اتحادیه اروپا: حوادث ایران روابط را پیچیده تر کرد

اتحادیه اروپا: حوادث ایران روابط را پیچیده تر کرد

اتحادیه اروپا هم صدا با آمریکا می گوید فرصت چندانی برای ایران باقی نمانده است

اتحادیه اروپا می گوید ایران حداکثر تا چند ماه دیگر برای پیدا کردن راه حلی جهت پایان دادن به مناقشه هسته ای خود با جامعه بین المللی فرصت دارد.

کارل بیلت، وزیر امورخارجه سوئد که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفته است که جامعه بین المللی در هفته ها و ماه های آینده با تصمیم های سخنتی در رابطه با برنامه اتمی ایران مواجه خواهد شد ولی نمی تواند بیشتر از این مدت به این کشور فرصت دهد.

آقای بیلت همچنین از پیچیده تر شدن روابط اتحادیه اروپا با ایران در پی "سرکوب و خشونت" علیه معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

کارل بیلت که در پارلمان اروپا صحبت می کرد، از بررسی امکان اعمال تحریم های جدید علیه ایران در صورت نپذیرفتن پیشنهادهای گروه 1+5 برای توقف غنی سازی و فراوری اورانیوم خبر داد.

این گروه شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان است.

کارل بیلت به پارلمان اروپا گفت: "هیچ گاه نباید باور کنیم که گفتگوهای دیپلماتیک می تواند به حل همه مشکلاتمان با ایران کمک کند."

آقای بیلت افزود: "البته نباید فراموش کنیم که موضوع هایی وجود دارد که ما را موظف می کند برای حل آنها از گفتگوهای دیپلماتیک بهره ببریم."

آقای بیلت به نوع تحریم های جدید مورد نظر اتحادیه اروپا اشاره نکرد ولی گفت این اتحادیه به طور دائم در حال ارزیابی وضع ایران است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده هفته گذشته از فرصت ایران تا ماه سپتامبر برای تصمیم گیری درباره پیشنهاد کشورهای غربی برای توقف غنی سازی اورانیوم سخن گفته بود ولی سخنان آقای بیلت نخستین واکنش اتحادیه اروپا به مهلت چند ماهه ای است که آمریکا برای توقف برنامه غنی سازی اتمی ایران به این کشور داده است.

هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه با تکرار آمادگی کشورش برای گفتگو با ایران تاکید کرد ایران فرصت محدودی برای پذیرش این پیشنهاد دارد.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران یازدهم ژوئیه در تهران گفت کشورش در حال تدوین بسته پیشنهادی خود در پاسخ به پیشنهادهای گروه 1+5 است.

بهدین - آمریکا - نشویل
سی سال است رژیم اسلامی تلاش میکند چهره‌ای مقتدر که‌ در منطقه‌ از نفوذ بالایی برخوردار است ‌ از خود نشان بدهد و‌لی حوادث اخیر نشان دادند که‌ چقدر این چهره‌ ساختگیست و رژیم چقدر توخالی و ضعیف و غیر منطقیست . غرب هم ‌این موضوع را دریافته و الان دارد بصورتی دیگر با ایران رفتار میکند. به‌ نظر من بهترین تأثیری که‌ این حوادث داشته اینست که‌ نظر آمریکا‌ در پایان دادن اختلافات با رژیم اسلامی که‌ میرفت تا این رژیم را از فشار خارجی خلاص و به‌ نوعی تثبیت کند، برگشت.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Nim Rokh - ایران - تهران
شاهرگ حیاتی اروپا به ناف ملتهای دیگر نظیر ایران و کشورهای عربی در خاورمیانه وابسته است پس بیش از این خود را مسخره نکنید و صداقانه اقرار کنید که در پی جه منافعی از این انتخابات و حوادث بعد از ان بوده اید. برای منافعتان اگر پهن هم جلوی شما بریزند حاضرید بخورید.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

khooroos - امارات - دبی
nim mokh حالا به فرض نزدیک همه حرفاى تو در این مورد درست باشه - ولى این دلیل ظلم و ستم خدایانت بر مردم ایران نخواهد بود- اخه خنگه اکه این رهبراى تو فقط یه کم هوا مردم رو داشتن و بهشون ایراد الکى نمى گرفتن و به حال خودشون میزاشتنشون و به هر بهانه اى انگ اسلام خودساختشونو نمى زدن همین مردم ازشون بشتیبانى مى کردن - ایرونى ها مردم هوشیار و در عین حال قانعى هستن - اما زور صبر هر صبورى رو مى بره -اخرش هم ... شووووووووووووووووو
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

iraneazad1388 - کانادا - تپ رنتو
Nim Rokh - ایران - تهران
بابا بسه دیگه یک عمر با کلمات بازیمون دادن ؛بیگانگان؛ شیطان بزرگ: شما ملت غیور : تو هنوز نفهمیدی ملت ایران چی میخواد؟؟؟ ااااااززززااااادددی ی ی!!!ادمهای با افکارشما فقط عمر این جلا دها رو زیاد می کنن. ما چی بودیم چی شدیم .. اعراب هویت ما رو تغییر دادند فرهنگ و دین ما رو گرفتند مافقر را فخر نمی دانستیم و فرهنگ ما خون و شمشیر نبود مرگ بر جمهوری اسلامی مرگ بر خامنه ای جلاد
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

arash-20 - ایران - تهران
خاک بر سر امریکا و اروپا اینا هم فقط حرف میزنن همشون از این اخوندا میترسن
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
Nim Rokh - ایران - تهران
فعلا که دولت با قراردادهای ننگین تر از ترکمانچای خوب داره بهشون امتیازات میده.
جمعه 26 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.