اژه ای: پخش اعترافات بازداشت شدگان بسته به تصمیم قاضی است

اژه ای: پخش اعترافات بازداشت شدگان بسته به تصمیم قاضی است

اژه ای از دست داشتن 'برخی سیاسیون در اغتشاشات' سخن گفته است

وزیر اطلاعات ایران "برخی سیاسیون" را به دست داشتن در اعتراضات اخیر متهم ساخته و پخش اعترافات بازداشتیان را به تصمیم قوه قضائیه موکول کرده است.

روز چهارشنبه، 15 ژوئیه (24 تیر) غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات، در گفتگو با خبرنگاران گفت که "نقش برخی از سیاسیون در اغتشاش های اخیر محرز و مشخص شده و پرونده های آنان در حال تکمیل است."

آقای اژه ای در مورد وضعیت برخی از فعالان سیاسی که به اتهام ارتباط با اعتراضات نسبت به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت شده اند گفت که "تحقیقات از بازداشت شدگان همچنان ادامه دارد و وزارت اطلاعات و قوه قضائیه این موضوع را در دست بررسی دارند."

اشاره وزیر اطلاعات به شماری از فعالان سیاسی و مقامات سابق دولتی است که به جناح اصلاح طلب تمایل داشته اند و پس از اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات بازداشت شده اند.

در مورد زمان آزادی بازداشت شدگان، وزیر اطلاعات گفت که نمی تواند زمان مشخصی را تعیین کند و افزود که سرنوشت آنان به "خود متهمان و استعلام هایی که از مراجع مختلف در خصوص آنها به عمل می آید" بستگی دارد.

پیش از این گزارش هایی انتشار یافته حاکی از اینکه شماری از بازداشت شدگان، به خصوص مقامات ارشد سابق جمهوری اسلامی، به شکل های مختلف تحت فشار قرار گرفته اند تا به مسایلی از جمله ارتباط با دولت های خارجی اعتراف کنند.

شمار نامعلومی از شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراضی بازداشت شده اند

غلامحسین محسنی اژه ای در مورد پخش اعترافات بازداشت شدگان گفت که "این موضوع بستگی به نظر قاضی دارد و دستگاه های قضایی تشخیص و تصمیم می گیرند که آیا اعتراف ها از صدا و سیما و رسانه های پخش شود یا نه."

منتقدان دولت، حقوقدانان و سازمان های مدافع حقوق بشر در داخل و خارج از ایران تاکید داشته اند که اعترافات رسانه ای بازداشت شدگان قطعا تحت فشار اخذ شده و فاقد ارزش و اعتبار حقوقی است.

همچنین، میر حسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات، و محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین نیز در جلسه ای که برای بررسی تحولات بعد از انتخابات تشکیل دادند پخش چنین اعترافاتی را محکوم کردند و آن را ابزار تبلیغی کهنه و بدون تاثیر خواندند.

حضور 'ضد انقلاب'

وزیر اطلاعات خبر محکومیت تاجزاده به اعدام را تکذیب کرده است

آقای اژه ای همچنین از حضور مخالفان رژیم جمهوری اسلامی در تظاهرات اعتراضی اخیر سخن گفت و اظهار داشت "در اغتشاشات اخیر، برخی از عوامل جریانات ضد انقلاب تابلودار از جمله افرادی وابسته به منافقین دستگیر شده اند" اما توضیح نداد که با توجه به حساسیت تشکیلات اظلاعاتی نسبت به این قبیل افراد، به چه دلیل آنان تا قبل از تظاهرات اخیر بازداشت نشده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر اطلاعات همچنین گفت که شایعاتی که در مورد اعدام مصطفی تاج زاده، معاون پیشین وزارت کشور در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، انتشار یافته حقیقت ندارد و افزود که هنوز هیچ محاکمه ای صورت نگرفته که حکم اعدام صادر شده باشد.

روز 22 خرداد گزارش شد که آقای تاج زاده، همراه با محسن امین زاده، معاون وزارت امور خارجه در دولت محمد خاتمی، که از اعضای ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی بودند، همراه با یازده نفر دیگر دستگیر شده اند.

در آن زمان، علت بازداشت این افراد، اقدام به ساختن فیلمی با موضوع انتخابات در یکی از ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران عنوان شد و منابع اطلاعاتی گفتند که در این محل، مقادیری سلاح و ادوات سرد هم کشف و ضبط شده است.

تعداد کسانی که در ارتباط با اعتراضات انتخاباتی تا کنون بازداشت شده اند مشخص نیست و مهدی کروبی و میر حسین موسوی کمیته ای را برای پیگیری وضعیت بازداشتیان، آسیب دیدگان و ناپدیدشدگان پس از انتخابات تشکیل داده اند.

در حالیکه اسامی برخی از بازداشت شدگان مشخص است، اخباری هم از ناپدید شدن شمار نا معلومی از شهروندان انتشار یافته که احتمالا توسط نیروهای انتظامی، بسیجی و لباس شخصی در جریان تظاهرات دستگیر شده و به محل های نامعلومی انتقال یافته اند بی آنکه از وضعیت آنان اطلاعی در اختیار خانواده هایشان قرار گرفته باشد.

اظهارات وزیر اطلاعات در مورد ارجاع پرونده بازداشت شدگان به مراجع قضایی در حالی انتشار می یابد که قوه قضائیه تا کنون اطلاعات دقیقی در مورد روند رسیدگی قضایی در این زمینه انتشار نداده و سخنگوی قوه قضائیه هم در خلال هفته های اخیر، از برگزاری نشست های خبری، که معمولا هر دو هفته یکبار صورت می گرفت، خودداری ورزیده است.

در مورد اطلاق اصطلاح اغتشاشگر به معترضان به نتیجه انتخابات، هفته گذشته آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفت که "اینکه عده ای نامزد مورد نظرشان رای نیاورد و احساس افسردگی و ناراحتی کنند طبیعی است و معنای این مساله اغتشاشگری نیست."

وی رسانه های آمریکایی و اروپایی را متهم کرد با معرفی مردم ایران به عنوان اغتشاشگر به ملت ایران اهانت کرده اند، هر چند تا آن زمان، رسانه ها و مقامات دولتی معمولا معترضان به نتیجه انتخابات ایران را "اغتشاشگر" نامیده بودند.

bij - المان - المان
من غیر مکتبی(غیر مذهبی) اگر با یک سیاستمدار مذهبی رفورمیست بتوانم همکاری کنم (سروش، نبوی، موسوی، کروبی، خاتمی ...) ان سیاستمدار یکی چون رمضان زاده یا مذهبی روشنفکر چون تاجزاده خواهد بود.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

nooshin tehrani - ایتالیا - رم
ایرنا:
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : در ساعت 11 و 33 دقیقه صبح روز چهارشنبه(امروز) یک فروند هواپیمای مسافربری در مسیر تهران - ایروان متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908 دچار سانحه شد و سقوط کرد.
"رضا جعفرزاده " گفت: این هواپیما 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره ) در منطقه روستای جنت آباد استان قزوین دچار سانحه شد .
وی افزود: گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محض اطلاع از این حادثه برای بررسی به منطقه اعزام شدند .
خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی قزوین گفت: یک فروند هواپیمای مسافربری در اقبالیه قزوین سقوط کرده است و تمام مسافران آن کشته شده‌اند.
سرهنگ مسعود جعفری نسب افزود: این هواپیما در روستای فارسیان اقبالیه قزوین سقوط کرده و تمام مسافران آن کشته شده‌اند.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران به نقل از رسانه های حکومتی نوشت این هواپیما 150 سرنشین داشت که همه آنها کشته شدند.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

WAXY - امریکا - سیاتل
الکی پاس نده , این اعترافات و واسه طرفدارهای خودشون تهیه میکنن (نه مردم) که بگن ما حقیم ولی خوب اینقدر سوتی دادن و اینقدر مصنوعی و با زور اعتراف گرفتن که کمتر کسی حتی از خودیاشونم باورشون میشه
کسی که بی عرضه هست تو همه کارش بی عرضه نا کارامد روشها شون هنوز روشهای اوایل دهه ۶۰ هست.
دشمنامون خینگن و این یک مزیت بزرگ برای نخبگان مخالفشون هست
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

sabzsabz - انگلیس - منجستر
مرگ برجلادان و خوناشامان که خودرا پشت قوانین هزارساله اسلام مخفی کرده اندو برسد روزی که انها نیز با تمام فتوا هایشان به زباله دان تاریخ ریخته شوند وباز با حسرت بگویم دربهار ازادی جای شهدا خالی
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
توجه....توجه.....
طبق اخبار موثق که محسن سازگارا اعلام کرد نماز جمعه توطعه رفسنجانی با خامنه ای علیه موج هست. لطفا اطلاع رسانی کنید که نماز جمعه باید 100% تحریم بشه. مگر با اطلاعیه کتبی، رسمی و مستقیم موسوی خواسته بشه. موسوی ابراز بی اطلاعی کرده از این دعوت. بچه های داخل ایران حتما اطلاع رسانی کنن
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

bij - المان - المان
بعضی ها اعتراف و شکنجه و اعدام از بالای یک جرثقیل را برای غیر خودی جالب و یا حداقل ابزار انتقام میبینند. چه ضمانتی است وقتی یک حکومت عوض شد دیگر زندانی سیاسی نداشت و یک نفر مثل بسیجی مورد اعتراف و شکنجه و یا احیانن قرون وسطایی یا بدتر اسلامی بقتل نرسند. اگر یاد بگیریم و بدانیم که “عمل غیر انسانی„ از یک انسان، هیولایی شبیه اژه ای میسازد.
اگر با غیر خودی من نیر روزی چون او کنم من نیز هیولایی کمتر از احمدی نژاد و سرورش خامنه ای نخواهم بود!
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

mardin8 - انگلستان - لندن
لعنت بر م.... وخاندان ناپاک ودزدش .اولین کاری که بعد از تثبیت قدرت در حجاز انجام داد حمله به ایران و مصر جهت چپاول اموال دو تمدن مدرن ان زمان بود.از اقوام بیا بانی که به جز خرما وشیر شتر ندیده بودند این میراث به جا مانده.خرافات دزدی نامردی درو غ و دغل .بر ماست طغیان جهت ریشه کنی این کفتارها
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
اقای اژه ای اگر پرستو موسوی دختر تو بود و به فرض گناهکار نامبر 1 و یک مشت اشغال ذلیلتر به دخترت وحشیانه تجاوز می کردند به عنوان 1 پدر غیرتمند چه میکردی؟ اگه مردی و مردانگی داری جوابمو بده البته نه اون مردی که حیوونای جنگل دارند که شامل عوامل تو هم میشود
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
نکنه که خودشون منفجرش کردند؟!!.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

Nim Rokh - ایران - تهران
پاول رابرتس در مصاحبه اختصاصی با مجله آمریکایی «فارین پالیسی» گفت: اتهام تقلب در انتخابات ایران دروغ است و همه آشوب های ایجاد شده در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، توطئه آمریکا برای بی اعتبار و منزوی کردن ایران بود تا این کشور را به زانو درآورد. این اتهام که رأی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران دزدیده شد، دروغ بود. ایران به این دلیل مورد حمله قرار گرفته که یکی از دو کشور مستقل منطقه محسوب می شود و اگر ایران نیز تحت هژمونی آمریکا قرار بگیرد پایان استقلال سوریه، حماس و حزب الله نیز فرا می رسد.
مدارک مستدلی وجود دارد که نشان می دهد دولت آمریکا در این اعتراضات دست داشته است. به عنوان مثال «کنت تیمرمن» که یک نومحافظه کار است ریاست بنیاد دموکراسی را برعهده دارد. مسئولین این بنیاد آن را اینگونه تعریف می کنند «یک سازمان خصوصی غیرانتفاعی که در سال 5199 توسط کمک های سازمان نشنال اندومنت فور دموکراسی موسوم به NED تاسیس شده است تا دموکراسی و معیارهای جهانی حقوق بشر را در ایران پایه گذاری کند.» با توجه به انقلاب های رنگی مختلفی که «ان.ای.دی» در گرجستان و اوکراین ایجاد کرده است ما می دانیم این حرف به چه معنایی است. تیمرمن 11 ژوئن یعنی پیش از برگزاری انتخابات در ایران نوشت «صحبت از یک انقلاب سبز در ایران است. به عبارت دیگر قبل از رأی گیری چیزی آماده شده بود که باعث می شود به خودجوش بودن اعتراضات شک کنیم. تیمرمن در ادامه نوشته بود: NED در طول دهه گذشته میلیون ها دلار را صرف گسترش انقلاب «رنگی» در کشورهایی همچون اوکراین و صربستان کرده و تکنیک های ارتباطی و سازمانی مدرن را به کارگران آموزش داده است. بخشی از این پول به دست حامیان موسوی که با سازمان های غیردولتی در خارج از ایران که NED بودجه آنها را تامین می کند ارتباط دارند رسیده است.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

arashneda - انگلستان - لندن
نه رهبر! نه اکبر! نه انتر! آقای رفسنجانی دیگه پشم و پیلیش ریخته.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

amirali25 - ایران - تهران
تست حافظه موسویان
یادتان می آید دادگاه های چند دقیقه ای و اعدامهای دسته جمعی را؟
یادتان می آید برادر زخمی را بر دوش برادر چگونه در مقابل جوخه ی اعدام می گذاشتید؟
یادتان هست تا شبی ٣٨۰ تیر خلاص شمردن زندانیان سیاسی را؟
یادتان هست گفته ی علمایتان را که دختران باکره به بهشت می روند؟
یادتان هست که شما مصمم بودید که دشمنانتان را از بهشت محروم کنید و به جهنم بفرستید؟
یادتان هست تجاوز به دختران جوان را برای برداشتن بکارت و محروم کردن از بهشت؟
یادتان هست که اعدام دختران مبارز چپ جوان را یک ساعت پس از تجاوز برادران شما انجام می شد؟
یادتان هست رفتن به درب منزل اعدامی و تحویل دادن ساک زندانی را؟
یادتان هست که خانواده ها از دیدن ساک عزیزشان چگونه در هم می شکستند؟
یادتان هست بردن جعبه ی شیرینی و پنجاه تومان پول به درب خانه ی دختران چپ اعدام شده را؟
یادتان هست به مادران داغ دیده شرینی ازدواج دختر اعدامی را می دادید و پنچاه تومان مهریه دختر اعدام شده را کف دست مادری می گذاشتید که دستش همچون مردگان خشک شده بود؟
یادتان هست؟
زمان نخست وزیری موسوی
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

amirali25 - ایران - تهران
یادت هست، موسوی؟
حافظه تاریخی خیلی چیز خوبی هست ولی متاسفانه مردم ایران خیلی هاشون در حالت آلزایمر حاد بسر میبرن.خیلی دور نبود دهه شصت، سالهایی که خیلی ها الکی به قدرت رسیدن و خیلی ها الکی اعدام شدند. خیلی خوبه یادمون بیاد که در زمان میر حسین موسوی بود که کمیته برای داشتن ویدیو مردم را زندانی میکرد و شطرنج و تخته نرد پیگرد قانونی داشت !
جمله جالبی گفته بود میر حسین با این مضمون که در این 20 سال احساس نکرده بودم که کشور به من نیاز داره ولی در این 4 سال این حس را پیدا کردم و به همین دلیل نامزد ریاست جمهوری شدم.آره واقعا مملکت دوباره به تو نیاز داره که بر گردی و یه موج جدید سرکوب را به شیوه ای جدید راه بندازی.تو باید برگردی چون هنوز یه تعدادی انسانهای بی گناه دارن تو ایران زندگی میکنن ، اینها باید بمیرن و تو باید این کار را با پاسدارانت انجام بدی.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

arashneda - انگلستان - لندن
baran shomal - نروژ - اسلو

فکر می کنم اگر آقای آژه ای دختر هم داشته باشه تا حالا از دست باباش خودکشی کرده.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

amirali25 - ایران - تهران
قتل سه تا پنج هزار زندانی در سال ۱۳۶۸. نام این زندانیان در فهرست‌هایی ثبت شده است. این زندانیان اعدام شده در گورهای دسته جمعی در قبرستان خاوران دفن شدند که اخیرا کل قبرستان تخریب شد. برخی از مسئولان عالی‌رتبه‌ی نظام مثل حسینعلی منتظری، قائم مقام رهبری در دوران آیت‌الله خمینی و عبدالله نوری نماینده‌ی وی و وزیر کشور در دوران رفسنجانی و خاتمی این قتل‌ها را تایید کرده‌اند. این قتل‌ها زمانی صورت گرفت که میر حسین موسوی نخست وزیر ایرانمان بود
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
Nim Rokh - ایران - تهران
این...شعری که نوشتی منبعش روزنامه کیهان هست یا جوان
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

mardin8 - انگلستان - لندن
لعنت بر م.... وخاندان ناپاک ودزدش .اولین کاری که بعد از تثبیت قدرت در حجاز انجام داد حمله به ایران و مصر جهت چپاول اموال دو تمدن مدرن ان زمان بود.از اقوام بیا بانی که به جز خرما وشیر شتر ندیده بودند این میراث به جا مانده.خرافات دزدی نامردی درو غ و دغل .بر ماست طغیان جهت ریشه کنی این کفتارها
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

eteraaz_2 - ایران - تهران
سلام..این جنایت کاران را به همه معرفی کنید..مhttps://iranbbb.org/46754.htm
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

nimaaa - امریکا - نیویورک
اعترافاتی که در سیاه چالهای رژیم جمهوری اسلامی تحت شدیدترین شکنجه های شبانه روزی و تهدید صورت بگیره مورد قبول هیچکس نیست
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

omid1357 - اطریش - وین

سرانجام اعتراض به نام مجهول برای خلیج فارس»درگوگل‏ارتGoogle Earth، تابامداد روزجمعه ۹۵۰هزارامضا رسیده است. یعنی بعد از هشت‏ماه حالا دیگر فقط ۵۰۰۰۰امضا کم داریم ! بی‏شک ماایرانی‏هامردمان عجیبی هستیم؛ از یک سوعرب‏ستیزترین ملتِ گیتی هستیم وازطرف دیگر، گذرنامه‏های تک‏تک‏مان ممهور است به مُهرسفارت امارات متحده‏عربی درجوانی و عربستان سعودی در پیری است. ازآن طرف دم زدن از وطن‏پرستی وتمدن دوهزاروپانصدساله‏مان گوش فلک راکر کرده، و از این طرف به‏سختی توان گردآوریِ یک‏میلیون امضا برای جلوگیری از تغییر نام خلیج‏فارس را داریم؛ و در همان حال به‏ راحتی یک‏میلیون پیامک دردو ساعت برای عادل فردوسی‏پوروبرنامه‏اش می‏فرستیم. واقعاً مسامحه‏کار و بی‏خیال شده‏ایم. اگر کسی را سراغ دارید که هنوز
> این اعتراض را امضا نکرده، برای جمع کردنِ این پنجاه‏هزار امضای باقی‏مانده این نشانی و ضرورت و اهمیتِ این کار را به اویادآور شوید

https://www.petitiononline.com/sos۰۲۰۸۲/petition.html

استدعا می‏کنم هر ایرانی را که می‏شناسید،برایش ارسال کنید
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

Mooi - ایران - ایران
بر خود واجب می دانم، روز جمعه‌در میان صف‌های شما حاضر شوم مهندس میرحسین موسوی در پاسخ به دعوت مردم درخصوص شرکت وی در نماز جمعه این هفته تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:بر خود واجب می دانم، روز جمعه‌در میان صف‌های شما...
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

Fati_ghati - ایران - تهران
amirali25 - ایران - تهران

درود بر شما دوست عزیز من با شما کاملا موافقم.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

aboozarezaman - ایران - تهران
تمامی بسیجیان و همگی عاشقان ولایت و سلالگان عترت زهرا و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در نماز جمعه این هفته در لبیک به مولایشان ( مقام معظم رهبری ) در نماز جمعه شرکت خواهند کرد ..
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

bij - المان - المان
بعضی ها اعتراف و شکنجه و اعدام از بالای یک جرثقیل را برای غیر خودی جالب و یا حداقل ابزار انتقام میبینند. چه ضمانتی است وقتی یک حکومت عوض شد دیگر زندانی سیاسی نداشت و یک نفر مثل بسیجی مورد اعتراف و شکنجه و یا احیانن قرون وسطایی یا بدتر اسلامی بقتل نرسند.
اگر یاد بگیریم و بدانیم که “عمل غیر انسانی„ از یک انسان، هیولایی شبیه لاجوردی یا اژه ای میسازد.
اگر با غیر خودی همان کنم که او میکند من نیز هیولایی کمتر از احمدی نژاد و سرورش خامنه ای نخواهم بود!
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

pouriya - ایران - رودسر
توجه ... توجه
فراخوان تظاهرات جمعه 26 تیر؛ در میدان ولیعصر
جمعه 26 تیر؛ گردهمایی پس از نماز جمعه در میدان ولیعصر
این ایمیل از طرف فعالان داخل کشور برای سایت ارسال شده است:مراسم راهپیمایی پس از نماز جمعه و محل اصلی تجمع از میدان ولی عصر به سمت صدا و سیما خواهد بود.
مسیرهای راهپیمایی
1- بولوار کشاورز-میدان ولی عصر
2- خیابان کارگر- بولوار کشاورز- میدان ولی عصر
3- خیابان طالقانی-خ فلسطین- بولوار کشاورز- میدان ولی عصر
4- خیابان انقلاب- خ لیعصر- میدان ولی عصر
اگر قصد حضور در نماز جمعه را هم ندارید حداقل پس از قدم زدن در اطراف خیابان ولیعصر به هنگام آغاز تجمع یعنی حدود ساعت 1 به مردم بپیوندید.
بر گرفته شده از سایت ایران ب ب ب
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
eteraaz_2 - ایران - تهران
عجب حرکت جالبی ! آفرین به این زکاوت , دوربین تله هم جواب میده
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

Fati_ghati - ایران - تهران
amirali25 - ایران - تهران
درود برشما که همه حقایق را به این صراحت گفتید. متاسفم که مردم ما به قول شما در حالت آلزایمر حاد بسر میبرن. متاسفم...
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
کودتا چیان هر جا که به نفعشون از روزنامه غربی نقل قول میکنن جاییم که به ضررشون میگین وابسته به صهیو نست هستن . فکر کردن مردم این چیزها رو نمیفهمن
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

Mr.Honest - انگلستان - لندن
خبر فوری
به گزارش قلم ، میر حسین موسوی در نماز جمعه حضور پیدا خواهد کرد.میرحسین: روز جمعه در میان صفوف شما حاضر خواهم شد.
قلم - مهندس موسوی در پاسخ به دعوت مردم طی بیانیه ای اعلام کرد: روز جمعه مورخ 26/4/88 در میان صفهای شما حاضر خواهم شد.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

maral-sh - ایران - تهران
به نام خدا و با تقدیم سلام متقابل
از آنجاکه اکیداً پاسخ به دعوت همدلان و همراهان در راه صیانت از حقوق مشروع زندگی آزاد و شرافتمندانه را بر خود واجب می دانم، روز جمعه مورخ 26/04/88 در میان صف های شما حاضر خواهم شد. تمسک به حبلُ المَتین ایمان و قرار گرفتن در حِصن امن الهی که این دعوت شما متضمن آن است بهترین طریق وصول به آزادی های به ناحق مسلوب شده از ماست. با تقدیم احترام
برادر شما میرحسین موسوی
24/ 04/ 88
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
amirali25 - ایران - تهران
اگر به دمکراسی برسیم باید تک تک موارد در دادگاه رسیدگی بشه ولی اگه ساکن بمونیم قاتل ها با آسایش و آرامش سپری خواهند کرد . لطفا مردم رو دلسرد نکن - تو درک درستی از اوضاع نداری و اگه میترسی لازم نیست همراهی کنی لطفا فقط ساکت باش.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

ayapir - اتریش - وین
aboozarezaman - ایران - تهران
تمامی بسیجیان و همگی عاشقان ولایت و سلالگان عترت زهرا و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در نماز جمعه این هفته در لبیک به مولایشان ( مقام معظم رهبری ) در نماز جمعه شرکت خواهند کرد ..
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

biar - ایران - تهران
هموطن آگاه باش ناموسمان به خطر افتاده
وضعیت مبهم یکی از خواهران بازداشت‌شده ما در تجمع مسجد قبا
ترانه موسوی
احتمال تجاوز دست جمعی لباس شخصی ها به ترانه و قتل وی
اگر ساکت بنشینیم فردا نوبت خواهر خود ماست. اگر چه ترانه هم خواهر ماست.
ترانه موسوی هنرجوی آرایشگری بیست و هشت ساله ای ست که بیش از دو هفته پیش در حاشیه گرد همایی هفتم تیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر و گفته می شود به خانواده وی اطلاع داده شده که به دلیل آسیب دیدگی شدید در ناحیه مقعد و رحم در وضعیت خطرناکی قرار دارد.
بنا بر گزارش های دریافتی، این دختر جوان پس از شرکت در مراسم هفت تیر در مسجد قبا در ساعت شش بعدازظهر توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی دستگیر شده است و با اینکه تمام بازداشت شدگان پس از بازجویی در ساعت ۲۲.۳۰ توسط بسیج و اطلاعات به کلانتری نوبنیاد انتقال داده می شوند، ماموران لباس شخصی وی را در ساختمانی در نزدیکی حسینیه ارشاد نگه می دارند.
به گفته شاهدان برخلاف اغلب بازداشت شدگان که با لباس معمولی و کفش ورزشی در مراسم شرکت داشتند، ترانه با لباسی شیک و کفش های پاشنه بلند دستگیر شده بود و به دلیل مدل موها، آرایش و زیبایی ش مورد توجه بازجویان قرار داشت.
هنگامی که خانواده ترانه که در خیابان جیحون در غرب تهران ساکن هستند به دنبال وی به کلانتری نوبنیاد مراجعه می کنند، مسئولان کلانتری از بازداشت وی اظهار بی اطلاعی می کنند اما سایر بازداشتی ها به خانواده وی اطلاع می دهند که ترانه توسط بسیج بازداشت ولی به کلانتری تحویل داده نشده است که این امر سبب تشدید نگرانی خانواده وی می شود.
احتمال تجاوز گروهی به وی هنگامی شدت گرفت که چند روز بعد فرد ناشناسی به خانواده وی تلفن زد و ادعا کرد که ترانه پس از "تصادف" دچار پارگی مقعد و رحم شده است و در بیمارستان امام خمینی کرج بستری شده است!
خانواده وی سرانجام پس از چند روز تلاش اتومبیل وی را که در حوالی مسجد قبا پارک شده بود پیدا کرده و به بیمارستان امام خمینی کرج مراجعه می کنند، در بیمارستان یکی از پرستاران تایید می کند که دختری با مشخصات ظاهری ترانه توسط نیروهای لباس شخصی در حالت بیهوشی به بیمارستان منتقل و پس از چندین ساعت نیز در حالت بی هوشی از بیمارستان بیرون برده شده است اما مشخصات وی در بیمارستان ثبت نشده است.
این امر این ظن را که ترانه م. توسط نیروهای بسیجی و امنیتی مورد تجاوز گروهی قرار گرفته و احتمالا جان باخته است تشدید می کند اما خانواده وی همچنان از افشاء شدن این موضوع بیم دارند و امیدوارند تا با عمل به توصیه پلیس به آنها مبنی بر سکوت، ردی از دختر خود بیابند.
پدر وی که در زمینه دندانسازی فعالیت دارد از زمان مراجعه به بیمارستان دچار حمله قلبی شده و بستری است و مادر وی نیز از پاسخگویی به سوالات دوستان و اقوام در باره سرنوشت دخترش طفره می رود.
با این حال یکی از دوستان نزدیک ترانه به ما گفته است که به شدت نگران زندگی ترانه با توجه به اطلاعات موجود است به گفته وی بین زمانی که گفته می شود دختری با مشخصات ترانه در بیمارستان بوده تا زمان دستگیری وی چند روز سپری شده است و نیز ذکر پارگی مقعد و رحم توسط فرد ناشناس این احتمال را به ذهن متبادر می کند که ترانه در حین تجاوز وحشیانه گروهی بسیج و نیروهای امنیتی جان باخته باشد.
ما با اینکه اطلاعات دیگری از منابع دیگر به دست آورده ایم که نگرانی در باره سرنوشت ترانه را افزایش می دهد اما تلاش می کنیم تا با دستیابی به نزدیکان ترانه، آخرین وضعیت وی را به زودی به اطلاع برسانیم و از رسانه ها و سازمان های حامی حقوق بشر و زنان درخواست کمک کنیم.
شرم بر تو ای خامنه ای
شرم بر تو ای لباس شخصی
شرم بر ما که به خواهرمان تجاوز می کنند و ما خاموشیم
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

چهار‌شنبه 24 تیر 1388

arash-20 - ایران - تهران
در حالی که امروز ایرانیان در غم از دست دادن 160 نفر از هموطنان خود به سر می برند، شبکه سه برای فراموشی این غم و خوشحالی در روز ولادت آقا اقدام به پخش فیلم های کمدی کرده است. در حالی که برای مرگ خانم مصری 10 روز سیاه پوش بود و عزای ملی داشت.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

engamd - ایران - شیراز
اه اه از این اژه ای بدم میاد.آخوند عوضی
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

daneshjooye mobarez - ایران - تهران
امشب دمه زندان اوین شلوغ بود 50 و 60 نفری جمع بودن . احتمالا قرار بوده یه سری ها آزاد شن .
در مورد دوستانی که می گن نماز جمعه نریم و تحریم کنیم باید بگم که ما نه برای نمازش میریم نه برای نظامش ما میریم که دوباره یه تجمعی داشته باشیم و نشون بدیم که ما هستیم و کنار نمی کشیم .
مردمی که نا امید شدن ، افسرده شدن با دیدن این جمع دوباره امیدوار می شن که اگه کنار هم بمونیم و مبارزه کنیم پیروزی از آن ماست.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

bij - المان - المان
بعضی ها اعتراف و شکنجه و اعدام از بالای یک جرثقیل را برای غیر خودی جالب و یا حداقل ابزار انتقام میبینند. چه ضمانتی است وقتی یک حکومت عوض شد دیگر زندانی سیاسی نداشت و یک نفر مثل بسیجی مورد اعتراف و شکنجه و یا احیانن قرون وسطایی یا بدتر اسلامی بقتل نرسد. اگر یاد بگیریم و بدانیم که “عمل غیر انسانی„ از یک انسان، هیولایی شبیه لاجوردی یا اژه ای میسازد.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

SIAVASHOMA - انگلستان - منچستر
مرگ بر ا..ام.زنده باد ازادی گفتار نیک کردار نیک پندار نیک. از اینکه مسلمان زاده ام متاسفم. فرزندانم هرگز نام اسلام را نخواهند برد.نابود باد دین سکسی ا..م
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
amirali25 - ایران - تهران
نخست وزیر مسوول کارهای قوه قضاییه است؟
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
من از مسولین این سایت و همه کاربران میخوام که با فرستادن ... وزارت اطلاعات Nim Rokh - ایران - تهران به سطل ... موافقت کنند.
مرگ بر خامنه ای خائن کثیف و احمدی نژاد میمون
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.