حکم اعدام برای ۱۲ عضو جندالله در ایران

حکم اعدام برای ۱۲ عضو جندالله در ایران

ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، از صدور حکم اعدام ۱۲ نفر از اعضای گروه جندالله خبر داده است.

آقای حمیدی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: "دادگاه انقلاب و دادگاه تجدیدنظر استان سیستان و بلوچستان رای به اعدام ۱۲ نفر از اعضای گروهک تروریستی جندالله به اتهام محاربه صادر و یک نفر از این متهمان را به تبعید در زندان یکی از شهرستان‌ها به مدت پنج سال محکوم کرده است."

بر اساس اعلام دادگستری سیستان و بلوچستان، برادر عبدالمالک ریگی رهبر گروه موسوم به جندالله نیز در میان محکومان به اعدام است.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفته است:" به محض فراهم شدن زمینه‌ اجرا، حکم اعدام این ۱۲ نفر به اجرا درخواهد آمد."

آقای حمیدی گفته است: "از آنجایی که اتهام محاربه چهار نوع مجازات شامل اعدام، قطع دست و پا، تبعید و به صلیب کشیدن را دارد تشخیص نوع مجازات با قاضی است که یکی از اعضای دستگیر شده‌ این باند را به تبعید در زندان به مدت پنج سال و مابقی را به اعدام محکوم کرده است."

حدود یک ماه پیش از این رسانه های ایرانی گزارش داده بودند که دو عضو گروه جندالله به اتهام محاربه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده و حکم اعدام آنها شانزدهم خرداد در زاهدان به اجرا درآمده است.

از آنجایی که اتهام محاربه چهار نوع مجازات شامل اعدام، قطع دست و پا، تبعید و به صلیب کشیدن را دارد تشخیص نوع مجازات با قاضی است که یکی از اعضای دستگیر شده‌ این باند را به تبعید در زندان به مدت پنج سال و مابقی را به اعدام محکوم کرده است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان

دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود که"مقابله با جمهوری اسلامی، حمل، نگهداری و استفاده از سلاح و مهمات و خرید و فروش غیر مجاز سلاح و مهمات" از جمله اتهام های این افراد بوده است.

اخبار مربوط به فعالیت گروه جندالله در مناطق جنوب شرق ایران از حدود پنج سال پیش انتشار یافته و در این مدت، این گروه مسئول یک رشته حملات مسلحانه، آدم ربایی، قتل و بمب گذاری در این مناطق شناخته شده است.

جندالله هدف خود را تلاش برای تامین حقوق مذهبی و قومی قوم بلوچ و اهل سنت در سیستان و بلوچستان ایران اعلام کرده اما تاکید داشته است که یک گروه جدایی طلب نیست.

در مورد سازماندهی و منابع این گروه اطلاع دقیقی در دست نیست اما به گفته مقام های ایرانی، افراد مسلح جندالله در داخل خاک پاکستان مستقر هستند، گروگان های خود را با عبور از مرز به داخل این کشور می برند و عملیات خود در داخل ایران را از آنجا سازمان می دهند.

دولت های ایران و پاکستان جندالله را یک سازمان تروریستی می دانند و مقام های جمهوری اسلامی ایالات متحده را به حمایت از این گروه متهم کرده اند.

برخی منابع گفته اند که جندالله با گروه هایی مانند شبکه القاعده و طالبان ارتباط دارد اما رهبران جندالله این اتهام را رد کرده و گفته اند که در صورت تامین حقوق اقلیت سنی در ایران، فعالیت های خشونت آمیز را کنار خواهند گذاشت.

اینترنت ندیده - ایران - ایران
به به به به به هرچی از این طالبانها و ..... بکشید من یکی خیلی حال میکنم ایران را لجنزار میکنند این عبدالمالکیهای خونخوار
یکشنبه 21 تیر 1388

kili_patilaki - قطر - دوحه
اینترنت ندیده - ایران - ایران
منم موافقم.. باید کشت تا جان گرفت:)
یکشنبه 21 تیر 1388

asheghe vatanam iran - امارات - دبی
فرداست که خبر این لقا هم میرسه که ایشون را کشتن یا توی راه تصادف کرده مرده..................
یکشنبه 21 تیر 1388

farnooshee - انگلیس - لندن
جند الله دیگه چی کلمه دیگه ای نبود
یکشنبه 21 تیر 1388

basijy_rahbar - ایران - تهران
اینها همش مزخرفه دارن جوانان ما را بهر جرمی میکشن.کدام جنداللا.نابودید همین روزها
یکشنبه 21 تیر 1388

rezanl - هلند - امستردام
صلیب کشیدن ؟! در اسلام؟!!
در ضمن خدا میدونه متهمین چیکار کرده اند چون جمهوری اسلامی قابل اعتماد نیست
یکشنبه 21 تیر 1388

varamche2 - ایران - شیراز
این ....های پست رو باید اعدام کرد.اینها حضرت محمد رو قبول ندارند.
ولی نباید تبعییض قائل شد چون همه ما ایرانی هستیم .هر دینی که داشته باشیم.
یکشنبه 21 تیر 1388

esfahan_20 - ایران - اصفهان
varamche2 - ایران - شیراز
قبول ندارن بخاطر اینکه میدونن چقدر ...و تجاوزگر بودن...
یکشنبه 21 تیر 1388

shahram22 - ایران - تهران
برادر عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله به ارتباط این گروه با آمریکا اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید ریگی از اعضای گروهک تروریستی جندالله ، پیش از اعدام در مصاحبه ای با پرس تی وی گزارش های مربوط به کمک آمریکا به این گروه را مورد تائید قرار داد.وی گفت که عبدالمالک که سرکرده گروهک است بارها با ماموران آمریکایی در اسلام آباد و کراچی دیدار کرده و با آنها تماس هایی داشته است.عبدالحمید گفت: مالکی در یکی از دیدارهایش با آمریکائیها در سال 2002 درباره ارتباطش با القاعده مورد پرسش قرار گرفته بود، اما او گفته بود که تنها با ایران مقابله می کند و خواهان کمک های مالی از سوی آمریکاست که آنها هم کمک ها را منوط به دیدارهای بعدی کرده بودند.این تروریست همچنین گفت که از ان پس برادرش تا سال 2006 با آمریکاییها دیدار نکرد، اما در آن زمان از طریق یکی از ارتباطهایش در نیوجرسی با آمریکائیها رابطه برقرار کرد و خود او نیز با نام مستعار امان الله به آمریکا مسافرت کرد.عبدالحمید همچنین درادامه اضافه کرد که خود او یکبار در سال 2005 با آمریکائها در اسلام آباد دیدار کرده و از او درباره فعالیت ها و تعداد حملات آنها به ایرانیها پرسش شده است اما به گفته وی عبدالمالک پس از این دیدار از آنها خواست تا تنها با خود او در ارتباط باشند.وی گفت: از سال 2005 به اینطرف مالک چندین نشست محرمانه با اف. بی. آی. و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در کراچی و اسلام آباد برگزار کرده بود. طی یکی از دیدارها در اسلام آباد دو مامور زن آمریکایی از وی درباره اینکه این گروه چند نفر می تواند برای آموزش جمع آوری کند صحبت کرده بودند. همچنین آمریکائیها گفته بودند که تسلیحات، پایگاههای امن، و آموزش دهنده های حرفه ای می توانند در اختیار گروه قرار بدهند.
وی گفت: ما به آمریکاییها گفتیم که می توانیم 2 تا 3 هزار نفر جمع کنیم اما نمی توانیم به آنها پول دهیم که ما در نهایت پیشنهاد آمریکا را پذیرفتیم.
مقامات آمریکایی با وجود انکار رابطه مستقیم با جندالله اعتراف کرده‌اند، افسران این کشور به سران این گروه مشاوره داده و با آنها ملاقات می کنند
ریگی ادامه داد: " از سال 2003 ، اعضای جندالله 50 تا 60 مورد اقدامات تروریستی از جمله قتل جمعی، گروگان گیری، بمب گذاری، حملات زمینی، سرقت خودرو و دیگر اقدامات خرابکارانه ضد غیرنظامیان و دولت ایران مرتکب شده اند و من هم بر اساس دستورات در بیشتر این اقدامات شرکت داشتم و تنها در یکی از این حملات دستکم 4 غیرنظامی را با دستهای خود کشتم."عبدالحمید درباره دخالت خود در این جنایات، تصریح کرد، درصورت سرپیچی از دستورات برادرش، خیانتکار تلقی شده و با مجازات مرگ مواجه می شد.عبدالحمید ریگی و سه عضو دیگر گروه "جندالله " که در اوایل سال گذشته در پاکستان دستگیر و به مقامات ایرانی مسترد شدند در واکنش به اقدام برادرش مبنی بر کشتن تعداد زیادی از مردم بیگناه به تلافی دستگیری وی، گفت : "چطور چنین چیزی ممکن است ؟ برادر من مسبب دستگیری من بوده است. این برادرم بود که مرا فروخت و باعث شد زندانی شوم."
شبکه خبری "ای بی سی" آمریکا سال گذشته گزارش داد، مقامات آمریکایی با وجود انکار رابطه مستقیم با جندالله اعتراف کرده‌اند، افسران این کشور به سران این گروه مشاوره داده و با آنها ملاقات می کنند.ساندی تلگراف نیز در سال 2007 فاش کرد که سازمان سیا تلاش می کند با تامین سلاح و کمک مالی به تروریست های جندالله، ایران را بی ثبات کند.
شایان ذکر است که اعضای این گروهک تروریستی که برای ایجاد ناامنی در منطقه سیستان و بلوچستان، فعالیت دارد، پنج شنبه (7 خرداد 1388) با بمب گذاری در مسجد زاهدان، دستکم 25 ایرانی بی گناه را شهید کردند و دهها نفر را زخمی کردند.(دوستان ببخشید که کامنتم طولانی شد ولی باید واقعیت را می گفتم)
دوشنبه 22 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.