27 تیر 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
حاج اقا چنگ عقابی ؛از بیاناتتون مستفیذ شدیم، چه خوبه که شما با این درافشانی هاتون شعله های خشمی که از وجودمان زبانه می زند و عنقریب است که دامان همه شما را دربرگیرد را، هر روز شعله ورتر می کنید!
شنبه 27 تیر 1388

بچه شمرون - هلند - ‫روتردام
سگ زرد برادر شغاله
خوده این رفسنجانی کسیه که باید جواب پس بده پس دوست نداره که سرنگون بشن هرطور شده میخواد اشتی کنون راه بندازه این لعنتی ها حنائی ندارن که رنگی داشته باشه واسه مردم.
فقط امیدوارم مردم کوتاه نیان نه که کشته و زخمی بدن نه کاش مردم برای مدت کوتاهی اعتصاب کنن بدونه خون و خونریزی.
اعتصاب بهترین راه کاره یه مدت خونه نشینی اما بعد کلی رفاه و ازادی در غیر این صورت حی مردم اعتزاض میکنن اون لعنتی ها هم حی دستگیر و زخمی و کشتن اخرشم سرکوب میشن.
شنبه 27 تیر 1388

ashegh22 - ایران - تهران
یگ... کنیم بخاطر خونهایی که ریختید که .. یاد کنی
شنبه 27 تیر 1388

aghakian - ایران - تهران
در مورد قتل نداآقا سلطان در یکی از سایتها خبری بود مبنی بر این که ایشان زنده هستندواکنون در یونان هستند ودنبال شکایت هستند که چرا اعلام کردند که کشته شده اند
لطفا در موردش تحقیق کنید تا ببینیم صحت داره یا خیر چون عکس و فیلم تشییع جنازش هم هیچ جایی نشون داده نشد بر عکس سهراب اعرابی که اینهمه عکس و فیلم ازش موجوده وجماعت موبایل بدست همه جا مشغول تهیه فیلم وعکس هستند چرا از مراسم های ندا تصویر نگرفته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 27 تیر 1388

bahram55 - نروژ - ریوان
وطن امروز اسیر دو سه تن بی وطن است رهبرش اهرمن و بی وطن است
یکشنبه 28 تیر 1388

victory73 - انگلستان - منچستر
ایت ....چیز .. یزدی بترس از روزی که ملت مسلح شوند چوب تو ......
یکشنبه 28 تیر 1388

roya123 - ایران - شیراز
boushveg.blogspot.com
آیت الشیطان یزدی، محمد به کمرت بزنه، ما هی‌ حیا میکنیم، که فسادهای اخلاقی‌ تو و خونوادت رو نگیم اما مجبورمون میکنی‌ که عنوان کنیم. تو دفتر بازرسی ویژه تو فردی بود به نام مشهدی که مستقیم برا تو کار میکرد و فرد شناخته شده‌ای هم هست الان هم در قوه قضائیه حضور داره، پرونده فردی به نام آقای رنجبر که یکی‌ از کارخانه داران قم بود برای رسیدگی به تخلفات دادگاه به دستش رسید,‌ پیگیر کننده پرونده همسر آقای رنجبر بود، که در برجهای سامان سکونت داشت, خانمی فوق العاده زیبا با دو فرزند، چند بار که به دفتر جناب عالی‌ با هماهنگی‌ مشهدی مراجعه کرد شما به ایشان گفتین این مرد لایق تو نیست، که نوار مکالمات شما هنوز در وزارت اطلاعات موجود هست، اگر کسی‌ در اون وزارت شرف داشته باشه این نوارها رو افشا می‌کنه، و بالاخره زندانی رو مجبور به طلاق از همسرشون کردین که به صیغه شما در بیاد.. روز‌های پنج شنبه بعد از ظهر پس از اقامه نمازتان در یکی‌ از مساجد شمیران به اتفاق راننده به منزل این خانوم تشریف میبردین و شوهر بی‌ نوا نیز در زندان دچار جنون شد، اون وقت شما دم از ولایت خدا میزنید؟ آیا میدانید رنجبر حالا در یکی‌ از بیمارستنهای روانی‌ تهران بستری هست، شما پس از یکی‌ دو سال رابطه با همسر ایشون بعد از این که فهمیدین وزارت پیگیر ماجرا هست با قول، دادن بخشی از سهام کارخانه لاستیک سازی دنا ایشون رو رها کردین ولی‌ نه از سهم دنا خبری شد نه از وعده شما، که بعد هم تهدیدش کردین و پسرتون حمید یزدی رو به سراغ خانوم فرستادین. اگر بخواهیم تمام کثافت کاری‌هایی‌ شما رو بنویسم، هزاران تن پرونده در جاهای مختلف از قوه قضایه، وزارت اطلاعات، حفاظت فلان و... از شما و فرزندتان موجود است که متاسفانه به خاطر این پرونده ها، دولت کودتا از شما در حال سؤ استفاده هست، مرد باش و اون لباس رو در بیار و بیا در حضور مردم اعلام کن که اشتباه کردی، یا اینکه منتظر بمان تا مردم ایران امثال تو رو محاکمه و به سزای عمل ننگینتون برسونند، تف به تو و وجدان کثیفت
یکشنبه 28 تیر 1388

khooroos - امارات - دبى
aghakian - ایران - تهران ======= .======= چاخان
برو با ابرو حیثیتت جوک بساز مثلا ..جونت تا ما بیشتر بخندیم - ..- .و بعدش بیمیررررررررررررر
یکشنبه 28 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ و جهنم برای نظام کثیف جمهوری روسی ایران و طرفدارانش.
یکشنبه 28 تیر 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
آقاى یزدى٫ خمینى در سخنرانى بهشت زهرا گفت که حکومت شاه را پدران ما برایمان انتخاب کردند و مردم اکنون آن را نمى خواهند. تو که پیرو خمینى هستى پس باید این حرف ایشان را قبول داشته باشى بنابراین تاریخ مجددا تکرار شده فرزندان کنونى و جوانان این مملکت٫ حکومتى را که ٣٠ سال پیش بر پا شده به دلایل فراوان اینک آن را نمى خواهند شما یا باید از مملکت فرار کنی یا اینکه توسط مردم دستگیر خواهى شد و سرنوشت تو دیگر با کرام الکاتبین خواهد بود
یکشنبه 28 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوالالامپور
اقای یزدی تو خودت چه کا ره هستی اصلاً. برو بابا
یکشنبه 28 تیر 1388

ebi_khan - ایران - تهران
آقای یزید یزدی! تو برو تو دبیرخانه مجلس خبرگان نامه هایی که آیت الله هاشمی بهت داده بود رو رو تاریخ - شماره کن. البته نامه های مربوط به تخلفات رهبری رو گم و گور نکنی ها! تو اون دنیا میدن چپقتو چاق کنن ها.
یکشنبه 28 تیر 1388

rabi3 - ایران - تهران
اصلا خدا چطور به حکومت شما مشروعیت داده است؟
یکشنبه 28 تیر 1388

مش ممد - ایران - تهران
مردک خرفت اقای یزدی تو خودت در این مملکت چه خری هستی
این مردک خودش گفته که قبل از نماز جمعه با هاشمی هماهنگ کردیم که چی بگه چی نگه این یعنی ازادی سخن که علی گدا در نماز جمعه بعد از انتصابات گفت از ان لذت می برم
یکشنبه 28 تیر 1388

shahramareia - ایران - تهران
از این به بعد تحریم دادن هر رایی به این نظام راهکار مقابله است کاندیدا هر کسی که می خواهد باشد تنها تحریم رای دادن
یکشنبه 28 تیر 1388

bbayat - آلمان - اشتوتگارت
یاد آن داستان کلاغ و روباه افتادم لعنت به دهانی که بی موقع باز شود....
دوستا عزیز روی این حرفها بیشتر تامل کنید واقعا برای ثبت در تاریخ مهم است.

1- آیت‌الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان می‌گوید که حکومت اسلامی، مشروعیت خود را از «مردم» نمی‌گیرد و اظهارات آقای هاشمی در «تکیه‌گاه» قرار دادن مردم برای حکومت، «غلط فاحش» است.
حکومت اسلامی !!!! یا جمهوری اسلامی که اساسش بر رای مردم است!!!
دوستان این روباه پیر همان حرفی را زد که خیلی از عقلا و فهمیدگان مدتهاست که می زنند و کمتر کسی به آن توجه کرد.
گفت حکومت اسلامی !!! به واقع تمام حرف ما را این نادان به زبان آورد اینها دنبال تشکیل همان حکومت اسلامی (فاشیسم اسلامی) هستند که صد در صد مشروعیت خود را نه از رای مردم بلکه به طور من درآوردی به عالم غیب و از بالا می گیرد که افراد جسمانی مثل من و شما نمی توانند آن را درک کنند.

2- این عضو شورای نگهبان که در انتخابات از مدافعان محمود احمدی نژاد بود، گفت:"اصل مهمی که زیر بنای حکومت اسلامی است مورد توجه آقای هاشمی قرار نگرفت این که اگر مردم باشند حکومت هست و اگر نباشند، نیست. این غلط است."
مضمون این جمله این است که چه مردم باشند و چه نباشند یا به عبارت دیگر رای آنها یا اساسا خود مردم به پشیزی نمی ارزد و نقشی در مشروعیت حکومت ندارد.(مردم سالاری و جمهوری و انتخابات فرمالیته است)
3- آقای یزدی در واکنش به اظهارات هاشمی گفت که حکومت اسلامی مشروعیت خود را از «خداوند» می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم
به طور تلویحی این روباه پیر اعتراف کرد که ارزش رای مردم در حکومت اینها در حد مقبولیت است نه مشروعیت. یعنی این رای مردم نیست که به حکومت وجهه قانونی می دهد بلکه آنها (مردم) صرفا می توانند حکومت فعلی را قبول کنند یا نکنند که اگر هم نکنند می دانید چه بلایی بر سرشان می آورند. همان قضیه آش کشک خاله چه دوست داشته باشی چه نداشته باشی به پات نوشته شده.
با این تفاسیر دنبال اینکه تقلب شده یا نشده یا اینکه دموکراسی و آزادی بیان و مطبوعات مستقل و ... از این حکومت نباشید آب پاکی را بر دست همه ما ریختند
یکشنبه 28 تیر 1388

nazanineman23 - فرانسه - پاریس
"همراهی مردم برای حکومت مشروعیت ایجاد نمی کند."
ببینید هیچ ارزشی برای ما قایل نیستند چون میدونن جایی بجز ایران ندارند.
یکشنبه 28 تیر 1388

آرسام - ایران - ایران
آقای یزدی توی کافر حرامزاده مستقیم با خود خدا صحبت کردی که این رژیم مشروع است یا که دخترت از قول جوانان و فرزندان کوروش شنیده مرتیکه حرامزاده خفه شو با آن خامنه ای لجن
یکشنبه 28 تیر 1388

ترک ایران - ایران - تهران
خفه خون بگیر آفت ا...
یکشنبه 28 تیر 1388

بابک - ایران - سبزوار
این کثافت را باید اتش زد
چهار‌شنبه 31 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.