اظهارات هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تاریخی تهران

اظهارات هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تاریخی تهران

نیروهای افراطی که اجازه حضور در صفوف نخست نماز را یافته اند با سردادن شعارهای تحریک کننده مانع آغاز خطبه ها شدند که با وجود آغاز خطبه ها اقدام لبه شعار دادن کردند که با اقدام هاشمی ساکت شدند و وی به آنها تذکر داد که جایگاه نماز جمعه را آلوده نکنند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری در باشکوهترین نماز جمعه تاریخ تهران و در اجتماع میلیونها تن از مردم گفت:نماز جمعه امروز بی شباهت به نماز جمعه اول انقلاب که آیت الله طالقانی وبا حضور همه سلیقه ها اقامه می کردند نیست.
 هاشمی در بخش اول اظهارات خود به تبیین سیره پیامبر در ایجاد حکومت بمناسبت سالروز مبعث نیوی پرداخت.
وی گفت : در قرآن کلمه ناس (مردم) حدود 500بار بکار رفته وکار پیامبر اداره حکومت با زور نبود بلکه با انس والفت بود.
 
هاشمی در پایان خطبه اول با اشاره به حضور پیامبر اکرم در قبرستان بقیع در روزهای پایانی عمر مبارکشان گفت:پیامبر خطاب به اموات مومنین بقیع گفتند که خوشا بحالتان که نیستید واین روزهای تفرقه را نمی بینینید.
 
هاشمی در خطبه دوم با اشاره به کشتار مسلمانان چین گفت:از دولت چین انتظار داریم که به وضع اسفبار مسلمانان رسیدگی کند وبه نفع دولت چین نیست که با یک میلیارد وششصد میلیون مقابله کند.
 
در این زمان تعدادی از نماز گزاران شعار مرگ برچین را دادند که هاشمی با اشاره به وضعیت خیابانهای اطراف گفت که از شعار دادن خودداری کنند که این صحبت با تشویق مردم حاضر در خیابانها مواجه شد.
 
رییس مجلس خبرگان رهبری درباره انتخابات گفت:ای کاش شرایطی که در آستانه انتخابات وجود داشت ادامه پیدا می کرد وما در دنیا سربلند می شدیم که متاسفانه اینگونه نشد که اگر آزادی ونشاط ادامه داشت هرکسی پیروز انتخابات می شد برای ما مایه افتخار بود.
 
هاشمی با اشاره به روایتی که از پیامبر به نقل از امام خمینی درباره اساس انقلاب شنیده متن روایت رابر لازمه حمایت اکثر مردم از حکومت اسلامی دانسته وافزود:پیامبر به علی (ع) فرمود که اگر مردم از تو حمایت نکردند وظیفه ای برای حکومت نداری واین نقش بی مانند مردم در نظام اسلامی را می رساند.
 
وی با اشاره به تاکید امام خمینی بر واگذاری حکوت به مردم گفت امام حتی پیش از پیروزی انقلاب و در زمان صدور حکم مهندس بازرگان بر نقش مردم وقانون در اداره حکومت تاکید داشتند.
 
هاشمی ادامه داد:در اواخر دوران تبلیغات ما دچار تردید شدیم که اواخر دوران انتخابات ما بدلیل عملکرد نادرست صداوسیما و برخی دیگر  شامل عده زیادی از مردم و انتخابات دچار تردید شدند والبته ئگروهی هم محکم ایستاده اند ومی گویند وضع خوب است.
 
امروز تلخ است هیچ یک از جریانات دلش نمی خواست اینطور شود من چند پیشنهاد به ذهنم می رسد بعنوان راه حل عرض می کنم:
مساله مهم برگرداندن اعتماد ملت است که تاحدودی مغشوش شده است،همه ما چه حکومت چه نیروهای امنیتی وچه مردم به قانون پایبند باشند.
باید فضایی بوجود بیاید که همه بتوانند حرفشان رابزنند بخصوص در صدا وسیما ،متاسفانه از فرصتی که رهبری به شورای نگهبان 5روزه دادند که عقلا را بیاورید به خوبی استفاده نشد ،برای حفظ ارزشها وانقلاب در این مقطع می تواند این حرکات انجام شود و به قناعت برسیم.
 
لازم نیست در این شرایط ما افرادی را دزندان داشته باشیم نگذارید بخاطر زندانی بودن یک عده دشمنان به ما بخندند.
به آسیب دیدگان این حوادث دلجویی شود و همدردی شود.
 
با سعه صدر برخورد شود رسانه های قانونی را محدود نکنیم واجازه دهیم فضای آرام انتقادی و تاییدی بوجود بیایید ونیروهای انتظامی نظامی وامنیتی اجازه دهند این فضا بوجود بیاید.
 
مراجع ما همیشه که همیشه پشتیبان نظام بودند چرا باید برنجند.
امیدوارم خطبه های امروز نماز جمعه شروع تحولی در جامعه باشد.
 
در پایان نماز جمعه شعار های چند میلیون نمازگزار حاضر در نماز جمعه تهران با عنوان هاشمی حمایتت می کنیم سرداده شد وتعدادی از نیروهای افراطی حاضر در صحنه هم شعارهای دیگری را سردادند.
 
با وجود اقامه نماز تعدادی از هواداران افراطی دولت اقدام به همهمه وسردادن شعار می کردند.

هاشمی: اعتماد مردم را برگردانیم، این هدف مقدس ماست
اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه آخر نماز جمعه امروز تهران، ۲۶ تیرماه، با اشاره به حضور انبوه مردم در انتخابات گفت که «هدف مقدس ما بازگرداندن اعتمادی است که مردم را وارد میدان کرد».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی نماز جمعه امروز را آغاز کرده است که جمعیت انبوهی در محل اقامه نماز جمعه تهران و خیابان‌های اطراف آن حضور یافته‌اند.

نماز جمعه این هفته تهران از آن رو حائز اهمیت است که معترضان به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست‌ جمهوری، این مراسم را به مکانی برای گردهم‌آیی خود انتخاب کرده‌اند.

میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری، که خود را پیروز انتخابات می‌داند و دیگر کاندیدای اصلاح‌طلبان، مهدی کروبی، که وی نیز دور آینده ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را به رسمیت نشناخته است، از پیش اعلام کرده‌اند که در نماز جمعه این هفته شرکت خواهند کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی روز جمعه پس از هشت هفته خطیب جمعه نماز تهران است. اکبر هاشمی رفسنجانی در آستانه برگزاری انتخابات در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، ضمن انتقاد شدید از اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های تلویزیونی‌ خود، از آیت‌الله خامنه‌ای خواسته بود که برای «نجات کشور» انتخابات ریاست‌ جمهوری سالم برگزار شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان با این حال پس از برگزاری انتخابات و رویدادهای پس از آن عمدتا سکوت اختیار کرد و در یکی از معدود موارد موضع‌گیری‌های خود در دیدار با برخی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان انتخاباتی تصریح کرد که «هیچ وجدان بیداری» از وضع به وجود آمده راضی نیست.

در همین حال خبرگزاری کار ایران، ایلنا، خبر داده است که همزمان با آغاز نماز جمعه تهران تلفن‌های همراه در مناطق منتهی به محل برگزاری نماز قطع شده است. 

وب‌سایت خبری آینده نیز می‌گوید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از حضور خبرنگاران خارجی در نماز جمعه این هفته جلوگیری کرده و کارت خبرنگاری آنها را ضبط کرده‌اند.
borj - ایران - بوشهر
موسوی تو نماز جمعه دیده نشد!!!! یعنی من تو بخش خبری 14 ندیدمش! یا نیومده یا نشونش ندادن! ولی کروبی رو نشون دادن.
جمعه 26 تیر 1388

varishi - ایران - تهران
اینا عین سگ میترسن از ملت حالا اینو اوردن ملت رو اروم کنه اگه ملت بخوان هر کاری از دستشون بر میاد فقط کافیه همه مناطق تهران اهپیمایئ بشه نه چند تا محله..
جمعه 26 تیر 1388

arash-20 - ایران - تهران
چرا خطبه های امروز از صدا و سیما پخش نشد؟
جمعه 26 تیر 1388

armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
تقصیر این اوباما ( سیاه‌)‌ است . گفت ایرانیان می توانند بهتر از این زندگی کنند. خربزه ای بود که زیر بغل اوباش ها داد. او باش ها هم ریختن تو خیابون ها.
جمعه 26 تیر 1388

kia6525 - ایران - مشهد
خوب بود اما بهتر از اینم میشد حرف زد
جمعه 26 تیر 1388

arash-20 - ایران - تهران
بخشی از سخنان ایت الله رفسنجانی:
در انتخاباتی که انجام شد ما خیلی خوب شروع کردیم و رقابت خوبی شکل گرفت. چهار نفری که از نظر شورای نگهبان صالح معرفی شدند رقابت کردند و مردم هم به آزادی انتخابات امیدوار شدند و حضور بی‌سابقه‌ای داشتند. در این شرایط همه چیز آماده‌ ایجاد افتخاری بزرگ بود که ما باید این افتخار را مربوط به مردم بدانیم و باید از همه‌ آن‌ها تشکر کنیم که آزادانه آمدند و در انتخابات شرکت کردند ولی ای کاش همان شرایط تا امروز ادامه ‌داشت و امروز ما سربلندترین شرایط را می‌توانستیم در جهان داشته باشیم ولی آن‌طور که می‌خواستیم نشد.
وی با طرح این سوالات که " ما چه می‌خواهیم؟ انقلاب اسلامی چه می‌خواهد؟" خاطرنشان کرد: شما این سخنان را از کسی می‌شنوید که از پیش از شروع مبارزات قبل از انقلاب که توسط حضرت امام آغاز شد، لحظه به لحظه همراه انقلاب بوده است و صحبت از 60 سال پیش است؛ ما می‌دانیم اساس تفکر امام(ره) چه بوده است. امام می‌فرمایند آن‌چه من می‌خواهم مردم است و هرچه می‌توانید باید تلاش کنید تا دل مردم را به دست بیاورید.
وی با بیان این‌که " امام(ره) مخالفتی نمی‌کردند که گروه‌ها و احزاب رقابت کنند" تصریح کرد: این راه، راه پیغمبر(ص) بود که مردم را با میل و اعتقاد خود پای کار بیاورند و این هنر امام بود که توانست این کار را به خوبی انجام دهد. کمتر از 20 سال بعد از آغاز مبارزات مردم آن‌چنان آگاه شدند که البته هزینه هم دادیم ولی سودمان خیلی بیشتر بود. همین خیابان‌های پر از نیروهای حامی امام و معتقد، دولت مغرور و متکبر پهلوی را که آن موقع از ارتجاع و از شرق و غرب کمک می‌گرفت و به دلیل بالا رفتن قیمت نفت، انبارهای آن‌ها پر بود، سرنگون کرد.

رییس مجلس خبرگان با تاکید بر این‌که "‌مبنای فقهی امام(ره) این بود که حکومت اسلامی بدون حضور مردم نمی‌شود و اگر مردم راضی نباشند حکومت اسلامی نخواهد بود" اظهار کرد: خاطرم هست که آن زمان روایتی از حضرت امام شنیدم که بعدها در مورد منبع آن تحقیق کردم و روایت بسیار جالبی است و مبنای استدلال امام بود. این روایت می‌گوید؛ روزی پیغمبر اسلام بعد از غدیر به حضرت علی گفت که تو ولی این امت هستی. اگر دیدی این مردم راضی بودند و تو را قبول کردند و با اجماع و اکثریت آمدند، ‌شما بپذیر و متولی امر شو و اگر دیدی اختلاف کردند ولشان کن و بگذار هر کاری که می‌خواهند بکنند و خداوند برای تو راهی پیدا می‌کند که به اهدافت برسی. این روایت بسیار معتبر است و ناقل آن سیدبن طاووس بوده است.
ادامه دارد . . .
جمعه 26 تیر 1388

kia6525 - ایران - مشهد
هاشمی آنچه شرط بلاغ بود در این فضای به شدت بسته و امنیتی بر زبان آورد!! دمش گـــــــــــــــــرم!!! ما را نفروخت
اما می تونست انتحاری عمل کنه که نکرد
جمعه 26 تیر 1388

biar - ایران - تهران
..خ به تمام کسانی که به این کوسه دل بسته بودند
جمعه 26 تیر 1388

nooshin tehrani - ایتالیا - رم
گربه مسکین اگر پر داشتی. تخم گنجشک از درخت برداشتی.
جمعه 26 تیر 1388

گروهبان قندلی - ایران - تهران
هی دم از حکومت دمکراسی میزنن بعد نماز جمعه را همیشه مستقیم پخش میکردن این بار پخش نکردن پس نتیجه میگیریم که حق با ملت ایران است و هر چی ملت اعتراض داره خودشونم هم میدونن و سانسور میکنن . کشوری که توش سانسور باشه اون کشور حکومت دیکتاتوری داره. چه فرقی بین جنتی و خامنه ای با رفسنجانی هست که نماز جمعه به امامت اونها پخش شد اما برای رفسنجانی نه؟؟
جمعه 26 تیر 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
پیروزى قاطع دیگرى براى ملت عدالت خواه ایران که در نماز جمعه شرکت کردند و فریاد اعتراض شان را رسا و بلند همانند پتکى محکم به کله هاى مفلوک سردمداران زور و ستمگر رژیم کوبیدند
جمعه 26 تیر 1388

yasamin22 - امارات - دوبی
سلام بچه ها،نمیدونید امروز چه خبر بود،از ساعت ۱۱ خیبان امیر آباد و فاطمی از افرادی که داشت به سمت خیابان انقلاب میرفت پر بود.تا بالای پارک لاله از این طرف و از اون طرف تا کریمخان جمعیت به صورت فشرده ایستاده بودند می‌تونم به جرات بگم ۹۰ درصد سبز بودن.همه از ته دل شعار میدادند و تا یه عده بسیجی‌ میومدن شعار بدن انقدر مردم بلند میگفتن الله اکبر که زود لال میشدند.بعد از خطبه‌ها هم مردم رفتن به سمت خیابان امیر آباد و شعار دادن.
جمعه 26 تیر 1388

yasamin22 - امارات - دوبی
یه چیز جالب که امروز بود این بود که قبل از نماز همهٔ سربازای نیروی پلیس یه شاخه گل قرمز دستشون بود و همه لبخند میزدن.یه چیز دیگه هم اینکه تازه وقتی‌ جمعیت پراکنده شد و داشتن با سمت امیر آباد میرفتن هلیکوپترا اومدن و از بالا فیلم گرفتن.
جمعه 26 تیر 1388

fanta - فرانسه - استراسبورگ
هاشمی مثل همیشه سعی کرد نه سیخ بسوزه نه کباب. اصلا موضع مشخصی نگرفت. به قول خودشون منافق !
اینطوری مردم بی‌اعتمادتر می‌شن. مردم خودشون باید تکلیف خودشونو معلوم کنن. هیچ قدرت داخلی خارجی این کارو برامون انجام نمی‌ده. اگه دموکراسی می‌خواهیم باید براش بجنگیم و حساب این کثافتارو برسیم. همه ایرانیها در سراسر دنیا باید بلند بشن. این تنها راه ما در برابر این رژیم پست فطرت آخوندی است.
جمعه 26 تیر 1388

amirbidgoli - ایران - کاشان
هاشمی سیاست بازی است که بخاطر بچه هاش حاضر است انقلاب را نابود کند
جمعه 26 تیر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
نژادپرست بدبخت تو ..
جمعه 26 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
پدرمون دراومد بس که واسه اثبات حرفشون گفتن فلانی 1500 سال پیش به فلانی تو عربستان اینطوری گفت پس ما هم بهتره اینطوری کنیم . آقا به امام با توسل به حرف پیامبر به علی اونجوری گفت پس ما هم باید فلان کنیم ! - سوال من اینه مگه ما خودمون عقل و منطق و چشم نداریم که باید به یه مشت داستان و حدیث سواری بدیم ؟! - کسی نیس بگه چشمهای کورتون رو باز کنین و ببینین تو خود عربستان یه زن اجازه تحصیل و رانندگی نداره . تو مصر زن اجازه داشتن موبایل رو نداره . اونها که مثل ما به زور مسلمون نشدن . پس چرا تلاش می کنیم به گرد جهالت اونها برسیم ؟! بعد 1500 سال هنوز میگن امام اونو گفت به علی ، علی اینو گفت به معاویه ، معاویه پکر بود اینو گفت به عمر . من ایرانی نوعی که دیدم دارم نموده میشم زدم در رفتم . خدا به این مردم صبری رو داده که ایوب باس بیاد براشون لنگ بندازه .
جمعه 26 تیر 1388

great dariush - ایران - تهران
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
عزیز بابا اگه ایرانیا به حرف روسای جمهور امریکا بودند که تا حالا 100 بار این آخوندای مزدور و دیکتاتور رو به زیر کشیده بودیم.
جمعه 26 تیر 1388

hasrat-takey - انگلیس - بریستول
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
از کمنتت معلوم هست که اهل سفارت یا یکی از حکومتی ها باشی که در کره هستی و اگر کوچ اجباری کرده بودی این حرف را نمی زدی و در ضمن احتیاجی به کلمه سیاه هم نبود نژادپرست
جمعه 26 تیر 1388

Nim Rokh - ایران - تهران
در کل صحبتهای به نفع انقلاب کرده است و جز این انتظار دیگری از هاشمی نبوده است بی شک دشمنان انقلاب متضرر اثلی بوده اند که انتظار داشتند هاشمی همه چیز را زیر سوال ببرد و رهبری را محکوم کنند که به خواست خود نرسیده اند.
و اما برگردانندن اعتماد راهی است که هر ایرانی اصیل باید وظیفه اصلی خود بدانند.
ودر یک کلام باید گفت که هاشــــــــــــــــــــــمی متشکریم!
جمعه 26 تیر 1388

mahnadi - هلن - هارلم
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم

منظورتون از سیاه چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگرمنظورتون با این لحن صحبت توهین کردن وتبعیض نژادی ایجاد کردن باشه
باید خدمتتون عرض کنم همین آقای اوباما با خواست ملتش اومد روی کار اما احمقی نژاد منتصب شدند به ریاست با زورچماق وکودتاودزدی رای مردم
اوباش هم افشینهای وطن فروشی هستند که بجای ایستادن در کنار صفوف
ملت در مقابلشون ایستادند وبه راحتی آدم میکشند در ضمن پوست خربزه افتاده زیر پای ولی وقیه با این اوضاعی که درست کرده همین روزها لیز میخوره تو زباله دان تاریخ اونجور حق ومال ملت خوردن وبعد هم چماق کشیدن توروری ملت اینجور لغزیدنها رو هم داره
ملت ایران پیروز است چون حق با ملت ایران است حق رهایی حق بهترینها
جمعه 26 تیر 1388

Shamoosh - آلمان - دوسلدورف
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
..شو مزدور رژیم آخوندی..... اوباش تویی و امثال تو ! نژادپرست ...فت!
تو یک عرب تروریست بیش نیستی !
من نمیدونم که چرا کارکنان این سایت فرصت اغتشاش به این بسیجی های بی خدا حتی در این سایت رو میدن!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افسوس !
جمعه 26 تیر 1388

ufo - دانمارک - وایله
ارمین.کره جنوبی... فقط توراکم داشتیم که مثل اربابت که بیائی ع.. کنی.افکاری مثل تو دارن حکومت می کنند که وطنمان یک اب خوش از گلوش پائین نمیره.یادت باشه این ارازل واوباشهاوخس وخاشاک ها هرگز نمیگذارند این مملکت استالینی بشه.
جمعه 26 تیر 1388

freedomforiran - انگلستان - لندن
پایان حمهوری اسلامی ............ پیروزی ............ زنده باد مردم
مــرگ بــر حــمهــوری اســـلامـــی
جمعه 26 تیر 1388

majid63 - فرانسه - پاریس
لعنت خدا به کسانی که علیه توده مردم هستند.
مردم ! چه انتظاری دارید از اخوند! همش بخاطر اینکه موقعیت خودشون که
خراب نشه این حرفها میزنند. نه بخاطر مردمه ! نه بخاطر موسوی!
مردم هوشیار باشید. به امید موفقیت.
جمعه 26 تیر 1388

pouriya - ایران - رودسر
مزخرفات رفسنجانی با این جملات پایان پذیرفت:
نگذاریم به خاطر زندانی بودن چند نفر دشمنان نظام خرسند شوند.!
این مردک شیاد برای صدو یکمین بار نشان داد که برای مردم مانند خلیفه خونخوارش خامنه ای هیچ ارزشی قائل نیست.
جمعه 26 تیر 1388

گروهبان قندلی - ایران - تهران
مرگ بر رفسنجانی خائن که پشت ملت را خالی کرد .
جمعه 26 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ و جهنمی پر اتش و دود برای اون نظام کثیف جمهوری اسلامی ایران و طرفدارانش.
دیگه داره تموم میشه / چیزی به اخرتشون نمونده
جمعه 26 تیر 1388

Yek Aryaee - ایران - تهران
سلام .
من همین الان رسیدم خونه. نمی دونید چه وضعی بود. اول اینکه دیر رسیدیم خطبه های شروع شده بود و رامون ندادن که هیچ با گاز اشک آور و باتوم ازمون پذیرایی کردن. جمعیت هم تو خیابون های اطراف شروع به جمع شدن و شعار دادن کرد. ولی چشتون روز بد نبینه. رفتیم خیابان کارگر و بالا پیچیدیم تو خیابون جلال آل احمد ولی اشتباه کردیم رفتیم روی پل . از جلو و عقب موتور سواراشون اومدن یه حالی بهمون دادن که نگو. بعضی ها خوودشونو از روی پل پرت می کردن پایین. من یهو دیدم هیچ کس دورو ورم نیست. یهو خیابون خالی شد. چند تا از این تیر ها شونم خورد بهم. از اینا که سبزه. میگن یه مایعی توشه که جذب خون میشه و بعد از 24 ساعت باعث سکته قلبی میشه. پشت کمرم تمام کبوده. فکر کنم من دیگه رفتنی باشم. تازه بعدش یه ماشینه وایستاد برامون ما هم 7-8 نفری سوار شدیم. یه پسر بچه 10-12 ساله نصفش موند بیرون در. یعنی در بسته نمی شد. یهو اینا اومدن . اونقدر این بچه بیچاره رو با باتوم زدن تمام شیشه های ماشینم خورد کردن تو سرمون. ولی آخرش قصر در رفتیم.
جمعه 26 تیر 1388

poriyaye_vali - قطر - دوحه
همین که خطبه ها ازصداوسیما پخش نشد یعنی هیچ...یعنی ملت وله لش...رفسنجانی اگه تخم داشت باید میگفت چرا صداوسیما خگبه هاشوپخش نمیکنه...ای بابا کوسه کجا تخم کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جمعه 26 تیر 1388

ashegh22 - ایران - تهران
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
اگه نمیدونی بدون که اون حرفهای اوباما که همش دم از صلح و دوستی میزدو همش میگفت که ما خواهان تغییر حکومت ایران نیستیم و اون نامه فدایت شوم اوباما به خامنه ای باعث شد اینا جرات کنن که کودتا کنن وگرنه اگه مک کین یا بوش بود اینا صد سال جرات نداشتن که که با ملت ایران این کارو کنن
جمعه 26 تیر 1388

LiliRose - کانادا - تورنتو
وقتی نیم رخ می گه :هاشمی متشکرم یعنی بیچاره مردم.
جمعه 26 تیر 1388

LiliRose - کانادا - تورنتو
borj - ایران - بوشهر
من تو سایت بازتاب دات آی آر عکسش رو دیدم نشسته بود.می تونی بری ببینی.صف اول نیست .
جمعه 26 تیر 1388

سید مهدی - ایران - تهران
برو بابا پولهایی که خوردی پس بده ....... احمدی بت شکن بت بزرگو بشکن ...مدیر محترم سایت هم فقط نظر طرفداران موسوی رو درج میکنه
جمعه 26 تیر 1388

ایران جاوید - ایران - تهران
والا دمش گرم...............
جمعه 26 تیر 1388

عاشق وطن - ایران - تهران

Nim Rokh - ایران - تهران
تو اگه بری اون رخ دیگه تو پیدا کنی شاید بهت کمک کنه که حرفارو چپکی نفهمی. بچه 2 ساله منظور هاشمی و فهمید تو نفهمیدی !!!!؟
خداییش دلم برای محمود کوچولو میسوزه که حامیاش بجای آی کیو ، زور باتوم دارن!
جمعه 26 تیر 1388

behzad london - انگلستان - لندن
این دزد پلید(رفسنجانی)هیچ کار خوبی برای مردم نمیکنه .هیچ توقعی ازش نداشته باشید!
خواهشان مثل گوسفند ازش حمایت نکنید!
باید فکر اساسی کرد.
درود بر شما....
جمعه 26 تیر 1388

khooroos - امارات - دبى
اتفاقا رفسنجانى خیلى هم خوب حرف زد- یعنى از انتظار بیشتر- اسلا هم مردم و نفروخت- همه اخبار ها هم مى کند که سحبتهاش خطاب به خامنه اى بوده- که بود- مى کن مردم به سمت اوین و صدا سیما هجوم کردن -ایشششششششالللله-
نیم رخ - هى اون غذاتو نبیجون ...
جمعه 26 تیر 1388

عاشق وطن - ایران - تهران

Nim Rokh - ایران - تهران
در ضمن" اصلی " رو اینطور مینویسن نه به قلم جنابعالی " اثلی" . قبل از اظهار نظر یه کم سواد خوندن و نوشتنتو زیاد کن بنده خدا !!!
جمعه 26 تیر 1388

abiabi - انگلستان - لندن
من نمیدانم کجای حرفهای این مرتیکه ی دزد تاریخی هست . این رفسنجانی هم سنگ خودش و خانوادی دزدش را به سینه میزند . وگرنه همه ی ملت ایران میدانند خانوادی رفسنجانی و ناطق نوری دارن مملکت را میچاپند . خدای من حالا دیگه رفسنجانی هم شد قهرمان ملی . من از این انتری نژاد خیلی بدم میاد ولی در مورد حرفهای که از خانوادی رفسنجانی زد موافق هستم ( رفسنجانی = دزد )
جمعه 26 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
نژاد پرست ل...ن. وقتی تو لجنزار اسلامت انسان ازاد و برده//کنیز و غلام// باشه طبیعی هست تو ... ی رژیمی هم به اباما سیاه بگی .مرگ بر دینت خدایت.
جمعه 26 تیر 1388

WAXY - امریکا - سیاتل
دوستان آکاه باشید ظاهرا تاکتیک کودتاچی ها عوض شده  اخیرا - چسبوندن رفسنجانی به رهبری - بابا ول کنید , دارن غرق میشن به هر درخت پوسیده ای وصل میشن.
جمعه 26 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
Yek Aryaee - ایران - تهران
دوست عزیز وبا غیرتم امیدوارم که اتفاقی برات رخ نده اما بفکر باش هرچه زودتر حداقل قرص زیر زبونی یا نیتروگلسرین هم بهش میگن البته نه از اونهائی که منفجر میشه را تهیه کن و کنار کسی باش که اگه خدائی ناخواسته اتفاقی افتاد بتونه بهت کمک کنه باور کن نگرانت شدم من نتونستم بیام توی درگیریها دست و پام شکسته ولی خوب میشه تو هم مواظب باش و از حالت مارو بی خبر نگذار الهی درد و بلات بخوره سر محمودلجن.
جمعه 26 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
Yek Aryaee - ایران - تهران
چرا شر و ور میگی اب..ه ؟ فکر کردی مردم چیز تشریف دارن ؟! برو این داستانها رو واسه ....جونت تعریف کن
جمعه 26 تیر 1388

iranesabz - هلند - هلند
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم

چقدر تو بدبخت و خاک بر سر هستی‌ احمق نژاد پرست.
جمعه 26 تیر 1388

a_bamdad - ایران - تهران
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
تو خ...ه.مونده بود مزدورای رژیم از کره جنوبی اظهار فضل کنن که اونم دیدیم.اگه تو اونقدر ای کیو جلبکی که باید یکی بهت بگه چیکار کنی ما ملت ایران اونقدر باهوشیم که خودمون میدونیم چیکار کنیم.
جمعه 26 تیر 1388

a_bamdad - ایران - تهران
Nim Rokh - ایران - تهران
اگه اینو نگی چی بگی بدبخت.هاشمی لهتون کرد.
جمعه 26 تیر 1388

WAXY - امریکا - سیاتل
من که نمیفهمم چرا بعضی کاربرهای "ارگانهای خاص" که همه میشناسنشون یکهو رنگ عوض کردن
تا دیروز ا..بودن و ضد هاشمی , امروز هاشمی شدن LOL
دو حالت داره :
- یا توبه کردن
- یا میخواهن هاشمی رو خراب کنن
جمعه 26 تیر 1388

fanta - فرانسه - استراسبورگ
متأسفانه ..ر...ر تو رو هم درج کردند.
جمعه 26 تیر 1388

WAXY - امریکا - سیاتل
من که نمیفهمم چرا بعضی کاربرهای "ارگانهای خاص" که همه میشناسنشون یکهو رنگ عوض کردن
تا دیروز احمدی ن و رهبری بودن و ضد هاشمی , امروز هاشمی شدن LOL
دو حالت داره :
- یا توبه کردن
- یا میخواهن هاشمی رو خراب کنن
جمعه 26 تیر 1388

daneshjooye mobarez - ایران - تهران
دوستان خواهشن خبرای مزخرف تحویل کسایی که نبودن ندین.
من امروز حوالی 12.30 بود که از سر امیر آباد ژیاده راه افتادیم به سمت انقلاب . ترافیک ماشینی خیلی زیاد بود ولی جمعیت زیاد به چشم نمیومد ولی هر کسی که می دیدیم معلوم بود داره به سمت انقلاب می ره . بعد از 4راه فاطمی جمعیت یهو زیاد شد و همه آروم داشتن راشونو می رفتن . اینم بگم که تا قبل از 4راه تک توک سر کوچه ها 2 تا سرباز صفر با باتوم ایستاده بودن و لی از بعد از 4راه مامورها بیشتر شدن و یه سری از ماشین ها و مینی بوس هاشون تو پارک لاله پارک بود ( بر خلاف گفته دوستان هیچ گلی هم دست هیچ کدوم نبود حتی رو زمین هم آثارش نبود. )
خلاصه به بلوار که رسیدیم جمعیت زیاد بود خیلی ها رو دیواره پارک نشسته بودن ُ ما وارد خیابون 16 آذر شدیم اونجا هم جمعیت زیاد بود اکثرا از گرما پناه برده بودن به پیاده رو ها و زیر درخت ها . یه جمعیتی هم وسط خیابون ایستاده بودن و یه پارچه سبز طویل رو رو سرشون گرفته بودن. خلاصه اینکه خطبه ها شروع شد و وسط ها مردم شعار می دادن . ما سر خیابون نصرت ایستاده بودیم که دیدیم از پایین جمعیت فرار کنان دارن میان بالا طبق معمول اول ملت ندونسته پاشدن در برن که یه سری ها گفتن ما که کاری نکردیم و از این حرف ها و همه برگشتن و فهمیدیم پایین گاز اشک آور زدن . خلاصه جو باز آروم شد و با تموم شدن صحبت های هاشمی یه سری بسیجی ها شروع کردن با موتور و اینا نمایش قدرت دادن . دست یکیشونم یه دوربین فیلم برداری حرفه ای بود و داشت از مردم فیلم می گرفت . ملت شروع کردن به پراکنده شدن از کوچه ها منتهی به امی اباد . تو امیر آباد هم یه سری ها می رفتن سمت انقلاب ( چند نفری تو جمع گفتن راهپیمایی از انقلاب تا آزادیه) یه سری ها هم به سمت امیرآباد شمالی. ما هم رفتیم به سمت بالا از سر بلوار که رفتیم تو امیر اباد این جمعیتی که از کنار پارک لاله می رفت بالا شروع کردن به شعار دادن و نه نیروی انتظامی کاری داشت و نه کس دیگه و این جریان تا سر امیآباد ادامه داشت ( شعارهایی مثل یا حسین میرحسین ) تو خود امیر آباد هم ترافیک وحشتناکی بود و راننده ها همه دست رو بوق بودن و همراهاشون دستاشون به نشانه پیروزی از پنجره ها بیرون بود و با اینکه هر چند کوچه یه بار یه دسته 10-15 نفری از پلیس ها استاده بودن ولی کاری به ملت نداشتن. روی پل جلال هم نه جمعیتی بود نه پلیسی و فقط ترافیک ماشین ها بود .
این ها چیزهایی بود که من به چشم خودم دیدم و از دوستان خواهش می کنم اگه قوه تخیل قوی دارن تو داستان نویسی ازش استفاده کنن نه تو دادن خبرهای دروغین به مردم.
جمعه 26 تیر 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
عزیزم اوباش خودتی و هفت ..د نامردت.
جمعه 26 تیر 1388

Yek Aryaee - ایران - تهران
WAXY - امریکا - سیاتل
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
من نمی دونم چه شر و وری توی حرفام بوده که شمارو ناراحت کرده. من فقط توی تهران و توی ماجراها بودم از روز 23 خرداد هم دارم توی تمام تظاهرات ها شرکت می کنم و هم کتکشو خوردم هم وظیفمو انجام دادم. اتفاقاتی رو که در تهران افتاده بود رو خواستم به دوستانی که خارج از کشور هستن انتقال بدم در ضمن من مسلمان نیستم و دروغ در دین من گناه بزرگیه. این که میگم مردم خودشونو پرت می کردن از پل پایین برای این بود که ارتفاع زیادی نداشت و هنوز زیاد بالا نرفته بودیم و تیر هم نیروی ضد شورش تیر های پلاستیکی به طرف مردم شلیک می کردن که باعث کبودی می شد. در مورد آقای موسوی هم که گفتم توی جمعیت بود عکس هاش توی همین سایت هست می تونید ببینید. من عقده نظر گذاشتن توی این سایت رو ندارم فقط چون دیدم مخاطب خارج از کشور در این سایت عضو هستند می خواستم اخبار از این طریق به خارج منتقل کنم وگرنه من وقتی برای از صبح تا شب فحش نوشتن در اینجا ندارم و ما نیروی جوان در تهران وظیفه مهم تری در قبال کشورمون برای انجام دادن داریم. وقتی نظام سرنگون شد شما هم تشریف میارید در شادی ما در کشور خودتون شریک می شید. با فحش دادن کاری نمی تونیم برای این کشور و هم وطنامون انجام بدیم. من تازه عضو این سایت شدم و با افراد آشنایی زیادی ندارم. ولی بازم اگه شما قدیمی ترهای سایت از این موضوع ناراحتید من مشکلی ندارم. دیگه نظری نمی زارم. این سایت مال شما صبح تا شب به وظیفتون که فحش دادن به این و اون و تفرقه اندازی بین مردمه بپردازید. موفق باشید.
شنبه 27 تیر 1388

ranya - ایران - تهران
حرفهای ایت الله هاشمی بنظرم تا حدودی مردم دموکراسی خواه رو دلگرم کرد گرچه اونطور که باید و شاید پشت مردم نایستاد یعنی خیلی روشن و واضح صحبت نکرد و در لفافه حرف زد . اما بنظر من نمی تونست از تریبون نماز جمعه اشکارا انتقاد کنه و همین اندازه موضع گیری فکر می کنم یه جور اولتیماتوم اولیه بود به حکومت دیکتاتور ....امیدوارم در روزهای اینده اقدام ایشون در خبرگان رهبری در راستای رسیدن به هدف و خواست مردم دموکراسی خواه باشه .
گرچه قبل و بعد از نماز جمعه همونطور که مطلع هستین عده ای رو دستگیر کردند و با این کار بنوعی می خوان بگن گفته های ایت الله هاشمی براشون اهمیتی نداره.... اما مطمئن هستم روزهای اینده اتفاقاتی می افته که چشم اندازهای روشنتری رو برای همه ازادی خواهان رقم خواهد زد.
به امید طلوع خورشید دموکراسی و رویش سبز ازادی .
شنبه 27 تیر 1388

zorba - استرالیا - سیدنی
هموطن Yek Aryaee - ایران - تهران
نگران نشو و بهت بر هم نخوره اعصابها همه خورده و تازه ماهایی که ایران نیستیم نمیفهمیم واقعا چه خبره حتی اونهایی که توی نظاهرات هستند روایتهای مختلف و بعضا ضد و نقیضی دارن و این فقط بخاطر زاویه دید هر کسی هست که متفاوته. هموطن من به شخصه از زحمات و فداکاریهای تو و همه ملت ایران تشکر میکنم و سر تعظیم قرود میارم در مقابلتون و این رو بدون که فردا که ایران آزاد بشه بخش اعظم اون آزادی بخاطر شهامتهای شماست و ایران مال همه هست اما باور کن که ماهایی که اینجا هستیم درسته که با دل شاد برای دیدن ایران آزاد بر میگردیم اما اینو بدون که دیگه زندگی ما اینجاست و سخته کوچی دوباره. اما دلمون پر میکشه که روزی ایران آزاد و ملت شادمون رو از نزدیک ببینینیم. زنده باشید و خواهشا به کار که رسوندن اخبار ادامه بده.
شنبه 27 تیر 1388

mehrab_alborzi - ایران - تهران
armin_taroos - کره جنوبی - سونگ نم
1-پس تو چرا نبودی ؟ رفته بودی مرخصی ؟ 2-از تبعیض نژادی هم که خوب میگی !!!!
3-تو چه دانی قیمت نقل و نبات تو هم یک ا..ال بیش نیستی تاریخ مصرفت که تموم شد ببین سر از کجا در میاری
شنبه 27 تیر 1388

zhilla - ایران - تبریز
borj - ایران - بوشهر
چرا بود بین مات نشسته بود نه صف اول
Nim Rokh - ایران - تهران
همونطور که احمدی نژاد شرکت مردم را به نفع خودش زد- فحش مردم را دوست دارم شنید- 10 هزار نفر را 24 میلیون نفر دید از تو هم بعید نیست حرفهای هاشمی را به نفع خودتون تفسیر نکنید.
شنبه 27 تیر 1388

kiya - آمریکا - نیویورک
با درود:
مردم هوشیار باشید به آخوند و نخبگان سیاسی (سازگارا و مخملباف و ...)
لابی های رژیم اعتماد نکنید ممکن است جنبش سبز را منحرف کنند.
خودتان رهبری را در دست گیرید به کمتر از نابودی کل رژیم قانع نباشید.
به امید آزادی
شنبه 27 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.