موسوی: دولت ضعیف است حتی اگر ظاهر خود را حفظ کند

موسوی: دولت ضعیف است حتی اگر ظاهر خود را حفظ کند

به گزارش سایت پارسینه آقای موسوی در خانه اش با گروهی دیدار کرد

میرحسین موسوی روز دوشنبه در تهران پس از حدود سه هفته غیبت از انظار عمومی، از هوادارانش خواسته است با توجه به قطع راه های ارتباطی او به یکدیگر "اطلاع رسانی" کنند و ابراز عقیده کرده است که "حرکت معترضانه" به نتایج انتخابات ادامه خواهد یافت.

این اولین بار از روز 30 خرداد بود که آقای موسوی در میان هواداران خود ظاهر می شد. وی در آن روز علیرغم هشدار رهبر ایران به تظاهرکنندگان، میان هوادارانش در خیابان جیحون تهران ظاهر شد و گفت "آماده شهادت است"؛ این همان روزی بود که پلیس با خشونت معترضان را در تهران سرکوب کرد.

او در سخنان تازه اش دو موضوع را که قبلا نیز بر آنها تاکید کرده است دنبال کرد: یکی آنچه عدم مشروعیت دولت می داند و دیگری عواقب احتمالی بسته شدن راه های اعتراض مخالفان برای آینده کشور.

به گزارش وبسایت خبری "پارسینه" آقای موسوی همان ابتدای سخنانش اظهار عقیده کرد که حرکت اعتراضی به نتیجه انتخابات ادامه خواهد یافت: "در این انتخابات اتفاق بزرگ و عمیقی افتاد و کم شدن اعتراضات یا ساکت شدن آنها، اصل قضیه را از بین نمی برد و من فکر می کنم که این حرکت معترضانه ادامه پیدا خواهد کرد. در این انتخابات، مشکلات نظام معلوم شد و خدا را شرکت می کنم که این مشکلات خیلی زود خود را نشان داد."

وی اظهار نظر کرد که دولت به خاطر "نداشتن آرای مردم" با فقدان مشروعیت سیاسی روبروست و افزود که دولت کنونی "در باطن" ضعیف است حتی اگر "ظاهر خود را حفظ کند."

اعتراض های خیابانی هواداران موسوی، نامزد انتخابات، و کسانی که انتخابات را آمیخته به تقلب می دانند برای حدود 10 روز پس از 22 خرداد ادامه داشت اما نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شامل پلیس ضدشورش، افراد سپاه و بسیج موفق شده اند کنترل خیابان های تهران و شهرهای بزرگ را به دست گیرند.

دولت ایران اکثر راه های ارتباطی مهم آقای موسوی با هوادارانش - از جمله انتشار روزنامه کلمه سبز - را مسدود کرده است و به علاوه گزارش های متعدد اما تایید نشده حاکیست که وی از نزدیک تحت نظر نهادهای امنیتی است.

همچنین وبسایت های وابسته به مبارزات انتخاباتی وی نیز با مشکلات متعددی روبرو بوده اند.

آقای موسوی در سخنان دوشنبه اش با اشاره به "قطع راه های اطلاع رسانی درست در هفته های اخیر" گفت: "در انتخابات مردم به هم کمک و اطلاع رسانی کردند و ایده هر شهروند یک ستاد را به خوبی اجرا کردند و درحال حاضر ستادی نیست ولی همه برای کمک و اطلاع رسانی به یکدیگر وظایفی دارند که باید آنها را به خوبی انجام دهند."

طی یک هفته اخیر برخی هواداران آقای موسوی از مخالفان خواسته اند با "اعتکاف" در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و خودداری از رفتن سر کارها در این روز صدای اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.

البته دولت اعلام کرده است که به علت توفان گرد و غبار در تهران روز سه شنبه مراکز دولتی تعطیل است و ممکن است این تعطیلی را به چهارشنبه نیز تعمیم دهد.

از سوی دیگر در چند روز اخیر درخواست هایی در شبکه های اجتماعی و از طریق ای میل، برای انجام یک راهپیمایی بزرگ در تهران و بسیاری از شهرهای ایران در روز 18 تیر منتشر شده است، اما آقای موسوی در دیدار روز دوشنبه خود در این مورد سکوت اختیار کرد.

او قبلا گفته است که در جریان تحولات اخیر گاه هادی و گاه دنباله روی هوادارانش و معترضان بوده است.

'ساختارهای نیرومند مردمی'

موسوی که انتخابات را آمیخته به تقلب می داند و خواستار ابطال آن است، به دولت محمود احمدی نژاد هشدار داد که با روند فعلی و سرکوب مخالفان خود را در برابر "ساختارشکنی" آسیب پذیر می کند. این اصطلاحی دیپلماتیک برای "تغییر رژیم" است.

وی چند بار تاکید کرد که حرکت او در "چارچوب های قانونی" است اما تلویحا گفت که دولت با بستن راه بر حرکات قانونی معترضان، عواقب گسترده تری را به جان می خرد.

او گفت: "اعتنا و توجه به چارچوب های قانونی برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد، وگرنه وضعیت ناخوشایندی در سطح جامعه خواهیم داشت و چه بسا مواجه شویم با اینکه نیروهای ملی، مذهبی، قومی و قبیله ای در مقابل یکدیگر قرار گیرند."

او افزود: "ما دائم اعتراض می کنیم به اینکه نظمی که شما از آن صحبت می کنید از محتوا خالی می شود و اعتماد مردم را از دست می دهید."

آقای موسوی با اشاره به این که او "همچنان اعتراض و فعالیت سیاسی" را ادامه خواهد داد گفت که اگر "نظام نتواند راه هایی برای این رفتارها باز کند خود را در معرض ساختارشکنی قرار می دهد."

وی افزود: "اگر دولت نتواند علامت ها را ببیند و با جریانات کنار بیاید با ساختارهای نیرومند مردمی مواجه خواهد شد. در این صورت وضعیت کشور وضعیت سودمندی برای آینده نخواهد بود."

آقای موسوی در جریان اعتراض های اخیر مخالفان که در سه دهه حیات جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است به طور ضمنی و غیرمستقم از هواداران خود خواسته بود در فکر تغییر رژیم نباشند.

وی هفته قبل، پس از تایید نتایج انتخابات توسط شورای نگهبان، در بیانیه ای هشدار داد که "مبادا" معترضان "فریب شعارهای ساختارشکنانه" را بخورند و نوشت: "اینجانب قویا با چنین وسوسه ای مخالفم و اعتقاد دارم قانون اساسی ما همچنان دارای ظرفیت های ارزشمند تحقق نایافته ای است که باید... به صورت مطالبه ملی درآید".

ashkan1 - ایران - تهران
با این حرف ها ونصیحت و تهدید جنایاتکارها هیچی درست نمیشه باید خودمون رو آماده کنیم یرای تظاهرات و اعتصابات سراسری در داخل و خارج کشور جناب موسوی
جمعه 19 تیر 1388

msforugh - ایران - تهران
دندانی که خراب است باید کند . این رژیم فاسد است از اون بالائی گرفته تا اون پائینی . بگذارید دنیا حساب ما ایرانی ها را با این ایرانی نما های وطن فروش جدا کند . به امید یک ایران کاملا ازاد
جمعه 19 تیر 1388

nima0000 - سوئد - استکهلم
اقای موسوی اگر دولت ضعیف شده پس چرا شما هم عقب نشینی کردید؟ اگر میخواهید رهبر یکجنبش ازادی خواه باشید اید هزینهای ان را بپردازید حالا این هزینها شامل چه میشن بستگی به شمادارد ولی مطمئن اگر این دولت نخواهد خواستهای ملت را براورده کنه..... شما میخاهید جه کار کنید اگر بخواهید همین جور روزه سکوت بگیریدشما هم باید یک روز جوابگو باشید یا در مقابل دولت کودتای کنونی یا مردم فردای خشمگین که تا پیدا کردن رهبر تازهای که دل شیر داشته باشه صبر مکنن ولی در هر دو صورت در صورتی که سکوت کنید این شما هستید که بازنده هستید امیدوارام که موضعی جدی . در کنار ملت بمانید.
جمعه 19 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
اما ما یعنی من هم یی از ما ها در این جامعه نه این رژیم را میخواهیم نه قانون دست وپاگیروناقص این رژیم را شما باید بروید چون مردم ایران این را میخواهند چون خسته شده ایم چون پول نفت سر سفره حکام وآقازاده ها می رود چون پدران زحمت کش چند شغله دیگر تحمل دیدن صورت رنجور خانواده هایشان را ندارن چون مادران رنج کشیده از سرخی سیلی به گونه هایشان بیزارندوزردی صورت دلبندانشان که حتی تغذیه ولباس مناسبی ندارند طاقت از آنها ربوده زیرا جوانان از تبعیض بیزارشدنداز اینکه سالها مشقت تحصیل بکشند وبعد هم بیکار از اینکه بجای نان موادافیونی فراوان وارزانتر از نان واینکه حقوق انسان پایمال شده دیدنداز اینکه زن وقامت خمیده از حکم شرع وتازیانه های استبداد بربدن تاریخ ایران چه خط سرخی بجا گذاشته
بروید وبازی باکلمات نکنید این ملت اینک راه خود را انتخاب کرده اگرچه راه طولانیست ولی رهرو بسیار وسرسخت است ما پیروزیم چون حق با ماست
جمعه 19 تیر 1388

zakros - ایران - مرکزی
دوستان توجه توجه
فراخوان محسن سازگارا برای روز پنج شنبه 20 تیر
https://www.youtube.com/watch?v=omUfwFrnyy4
جمعه 19 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی
مرگ بر ولایت وقیح، مرگ بر اسلام
جمعه 19 تیر 1388

bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
مثل این که آقای موسوی هم حالش خوب نیست و نمیدونه که این همه جمعیت که رای داده‌اند از بین بد و بدتر شما را انتخاب کردن وگرنه تو با محمود و بقیه سران رژیم هیچ فرقی‌ نداری لاقل اینو توی همین بیانیه می‌شه فهمید.از این که میگی‌ مردم به فکر تغییر رژیم نباشند چی‌ فکر میکنی‌؟؟؟؟!!!! فکر میکنی‌ ما این همه شهید دادیم که علی‌ سگ دست یا پسر احمقش مجتبی‌ دوباره بشه رهبر ایران؟؟؟!! یا فکر میکنی‌ مردم عاشق چشم آابروی تو هستن فقط اینو بدون که ۸۵% مردم فقط و فقط به فکر تغییر رژیم هستند.اینقدر هم دنبال ابطال انتخابات نباش چون خودت هم میدونی شدنی نیست
مرگ بر جمهوری اسلامی و هوا دارانش.
جمعه 19 تیر 1388

engamd - ایران - شیراز
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
تمامی آیاتی که آوردی من چک کردم.مثل تو وقت بیهوده ندارم که بشینم یکی یکی تایپ کنم بگم اینجا اینطور اونجا اینطور.خودت خوب می دونی داری دری وری میگی عزیزم.تو که خوبی گنده تر از تو هم نمیتونه خدا رو از خداپرستان بگیره.تجربت بهت ثابت کرده دیگه؟نه؟
هر ناسزا که به من بگی از نظر تو و تو و تو و تو و فقط تو درسته.نمی خوای از تو یکی از کتابات(که اگر یکیشون یه روز کنارت نباشه باید بری بوق بزنی) بگی که اثبات کردن من احمقم؟؟؟؟؟اگه تو هفتی بنده سالگردم.این راهی که شما داری طی می کنی من سالها پیش طی کردم.امیدوارم زودتر طی کنی تا راحت تر زندگی کنی.راههای رسیدن به خدا زیاده.تو عقلو انتخاب کردی.درسته؟ولی افسارش دست خودت نیست.!
بای بای
جمعه 19 تیر 1388

pouriya - ایران - رودسر
در انتظار موسوی بودن اتلاف وقت است از این جناب بیش از این بر نمی آید. نباید فرصت را از دست داد. تظاهرات و اعتصابات بایستی با شوری هر چه بیشتر مستمر و ادامه یابد.
جمعه 19 تیر 1388

always - انگلیس - لستر
اقای
موسوی همه اش حرف بود و حالا هم وقت کشی میکنی تا بگذره
چی شد غسل وکفن ؟چرا توی لحظات حساس ساکت شدی؟خون اون همه جوون بی گناه چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جمعه 19 تیر 1388

bita-hamedan - ایران - همدان
اینجا ستاره ها همه خاموشند
اینجا فرشته ها همه گریانند
اینجا شکوفه های گل مریم
بیقدرتر ز خار بیابانند
اینجا نشسته بر سر هر راهی
دیو دروغ و ننگ و ریا کاری
در آسمان تیره نمی بینم
نوری ز صبح روشن بیداری
جمعه 19 تیر 1388

mehditm - ایران - تهران
اقای موسوی نترس از این اهریمن که اسمش خامنه ای چلاقه
با ملاقه میزنیم تو سرش که بده صدای اون الاغه
جمعه 19 تیر 1388

babak1 - ایران - مشهد
مبارزه آگاهانه بسیار خطرناک تر از مبارزه از روی تنفر و عصبانیت است .راهی که موسوی میگه شاید کند باشه ولی آخرش نتیجه داره .اینو بدونین که رژیم تا دندان مسلح رو با اعتراضاتی میشه زمین گیر کرد که اکثریت بتونن در اون شرکت کنن و هزینه کمتری داشته باشه .در ضمن از یک رهبر نباید انتظار داشت شق القمر کنه .اتحاد اطلاع رسانی تنها چیزایه که در حال حاضر که موج گرفتن و سرکوب خبری است می تونه راهگشا باشه پس صبر داشته باشید و سعی کنیم اتحاد سبز خودمون رو حفظ کنیم به هیچ کس پرخاش نکنیم و همه سعی کنیم با اطلاع رسانی نیروهای کم اطلاع و ساده لو جناح رقیب را که هدف تبلیغات رژیم هستند از اخبار درست آگاه کنیم و به همه اطمینان بدیم که راه سبز ما آزادی برای همه است نه فقط برای خودمان حتی تو ای بسیجی .
جمعه 19 تیر 1388

سوین - ایران - تهران بزرگ
کسی که حامیش خاتمی باشه بهتر از این نمی شه . حالا که مردم جرات پیدا کردن اعتراض کنن این اعتراض باید برای این حکومت فاسد دینی باشه .
قانون اساسی هم هیچ ظرفیتی نداره چون صرفا یه نوشته آرمان گرایانه بدرد نخوره . حالا دیگه مردمن که باید تصمیم بگیرن و ایندفعه انتخاب بین بد و خوبه و قطعا هر عقل سلیمی حکم می کنه که خوب رو که حکومت غیر دینیه انتخاب بشه .
جمعه 19 تیر 1388

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
engamd - ایران - شیراز
برو بمیر بسیجی ...! تو در سطحی نیستی که من در مورد نکبتی بنام اسلام با تو بحث کنم!
یادت باشه که هیچ انسانی یا ملتی استفراق خود را دوباره فرو نمیبرد! استفراق ملت ایران و دنیا اسلام است! 30 سال حکومت دجالان اسلامی در اقصی نقاط خاورمیانه ثابت کرده که این طاعون بشری یعنی اسلام نسخه خوب و بد ندارد.
- اسلام خمینی دجال و خامنه ای قاتل
- اسلام وهابی آل سعود
- اسلام حسن سگ اله در لبنان
- اسلام اسماعیل بخیه در فلسطین
- اسلام بن لادن و ملا عمر در افغانستان
- اسلام قمه زن پاکستانی (چرکستان)
- اسلام فیلیپینی و مالزیایی
تمام این نسخه ها از دروغهای آسمانی محمد سرچشمه گرفته و جز کشتن و خفه کردن آزادی و پیشرفت و گسترش خرافات و تحجر و جمود فکری کاری انجام نداده اند.
آمارها نشان از آن دارد که توجه مردم دنیا خصوصا نسل جوان تحصیل کرده به مذهب به سرعت رو به کاهش است و کلیساها و مساجد روز به روز خالی تر میشوند.
هر قدمی که علم پیشرفت میکند، مذهب صدها قدم عقب میرود. در ایران نیز فرزندان راستین کوروش همچون ققنوس دوباره از خاکستر سر بر آورده اند و اسلام متعفن را قی کرده اند.
اگر می بینی که جوانهای ژیگولی و آلا مد در خیابانها یا بر سر بامها فریاد الله و اکبر سر میدهند نه به خاطر اینست که هلاک اسلام نکبتی تو هستند!
بلکه به خاطر اینست که میخواهند با حربه خود رژیم به جنگ آن بروند و گزگ به دست دولت سفاک ندهند و به نام اسلام به این حکومت دجال پایان دهند!
پس از سرنگونی این رژیم خواهی دید که همچون فروپاشی کمونیسم در روسیه و اروپای شرقی دیگر جایی برای این اراجیف و لاطایلات به اصطلاح آسمانی نخواهد بود و اسلام این دیو متعفن چراغ جادو دوباره باید به درون چراغ منحوسش برگردد.
همگان دیدند که زمانیکه دین از حوزه شخصی به عالم سیاست و گرداندن جامعه وارد شود چه فجایعی میافریند!
بنابر این ملت ایران دوباره به شیادانی مثل آخوندهای بی ذات و صفت و دشمن علم و طرفداران بی عقل و مزدورشان همچون تو بسیجی مفلوک اجازه عرض اندام نخواهند داد. باش تا صبح دولتت بدمد.
========================================
خبر جدید:‌ اتحادیه اروپا هرگونه مذاکره با ایران را منوط به گفتگو در مورد نتیجه انتخابات کرده و همگی اعضای گروه 8 گفته اند که مهلتی کوتاه به ایران خواهند داد و تا ابد صبر نخواهند کرد.
======================================
درود بر فرزندان راستین کوروش! ننگ بر اسلام! این بزرگترین فریب تاریخ و سرطان فکری! شادی نزدیک است!
جمعه 19 تیر 1388

barge sabz - انگلستان - لندن
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
از افرادی چون تو شرمم میشه.شما در روزهای سبز ما جائی ندارید. تن کورش کبیر را به لرزه نیاورید.تو چه دانی زه او جز یک نام.ای حرکت سبز مدیون انسانهایی بااندیشه سبز است نه افرادی که بوی مرگ و نفرت از غار بیخبریشان مبحوس در ان میاد.چون توئی با درد خیالت باطل چهها که نمیکشید.باش تا صبح دولتت بدمد.هموطن شما
جمعه 19 تیر 1388

pouriya - ایران - رودسر
babak1 - ایران - مشهد
دوست عزیز واقعا فکر نمیکنید سی سال نکبت و تحمل شکنجه و فشار این بی وطنان سیاه دل کافی باشد؟ وقت تنگ است و صبر بیش از این مساوی است با ثبات دوباره این حکومت هولناک اشغالگر. با این اتلاف وقت آتش سوزاننده این تنور پر شور انقلابی هم میهنان مبارز ما شوربختانه به سردی خواهد گرائید.
و آیا واقعا فکر میکنید که این اوباش درنده خو را میشود اصلاح کرد؟ چه خیال خامی !
مگر دیگر مردم ما چقدر بایستی بهای جهالت این اهریمنیان را با خون پاک خود بپردازند؟ نه دوست من با این تز دیری نخواهد پائیدکه این رنگ سبز به زردی خواهد گرائید و فنا خواهد شد.
شنبه 20 تیر 1388

abtin_beo - ایران - اصفهان
من واقعا نمی فهمم چرا هر کجا جامعه بر اساس ادیان و فرامین الهی می خواهد اداره شود همه جا درگیری و خونریزی و برادرکشی و بدبختی بیداد می کند ولی هر جا بر اساس قوانین مدنی ساخته دست بشر فرهیخته می باشد صلح و صفا و حقوق بشر و رفاه و خوشبختی حاکم می شود؟
شنبه 20 تیر 1388

zhilla - ایران - تبریز
nima0000 - سوئد - استکهلم
دوستانی که فکر می کنید موسوی کنار کشیده:
اگه موسوی بی صراحت بیاد حرف بزنه که مثل پسر خمینی نیستش می کنن توی سیاست باید محتاط هم بود من یه دختر سیاسی هستم 4 ماه سال 84 هم زندان کشیدم فقط به خاطر اینکه تو کارم محتاط نبودم و عجله کردم براندازی یک حکومت و انقلاب هم کار یکی دو روز نیست بهتره صبر کنید اینا همش مسائل سیاسیند تفکر سیاسی هم باید داشته باشین
همه چی باید سازمان یافته باشه نه دیمی باید تفکرات سیاسی هم رشد پیدا کنه مردم خیلی چیزارو یاد بگیرن که دقیقا از انتخابات تا امروز هم مردم خیلی چیزا یاد گرفتن
درمورد اینکه میگین انتخابات تموم شده مردم این حکومت رو نمی خواد در علم سیاست تعریف ها از جنبش و تظاهرات باید مردمی باشه، یکی بیاد بگه اومدم کمکتون کنم این حکومت را نابود کنیم فردا ملا عام دارش می زنن که علنن با اسلام و امام زمان مخالفت کرده، ولی به اسم انتخابات جنبش علیه حکومت می کنه و این هست سیاست نه جهالت
شنبه 20 تیر 1388

barbod22 - ایران - تهران
ما ایرانیان هیچگاه تحمل استبداد را نداریم و همیشه برای ازادی مبارزه خواهیم کرد از همه کسانی که در راهپیمای ها حضور داشتند میخواهم هسته های مقاومت به صورت دسته های 5-10و 20نفره تشکیل داده به مبارزه ادامه داده ومطمئن باشید ما پیروزیم مرگ بر اسلام فاشیستی زنده باد ازادی
شنبه 20 تیر 1388

vahid22 - ایرلند - دوبلین
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
دمت گرم کاملا باهات موافقم،از دوستان مسلمون میخام بدون تعصب کتاب آسمونیشونو بخونند.آخه تا کی تعصب کورکورانه،اگه منتظرید کرم خاکی از تو چاه بیاد بیرون شمارو نجات بده تا هزار سال دیگه همینه که هست،من دلم میخاد ایرانی آباد ،آزاد و انسانی داشته باشیم،ننگ بر اسلام
یکشنبه 21 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.