درگیری‌ در ‌تظاهرات ۱۸ تیر در اطراف دانشگاه تهران

درگیری‌ در ‌تظاهرات ۱۸ تیر در اطراف دانشگاه تهران

صدها تن از نیروهای پلیس ضدشورش در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران می‌کوشند با پرتاب گاز اشک‌آور از راهپیمایی‌ها به مناسبت ۱۸ تیر جلوگیری کنند. صدها نفر با شعار "مرگ بر دیکتاتور" به سوی دانشگاه تهران به حرکت درآمده‌اند.

یک شاهد عینی که نمی‌خواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت که نیروهای پلیس در حال پراکنده کردن تجمع‌های چند صد نفره هستند و از گاز اشک‌آور استفاده می‌کنند. این شاهد عینی افزود که شمار زیادی نیروهای لباس شخصی و بسیج موتورسوار در حال گشت در منطقه‌ی حول دانشگاه تهران هستند.

 

این خبرگزاری به نقل از یک شاهد عینی دیگر افزود که نیروهای بسیجی و ضدشورش علیه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر تظاهرکننده که در حمایت از کاندیدای ریاست جمهوری میرحسین موسوی شعار می‌دادند، وارد عمل شده‌اند.

 

این شاهد عینی گفت که رفت و آمد در منطقه بسته‌شده و موتورسواران بسیجی مدام در حال رفت و آمد در خیابان و میدان انقلاب هستند. وی گفت که نیروهای پلیس حتا شکل گرفتن گروه‌های کوچک را نمی‌داده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان خواستار پیوستن نیروهای پلیس به آنها هستند.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها، سیستم مخابراتی ارسال پیامک‌ها توسط تلفن‌های دستی برای دومین مرتبه در سطح تهران قطع شده است. هم‌اکنون هلیکوپترهای نظامی بر فراز تهران در پرواز هستند.

 

نیروهای انتظامی پیش از این تظاهرکنندگان را از آمدن به خیابان‌ها برحذر داشته بودند. به گفته‌ی مقامات جمهوری اسلامی‌، برای این تظاهرات هیچ گونه درخواستی داده نشده است.

 

این راهپیمایی‌ها به مناسبت دهمین سالگرد ۱۸ تیر برگزار می‌شود. ده سال پیش در چنین روزی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و انصار حزب‌الله به خوابگاه دانشجویان حمله برده، بسیاری را مجروح کردند و چندین کشته بر جای گذاردند. به گزارش نهادهای حقوق بشری، در این رویداد سال ۱۳۷۸ حدود ۱۷ نفر در خوابگاه دانشجویان و سپس زیر شکنجه کشته شدند.

 

از حدود ۱۰ روز پیش تظاهرات اعتراضی به رویداد خونین ۱۸ تیر ۷۸ در شماری از شهرهای ایران اعلام شده بود. امروز در شماری از شهرهای کشورهای اروپا و آمریکا تظاهراتی به این مناسبت برگزار می‌شود.

ashkan1 - ایزان - تهران
یه پیام به لباس شخصی و بسیجی :
کفن سیاهتو آماده کن
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

faramoshi - ایران - تهران
« روح الله خمینی»، رهبر حکومت اسلامی ایران، 14 قرن بعد از کشتار خوارج چنین گفت: یوم الله واقعی روزی است که امیر علیه السلام شمشیرش را کشید و خوارج را از اول تا به آخر درو کرد و تمامشان را کشت. ( سخنرانی خمینی در سال 1361 بمناسبت سا لگرد پیامبر اسلام) .
اینجاست که حرضت خامنه ای باید علی وار برای اسلام ناب محمدی وارد عمل بشه.
اگر امروز امام علی اینجا بود یحتمل اول برای اسرای دربند از سیستم بنی قریظه 800 استفاده میکرد.
یعنی این خس و خاشاک و عاملان اسراییل و یهود را از 209 اوین دست بسته میاورد بازار تهران. جلو مسجد شاه یا پایین پله های نوروزخان یه چاه میزد. بعد مثل امام علی که اسیرای یهودی رو تو بنی قریظه سر برید. 800تا 800تا با دست مبارک خودشون سر ببرن.
بعدم میرسیم به خس و خاشاک و عوامل و دشمنان ایشون که تو خیابانها اغتشاش میکنند. باید همان کاری را که امام علی با قوم ازد کرد بکنند:
امام علی و یارانش در یک روز، 2500 نفر از خاندان « ازد» را سر بریدند، به نحوی که کسی زنده نماند تا دیگری را دلداری دهد. (مروج الذهب،جلد اول، ص 729)
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

salar123 - هلنذ - روتردام
افرین بر شما ملت ایران حکومت فکر کرد با خشونت میتواند قیاممردم را سرکوب کنه ولی حالا میفهمه که دیگه این ملتی که خون داده ساکت نمیشینه درود بر شما عزیزان
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

jgreene75 - انگلستان - لستر
روبرو آماده باش!
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

Nahid-Haghi - ایران - تهران
جناب فراموشی از تهران
بدانید که حکومت اموی نمی تواند مانند حضرت علی (ع) عمل کند . دعا کن خداوند چشمانت را بینا کند تا بتوانی فرق بین معاویه و علی (ع) را ببینی . شما همان مردم شام هستید . قبول نداری . مدارکش پیش لباس شخصی ها و شخص به قول خودت حرضت!!! خامنه ای موجود است .
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

faramoshi - ایران - تهران
ما ایرانیان هیچگاه فراموش نمیکنیم: هرچه داریم از اسلام داریم. یا علی مدد؟؟!!
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

ezhaq - ایران - تهران
زنده باد ایران خبر کاملا درست می باشد.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

partiman - ایران - تهران
سلام
من امروز تو راه پیمایی شرکت کردم. خطر از بیخ گوشم گذشت و تونستم از دست یک عده بسیجی که قلاده شون رو باز کرده بودن و دنبالم کرده بودند فرار کنم.
ماشاالله با اینکه تهران چند روز تعطیل بود و اکثرا سفر رفته بودن و با تهدیدهایی که شده بود جمعیت زیادی اومده بودند و ضمنا دلیرانه مقاومت کردند
اتومبیل سوارها هم تو ترافیک با بوق ممتدشون معترضین رو تشویق و همراهی می کردند
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

shahram_66 - سوئد - یو تبوری
فراموشی اول برو ..هارت گرفتن یاد بگیر وبعد اسم اسلام را بیار شما ها اینقدر بت پرست شدید که اسم خامنه حر.....اده که هنوز معلوم نیست پدرش کی هست با حضرت علی یکی می کتی و این داستان 2500 هم خو این پدر..ها درست کردن برای مو جهه بودن خون مردم اول علی را بشناس بت پرست
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

Mahnaz30 - سوئیس - ‌‌برن
faramoshi - ایران - تهران
ننگ و نفرین بر جیره خواران رژیم باد و مطمئن باشید که انتقام شهیدان را از شما نامردان که با سلاحهای گوناگون جوانان را مکشید خواهیم گرفت.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

garfild - ایران - تهران
خدا با ما است ما به هدفمان می رسیممممممممممممممممممم ( وقتی به کاری که کردی اعتقاد داری لزومی ندارد معذرت خواهی کنی ) ما کوتا نخواهیم آمد
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

mosalmane_ejbari - ایران - بم
جناب faramoshi - ایران - تهران
خامنه ای .......ه میل میکند با دهان شما
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
مرگ و جهنمی پر از زجر و عذاب برای نظام کثیف جمهوری اسلامی ایران و طرفدارانش.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
faramoshi - ایران - تهران
آب که سر بالا میره قورباغه ابو عتیق میخونه -در ضمن حضرت علی رو خودتون طوری تصویر کردید که با یک قاتل حرفه ای فرقی نداره این قصه ها رو که خرافاته انقدر خوندن براتون که که باورتون شده
*********
به یزدان که گر ما خرد داشتیم‌********کجا این سرانجام بد داشتیم
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
faramoshi - ایران - تهران
ما ایرانیان هیچگاه فراموش نمیکنیم: هرچه داریم از اسلام داریم. یا علی مدد؟؟!!
------------------------
همه ی دریوزگی و نفهمی که داری از اسلام تازی هست چرگین مغز مسلمان
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

اینترنت ندیده - ایران - ایران
از سعید حجاریان خبری دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

nimbe_2009 - ایران - تهران
faramoshi - ایران - تهران
ای جیره خوار علی چلاق ننگت باد مرتجع فالانژ
هرکه که بیسواد بااحمدی نژاد
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

اینترنت ندیده - ایران - ایران
از سعید حجاریان خبری دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

Kaweh - آلمان - فرانکفورت
faramoshi - ایران - تهران
باهات موافقم. فقر ٬ بدبختی٬ ظلم٬ کشتار ملت٬ فساد٬ بیکاری٬ اعتیاد ٬تورم٬دزدیدن سرمایه های ملی و دادن آن به جلادان حزب الله٬رهبر تریاکی و معتاد٬رییس جمهور میمون٬بسیجیهای مفتخور و آدمکش٬ کودکان کارتن خواب٬سانسور سینما٬حجاب زوری ٬کشته شدن روشنفکران٬خرافات دینی٬ روزی 17 بار دولا شدن و خلاصه دور شدن از مدرنیزه و جوامع پیشرفته بین المللی را از اسلام ناب داریم . اگه روت هست تا بازم بگم
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

0kamran - ایران - اصفهان
لباس شخصی ها نوچه های مجتبی هستند این بی تا...س ها باید حداقل لباس راه راه بپوشند تا نشانی از پدر داشته باشند
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

politic - ایران - تبریز
جناب فراموشی از تهران:
مثل اینکه این روزها جیره شما زیاد تر از معمول شده و مست شدید و علی و معاویه رو برعکس می بینی لطفاْ بعد از اینکه عقل و فکرت میزان شد نظر بده . خاک بر سر شماها که از دیدن واقعیت ها طفره میروید . به خدا قسم این خس و خاشاک یه گرد و خاکی ایجاد بکنند که چشمان همه شما فریب خوردگان را کور کند . به امید آنروز که خیلی نزدیک است
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

nedarima - آلمان - برلین
زنده باد ایران و زنده باد ایرانی . نابود باد دیکتاتور.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

biston - امریکا - اورلاندو
سلام دوستان!
ببین... اقای فراموشی.....
انطور که از اسمی که برای خودت گذاشتی.. معلوم هست که دچار فراموشی شده ای... ما هر چه بدبختی.. گریه.. ظلم..دزدی ..چپاول.. زنا.. تجاوز به دختران بیگناه (به اسم سیقه)...کشتن هنرمندان ایرانی... قصب اموال عمومی به اسم عدالت...بمب گذاریها.. زندانی کردن مردم ازادی خواه... توقیف روزنامه های واقع گرا... جنگ تحمیلی عراق برای بقائ اسلام کثیف در ایران... فروش دختران بی گنا به دوبی... تار و مار کردن نیروهای تحصیل کرده....کشتن دانشجویان دانشگاه ها... اشغال کردن تمام پستهای مه توسط اخوندها ومهره های خودفروش...باز هم بگم
اری این ها را از ان اسلام کثیف و خوار شما داریم.. تو ایرانی نیستی .. ایرانی به کوروش.. داریوش.. کاوه اهنگر.. سیروس. . تخت جمشید... حقوق بشر کوروش میبالد نه به ان اسلام که تمامیش به شکم و زیر شکم خلاصه میشود. ... برو تاریخ را بخوان...تا دیگر از این چرندیات را اینجا ننویسی.. متاسفم برات اگر واقعا ایرانی هستی.... ولی باز جای شک باقیست که تو و امثال توها ایرانی اصل نیستند...مثل تولیدات قلابی چینی.
ار این مواردی را که من نوشتم برات غیر قابل هضم است...دیگر ایجا پیدات نشه....اینجا توی از تاریخ بیخبر . .با یک قشر ایرانی وطن دوست و با سواد سر و کار داری نه با یک مشت اخوند بیسواد. .. از سید اکبر یاد بگیر.. شرم کن.
زنده باد درفش کاویانی و پاینده باد نژاد کوروش پسر کمبوجیه
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
مرگ بر جمهوری کثیف اسلامی
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

always - انگلیس - لستر
سلام به همگی و خسته نباشیدحضور کلیه کاربران گرامی و زحمتکش
من حالم چندان خوب نیست خصوصا بعد از کشتار مردم بی دفاعمون به دست اخوندهای جنایتکار که سرنگونیشون نزدیکه
فقط خواستم به این اقای فراموشی بگم که وجدانت خفته یا
الزایمر گرفتی برو خودتو معالجه کن .
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
ببین حال و روزت میشه از اسمت فهمید در چه حالی فراموشی جیره خوار عین 1 ..ر که فقط کاه و یونجشو می شناسه واسه وجود امثال تو هم احمقی نژاد هاله نور میبینه شنیدی که....تا ..ر در جهان است ....
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

jgreene75 - انگلستان - لستر
بابا صبر کنید... من فکر نمیکنم فراموشی از تهران منظورش طرفداری از اسلام و خامنه ای بوده باشه! بر عکس خواسته مسخره کنه. خوب بخونید متن را.

لعنت بر مجتبی خامنه ای دزد بی ناموس که میلیاردها تومان از بیت المال مردم را در حسابهای بانکی اش در انگلستان و ... دزدیده و پس انداز کرده. لابد فکر میکنه این رژیم 50 سال دیگه هم خواهد ماند که بعد از پدر معیوب و دروغگوش، سید علی شیره ای، بر سلطنت بنشینه!!! کور خوندی آق مجتبی. برو تاریخ رو بخون (اگه البته سواد داشته باشی!!!) 5 سال هم زیادیه!! به دنبال جایی برای خودت باش (در جزایر کومور و ....!!!) که تکه بزرگت گوشت خواهد بود. فکر کردی به همین سادگی مردم را میشه ساکت کرد؟؟؟
جمعه 19 تیر 1388

irane raha - ایران - تهران
سلام من عضو جدید هستم.با یک پای از باتون داغون شده میگم ما تا اخرش ایستادیم.
جمعه 19 تیر 1388

ukguy4u - بریتانیا - لندن
faramoshi - ایران - تهران
وحشی تازی باید تورو ببندن به تخت وجودت در جامعه خطرناکه .
جمعه 19 تیر 1388

arashekamanghir - المان - کاسل
faramoshi - ایران - تهران
ما تا حالا نمیدانستم چرا علی ع سلام را کشتند و چرا با خاندان او این رفتارها انجام شد.اگر این حرفهای تو درست باشد.فرق بین ایران متمدن و عربهای وحشئ را کورش اسیران را گردن نمیزد و در ایران زندگی میکردنند و بقول تو حضرت اینکار را خودش کرد و بدست وحشیانی چون شما نسپرد. خامنه ای و مجتبی که جرات ندارند در بین مردم بیایند.پدر شیره حب میکنه و پسر بهترین تریاک را که از طریق نما ینده ولی فقیه مشهد مستقیم وارد میشه رااستعمال میکند.از طرف دیگر حضرت هنگام فوت پول کفن و دفنش را هم نداشت ولی خامنه ای پیر و مجتبی حدود چهار میلیارد یورو( هر یورو هزارو چهارصد تومان است بشین با ماشین حساب حسابش کن تا بفهمی چقدر پول میشه) فقط در دو حساب شخصی تو انگلیس( دشمن شماره یک شما با صاحبان یهودی)در بانک دارند.پولهائی که متعلق به شما و خزانه کشور میباشد.یکم فکر کنید اگر این پولها تو مملکت بمونه اینهمه گرسنگی و فقر از بین خواهد رفت.مهمتر از همه اینقدر برای درست جلوه دادن کارهایتان حدیث و داستان دروغی سر هم نکنید.زیرا با اینکار اسلام واقعی نیز بخطر میافتد.
جمعه 19 تیر 1388

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
faramoshi - ایران - تهران
حضرت والا خیلی ممنون که ان وقایع را یاد اوری کردی. حالا هر کسی نمیدونست فهمید که اون امام علی شما چه جانی باللفتره ای بوده.
هیچ قصابی در طول عمرش انقدر گوسفند سر نبریده که امام علی شما سر انسانهای بیگناه را بریده.
حالا برو ...
جمعه 19 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
irane raha - ایران - تهران

متاسفم که کتک خوردی و همچنین بهت حسودیم میشه تا باشه مهر قهرمانی باشه روی همه بدنامون
جمعه 19 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
Nahid-Haghi - ایران - تهران
زنده باد. جواب دندان شکنی دادید.
جمعه 19 تیر 1388

navanazi - کانادا - تورنتو
جناب اقای فراموشی.
کسی چه میدونه شاید امامان همین بلاها رو به سره ملتشون اوردن که همشونو زدن کشتن . استغفراله الان سوسک میشم نه؟ ک
جمعه 19 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
navanazi - کانادا - تورنتو
کمی تاریخ را مطالعه کنید. امامان به دست ملت کشته نشدند. به دست حاکمان زورگو و مستبد و اکثرا در زندان شهید شدند.
جمعه 19 تیر 1388

farnazflora - مالزی - کوالالامپور
faramoshi - ایران - تهران
حضرت علی اگر میخواستند اینجوری به زور و با خونریزی حکومت کنند 20 سال سکوت نمیکردند. اول علی(ع) رو بشناس ( البته نه فقط از روایات اهل سنت) بعد اظهار نظر کن
جمعه 19 تیر 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
من نمیدونم چرا وقتی یه چیز ساده رو نمی فهمیم باید در موردش اظهار نظر کنیم. والا اگه چیزی نگیم نمیگن لالیم. این faramoshi - ایران - تهران داره به کنایه تاریخ اسلام ناب محمدی رو برای ما به صورت مستند توضیح میده بعدش یه عده بهش هزار جور بدو بیراه میگن. با این همه درایتی که ما
داریم تعجب میکنم چرا آخوندها بعد از سی سال به مشکل خوردن!!!
حجت الاسلام bluearabstar - ایران - تهران میشه یک منبع تاریخی به ما کفار
ایرانی معرفی بفرمایید که خلاف گفته های faramoshi رو ثابت کنه.
شنبه 20 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
پاینده ایران - ژاپن - اساکا
تا جایی که میدانم 99 درصد ایرانیها خداپرست هستند و کافر نیستند. هر وقت جایگاه خودت را شناختی بهت منبع معرفی میکنم.
یکشنبه 21 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.