زن رمال ، پشت پرده دستبرد مسلحانه به خانه اعیانی

زن رمال ، پشت پرده دستبرد مسلحانه به خانه اعیانی

همسر و برادر یک زن رمال که با همدستی او به خانه یک زن ثروتمند یورش برده و سرقتی مسلحانه را رقم زده بودند، پس از دستگیری به ده ها فقره دزدی و زورگیری اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ما چندی قبل زن ثروتمندی که دو سارق مسلح با حضور در خانه اش اموالش را به یغما برده بودند به دادسرای ناحیه 27 تهران رفت و ضمن تشریح ماجرا خواستار دستگیری سارقان شد. او به امیراسماعیل رضوانفر دادیار شعبه چهارم گفت؛ روز گذشته وقتی در خانه تنها بودم صدای زنگ در به صدا درآمد و دو مرد غریبه در حالی که مسلح بودند به زور وارد خانه شدند و با تهدید سلاح مرا وادار کردند ساکت شوم. آنها سپس همه جای خانه را جست وجو کردند و همه وسایل را به هم ریختند. در مدت چند دقیقه یی که آنها در خانه ام بودند وسایل با ارزشی مثل جواهرات و مبلغی پول نقد پیدا کردند و خیلی سریع پا به فرار گذاشتند. اظهارات این زن نشان می داد سارقان از قبل نسبت به موقعیت منزل شاکی و همچنین وضعیت مالی او اشراف کامل داشته و به همین دلیل نقشه سرقت را در کوتاه ترین زمان اجرا کرده اند. مالباخته در تحقیقات اولیه نتوانست هیچ مظنونی را به پلیس معرفی کند و اعلام کرد دو مرد مسلح را تا پیش از وقوع سرقت ندیده بود. اما در ادامه هنگامی که بررسی ها ادامه یافت شاکی از رفت و آمدهایش به خانه یک زن رمال خبر داد و به این ترتیب سرنخ های اولیه در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و با تحقیق در مورد این رمال مشخص شد وی در این پوشش به بهانه حل مشکلات افراد ساده دل از آنها با ترفندهای گوناگون مبالغ زیادی دریافت می کند و تا کنون دو مرتبه نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده است. از آنجا که افرادی که معمولاً نزد فالگیرها می روند مسائل خصوصی شان را با تمام جزییات برای آنها بازگو می کنند کارآگاهان احتمال دادند زن رمال با تخلیه اطلاعاتی شاکی نقشه سرقت از او را طراحی کرده است. به همین دلیل وی در منزلش بازداشت شد اما هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت، گفت از ماجرای سرقت مسلحانه اطلاعی ندارد و فقط چند مرتبه از شاکی به خاطر رمالی پول گرفته است. او گفت؛ این زن چند مرتبه به خانه ام آمد. او می گفت مشکلات زیادی دارد و از من کمک می خواهد. من هم با نوشتن دعا و گرفتن فال قهوه از او چند میلیون تومان پول گرفتم و وعده دادم به زودی مشکلاتش حل می شود اما از سرقت مسلحانه هیچ چیزی نمی دانم. در شرایطی که اظهارات زن رمال تا حدودی درست به نظر می رسید کارآگاهان به ادعاهای او بسنده نکردند و به تحقیق در مورد خانواده وی پرداختند. این بررسی ها نشان می داد همسر و برادر متهم از افراد سابقه دار هستند که تا کنون چندین بار به اتهام سرقت و زورگیری زندانی و به تازگی پس از اتمام دوران محکومیت شان آزاد شده اند. با این فرضیه که این دو نفر سارقان اموال زن ثروتمند هستند هر دو طی عملیاتی دستگیر شدند اما در بازجویی مقدماتی اتهام سرقت را انکار کردند. دو مظنون مدعی شدند زمان وقوع سرقت در مکان دیگری حضور داشته اند اما به رغم این اظهارات هنگامی که آنها در برابر شاکی قرار گرفتند چاره یی جز بیان واقعیت نیافتند.

یکی از آنان گفت؛ پس از آنکه همسرم از شرایط مالی بسیار خوب زن ثروتمند برایم تعریف کرد جرقه سرقت از او در ذهنم زده شد. سپس موضوع را با برادرزنم در میان گذاشتم و به اتفاق او تصمیم گرفتیم در فرصتی مناسب از خانه طعمه مان دزدی کنیم. زن ثروتمند رفت و آمدهای زیادی به خانه ما داشت. یک روز که او برای گرفتن فال قهوه نزد همسرم آمده بود او را در راه بازگشت به خانه اش تعقیب کردیم و پس از شناسایی خانه اش یک هفته آنجا را تحت نظر گرفتیم و با کنترل رفت و آمدها به آنجا فهمیدیم او چه زمان هایی تنها است. سپس با به دست آوردن اطلاعات کامل در این باره یک روز که فرصت مهیا شد وارد خانه شدیم و با تهدید سلاح پول و وسایل با ارزش صاحبخانه را ربودیم. اعترافات این متهم به همین یک مورد ختم نشد و او چندین فقره سرقت و زورگیری دیگر را نیز بر عهده گرفت.

با توجه به این اعترافات کارآگاهان با استعلام از مراجع قضایی دریافتند دو متهم از سوی چند دادسرای دیگر نیز با اتهاماتی مشابه تحت پیگرد قرار دارند.

دادیار امیراسماعیل رضوانفر در مورد این پرونده گفت؛ با توجه به اعترافات متهمان در خصوص سرقت های متعدد هم اکنون آنان در بازداشت به سر می برند و بررسی ها برای افشای دیگر سرقت های احتمالی شان ادامه دارد. این مقام قضایی همچنین با توصیه به شهروندان به خصوص بانوان گفت؛ رمالی عمدتاً در راستای کلاهبرداری و فریب از مردم است. متاسفانه برخی افراد پس از آنکه با مشکلات روبه رو می شوند به جای برطرف کردن مشکلات از راه های منطقی سراغ رمال ها و دعانویس ها می روند و از آنها کمک می گیرند اما در نهایت دچار مشکلات بزرگ تری می شوند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.