مخالفان و موافقان دولت برای نمازجمعه تهران آماده می‌شوند

مخالفان و موافقان دولت برای نمازجمعه تهران آماده می‌شوند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کرده اند که در نماز جمعه این هفته تهران که آقای هاشمی رفسنجانی آن را اقامه می کند، شرکت خواهند کرد.

در حالی که هم معترضان به نتیجه انتخابات و هم هواداران دولت ایران خود را برای حضور در نمازجمعه این هفته تهران آماده می کنند، وزیر اطلاعات این کشور در مورد احتمال بروز "صحنه های نامطلوب" در جریان نماز جمعه هشدار داده است.

غلامحسین محسنی اژه ای به خبرگزاری فارس گفته است: "مردم فهیم ایران باید هوشیار باشند تا نماز جمعه، به عرصه بروز صحنه های نامطلوب تبدیل نشود".

آقای اژه ای در عین حال پیش بینی کرده است که شهر تهران در روزهای آینده با "هیچ مشکل امنیتی" روبرو نخواهد بود.

قرار است که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از چند هفته غیبت، خطبه های نمازجمعه این هفته تهران را بخواند.

آقای هاشمی رفسنجانی یکی از سرشناس ترین مخالفان محمود احمدی نژاد و دولت او است، اما سخنرانی او در نماز جمعه این هفته تهران از آن جهت اهمیت بیشتری یافته است که میرحسین موسوی، مهدی کروبی و هواداران آنها هم اعلام کرده اند که در این نماز شرکت خواهند کرد.

حضور 'جنبش سبز'

علی شکوری راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در وبلاگ خود نوشته است که هواداران "جنبش سبز" یا "حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی" که با "ارعاب"، "تضییقات رسانه ای و اطلاع رسانی" و "ممانعت از اجتماعات" مواجه هستند، تصمیم گرفته اند که "از این فرصت برای انجام یک حرکت سیاسی استفاده نموده و با شرکت در نماز جمعه، پیام اعتراضی خود را با حضور انبوه خود تکرار نمایند".

آقای هاشمی رفسنجانی پس از آنکه آقای احمدی نژاد در یک مناظره انتخاباتی اتهاماتی را متوجه او و اعضای خانواده اش کرد، در نامه ای سرگشاده به آیت الله علی خامنه ای هشدار داد که تنها برگزاری "انتخاباتی سالم" می تواند "عامل نجات کشور از خطر و باعث تحکیم وحدت ملی و اعتماد عمومی" باشد.

او در این نامه نسبت به احتمال شعله ور شدن "آتشفشان های خاموشی که درون سینه های سوزان تغذیه می شود" هشدار داده بود.

با این حال آقای هاشمی رفسنجانی پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج جنجال برانگیز آن، تا کنون به اشارات کلی و گلایه های مبهم اکتفا کرده است.

گروهی از معترضان به نتایج انتخابات احتمال می دهند که او در نماز جمعه این هفته، صریح تر از قبل سخن بگوید.

سایت اینترنتی تابناک که گفته می شود به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نزدیک است، به نقل از یک منبع مطلع نوشته است: "هاشمی رفسنجانی به احتمال زیاد در خطبه های این هفته، با دفاع از حقوق مردم، نارضایتی خود را از رخدادهای پس از انتخابات و تحت فشار قرار گرفتن مردم اظهار خواهد کرد".

یک خبر کاملا موثق حاکی از آن است که فردا عده ای قصد تحریک و نهایتا ایجاد درگیری در نمازجمعه –ولو درگیری لفظی- دارند و حتی شنیده شده که قرار است افرادی با ظاهر حزب اللهی زمینه این تحریک و درگیری را فراهم آورند

حسین شریعتمداری - سرمقاله کیهان

اما به نظر می رسد که رسانه ها و چهره های جناح اصولگرا و هواداران آقای احمدی نژاد هم خود را برای نمازجمعه این هفته آماده می کنند.

حضور 'حزب الله'

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان روز پنجشنبه ۲۵ تیر (۱۶ ژوئیه) در سرمقاله این روزنامه از "خیل گسترده حزب الله" دعوت کرده که در نماز جمعه حاضر شوند و در عین حال نوشته است: "یک خبر کاملا موثق حاکی از آن است که فردا عده ای قصد تحریک و نهایتا ایجاد درگیری در نمازجمعه –ولو درگیری لفظی- دارند و حتی شنیده شده که قرار است افرادی با ظاهر حزب اللهی زمینه این تحریک و درگیری را فراهم آورند".

او به نمازگزاران هشدار داده که "فریب این ترفند را نخورند" و توصیه کرده است که برای جلوگیری از "مصادره" این "حضور"، شعارهایی با مضمون پیروی از آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، سر دهند.آقای شریعتمداری که نماینده آقای خامنه ای در روزنامه کیهان است، همچنین با گلایه از عدم موضع گیری صریح آقای هاشمی رفسنجانی در مقابل "آشوبگران و غائله آفرینان"، به او توصیه کرده است که در نمازجمعه این هفته "از قلوب مردم گلایه زدایی" کند و "طمع دشمنان" در مورد خود را ناکام بگذارد.

عباس کعبی، عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز اظهار امیدواری کرده است که در نماز جمعه این هفته تهران "صدای وحدت، قانونگرایی و تبعیت از رهبری و ولایت" شنیده شود.

آقای کعبی در جمع ناظران شورای نگهبان استان مازندران در ساری گفته است: "گفتن سخنان تحریک آمیز در این زمان به نفع دشمن است".

عباس حاجی نجاری، جانشین پیشین رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران هم در یادداشتی در سایت ثانیه نیوز نوشته است: "آقای هاشمی تنها برای حضور در یک نماز جمعه خود را تعریف نکرده اند و اگر ایشان همچون گذشته می خواهند همواره در این سنگر باقی بمانند، باید به گونه ای رفتار کنند که جریان افراطی از پیگیری مطالبات خارج از چارچوبی که مکرر بر طبل آن می کوبند و قصد دارند نمازجمعه را بستری برای این مطالبات قرار دهند، ناامید شوند".

esfahan_20 - ایران - اصفهان
ننگ بر رژیم...این خبر را تو ایران ب ب ب بخوانید.خانواده ترانه می گویند جنازه سوخته او را یافته اند
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

pokalu - المان - دورتموند
بچه‌ها صحبت‌های امروز محسن سازگارا رو ببینید و به بقیه برسونید، راجع به نماز جمعه فردا راهکار‌های خوبی داره.
https://www.youtube.com/watch?v=LiX2C9Ixi5w
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
من که امیدی به اکبر آقا ندارم. به ظاهر گنده اش نگاه نکنید. عملا هیچکاره است.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
به امید پیروزی مخالفان بیت رهبری.روز جمعه یکی از روزهای سر نوشت ساز است.شما جوانها پیروز هستید.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

zheneral - ایران - اصفهان
اکبر شاه ازت خواهش میکنیم فقط برای یک روز هم که شده مرد باش واندکی شرف به خرج بده.
خواهش میکنم برای یه بارم که شده انسان باش.
خواهش میکنم بیا و از این جنبش حمایت کن.
با این که ادم کثیفی هستی ولی اکه تو مرد باشی ماهم تو را خواهیم بخشید و امیدواریم خدا هم تو را ببخشد.
خواهش میکنیم که پشت پرده با پینوشه گاو بندی نکرده باشی که بیای از احمدی نژاد حمایت کنی و امنیت خودتا حفظ کنی.
هاشمی تو بر سر دو راهی بزرگی قرار داری ومیتونی خودتا بین مردم افسانه یا بی همه چیز کنی.
خدایا هاشمی را هدایت گردان.(هرکی موافقه بگه امیییییییییین)))
هاشمی حمایتت میکنیم.
کروبی زنده باد موسوی پاینده باد.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

zheneral - ایران - اصفهان
اکبر شاه ازت خواهش میکنیم فقط برای یک روز هم که شده مرد باش واندکی شرف به خرج بده.
خواهش میکنم برای یه بارم که شده انسان باش.
خواهش میکنم بیا و از این جنبش حمایت کن.
با این که ادم کثیفی هستی ولی اکه تو مرد باشی ماهم تو را خواهیم بخشید و امیدواریم خدا هم تو را ببخشد.
خواهش میکنیم که پشت پرده با پینوشه گاو بندی نکرده باشی که بیای از احمدی نژاد حمایت کنی و امنیت خودتا حفظ کنی.
هاشمی تو بر سر دو راهی بزرگی قرار داری ومیتونی خودتا بین مردم افسانه یا بی همه چیز کنی.
خدایا هاشمی را هدایت گردان.(هرکی موافقه بگه امیییییییییین)))
هاشمی حمایتت میکنیم.
کروبی زنده باد موسوی پاینده باد.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
دوستانی که می خواهید به نمازجمعه برید توجه کنید: درسته این موج سبز یک موج مردمیه ولی الان همه چیز با هم قاطی شده و هیجکس ازما (مردم عادی ) نمی دونیم کی پشت این ماجراهاست . اگربه نوار جلسه اطلاعاتی ها درسایت مندیق خوب گوش داده باشید دیدید که اولین شعار ضد خامنه ای یا به قول اونا مقام رهبری از طرف یکی از افراد دفتر تحکیم رهبری داده شده و شعارهای ضد خامنه ای از اون روز لوث شد . نتیجه دانشجویان و جوانان کتک خوردند /به اوین برده شدند / شکنجه شدند / کشته شدند و .... این اقایون حتی اگر دستگیر بشن بعد از 2 ساعت افراد با نفوذ حزبشون از هر سوراخی بیرونشون می کشند پس
مواظب باشید پشت کی راه بیافتید . همونطور که درخارج سلطنت طلبها ازاین اعتراض به نفع خودشون می خوان بهره برداری کنند . هرکسی شعار داد تکرار نکنید .مواظب باشید به خیابانهای اطراف و جاهای خلوت کشیده نشید .اگر کسی بسته یا چیزی داد که براش نگهدارید قبول نکنید . هوشیار باشید .بهانه دست اخوندها ندید . و خلاصه حتی اگردست از زندگی شستید لااقل به دست چند تا ادم حسابی بمیرید نه چند تا ...........( خودتون به جای نقطه چین هرجی دوست دارید بگذازید )و مفت خودتونو فدای دسیسه دیگران نکنید . موج سبز هدفش رسیدن به ازادی بیان و ازادی هایی مدنیه که حق ماست . ما زیربار ظلم نمیریم و نباید بگذاریم دیگران که اهداف دیگه دارند از بچه های ما استفاده کنند .
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
من نمیدونم از کی این رفسنجانی دوزد و ادمکش اصلاح طلب شده .
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Mahnaz30 - سوئیس - ‌‌برن
مردم باید خیلی هوشیار باشند که رژیم مزدور از هر فرصتی سو استفاده میکند خدا پشت و پناهتان باشد.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران

ashoor - ایران - تهران
قبل از انتخابات که با التماس میگفتیم باید بریم و شرکت کنیم . دو دسته بودن که مخالفت میکردن یه عده که دولتی ها و جیره بگیرها و عده ای هم که آتیششون خیلی تند بود و همش فحش میدادند.
حالا دسته اول که اکثرا تغییری نکردن ولی دسته دوم خوشبختانه متوجه موضوع شدن اما مشکل دیگه ای پیدا شده . و اون هم بدون تعارف ترسه -ترس // من خواهش میکنم که صغرا-کبرا نچینین اگه ترسیدین نمیخواد با انواع توجیهات و توضیحات دیگران را هم دلسرد کنید . آره شما راست میگی موسوی قاتله!! هاشمی دزده- و و و ... ما هم قبول کردیم / حالا برو تو خونت بشین و فقط ساکت باش لطفا.
اینو بدون که ما حتی با قوانین اینها هم خلافی مرتکب نمیشیم که بترسیم . من که میرم تو خیابون بگم دمکراسی میخوام . اصلا هم موافق سنگ زدن و حتا آتیش زدن سطل زباله هم نیستم . وقتی هم حمله میکنن پا به فرار میزارم ولی کوتاه نمیآم و تو خیابون بعدی خواسته خودم رو دوباره تکرار میکنم.
ما نه قراره کتک بزنیم و نه کتک بخوریم فقط و فقط باشیم و حرفمون رو بزنیم . به کسایی که تیر اندازی میکن و یا مردم رو کتک میزنن باید بگیم که دمکراسی یک جریان جهانیه و هیچ راه فراری نیست دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره وقتی مردم رو میزنید و میکشید فکر جواب دادن بعدی رو هم باشید . خوشبختانه به یمن تکنولوژی زمین و زمان شده دوربین . فکر میکنم هر کس که میره تو خیابون شاید حداقل هزار تا ازش عکس و فیلم گرفته میشه.
وعده ما صف اول نماز جمعه تهران کنار موسوی و خاتمی عزیز.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

حامی موسوی - ایران - تبریز
جوونهای ما آنقدر فهم و شعور دارن که خیلی خوب بلدند چه شعارهایی را باید بدهند و چه شعار های را باید ندهند این برای ما کاملا ثابت شده است
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

7-aseman - اتریش - وین
مردشورتون با این سیاستتون که فکر میکنید دارید بچه گول میزنید .
خامنه ای وانتری و اژدها و بقیه ی نامردان دولت توقع دارند حالا هاشمی بیاد و مردم را به دفاع از دولت بی وجدان دعوت کنه و مردم هم حتما بگند
خامنه ای خامنه ای خدا نگهداره تو . میبوسیم دستت رو به خاطر جنایت هات خوب هیچی دیگه گروه موسیقی و رقص و اواز و تنبک و داریه و از همه نوع موسیقی هم بیارند اکبر اقا برقصه مردم هم دست بزنند .
و خامنه ای و گروه ترورست را حمایت کنند .و بقیه ی عزیزان که جون و همه چیزشون را فدا کردند هیچی دیگه کشک
. اگه بخواد این طور باشه و هاشمی بخواد بیاد مردم را به سکوت واداره وماست مالی کنه. همون بهتر اکبر اقا به خودت زحمت نده و بازم یک سری مردم بیدفاع و مظلوم را به کشتن بدی و خانوادهای دیگه ای را داغ دار کنی .
اگه واقعا مردی و خودتی و دلت به حال مردم سوخته و نیتت خیره و کاری به این نامردان دولت نداری. مطمئن باش مردم حمایتت میکنند و گذشتت رو فراموش میکنند
پس بیا و اخر عمری جبران کن که در تاریخ اسم و نامت به خوبی یاد بشه
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
ashoor - ایران - تهران
موافقم
جمعه 26 تیر 1388

decoder - مجارستان - مجارستان
دارم به این فک میکنم رفسنجانی امشب نمیتونه بخوابه فردا هم تو سجده از ترس سکته مئ کنه.
جمعه 26 تیر 1388

ashka - فرانسه - پاریس
بهترین مکانی که می توان در آن تجمع کرد و موج سبز به راه انداخت، همین نماز جمعه است (با امامت هر گاگولی که می خواهد باشد) چون نمی توانند جلوی تجمع مردم را در آن بگیرند. مشروط به اینکه تعداد مخالفان در اقلیت قرار نگیرد. مطمین باشید بزرگترین کابوس رژیم این است که نماز جمعه امکانی برای تجمع مخالفان باشد. چون نمی توانند آن را تعطیل کنند. نمی توانند در آن گاز اشک آور بزنند و نمی توانند عده ای را راه دهند و عده ای را راه ندهند.
جمعه 26 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.