غیبت پی در پی هاشمی رفسنجانی از امامت جمعه تهران

غیبت پی در پی هاشمی رفسنجانی از امامت جمعه تهران

آقای رفسنجانی زمانی دومین مرد قدرتمند جمهوری اسلامی توصیف می شد

ستاد اقامه نماز جمعه اعلام کرده است که نماز جمعه این هفته تهران به امامت محمد امامی کاشانی برگزارخواهد شد. به این ترتیب اکبر هاشمی رفسنجانی برای چندمین هفته متوالی خطیب نماز جمعه تهران نخواهد بود.

آخرین باری که آقای رفسنجانی نماز جمعه تهران را اقامه کرده اول خرداد امسال (۲۲ روز پیش از برگزاری انتخابات) بوده و در روزی که نوبت امامت او بود آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نماز جمعه تهران را اقامه کرد که نخسین نماز جمعه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود.

امام جمعه تهران آیت الله علی خامنه ای است که معمولا در چند مناسبت مذهبی یا در مقاطع مهم سیاسی نماز جمعه تهران را اقامه می کند اما در دیگر مواقع سال، چهار امام جمعه موقت، برگزاری نماز جمعه تهران را بر عهده دارند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، احمد خاتمی،عضو هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ خبرگان ‌وعضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، محمد امامی کاشانی به همراه اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان رهبری، امامان جمعه موقت تهران هستند.

آقای هاشمی رفسنجانی قدیمی ترین امام جمعه موقت تهران است که از ماه های اول انقلاب اسلامی خطیب نماز جمعه بوده است. ستاد اقامه نماز جمعه و روزنامه "جمهوری اسلامی" اخیرا استعفای آقای رفسنجانی از امامت جمعه تهران را رد کرده اند.

امامان جمعه ۸ هفته اخیر در تهران

· اول خرداد: اکبرهاشمی رفسنجانی

· هشتم خرداد: احمد خاتمی

· پانزدهم خرداد: احمد جنتی

· بیست و دوم خرداد (روز انتخابات): محمد امامی کاشانی

· بیست ونهم خرداد: آیت الله علی خامنه ای

· پنجم تیر: احمد خاتمی

· دوازدهم تیر: احمد جنتی

· نوزدهم تیر: محمد امامی کاشانی

او پس از برگزاری انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری در ایران در نماز جمعه حاضر نشده و به تعبیر برخی از ناظران مسائل ایران سکوت پیشه کرده است.

آقای رفسنجانی از ۲۲ خرداد تاکنون دوبار دیدار عمومی داشته و در آخرین مورد به انتقاد از شرایط حاکم بر کشور پرداخته است.

او در دیدار با خانواد زندانیان وقایع پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری که برخی از آنها از اعضای کابینه خود او بوده اند گفته بود که "هیچ وجدان بیداری از این وضع راضی نیست."

فائزه دختر آقای هاشمی رفسنجانی به همراه جمعی دیگر از اعضای خانواده او نیز در جریان اعتراض به نتیجه انتخابات در ایران بازداشت شدند اما به فاصله کوتاهی آزاد شدند.

آقای هاشمی رفسنجانی پیش از برگزاری انتخابات با ارسال نامه ای سرگشاده به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، در اعتراض به آنچه "اظهارات عاری از حقیقت و غیرمسئولانه" محمود احمدی نژاد در جریان مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی خواند، تلویحا از سکوت آقای خامنه ای در این ماجرا گلایه کرده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی از یاران نزدیک آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی محسوب می شود

پس از انتشار این نامه، آقای رفسنجانی با آیت الله خامنه ای دیدار کرد و گفت که این دیدار "یکی از دیدارهای کارساز من با آیت الله خامنه ای" بود.

رهبر جمهوری اسلامی در اولین نماز جمعه پس از اعلام نتایج انتخابات سابقه دوستی اش با آقای رفسنجانی را بیش از ۵۰ سال خواند اما گفت که از میان دیدگاه های موجود در نظام، دیدگاه محمود احمدی نژاد از همه به او نزدیک تر است.

آقای رفسنجانی یکی از معدود چهره های شاخص انقلاب اسلامی و نزدیکان آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی است که هنوز پس از ۳۰ سال برخی از مناصب مهم این کشور را در اختیار دارد.

از آقای رفسنجانی زمانی به عنوان دومین شخصیت پرقدرت جمهوری اسلامی نام برده می شد.

او عضو شورای انقلاب، رئیس مجلس شورای اسلامی، دو دور رئیس جمهوری ایران بوده و در حال حاضر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری است.

مجمع تشخیص مصلحت بازوی تصمیم های کلان ایران خوانده می شود که به نوعی مشورت به آیت الله خامنه ای می دهد. مجلس خبرگان رهبری هم وظیفه نظارت بر عملکرد رهبری و انتخاب جانشین او را دارد. این مجلس اختیار عزل و نصب رهبری جمهوری اسلامی را نیز دارد.

برخی از ناظران مسائل ایران می گویند که این مجلس چندان در اعمال وظایف خود جدی نیست اما از زمانی که آقای رفسنجانی به ریاست این مجلس انتخاب شده در چندین اظهار نظر گفته است که نباید مجلس خبرگان صورتی تشریفاتی داشته باشد.

mn4434 - انگلیس - لندن
انشاالله سقت شده
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

LiliRose - کانادا - تورنتو
زنده هست؟زندانه؟شاید هم صبر کرده ببینه مردم چه کار می کنن!
درست مثل محسن رضایی که مطالب سایتش به فعالیتهای مردم بر می گرده.یک روز طرفدار احمدی نژاده فرداش طرفدار موسوی و کروبی.
تو ایران هم حزب داریم و این آقایان هم عضوش هستند(حزب باد).
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

arta-aria mehr - ایران - تهران
دوست عزیز mn4434 هیچ وقت این حرف رو نزن اگه میبینی که میر حسین یا کروبی و باقی اصلاح طلبان تونستند تا الان جلوی این دیکتاتورها بایستند به خاطر هاشمی کسانی مثل احمدی نژاد و خامنه ای مثل سگ ازش میترسند به نحوی میشه گفت تنها مرد سیاست و کسی که تا به حال نزاشته ایران به وضعیتی بد تر از افغانستان تبدیل بشه هاشمی پس تمامی کسانی که خواهان آزادی و مبارزه با این دولت دیکتاتور هستند میبایست برای موفقیت و سلامتی چنین شخصی دعا کنند که اگه اون نبو معلوم نبود چه بلایی سر موسوی و مردم میومد.
زندده باد ایرانی آباد و سبز.
18 تیر ماه
دست در دست هم مشتی میزنیم بر دهان این دیکتاتور ها
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

rezanl - هلند - امستردام
فکر میکردم وجودش داره جلو خامنه ای بایسته نگو که هر ننه قمری حتی فاطی کماندو هم ..... هیکلش پس بهتره نباشش !
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
خوب تا حالا که بود چه گلی به سر ملت ما زده که نباشه چی اتفاقی خواهد افتاد اینها امتحانشون رو پس دادن وباید هم بروند
ما مردم سالاری با تمام معنا میخواهیم وپیروز خواهیم شد چون حق با مردم ایران است
18 تیر روزمیعاد با جان باختگان این دهه تا امروز است
نافرمانی مدنی -اعتصابات سراسری تا فلج شدن دولت کودتا-تحریم تلویزیون ابلیس
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
فعلا بهش احتیاج داریم
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

mosalmane_ejbari - ایران - قم
داره دنبال باباش میگرده مرتیکه کوسه
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
چه عکس باحالی. هاشمی با دمپایی و بدون عمامه
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

roya_2000 - انگلیس - لیدز
arta-aria mehr - ایران - تهران
دوست عزیز برات متاسفم که از غارتگر تمدن و اثار باستانی و قاتل بین المللی که بسیاری از ایران دوستان به دستورش کشته شدن حمایت میکنی و سنگش رو به سینه میزنی. خانه از پای بست ویران است. جمهوری اسلامی و تمام سران و نوچه هاش باید از بین برن نه یکی دوتاشون.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

reza62 - المان - دوسلدورف
بالاخره هر کسی باید برگرده به سر منزل خود همان طوری که در عکس بالا مشخص هست لب دریا کوسه هم باید توی اب رندگی بکنه.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

samanz63 - ایران - تهران
سلام . با تشکر از سایت کارآمد شما
اگه امکان داره لطفا ادرس سایت رو مجددا عوض کنید..
ادرسhttps://www.iranuk88.com که اخرین ادرستون هست داخل ایران فیلتر شده...و وصل شدن به فیلتر شکن باعث پایین آمدن سرعت اینترنت میشه که با توجه به پایین بودن سرعت اینترنت در ایران دسترسی به سایت شما برای ما دوستداران ایرانیان انگلستان بسیار سخت و گاهی غیر ممکن میشه....
با تشکر از مدیریت و کارکنان ایرانیان انگلستان
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز

emmam - ایران - تهران
سایت گرداب سکته کرد. مرسی بچه ها/ چیزی که این روزها بیش تر از همه منو عصبانی کرده و اعصابم رو خرد کرده، احساس ترسمه! و این احساس ترس در مقابل مقاومتهایی که از مردم دیدم، برام احساس حقارت میاره. احساس میکنم جلوی این همه آدم کم آوردم. خیلی وقتها از خودم نا امید میشم! برای رهایی از این ترس هم نمیدونم چی کار باید بکنم؟! مردم دارند از اطراف اسلحه تهیه میکنند که باز روحییه میده. انگار این احساس حق داشتن و مبارزه با ظلم و ستم کافی نیست برای از بین رفتن ترسهام! البته واقعا از کتک خوردن و کشته شدن نمیترسم. من که از ندا کمترنیستم. تنها ترسم از گرفته شدنه! تو زندان همه رو شکنجه میکنن. اون هم به خاطر چیزاییه که شنیدم و میشنوم.
---------------------------------

سایت این تازی پرست ها هنوز کار میکنه
دوباره هک کنید یا چک کنید
https://www.gerdab.ir/home.php
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

ahvaz - ایران - اهواز
black chador - امریکا - ولدن
کاملا باهات موافقم. فعلا به هاشمی احتیاج داریم فعلا
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

Iraj Berlin - المان - ‌برلین
اخه با این لباس مسخره لب ساحل وایستادن داره. مگه مایو دوتیکه اخوندی وجود نداره. راستش دریا می بایست از خشم زیاد حالش بهم میخورد ویک استفراق سونامی وار میکرد. ترا چه رسیده به این کارها.
برو توی صحرای کربلا مثل با قی ادم های مقدس عربده بکش پسر خوب.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

sade andish - ایران - تهران
مارا به رخت و چوب شبانی فریفته است این گرگ سالهاست که با گله آشناست.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

zhilla - ایران - تبریز
ملت الان به هاشمی نیاز داره چون تا این بره اون مجتبی واحمدی نژاد جاشونو راحتتر میکنن ولی بعد از پیروزی ملت به حساب این هم میرسن اول پیروزی بر دیکتاتور بعد حکم
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
خبر درج شده در سایت گرداب

پس از انتشار عکس های برخی از آشوب طلبان در سایت گرداب و شناسایی تعدادی از آنها بنظر می رسد گردانندگان و عوامل اصلی این جریانات از این موضوع هراسان شده اند و با اجیر کردن تعدادی از هکر های آمریکایی و کانادایی برای جلوگیری از انتشار سایر تصاویر اغتشاش طلبان حملاتی را به وب سایت و ایمیل گرداب آغاز نموده اند.

خوشبختانه تیم فنی سایت گرداب از پس این حملات بر آمده و مشکلی برای سایت پیش نخواهد آمد اما هموطنانی که قصد تماس با سایت را دارند برای اطمینان از ارسال مطالبشان فعلا از بخش تماس با ما در سایت گرداب به آدرس https://www.gerdab.ir/fa/pages/contact.php و یا پیامگیر صوتی و فکس مرکز بررسی جرائم سازمان یافته به شماره 33219370 الی 4 استفاده نمایند.

ضمنا گزارش تکمیلی فعالیت ضد قانونی این هکر ها که از حمایت پلیس آمریکا (FBI) نیز برخوردار هستند بزودی در سایت گرداب منتشر خواهد شد

از هکر های عزیز خواهش میکنیم که هر چه سریعتر این سایت ضد مردمی را هک کنند.
https://gerdab.ir/home.php
https://www.gerdab.ir/fa/pages/contact.php
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

huka - نیوزلند - ولینگتون
mosalmane_ejbari - ایران - قم
لووووووووووول مرسی
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

I'm here - ایران - بندرعباس
هاشمی خیلی باسیاسته ، همین الانش هم ساکت ننشسته اون پشت مشتا یواشکی داره یه کارایی انجام میده ، خامنه ای و انترش هم دیگه کارشون تمومه
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

abtin_beo - ایران - اصفهان
لطفا تندروی به هر شکلی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کنیم.
من هم از شخصیت ماکیاولیست هاشمی رفسنجانی که موضع گیری در هر موردی را منوط به چگونگی منافع شخصی و سیاسی خود می داند و به اصطلاح مصلحتگراست را نمی پسندم ولی با نظر آریامهر هم موافقم که وجود چنین شخصی در جبهه تا حدودی خودی وزن سیاسی ما را بالا می برد و مغتنم است . امیدوارم از هر چیزی به قدر مقدور و برای پیروزی نهایی جنبش استفاده کنیم. حالا زمان اینکه کی بود و چی کرد نیست باید از تمام داشته های حداقلی به نفع خودمان بهره بگیریم
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

آرسام - ایران - تهران
چیزی نیست دوستان. میگن جومونگ هم مدتی است غیبت داره و سر جلسات حاضر نمیشه
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

طاطا - ایران - ایران
دوستان عزیز همانطور که درزمان انتخابات همه باهم متحد شدیم و موسوی بهانه ای شد برای این جنبش الان هم باید روی رفسنجانی حساب کنیم تا ما رو به شرایط مورد نظرمون نزدیک کنه وبعد به وقتش باتمامشون تصفیه حساب کنیم .
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
حالا همه فکر می کنند این مارمولک خیلی ناراحت است.بفکر دوزدیهای اینده است.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
خلاصه این بی شرافت داره به اصل خودش باز می گرده!! کوسه رفته لب آب یه جوانمرد پیدا بشه این کثافت رو هل بده بندازه توی دریا تا از بی آبی خفه نشه.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

شاندل - ایران - تهران
arta-aria mehr - ایران - تهران
آفرین!
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

Believe_Me - ایران - تهران
این هاشمی سرش شلوغه. داره با خاتمی و میرحسین و کروبی(گاگول) نقشه میکشن تا چه جوری شهرو دوباره بهم بریزن ...
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

آرسام - ایران - تهران
bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
برو ژی کارت مزدور رژیم
جمعه 19 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.