گاردین: شرح وقایع هولناک کوی دانشگاه از زبان دانشجویان

گاردین: شرح وقایع هولناک کوی دانشگاه از زبان دانشجویان

حمله به کوی دانشگاه تهران ظاهرا در نخستین ساعات روز دوشنبه پس از انتخابات صورت گرفت

روزنامه گاردین چاپ بریتانیا گزارشی در شرح وقایع حمله پس از انتخابات به کوی دانشگاه تهران از زبان شاهدان یعنی چاپ کرده است.

این جامع ترین گزارشی است که تاکنون از وقایع ساعات نخست دوشنبه 25 خرداد ماه، که طی آن نیروهای امنیتی دولت ایران به خوابگاه دانشگاه تهران حمله کردند، منتشر می شود.

گاردین می نویسد حمله آن شب درحالی رخ داد که تهران دو روز پس از انتخابات هنوز از خشم بروز "تقلب" آرام نداشت.

گاردین می نویسد: "در داخل خوابگاه در خیابان امیر آباد شمالی دانشجویان برای خواب آماده می شدند، هرچند اعصاب متشنج بود. تنها ساعاتی پیشتر چندین نفر در برابر در اصلی دانشگاه کتک خورده بودند."

این روزنامه می نویسد: "آنچه بعد از آن اتفاق افتاد به یکی از رویدادهای محوری در ناآرامی های پس از انتخابات بدل شد؛ پلیس با یورشی خشن به داخل خوابگاه ها به شکستن قفل ها و بعد استخوان ها پرداخت، به ده ها دانشجو حمله کرد، بیش از 100 نفر را با خود برد و پنج نفر را کشت. مقام ها هنوز این حمله را انکار می کنند اما شرحی که از مصاحبه با پنج فرد حاضر در حادثه به دست می آید، داستانی متفاوت را بازگو می کند."

یکی از 133 دانشجویی که آن شب دستگیر شدند به گاردین گفت: "ما آماده خوابیدن می شدیم که ناگهان صدای شکسته شدن قفل ها توسط آنها که می خواستند وارد اتاق شوند را شنیدیم. پیشتر آنها را درحال کتک زدن دانشجویان دیده بودم اما تصور نمی کردم داخل بیایند. این حتی خلاف قوانین ایران است."

پلیس با یورشی خشن به داخل خوابگاه ها به شکستن قفل ها و بعد استخوان ها پرداخت، به ده ها دانشجو حمله کرد، بیش از 100 نفر را با خود برد و پنج نفر را کشت. مقام ها هنوز این حمله را انکار می کنند اما شرحی که از مصاحبه با پنج فرد حاضر در حادثه به دست می آید، داستانی متفاوت را بازگو می کند

گاردین

به نوشته گاردین 46 دانشجو از یکی از خوابگاه ها دستگیر و به زیر زمین وزارت کشور در آن نزدیکی در خیابان فاطمی منتقل شدند. همانجا در طبقات بالایی ساختمان بود که شمارش آرا - و به ادعای هواداران نامزدهای مخالف، تقلب در آرا - در جریان بود. 87 دانشجوی دیگر به یک ساختمان امنیتی پلیس در خیابان حافظ برده شدند. دانشجویان از شکنجه و بدرفتاری در آنجا سخن می گویند.

در این گزارش آمده است: "پنج نفر جان باختند: فاطمه براتی، کسری شرفی، مبینا احترامی، کامبیز شعاعی و محسن ایمانی. آنها روز بعد در بهشت زهرای تهران دفن شدند که گزارش می شود بدون مطلع کردن خانواده های آنها بود. تحکیم وحدت، یک سازمان دانشجویی، نام آنها را تایید کرده است."

در ادامه گزارش گاردین آمده است: "شاهدان عینی گفتند که این دو دختر و سه پسر هدف ضربات مکرر باتوم برقی در ناحیه سر قرار گرفتند. به خانواده هایشان اخطار داده شد درباره بچه هایشان صحبت نکنند و مراسم ترحیم برگزار نکنند - مانند والدین ندا آقا سلطان، که چهره اش پس از پخش فیلم کشته شدن او به ضرب گلوله در خیابان، با جنبش اعتراضی مترادف شد."

براساس قوانین ایران پلیس، اعضای سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح و شبه نظامی حق ورود به دانشگاه ها را ندارند - که میراث طغیان سال 1999 دانشجویان است که تا ماه گذشته جدی ترین ناآرامی ها در ایران پس از انقلاب اسلامی بود.

یک دانشجو حوادث یکشنبه شب را چنین برای گاردین بازگو کرد: "پلیس به داخل خوابگاه ها گاز اشک آور شلیک کرد، ما را زد، پنجره ها را شکست و مجبورمان کرد بر زمین دراز بکشیم. من حتی تظاهرات هم نکرده بودم اما یکی از آنها رویم پرید، پشتم نشست و مرا زد. و بعد درحالی که تظاهر می کرد در جستجوی چاقو و تفنگ است، از من سوءاستفاده جنسی کرد. تهدیدمان می کردند که ما را حلق آویز کنند و به ما تجاوز کنند."

به گزارش گاردین یک دانشجوی دیگر ماجرا را اینطور شرح داد: "پلیس ضدشورش در دو صف ایستادند و با بالا گرفتن سپرهایشان یک تونل تشکیل دادند. آنها وادارمان کردند بارها از میان آن بدویم. ما را می زدند و بر سپرهایشان می کوبیدند. پای یکی از هم اتاقی هایم شکسته بود اما باز هم وادارش کردند بدود."

پلیس به داخل خوابگاه ها گاز اشک آور شلیک کرد، ما را زد، پنجره ها را شکست و مجبورمان کرد بر زمین دراز بکشیم. من حتی تظاهرات هم نکرده بودم اما یکی از آنها رویم پرید، پشتم نشست و مرا زد. و بعد درحالی که تظاهر می کرد در جستجوی چاقو و تفنگ است، از من سوءاستفاده جنسی کرد. تهدیدمان می کردند که ما را حلق آویز کنند و به ما تجاوز کنند

یک دانشجو در گفتگو با گاردین

گاردین می نویسد که دیگران رفتار مشابهی را از بسیجی ها دیده بودند.

یک دانشجو به این روزنامه گفت: "یک بسیجی که پشتم نشسته بود به من گفت: 'پسر خوشگله الان هفت ساله که کسی را ..... وقتی رسیدم نشونت می دم که چکار می تونم باهات بکنم.' آنها ما را آزار می دادند و مدعی بودند که به آنها یا رهبر توهین کرده ایم."

به نوشته گاردین یک دانشجوی دیگر درحالی که گریه می کرد گفت: "ظرف یک ثانیه فهمیدم که این ساختمان اصلی وزارت کشور در خیابان فاطمی است. باورم نمی شد، سیاستمداران ارشد، اعضای پارلمان و بازرسان در طبقات بالایی بودند و ما در زیر زمین. شکی ندارم که در طبقات بالا مشغول تقلب در آرا بودند."

گاردین می نویسد که به گفته شاهدان عینی پلیس و ماموران زخمی ها را به حال رها کرده بودند و کسی به یک دانشجو که یکی از چشمانش را در اثر اصابت گلوله پلاستیکی از دست داده بود کاری نداشت. یک شاهد گفت: "ما به آنها تمنا می کردیم کسانی را که بیش از دیگران آسیب دیده بودند به بیمارستان ببرند اما آنها فقط می گفتند: ولشان کنید تا بمیرند."

گاردین می نویسد: "این مخمصه 24 ساعت بعد وقتی فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و علیرضا زاکانی یک نماینده تهران در مجلس، برای بازداشتی ها صحبت کردند تمام شد. رهبر به آنها گفت که او اجازه ورود پلیس برای کنترل اوضاع خوابگاه را داده بود - اما او چند روز بعد این مساله را تکذیب کرد."

به نوشته گاردین پلیس پیش از آزاد کردن دانشجویان لباس های تازه در اختیار آنها قرار داد. یک دانشجو گفت: "نمی خواستند هیچ شاهدی از آنچه اتفاق افتاده بود وجود داشته باشد. اما چه شاهدی بالاتر از 133 دانشجویی که آنجا بودند و همه چیز را دیدند و عذاب کشیدند؟".

niloochi - المان - دوسلدورف
ایا رحم و مروت بر این حیوانات وحشی رواست؟
سه‌شنبه 23 تیر 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرک
دژخیمان وزارت اطلاعات نوبت شما هم میرسد. بزودی زود
سه‌شنبه 23 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
ننگ به شما مسلمانان فاشیست
سه‌شنبه 23 تیر 1388

Nim Rokh - ایران - تهران
بعضی از دانشجویان فقط استفاده ابزاری می گنند تا به مقاصد خودشان برسند. مثل خیلی از رهبران اصلاح طلب نظیر افشاریها و باطبی ها و ... در هر صورت هنوز دانشجوی ایران زمین اون بینش لازم برای سیاست را درک نکرده و بیشتر از روی احساس و جوانی کار می کنند و همش منتظر نسیم از بیرون کشور هستند متاسف و صد هزار بار متاسف!
سه‌شنبه 23 تیر 1388

عاشقخاک وطن - ایران - تهران
اولین پیروزی مردم در پی حرکت با ارزش و هوشمندانه مردم ایران در تحریم "اس ام اس" شرکت مخابرات ایران برای مقابله و جبران این بودجه نرخ قیمت هر دقیقه تلفن همراه را بدون اطلاع و پنهانی از 447 ریال به 772 ریال افزایش داده است در قدم بعدی ما نیز مقدار مکالمات خود را به حداقل می رسانیم لطفا اطلاع رسانی کنید
سه‌شنبه 23 تیر 1388

pardis_pardis - انگلستان - لندن
اعتراض برای بازداشت و اعدامهای اخیر در شهر مونیخ
جمعی از ایرانیان آزادیخواه مقیم مونیخ:

به یاد همه جانباختگان راه آزادی و برای آزادی تمام زندانیان سیاسی٬ گردهم می آئیم.
زمان: پنج شنبه ۱۶/۷/۲۰۰۹
ساعت: ۱۹ تا ۲۱
مکان: Nahe Karlsplatz( Stachus)
NeuhauserstraBe.8
سه‌شنبه 23 تیر 1388

engamd - ایران - شیراز
اس ام اس تحریم.نوکیا تحریم.زیمنس تحریم.صدا و سیما تحریم.
اسلام آخوندی تحریم.ایزان خودرو و سایپا تحریم.خامنه ای تحریم.
آزادی کجایی؟؟؟؟؟؟
سه‌شنبه 23 تیر 1388

kave2009 - هلند - روتردام
اقای مکارم شیرازی شرم بر تو و دیگر آخوند های جیره خور انگلیس که چنین ددمنشی ها را به نظاره نشسته اید و هنوز در بند حکم حیض و نفاس هستید. لعنت بر شما و همه مسلمان نما های تازی که روی چنگیز و اسکندر را سفید کرد ه اید.!!!!
سه‌شنبه 23 تیر 1388

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
خدا خود شاهد و ناظر تمام اعمال انسانها است و از حقیقت امور آگاه است. بالاخره روزی فرا میرسد که حقیقت آشکار می شود. مطمءنا خداوند هیچ عمل غیر صوابی را حتی در این دنیا هم بی چواب نمی گذارد.
فقط من این را می توانم بگویم که در قضیه تیر ماه 78 بعد از واقعه یورش به کوی روز بعد من که آن زمان در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل می کردم و در خوابگاه سکونت داشتمُ روز بعد در جلوی درب دانشگاه تهران که جمعیت عظیم جمع بود یکی از مجریان از بلندگو اعلام نمود تا کنون آمار شهدای دیشب به 8 نفر رسیده است که سر و صدا وصدای اعتراض و شعار دادن شروع شد. اما بعد که قضایا روشن شد مشخص شد که فقط یک نفر فوت کرده بود.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

amo danial - نروژ - اسلو
خوب از قوم تازی چه انتظاری دارید. ضرب و شتم. قتل و غارت. تجاور کردن به هم جنس خود. بد نیست به لینک چادر سیاه در سمت راست این سایت هم یک سری بزنید.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
"
بنا بر گزارش های رسیده، شب گذشته، ساکنان شهرک آپادانای تهران؛ محل زندگی خانواده سهراب اعرابی، جوان ۱۹ ساله ای که در وقایع اخیر کشته و دیروز به خاک سپرده شد؛ مردم برای سهراب "شام غریبان" گرفتند و در یک اقدام بی سابقه از ورودی شهرک آپادانا تا مقابل در خانه خانواده اعرابی، شمع روشن چیدند. جمعیت از ساعت ۲۲ تا حدود ساعت ۲۳ شروع به شعار دادن کردند. مردم شعار می دادند: "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور". آن ها همچنین فریاد می زدند: "سهراب ما نمرده - ولایت است که مرده". پروین فهیمی، مادر سهراب از مردم تشکر می کرد. مردم می آمدند دست او را می بوسیدند و او نیز در پاسخ روی مردم گل می پاشید
روحش شاد و راهش پررهرو باد
سه‌شنبه 23 تیر 1388

محمد بهاره - ایران - تهران
بعد از هر سربالایی سرپایینی وجود خواهد داشت.
نوبت به ما هم خواهد رسید.دیروز دیدم کسی که کوچه مارو محل سازماندهی نیروهای بسیج کرده بود و چوب و باتومهاشون را تویه خونه اش جاسازی کرده بود ریش و سبیل را زده بود.این یعنی ترس
غافل از اینکه مثل من زیادن که به کمین نشستن
سه‌شنبه 23 تیر 1388

khodemanitar - اسکاتلند - ابدین
تجاوز جنسی اولین شرط ورود به سپاه نیروی انتظامی وحوزه علمیه قم است
پس تا حالا فکر می کردید چه جوری درجه میگیرند کسی که بالا سر ایناست دفاع از ناموس از اینا نمی خواد. تا کسی حیثیتشو ازش نگرفته باشن نمی تونه به دیگران دست درازی کنه. شاهد داریم اینجا که تو حوزه بهش تجاوز شده دیگه حالا خدا رو هم قبول نداره. قابل توجه همه کسایی که طرفدار این اراذل هستند اگه واقعا هنوز چشمتون باز نشده می تونید برید حوزه ثبت نام کنید. گاهی ادمها به جای گوش سپردن به تجربه دیگران نیاز دارن خودشون تجربه کنن هرچند اون تجربه هزینه سنگینی داشته باشه.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

bitajoon - انگلیس - لندن
آتش گرفتن ستاد وزارت اطلاعات در مشهد
بنا بر خبر دریافتی ,یکشنبه شب 21 تیرماه, درب اصلی ستاد وزرات اطلاعات مشهد مستقر در خیابان ادیبات ، توسط افرادی به آتش کشیده شد . به گزارش خبرنگار آژانس ایران خبر از مشهد ، این اقدام در حالی صورت میگیرد که شنبه جاری ، با به قتل رسیدن مهرداد حیدری جریانات متعددی در شهر به وجود آمد شد . به آتش کشیدن درب اصلی ستاد وزارت اطلاعات در مشهد که همزمان توسط 3 دوربین مدار بسته کنترل میشد نیروی نظامی مشهد را به همراه وزارت اطلاعات به فکر واداشت که چرا دوربین های اصلی کارشده در مقر ستاد به هیچ عنوان کار نکرده و غیرفعال شده اند . خبرهای دریافتی از مشهد حاکی است وزارت اطلاعات مشهد با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به حفاظت اطلاعات مشهد , سپاه پاسداران و نیروی انتظامی ارسال شد هرگونه ارتباط قتل مهرداد حیدری - خبرنگار و نویسنده خراسانی را به دولت و افراد دولتی رد کرد و بر لزوم دستگیری قاتل یا قاتلان این پرونده تاکید داشت !! همچنین نیروی انتظامی مشهد که تا روز گذشته با تشکیل تیمی زبده به پیگیری قتل این روزنامه نگار مشهدی پرداخته بود فعالیت این تیم را منحل و پیگیری جریان این قتل را تنها به دادسرای انقلاب مستقر در خیابان کوهسنگی مشهد که مسئولیت آن را یک سرهنگ دوم برعهده دارد واگذاشت . در پی آتش گرفتن درب اصلی ستاد وزارت اطلاعات مشهد که همه جریانات قتل روزنامه نگار خراسانی را به سوی خود جلب کرد , نیروی انتظامی در خیابان های اصلی بلوار سجاد - آزادشهر و شهرک غرب مشهد به حالت آماده باش در آمدند. همچنین خبرهایی دیگر از مشهد حاکی است که دفتر اصلی نشریه نسیم مستقر در خیابان قاضی طباطبائی از سوی مسئول مشهد بسته شد. «کل خبر»
سه‌شنبه 23 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
از مسوول سایت تقاضا دارم این خبر رو هم در سایت بذارن {احتمال تجاوز به ترانه موسوی، بازداشتی تجمع مسجد قبا و مرگ وی} - با خوندن این خبر دیگه از امروز ایرانی نیستم من . ننگ من که لکه ایرانی بودن دارم
سه‌شنبه 23 تیر 1388

setare_shab - ایران - تهران
( از من سوءاستفاده جنسی کرد. تهدیدمان می کردند که ما را حلق آویز کنند و به ما تجاوز کنند)
دختر پسرا رو به خاطر زنا شلاق میزنن و میگن جامعه فاسدی داریم به خودشون که لواطن چیزی نمیگن حداقل زنا که مثل لواط نیست سرنوشت ادمی که سر و کارش زیاد تو دین باشه همین دیگه
سه‌شنبه 23 تیر 1388

mosalmane_ejbari - ایران - قم
فراموش نکنید که دارید به سربازان امام زمان توهین میکنیدها..ای لعنت بر هر چی امام.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ و جهنمی پر درد و عذاب برای اون نظام کثیف جمهوری اسلامی ایران و طرفدارانش.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

gole sorkh - ایران - تهران
Nim pokh
انشااله یک روز جنابعالی و ابوذر زمان و تنها 1363 را بگیرند بخوابانند و ....تا بعد ببینم برخورد احساسی شما چه جوری است دیدنی خواهد بود واقعا شرم بر شما امیدوارم خداوند روزی تقاص این مظلومان رو از همه تون بگیره! انشااله
سه‌شنبه 23 تیر 1388

hany - ایران - یزد
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
اما بعد که قضایا روشن شد مشخص شد که فقط یک نفر فوت کرده بود.
فقط یه نفر آره؟؟؟؟؟؟!!!راست میگی جون آدم که ارزش نداره.حالا یه نفرم کشته شد به درک.ها؟
خجالت نمیکشی؟چه یه نفر چه صد نفر.میدونی واسه همون یه نفر به قول خودت چند نفر تا آخر عمرشون باید عزا دار باشن که فرزندشون دوستشون شوهر یا زنشون 12 سال درس خونده و دانشگاه تهران قبول شده حالا اینجوری کشته شده؟؟؟میدونی چند نفر همینجوری زندگیشون تباه میشه؟
میخواستم اینجا واسه کسی جواب ننویسم ولی بعضی حرفا تا مغز استخوان آدمو میسوزونه آدم رو آتیش میزنه.
یه ذره به وجدانت مراجعه کن.وجدانت راضیه یه دانشجوی بی گناه که نه دستش به خون کسی آغشته است نه چیزی خواسته به جز حقش اینجوری داغون بشه؟یه کم به دل اون مادر پدر فکر کن.
وای به روزی که آه مادر پدرای شهیدامون دامنشون رو بگیره.وای به روزشون.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

darva - مالزی - سایبرجایا
Nim Rokh - ایران - تهران :ببین دشمن من (لغت دوست لیاقت تو رو نداره) من تا الان هیچوقت جوابت رو ندادم چون خودمو از تو و امثال تو جدا می بینم ولی تو هر جا جو آرومه می آیی نظر می دی آیا نمی بینی مادر سهراب چه کار می کنه!!(نظرت تو اون کامنت چی می تونه باشهههههههههههههه!!!)
آخه لامسب مگه شما ها وجدان ندارید.
چقدر شما رو دارین.
ولمون کنیدو وقتی مردم از شماها متنفرن نمی تونید با زور چوب و چماق و اسلحه حکومت رو حفظ کنید.
شرف هم خوب چیزیه
سه‌شنبه 23 تیر 1388

Ezhaq - ایران - تهران
خبرهایی که خواندم را باور می کنم زیرا خود در جایی دیگر برای من اتفاق افتاده آن بی پدر مادرهایی که انکار می کنند بیان توضیح بدهند. اگر شما به خدا ایمان دارید باید به آن خدا ...که به شما اجازه میدهد که روز روشن مردم را به باد کتک بگیرید. من همیشه سعی می کردم از کسی کینه بدل نداشته باشم ولی در حال حاضر اگر قدرتی داشته باشم حتما جواب خواهم داد احساس گناه می کنم زیرا کسانی که مرا می زدند را نمی توانستم در آن زمان بزنم امیدوارم این کشور هر چه زودتر تجزیه بشه شاید در آن زمان قسمتی از مردم ٬ از دست ظلم و ستم آزاد شوند باور نمی کنم با این رژیم آینده درستی بتوان تصور کرد. فعلا در حال پرورش سگ برای خودشان هستند که با آن مردم را تکه تکه کنند. چیزی که تا بحال از مسلمانها دیدم جز خود فریبی و ریا چیز دیگری ندیدم. خوشحالم مسلمان بدنیا نگذاشتم.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
amo danial - نروژ - اسلو
خواهشن ما رو هم جنس بسیجی و این دیوهای ژولیده ندونین . اینها هزاران ساله به خون ایرانی تشنه ان
سه‌شنبه 23 تیر 1388

$persian$ - ایران - تهران
Nim Rokh - ایران - تهران
خوبه انقدر تاسف بخور انقدر بخور انقدر بخور تا بترکی و یه بی وطن از رو زمین کم بشه
چطور اون دانشجوهایی که ریختن سفارت آمریکا رو گرفتن یا جلویه شاه وایستادن آزادی خواه بودن ولی اینا فریب خورده ان تازه اینا که همه آموزشایه خودتون رو دیدن چطور پس جلوتون قد علم کردن جمع کن این حرفات و زودتر تاسفات رو بخور تا بترکی بری پی کارت بی وطن
سه‌شنبه 23 تیر 1388

khodemanitar - اسکاتلند - ابدین
برای نیم رخ
تو خودت چند کلاس سواد سیاسی داری؟ کتاب های مدرسه ات چند واحد درس جامعه شناسی خوندی؟چقدر مردم شناسی بلدی؟چند تا واحد اقتصاد گذروندی؟چقدر در مود حقوق بشر مطالعه کردی؟ اصلا میدونی چه مفادی حقوق بشرو تشکیل میدن؟
اگه جواب یکی از اینها نه است لطفا معنی درک سیاسیو تغییر نده.
اگه به شماها تو اسلام یاد دادن که همیشه نقش مفعول رو بازی کنید ماها یاد گرفتیم که تا مفعولی اجازه نده فاعلی وجود نخواهد داشت.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

andrea - کانادا - تورنتو
هیچ حیوانی این کار را با همنوع خود نمی کند که اینها میکنند. نفرین به انها.
سه‌شنبه 23 تیر 1388

punisher - ایران - شیراز
Nim Rokh - ایران - تهران
میاد اون روزی که تو و این جانیان رو سر و ته آویزون کنن و ......... تا دیگه .... زیادی نخورین / نگران نباش / زیاد طول نمیکشه
سه‌شنبه 23 تیر 1388

ariadny - سوئد - لوند
...کز دیو و دد ملولم و انسانم ارزوست. تقدیم به همه هموطنهام که قلبشون برای ایران میزنه. من که نتونستم جلویه اشکهام رو بگیرم...
سه‌شنبه 23 تیر 1388

ashka - فرانسه - پاریس
دوستان عزیز بیهوده خودتان را مشغول پاسخ گویی به نیم رخ نکنید. ایشان هم یکی از مخالفان آخوندهای کثیف هستند که این راه مبارزه را برگزیده اند. یعنی گفتن چرندیات از زبان هواخواهان رژیم برای برانگیختن احساسات شما. این روش مبارزه یکی از کارآمدترین راههاست که به آن تبلیغ منفی یا مبارزه منفی هم می گویند. به هر حال حضور این فرد و خزعبلاتی که به زبان می آورد تا به حال توانسته به خوبی آتش نفرت شما را از طیف بسیجی و مزدور جماعت شعله ورتر کند. از این بابت باید از ایشان تشکر کرد.
نیم رخ حضورت مستدام و کلامت همچنان پر یاوه باد
سه‌شنبه 23 تیر 1388

always - انگلیس - لستر
میگند خدا جا حق نشسته
عجب جایی که جلوی چشماش به روشنفکرهای مملکتمون تجاوز میکنند این
مزدوران چپاولگر و قاتل /
خدا پس تو نیستی و دروغی /اگر هستی دو رویی و از جنس اخوندی
سه‌شنبه 23 تیر 1388

naval - ایران - اهواز
بعد از هر فراز یک نشیبی هم هست.این کار روگ گروه ساواک شاه هم کردند و دیدین که بعدش چی شدن
سه‌شنبه 23 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
نیم رخ ...- مگه پایین تنه دانشجو جعبه ابزاره که وقتی یه بسیجی بهش تجاوز جنسی می کنه ، ازش استفاده ابزاری کرده باشه ؟! - امیدوارم یه روز از تو هم استفاده ابزاری بشه
سه‌شنبه 23 تیر 1388

shima golabatoon - هلند - نایمخن
نیم رخ تو یه ع...ی ک...ف هستی یه ح...ن وحشی دست پروده علی چلاق مطمئن باش دوره شما ...ت فطرت ها سر اومده
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

daneshjooye mobarez - ایران - تهران بزرگ
یه کم گیج شدم با خوندن این مطلب .
دلیلشم اینه که منم دانشگاه تهرانیم و روز بعد از این قضایا دخترامون گفتن که تو خوابگاه اونا نریختن . از طرف دیگه قضیه اینطوری بوده که بچه ها تو کوی تجمع می کنن جلوی در اصلی کوی و اونطرف هم نیرو افتضاحی شوروع می کنه به گاز پرت کردن و گلوله ژلاستیکی شلیک کردن و بچه ها هم با سنگ می زدنشون تا اینکه ظاهرا چند نفری زخمی می شن و بچه ها به طرف میدون اصلی کوی شروع می کنن به عقب نشینی و بردن زخمی ها به سمت خوابگاه بچه های پزشکی تو این وضعیت لباس شخصی ها از در پایین میریزن تو و همه رو غافل گیر می کنن . ضد شورشی ها یه سری از بچه ها رو هدایت می کنن سمت کتابخونه کوی ( البته با باتوم و کتک) و بعد وای مستن کنار لباس شخصی ها می ریزن تو کتابخونه و با زنجیر و سایر لوازم شکنجه میوفتن به جون بچه ها .
تو یکی از ساختمون ها پلیس گاز اشک آور میزنه و بچه ها تو طبقه 4 برای مقابله آتیش روشن می کنن که از دستشون خارج می شه و کل اون طبقه دچار آتیش سوزی می شه .
پلیس به ساختمونه نابینا ها هم ریخته و اونا گفتن بابا ما نابیناییم گفتن خوب ژس برید برامون آب بیارید . تو ساختمون بچه های پی اچ دی هم ریختن دستاشون رو چک کردن ببینن اگه خاکی و کثیفه یعنی تو تجمع بودن و اینطوری می خواستن شناسایی کنن و بماند که واسه ترسوندن اسلحه رو سرشون گذاشتن.
از بعد گرفته شدن هاشون خبر موثقی ندارم ولی اینکه یارو رو تو اتاقش خوابوندن تجاوز کردن به نظرم یه کم اغراق میاد . نظر شما چیه؟
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
Nim Rokh - ایران - تهران
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
شما دو تا ،انسان نیستید. شماها حتما در حوادث اخیر دست داشته اید.امیدوارم این بلاها بر سر خودتان و عزیزترین کسانتان بیاید تا معنی نامردی را به سختی بچشید تا ببینم بعد از آن لز این بلبل زبانی ها می کنید یا نه؟
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
baran shomal - نروژ - اسلو
دهنت رو ببند. لباس شخصیها مردم ایران روکتک میزنند. امثال تو مزدور هم به ایرانی ها توهین میکنی.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

venoosi - بلژیک - verviers
naval - ایران - اهواز
من از طرفداران شاه نیستم اما جنایتهای شاه یک صدم جنایتهای این عربزادها نمیشود.مطمئن باش اگر شاه این همه جنایت میکرد و ام میکشت الان در ایران بود و حکومت میکرد.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

ashka - فرانسه - پاریس
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
از این به بعد وقتی خواستی چاخان کنی، سعی کن جمله بندی هایت را بهتر کنی. نمی دانم در سر .. امثال تو چه می گذرد. تو اگر در آن زمان دانشجو بودی، الان می بایست بالای 30 سال داشته باشی. نه اسمی که برای خودت انتخاب کردی نشان از چنین سن و سالی دارد نه فرم نوشتن ات و نه اینکه جمله بندی ات شبیه یک دانشجوست مگر اینکه از همان تیپ دانشجوهای بسیجی عقب مانده سهمیه ای بوده باشی که در این صورت همه چیز جور در می آید. حتی احتمال ..آخوند بودنت هم دور از ذهن نیست. به هر حال یادت باشد. در این سایت خالی بندتر و حقه باز تر و پررو تر از تو زیاد بوده که از بس .. گل بارون شدند، ... رو گم کردند. آن عده باقی مانده هم برای اینکه باقی بمانند، گاهی به نعل می زنند و گاه به میخ. پس راهت را درست انتخاب کن. یا اراجیف زیادی ننویس یا اگر می نویسی پیه همه چیز را به تنت بمال.
چهار‌شنبه 24 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.