علت سقوط هواپیمای کاسپین احتمالا نقص فنی بود

علت سقوط هواپیمای کاسپین احتمالا نقص فنی بود

مراسم سوگواری در محل سقوط هواپیمای شرکت کاسپین

یک مقام ایرانی می گوید سقوط یک هواپیمای خطوط هوایی کاسپین که 168 کشته به جا گذاشت احتمالا ناشی از مشکلات فنی بوده است.

احمد مجیدی معاون وزارت راه و ترابری گفت بعید است خلبان هواپیما تقصیری در سقوط آن داشته باشد.

هواپیمای روسی توپولوف 154 روز چهارشنبه در مزارع استان قزوین در 120 کیلومتری غرب تهران سقوط کرد که کلیه سرنشینان آن کشته شدند.

دستگاه های ضبط اطلاعات پرواز - جعبه های سیاه - پیدا شده اما به شدت آسیب دیده اند.

هواپیما که از تهران به ایروان، پایتخت ارمنستان، می رفت 16 دقیقه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی سقوط کرد.

این سومین مورد سقوط مرگبار یک هواپیمای Tu-154 در ایران از سال 2002 بود.

شاهدان عینی گفتند که این هواپیمای روسی که 22 سال از عمر آن می گذشت و 153 مسافر و 15 خدمه داشت، درحالی با نوک سقوط کرد که دم آن در آتش می سوخت.

بقایای لاشه هواپیما در ناحیه ای وسیع پراکنده شده است.

تلویزیون دولتی ایران روز پنجشنبه گفت که علت سقوط هنوز نامعلوم است.

اما به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی مهر آقای مجیدی گفته است که خلبان هواپیما باتجربه بود و سقوط "احتمالا ناشی از مشکلات فنی" بوده است.

وی افزود که جعبه های سیاه هواپیما ممکن است برای تحلیل به روسیه فرستاده شود.

آقای مجیدی گفت: "به علت شدت بالای سانحه، دو سیستم مرتبط با جعبه سیاه هواپیما که پیدا شده اند و از جنس فولاد می باشند، آسیب دیده هستند. به طوری که نوارها از این جعبه ها خارج و در سطح خاک پراکنده شده اند. به هر حال در تلاش هستیم تا این نوارها را بازخوانی و اطلاعات مورد نظر درباره دلایل وقوع سانحه را جمع آوری کنیم."

اغلب سرنشینان هواپیما ایرانی بودند اما شهروندان ارمنستان و گرجستان نیز در هواپیما بودند.

بقایای لاشه هواپیما در ناحیه ای وسیع پراکنده شده است

آقای مجیدی گفت که برای شناسایی بقایای کشته ها باید از آزمایش های دی ان ای استفاده شود.

محمد علی آهنی، مدیر کل ستاد حوادث غیر مترقبه استان قزوین، گفته است که بقایای قربانیان اکنون به تهران منتقل شده است.

وی به خبرگزاری مهر گفت: "خانواده های قربانیان می توانند در دفتر پزشکی قانونی فرودگاه تهران درباره عزیزان خود تحقیق کنند، اما شناسایی قربانیان غیرممکن است."

به گزارش خبرگزاری فرانسه قرار است پنج کارشناس روسی روز جمعه وارد تهران شوند تا درباره علل سقوط هواپیما تحقیق کنند.

دوستان و بستگان قربانیان حادثه روز پنجشنبه برای برگزاری یک مراسم مذهبی در محل سقوط تجمع کرده و به داخل حفره بزرگی که در اثر سقوط هواپیما ایجاد شده است گل انداختند.

سبو سرکیسیان اسقف اعظم جامعه ارامنه ایران در این مراسم شرکت کرد.

پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کلیسای کاتولیک نیز طی پیامی به خانواده های قربانیان "صمیمانه تسلیت" گفته است.

همزمان در ارمنستان نیز پرچم ها به حالت نیمه برافراشته در آمد و رادیو و تلویزیون این کشور از نشان دادن برنامه های تفریحی در روز پنجشنبه که روز عزای عمومی برای قربانیان حادثه بود خودداری کردند.

بستگان قربانیان در ارمنستان نیز خود را برای سفر به محل حادثه آماده می کنند. پنج نفر از مسافران هواپیما شهروند ارمنستان بودند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس هواپیمایی ملی ایران روز پنجشنبه یک بوئینگ 747 را برای کمک به انتقال بستگان قربانیان به ایران راهی ایروان کرد.

کریستوفور سوگومونیان که پدرش در میان قربانیان است در ایروان به آسوشیتدپرس گفت که "ما با سایر بستگان به محل حادثه خواهیم رفت تا هرچه توانستیم پیدا کنیم و پیکرش را به خاک بسپاریم."

آرلن داوودیان نماینده خطوط هوایی کاسپین در ارمنستان گفته است که به خانواده های قربانیان حداقل 32 هزار یورو غرامت پرداخت خواهد شد.

khooroos - امارات - دبى
نهههههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جدى فرمودید؟؟؟؟؟؟
جمعه 26 تیر 1388

armani.armanian - آلمان - هامبورگ
بی شرفها کاری کرده اند که ناچارند هواپیمای دست دوم کابلی رو بخرند! خدا ما چقدر بدبخت شدیم! بی همه چیزها خودشون که از این آشغالها سوار نمیشن با اون خانواده های نکبتشون. این بدبختی ها مال مردم بیچاره است که اتفاقا صاحب اصلی همه پولهایی هستند که این بی همه چیزها دارن باهاش حال میکنن و بعد هم برای سگاشون توی لبنان و فلسطین خرج میکنن. هیچ آم نرمالی هم باهاشون داد و ستد نداره. یا دزدهایی مثل چاوز یا عقب افتاده هایی مثل مسلمونهای افریقایی از همه جا رانده و مانده یا مافیایی هایی مثل روسیه باهاشون داد و ستد داره. خاک بر سر این دولت جانی و دزد
جمعه 26 تیر 1388

mahdiye - مالزی - پیننگ
مگه چیزی غیر از این حرف مفت می تونن بزنن؟
جمعه 26 تیر 1388

deena1182 - ایران - تهران
توروخدا بخونید.خیلی‌ مهم. من پسردائیم رو تو پرواز دیروز ایروان از دست دادم.نمیدونم الان چه کار کنم.کاسپین هیچ کمکی‌ نمیدونه این را به خونید.خدا خانوادمون بخصوص خانمش و بچهٔ کوچیکش تو شکن .
این پرواز از خیلی‌ وقت بود که نقص فنی داشت،اول از اصفهان به سوریه که کلی‌ سروصدا کرد.دفعهٔ ۲ هفتهٔ پیش پرواز کیش بود که همه خوشحال شدن که هأه چیز به خیر و خوشی‌ تموم شد.و دیروز.این هواپیما از لحظهٔ پرواز مشکله اساسی‌ داشته.خدای بزرگ اینو به همه بگین.بخاطر خانواده داغدار ما.خواهش می‌کنم.
جمعه 26 تیر 1388

7-aseman - اتریش - وین
شما گفتید و ما باور کردیم
در ضمن از ارمنستان 60 نفر بودند نه 5 نفر
.ریاضیتون برای دزدی خیلی قوی ولی برای کشته ها کورید
جمعه 26 تیر 1388

perfectman - ایتالیا - میلان
حتما هواپیما میخواسته براندازی نرم از نوع هوایی بکنه که سربازان گمنام امام زمان سرنگونش کردن
جمعه 26 تیر 1388

ashka - فرانسه - پاریس
- دوستان حتما به یاد دارند چند ماه قبل را که آقایان خبر از ساخت هواپیماهای رادارگریز می دادند. بعضی ها هم که حسابی جوگیر شده بودند، باورشان شده بود واقعا خبریه و برای دنیا شاخ و شونه می کشیدند. حالا بفرمایید ماله ها را از نیام بکشید و شروع کنید به ماله کشی روی حماقت و بلاهتتان.
- دوستان به خط آخر خبر توجه کنند. پرداخت غرامت کاسپین به خانواده قربانیان در ارمنستان. حال ببینیم در ایران (این الگوی مدیریت در جهان و این رقیب و دشمن مستکبرین و قدرتمداران دنیا) چه خواهند کرد.
جمعه 26 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوا لا لامپور
واقعا????????????
جمعه 26 تیر 1388

forouhar - ایران - تهران
باز هم به ارمنستان ........
جمعه 26 تیر 1388

danube abi - اتریش - وین
همه دنیا شکه شدن.ارمنستان بخاطر 5 نفر ارمنی عزادار شد اونوقت رهبر کشور از جاش تکون نخورد!!! یعنی میاد اون روزی که اینا حساب پس بدن؟؟ چرا یکی از مصیبتا سر این عمامه بسرا نمیاد تا دردشو بفهمن؟؟
حالا این مقام ایرانی که گفته احتمالا نقص فنی بوده خودش تنهایئ فکر کرده یا یکی کمکش کرد که به نتیجه رسید!!! ما همه فکر کردیم بر اثر اصابت یه کبوتر به هواپیما تعادل خودشو از دست داد افتاد!! چشم بسته غیب میگن.
جمعه 26 تیر 1388

zolfaghar.ghar.ghar - ایران - تهران
روحشان شاد. ولی آنها هم تو رودربایستی بین‌المللی 32000 یورو برای غرامت هر ارمنستانی(عزیزان مسیحی) میدهند. وگرنه حکم قانون ایران اسلامی چیز دیگریست. قانون اسلام جاهلی.
تعیین میزان دیة اقلّیت‌های مذهبی تا کنون از موارد سکوت قانون مجازات اسلامی بوده، که محلّ مناقشات زیادی شده است. بر اساس اصل 167 قانون اساسی، ‌قضات در چنین مواردی، موظّف‌اند به منابع معتبر اسلامی یا فتاوی معتبر رجوع کنند. اغلب محاکم، بر طبق دیدگاهی مشهور و رایج، میزان دیه اهل کتاب را تقریباً یک دهم دیة مسلمان محاسبه می‌کنند.
پس برای هر مسلمان باید ده برابر یعنی 320.000 یورو بدهند؟!
حسنة ابن مسکان از أبی عبدالله(ع): دیة یهودی و نصرانی و مجوسی 800 درهم است. روایتی از پیامبر (ص) که دیة ذمّی و معاهد را نصف دیة مسلمان قرار داده است و هم‌چنین روایتی از عقبة بن عامر که دیة مجوس را 800 درهم بیان می‌کند. [شرح الزرقانی؛ ج 2؛ ص 191؛ ابن داود؛ سنن؛ ج 2؛ ص 500؛ و القرطبی؛ الجامع الاحکام القرآن؛ صص 327 ـ 326 (به نقل از: همان، صص 385 و 386).]
(کمتر از 200 یورو، هر درهم امارات متحده در 26 تیر خرید:269 و فروش 273 تومان )
ابن حزم اندلسی و... «غیر مسلمان دیه ندارد».. چنین اعتقادی دارند. دلیل آنها این است که ایة قرآن کریم (نساء:‌92) مربوط به مؤمن است و ضمیر «کان» نیز به «مؤمن» برمی‌گردد. بنابراین حکم مذکور در ایه مختصّ مؤمنین است. در ایه اصلاً ذکری از ذمّی یا مستأمن به میان نیامده است؛ بنابراین ایجاب دیه بر مؤمن در خصوص آنها صحیح نیست.[ ابن حزم الهلی؛ ج 10؛ ص 422؛ به نقل از: خالد رشید جمیلی؛ پیشین؛ صص 340 ـ 339]
و من الله توقیف.قیف.قیف
غار نشینی مسلمان.ان.ان
جمعه 26 تیر 1388

dokhtarakeiran - مالزی - کوا لا لامپور
danube abi - اتریش - وین
احتمالاً بهش الهام شده!

جمعه 26 تیر 1388

usef - انگلستان - کاردیف
نام کشور تعداد کشته ها درصد کشته ها
ایران 1610 27.89811125
امریکا 1076 18.64494888
ژاپن 520 9.010570092
کانادا 537 9.305146422
تایوان 489 8.47340149
زییر 300 5.198405822
هند 174 3.015075377
قزاقستان 175 3.032403396
اندونزی 243 4.210708716
مصر 217 3.760180211
برزیل 200 3.465603881
فرانسه 230 3.985444464
جمع 5771 100
جمعه 26 تیر 1388

haghighatgo - آلمان - برلین
هواپیمای روسی برای سقوط کردن ساخته نشدند و اگر این تصورکنیم که روزانه چند صد پرواز چه در روسیه و چه در نقاط دیگرجهان دارند سانحه های هوائی آن ها و تعداد آدم کشی آن ها زیاد نیست زیرا که در کشور ایران و روی جاده های آسفالته بطور میانگین در هفته چند صد نفر کشته میشوند که در گزارشات روزنامه ها به مقدار بسیار پائینی از آنها درج میشود.
هواپیماهای روسی بدلیل عقب ماندگی سیستم های کامپیوتری کنترل بیشتر به سیستم های مکانیکی و الکتریکی رو آورده اند چونکه روسیه هم همانند ایران در گذشته در تحریم کشورهای غربی در زمینه فنی بوده است و آن چیزی هم که با زحمت زیاد ساخته اند پر حجم پر مصرف و سنگین و بازدهی آن نسبت به ارزش آن بسیار کمتر است
یک نمونه بارز آن دوربین های روسی که در تهران به تعداد زیادی یافت میشود و در مقایسه بایک دوربین ژاپنی میزان کاربرد آن و مدرن بودن آن قابل مقایسه نیست
هنوز روسیه با تمام علم فنی و تکنیکی از تولید فلز مناسب برای ساخت بلبرنگ های و یاتقانهای توربین های هواپیما که با دور زیاد و حرارت های زیاد و همینطور فلز مناسب برای اتاق توربین عاجز است
بیشتر سوانح هوائی روسی از توربین ها و اتاق توربین ها میباشد و تعدادی هم مربوط به خاموش شدن اتاق احتراق توربین درحال پرواز است که در این حالت موتور هواپیما نیروئی برای جلو بردن هواپیما ندارد و تمام نیروهای هیدرولیکی هواپیما که برای شناور شدن هواپیما مورد احتیاج است به خطر خواهند افتاد
همانطور که در چندین نمایشگاه هوائی در اروپا که هواپیماهای روسی حادثه آفریدند و نشان داد که در قیمت توربین و یا موتور هواپیما چقدر حساس هستند
کافی است یاتقان و نگه دارنده میله پروانه توربین خورد شود ودر نتیجه پروانه توربین اتاق احتراق را پاره کرده و سبب آتش سوزی و باعث از بین رفتن نیروی هیدرولیکی برای کنترل بالک های فرمان روی بالهای هواپیما میشود و این همان است که نتنها در هواپیماهای روسی حادثه آفرین است بلکه در هواپیمای بوئینگ هم اتفاق افتاده است
جمهوری اسلامی ایران همواره مایل بوده خودکفا شود و در داخل قطعات را بسازد و یا شبیه به آن را از کوچه پس کوچه های کشور چین بسیار ارزان بخرد و یا دست روی چشم گذاشته با گفتن صلوات و خداوند در این پرواز جان ما در اختیار توست هواپیمای معیوب را به پرواز در آورد نتیجه آن هم در سانحه هوائی به وضوح در ایران دیده میشود
خلبانان ایرانی از معیوب بودن هواپیماها تا حدودی و یا بطور عمیق آگاه هستند و با زور مسئولین ویا دریافت حقوق بیشتر تن به این پروازهای مرگبار میدهند
البته این غلط را در مورد هواپیماهائی که به اروپا میکنند بخودشان اجازه نداده اند زیرا که دیگر این هواپیماها نمیتوانند به اروپا پرواز کنند
کشوریکه هواپیمای روسی در اختیار دارد به کارشناسان فنی بسیار مجرب و مقدارزیادی لوازم یدکی نیاز مند است و حتی قطعاتی را که هم سالم بنظر میرسند با گذشت زمان تعویض نمایند و در مورد اجناس روسی نمی توان گفت که آیا قطعه نو بهتر از قطعه کهنه کار میکند
هواپیماهای روسی که سابق در اختیار آلمان شرقی بودند بدون کمترین حادثه به بیشتر کشورهای دنیا پرواز داشته اند زیراکه از طرف کارشناسان فنی آلمان شرقی سرویس میشدند و نه پسرک بسیجی خود مهندس شده و بادیدن یک دوره سه ماه در روسیه
تعدادی بیشعور و احمق در ایران که به حساب خودشان کارشناس فنی هواپیمائی هستند در مورد سقوط این هواپیما ابراز نظر فوق العاده کرده اند و صحبت از احتمال نقص فنی است و نشاندهنده آنست که در صورت امکان این حادثه رااز نقص فنی به مجرم بودن خلبان تبدیل کنند و در تصادفات مرگبار اتومبیل ها کسی به نقص فنی اشاره نمی کند بلکه به خواب آلود بودن راننده و انحراف به چپ بیشتر توجه میشود و مقصر اصلی یکی از دو راننده شناخته میشود این را باید کاملا از حساب خلبان که در روی اتوبان پرواز نمیکند ودر ترافیک هوائی کم ایران جدا دانست
اگر جعبه سیاه این هواپیما سالم پیدا میشد خلبانان این هواپیما در روی نوار چه چیزهائی به رهبر انقلاب و سرمدرداران رژیم حواله کرده اند که حالا که هر دو جعبه سیاه هواپیما خراب شده که آن هم بشکر خدا و مانند صندوق رای انتخاباتی کسی از موضوع سقوط هواپیما خوشبختانه سر در نخواهد آورد و تا بحال اکثر حوادث هوائی در ایران را به ناواردی خلبانان نسبت داده اند
روس ها با سقوط هواپیما درس خوبی به ملاها میدهند بیائید نوع بهترش را بخریدو از خرید و ساخت لوازم یدکی قلابی هم دست بردارید این دیگر کاسه چرخ اتومبیل پیکان نیست
بروید و تحقیق کنید بیشتر متخصصان امور فنی را از خانواده های بسیجی و جبهه دیده با حقوق زیاد تشکیل میدهند که حتی دیپلم دبیرستان را به درستی ندارند که شرط اصلی استخدام وفا بودن به رژیم اسلامی و حفظ اسرار است
از جعبه سیاه های بقیه هواپیما های سقوط شده چه اطلاعاتی در آمده است؟
جمعه 26 تیر 1388

sanaz1swe - سوید - ستگهلم
خداوند انها را بیامورزد کشوری که حقوق بشر در ان سهی ندارد از این بلاها بیشتر سرش میاد
جمعه 26 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.