درگیری پس از نمازجمعه در تهران

درگیری پس از نمازجمعه در تهران

گزارش ها از تهران حاکی است که در حاشیه نمازجمعه ۲۶ تیر درگیری هایی میان مخالفان دولت با پلیس و نیروهای بسیج اتفاق افتاده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از تهران گزارش داده است که پلیس و نیروهای بسیج در بیرون دانشگاه تهران (محل برگزاری نمازجمعه) به سمت هزاران تن از معترضان که شعار "مرگ بر دیکتاتور" می دادند گاز اشک آور پرتاب کردند و به آنها یورش بردند.

شاهدان عینی به این خبرگزاری گفته اند که ده ها تن از معترضان دستگیر و با کامیون از محل برده شده اند.

بر اساس این گزارش، بسیجیان لباس شخصی جلوی صف نیروهای پلیس ضد شورش ایستاده بودند و کپسول های گاز اشک آور را به سمت آنها شلیک می کردند.

آسوشیتدپرس می نویسد که تعدادی از جوانان که دستمال های سبز به صورت بسته بودند، کپسول های گاز اشک آور را با پا به پیاده روی خیابان می انداختند.

بعضی از این جوانان هم در خیابان آتش روشن کرده بودند و انگشتان خود را به نشانه پیروزی در هوا تکان می دادند.

مخالفان دولت در حاشیه نمازجمعه روز ۲۶ تیر که توسط اکبر هاشمی رفسنجانی اقامه شد، شعارهایی چون "آزادی، آزادی"، "الله اکبر"، "یا حسین، میرحسین"، "ما اهل کوفه نیستیم، حسین تنها بماند"، "دولت کودتا، استعفا، استعفا"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و "برادر شهیدم، رأیت رو پس می گیرم" می دادند.

هواداران دولت هم شعار می دادند: "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند"، "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" و "ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده".

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی در تهران گزارش داده است که نیروهای پلیس ضد شورش و بسیج در خیابان های اطراف دانشگاه تهران مستقر شده بودند تا جلوی تظاهرات را بگیرند، اما معترضان موفق شدند دست به تجمع های پراکنده بزنند.

این شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفته اند که پلیس چندین نفر را بازداشت کرده و به خصوص در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی تهران، با تفنگ هایی که گلوله های حاوی رنگ پرتاب می کند به جمعیت شلیک کرده است.

یکی از این شاهدان گفته است که نیروهای پلیس شیشه چند اتومبیل را که به نشانه اعتراض بوق می زدند، شکسته اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد جناح اصلاح طلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به همراه هواداران خود در نمازجمعه این هفته شرکت کرده بودند.

آقای موسوی خارج از محوطه اصلی نماز جمعه که مسقف است، در جمع هوادارانش به نماز ایستاد، اما آقای کروبی به صف اول نماز رفت که مخصوص مقامات است.

با این حال پسر آقای کروبی گفته است که پدرش هنگام ورود به دانشگاه تهران مورد حمله "لباس شخصی ها" قرار گرفته است.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی که آقای کروبی دبیرکل آن است، به بی بی سی فارسی گفت که آقای کروبی در این حمله آسیبی ندیده است اما عمامه و عبای او در اثر فشار از تنش افتاده است.

پسر آقای کروبی هم به سحام نیوز، وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی گفته است که حمله کنندگان "الفاظ بسیار زشت و زننده ای" علیه آقای کروبی به کار برده اند.

یکی از دستگیر شدگان وقایع روز جمعه، شادی صدر، وکیل دادگستری و فعال سرشناس حقوق زنان در ایران است که پیش از نماز جمعه و وقوع درگیری ها، در حالی که به سمت محل برگزاری نماز جمعه می رفت توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد.

همراهان خانم صدر گفته اند که بازداشت او بدون ارائه حکم یا توضیح و همراه با خشونت بوده، به طوری که روسری و مانتوی او از تنش خارج شده است.

arash-20 - ایران - تهران
یه ضرب المثل هست که میگه : مورچه هر وقت بال در بیاره یعنی اینکه اخر عمرش فرا رسیده - اینها هم روزهای اخر حکومتشون داره فرا می رسه که به هر کاری دست میزنن
جمعه 26 تیر 1388

Ezhaq - ایران - تهران
مردم مرگ بر روسه نیز می گفتند.
جمعه 26 تیر 1388

badram - ایران - تهران
به همه شما مزدوران و مفت خوران دولت ;
بابا این رژیم داره سرنگون میشه چرا باور نمی کنید...
جمعه 26 تیر 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
مرگ بر گشتاپوهای غیراسلامی روسی.مرگ برخامنه ای کفتار خونخوار جهان امروز.
جمعه 26 تیر 1388

حامیان موسوی - امارات - دبی
من تا حالا فقط حامی میرحسین بودم ولی از امروز حامی اقای رفسنجانی هم هستم
جمعه 26 تیر 1388

p.h - هند - پونه
سانسور نماز جمعه در شبکه یک !!!!!
جمعه 26 تیر 1388

ali_esf - سنگاپور - ی
درود بر موسوی
مرگ بر دیکتاتور
جمعه 26 تیر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
این شعار خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست.من را یاد یک جوک انداخت .اگر بچه های این سایت چاپش کنند.برای خستگی در کردن بعد نیست.این یک جوک قدیمی است.که در دوره ما زیاد بین زبانها بود.
زمانی که یک دختر مجاهد رفت برای دست بوسی دست غیب .و او را منفجر کرد.تیکه های او همه پخش شده بود.بعد از جمع اوری.دیدن قسمت مهم اقا نیست.بهر حال خاکش کردن.اقا را برای سوال و جواب نزد خدا بردن و خدا پی برده بود که اقا قسمت مهم را در انفجار گم کرده.گفتن تا پیدا نشود نمی توانی بروی در خدمت هوریان .بهر حال خدا دستور داد به فرشتگان بروید به خمینی.... بگوئید اینطور شده.خمینی هم به امت حزب الله شیراز دستور داد.بروید و ان تیکه گم شده را پیدا کنید.بهر حال در روی یک پشتبانی ان تیکه مهم را پیدا کردن.در داخل یک جعبه کفش گذاشتن و رویش پارچه سیاه کشیدن.و امت حزب الله همه شعار می دادن که ......که در دست ماست هدیه به رهبر ماست.
جمعه 26 تیر 1388

zayanderood - نروژ - برگن
IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
ممنون زنگ تفریح خوبی‌ بود.
شنبه 27 تیر 1388

ranya - ایران - تهران
IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
جالب بود ....
البته مردم امروز در جواب به حامیان دولت کودتا که این شعار رو می دادن می گفتن خونی که در رگ ماست هدیه به ملت ماست ....
واقعا حضور میلیونی مردم در نماز جمعه و تظاهرات بعدش اونهم بعد از سپری شدن 35روز از انتخابات و بعلاوه اونهمه کشت و کشتار و دستگیری و جنایت تماشایی بود .
شعارهای شبانه پشت بامها هم بنظرم امشب پررنگتر و قویتر بود . من که صدام گرفته بس که داد زدم :)
شنبه 27 تیر 1388

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
خاک به گور ما ملت نمک نشناس که دسته گلی مثل رضا پهلوی رو داریم اما هنوز دل بستیم به حمایت رفسنجانی و دو سه تا دیگه که تا ارنج دستشون تو خونه و شریک تاراج بیت ا لمال این ملت هستند.
شنبه 27 تیر 1388

amirbidgoli - ایران - کاشان
IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
خیلی جالب بود هیچ وقت فراموش نکنش تو ان دنیا بهش نیاز داری
شنبه 27 تیر 1388

amir-amir - کانادا - تو
از مرحوم دستغیب صحبت شد ایشان در یکى از کتابهاى معروف خود نکات جالبى را نوشته بود از آن جمله:
وقتى که فرد قرار است به بهشت برود و با حوریان محشور شود هر جماعى که مى کند انزال آن چهل سال طول مى کشد و یا در جاى دىگر آمده است مرغان کباب شده در هوا به پرواز در مى آیند و هر کدام از جلوى مومنان عبور مى کنند انگاه رو به مومن کرده و بانگ سر دهند که از کجاى من میل دارید تناول کنید.
شنبه 27 تیر 1388

سکوت - ایران - تهران
درود به همه انسانهای حق‌طلب و عادل و شریف
فقط خواستم از همه عزیزانی که خارج از ایران هستند برای این شادی‌خانم صدر کاری بکنید. تفکر اینکه چه بلایی الان داره سرش میارن قلبم رو به درد میاره . تو رو به خدا کاری بکنید . تو ایران که قانون و حق خواهی از کشک هم کشک‌تر شاید اونجا با تلفنای مکرر به cNN و بی‌بی‌سی و تظاهرات روبروی سفارت‌خانه‌ها و یا نمایندگان سازمان ملل باعث بشه خبر قاطع از شادی خانم بدن.
ای خدا تا کی خفقان تا کی درد کوری و کری عده‌ کثیری از مردم از درد باتوم و چماق و چوب این بی‌وجدانا بدتر. آه از این فراموشی این مردم آه از بی‌صفتی این فاشیستای حیوان صفت که مردم رو تو گرداب قرض و درد و مشکلات مالی و اجتماعی له کردن.
ای خدا
زنده باد زن و مرد با شرافت و شجاع و با وجود حق‌خواه و آزادی طلب
زنده باد انسانیت
شنبه 27 تیر 1388

kiya - آمریکا - نیویورک
با درود:
نماز جمعه هر هفته بهترین فرصت برای تجمع و راهپیمایی است در لباس بسیجی ها در نمازجمعه شرکت کنید و سعی کنید در صفهای اول نباشید و بعد از نماز به سمت صدا و سیما و زندان اوین جهت اشغال آنها اقدام کنید با جمعیت میلیونی نمیتونند کاری کنند.
به امید آزادی و حکومتی سکولار خبر را پخش کنید
شنبه 27 تیر 1388

ali483 - ایران - کرج
خوشبتخانه اکثرا ملت ایران متوجه شده اند که این کودتای 22 خرداد با طراحی روسیه انجام شده است .
شنبه 27 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.