فرمانده نیروی انتظامی: تا دو روز دیگر ۱۰۰ نفر آزاد می شوند

فرمانده نیروی انتظامی: تا دو روز دیگر 100 نفر آزاد می شوند

آقای احمدی مقدم، تعقیب آرش حجازی از طریق پلیس بین الملل را تکذیب کرده است

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران به تلویزیون دولتی ایران گفته است که تا دو روز دیگر یکصد نفر از دستگیر شدگان آزاد می شوند.

بنابر برخی گزارشها در جریان اعتراض به نتیجه انتخابات حدود دو هزار نفر دستگیر شده اند و حدود پانصد نفر هنوز در بازداشت به سر می برند.

به گفته آقای احمدی مقدم "تاکنون بیش از دو سوم از دستگیر شدگان آزاد شده اند و برخی از دستگیر شدگان به عللی چون تخریب اموال عمومی از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند."

فرمانده نیروی انتظامی همچنین تعقیب برخی از طریق پلیس بین الملل را رد کرده و گفته است"برای تعقیب این افراد از طریق پلیس بین الملل تصمیمی اتخاذ نشده و یکی از روزنامه ها در این مورد چیزی نوشت و بعد هم تکذیب کرد."

یک هفته پیش خبرگزاری های ایران از قول آقای احمدی مقدم نوشته بودند که آرش حجازی شاهدی که در لحظه مرگ ندا آقا سلطان در تجمع های معترضان به نتایج انتخابات حاضر بود، از سوی وزارت اطلاعات ایران و پلیس بین الملل تحت تعقیب است.

آقای احمدی مقدم گفته بود که آقای حجازی در پرونده قتل ندا آقا سلطان به عنوان شاهد، جنجال سازی کرده است.

ندا آقا سلطان، در روز شنبه ۳۰ خرداد در تهران در اثر اصابت گلوله به قلبش کشته شد.

تصاویر و عکس های خانم آقا سلطان بلافاصله در سایت ها و رسانه های خبری مختلف در سراسر جهان به عنوان نمادی از کشته شدگان درگیری های پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران منتشر شد.

آرش حجازی پزشک ایرانی در آخرین لحظات زندگی ندا آقا سلطان تلاش کرد جان او را نجات دهد اما ندا در کمتر از یک دقیقه جان سپرد.

آزادی یک عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

در حالی برخی مقامات دولتی احتمال آزاد برخی از دستگیرشدگان را مطرح کرده اند؛ روز سه شنبه فیض الله عرب سرخی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بازداشت شد.

بنابر گزارشها نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل آقای عرب سرخی، بدون ارائه حکم بازداشت، وی را دستگیر کردند.

همزمان نیز سایت پارلمان نیوز وابسته به اعضای اصلاح طلب مجلس خبر داده که غلامرضا ظریفیان عضو دفتر سیاسی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و معاون وزیر علوم در دولت محمد خاتمی، که در جریان دیدار هفتاد نفر از استادان دانشگاه با میرحسین موسوی دستگیر شده بود، آزاد شده است.

پیش از این بهزاد نبوی، مصطفی تاجزاده، محمد جواد امام و عده دیگری از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب بازداشت شده بودند.

برخی رسانه ها و چهره های جناح حاکم در ایران اخیرا از ضرورت انحلال احزاب و سازمان هایی مانند سازمان مجاهدین انقلاب، جبهه مشارکت ایران اسلامی و حتی مجمع روحانیون مبارز سخن به میان می آورند.

احزاب و رهبران جناح اصلاح طلب ایران و برخی سازمان های بین المللی حقوق بشر از احتمال تحت فشار قرار گرفتن بازداشت شدگان اخیر در ایران در جریان آنچه "پروژه اعتراف گیری" می خوانند، اظهار نگرانی کرده اند.

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
چاقوکشهای بچه محل وهمبازی محمود مشنگ ازبس نان دزدی آغشته بخون خوردن گردنشان به گردن خر عطار میماندو تنها مصرفش برای طناب دار است . درختها را ازبیخ ردند و سوزاندند که از این واقعه که بزودی ایجاد خواهد شد جلو گیری کنند . با تیرهای چراغ برق چه میکنند ؟
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

far-from-iran - مالزی - کوالالامپور
یعنی هیچ جای دنیا میتونه انقدر خر تو خر باشه ؟
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
همه بایدآزاد شوند به جرم بی گناهی دستگیرشدند -باشمایم بترسید از روزی که حتی خانواده های شما در برابر شما بایستندوخشم این ملت دامان شما را بگیرد
ماپیروزیم چون حق باماست
نافرمانی مدنی -اعتصابات سراسری تافلج شدن دولت کودتا-تحریم تلویزیون
ابلیس
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
چاقوکشهای بچه محل وهمبازی محمود مشنگ ازبس نان دزدی آغشته بخون خوردن گردنشان به گردن خر عطار میماندو تنها مصرفش برای طناب دار است . درختها را ازبیخ بریدند و سوزاندند که از این واقعه که بزودی ایجاد خواهد شد جلو گیری کنند . با تیرهای چراغ برق چه میکنند ؟
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
فرمانده نیروی انتظامی: تا دو روز دیگر 100 نفر آزاد می شوند ، در عوض [ متاسفانه ] چندصد نفر گرفته می شوند!!!!
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.