کلینتون: آمریکا خواستار تحریم شدیدتر ایران می شود

کلینتون: آمریکا خواستار تحریم شدیدتر ایران می شود

کلبنتون تماس مستقیم با ایران را در شرایط کنونی عملی ندانسته است

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به کارآیی سیاست تماس مستقیم با ایران ابراز تردید کرده و از تلاش برای تشدید تحریم علیه ایران سخن گفته است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با ایستگاه تلویزیونی گلوبوویژن، که یک شبکه تلویزیونی ونزوئلائی است، با اشاره به آنچه که برخورد خشونت آمیز دولت ایران با تظاهرات مسالمت آمیز معترضان به نتیجه انتخابات اخیر خوانده، گفته "ممکن است در شرایط کنونی، و با توجه به مشکلاتی که در ایران وجود دارد، تلاش برای تماس مستقیم آمریکا با ایران، روشی عملی نباشد."

خانم کلینتون گفت که با توجه به شرایط کنونی، "ممکن است ایالات متحده از جامعه بین المللی بخواهد برای وادار کردن رژیم ایران به تغییر روش خود، در وضع تحریم های شدیدتر، به آمریکا بپیوندند."

در پاسخ به سئوالی در مورد روابط نزدیک دولت هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، خانم کلینتون گفت که "در چند هفته اخیر مشاهده کرده و دیده ایم که دولت [ایران] به دموکراسی احترام نمی گذارد و در برابر تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان خود نسبت به تخلفات انتخاباتی به خشونت متوسل می شود."

وی افزود "در چنین وضعیتی، فکر نمی کنم متحد شدن با رژیمی که شهروندانش هم آن را قبول ندارند اقدام هوشمندانه ای باشد."

احمدی نژاد و هوگو چاوز روابط نزدیک و دوستانه ای برقرار کرده اند

خانم کلینتون گفت که ایالات متحده نسبت به سیاست های دولت ایران از جمله تلاش برای دستیابی به اسلحه اتمی، که ثبات خاورمیانه و جهان را به مخاطره می اندازد، حمایت از تروریسم و نظایر آن، احساس نگرانی می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال افزود که ایالات متحده نمی تواند سایر کشورها را وادار کند که برای وادار کردن رژیم ایران به تغییر روش خود، از تماس با دولت این کشور خودداری ورزند.

در حالیکه دولت ایران بر صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود تاکید ورزیده و تلاش برای دستیابی به اسلحه اتمی را مردود دانسته است، کشورهای غربی خواستار توقف بخشی از برنامه های هسته ای ایران، به خصوص در زمینه غنی سازی اورانیوم شده اند.

تغییر سیاست اوباما

ظاهرا برخورد با تظاهرات اعتراضی نظر آمریکا در مورد مذاکره مستقیم را تغییر داد

شورای امنیت سازمان ملل نیز برای وادار کردن جمهوری اسلامی به تعلیق غنی سازی اورانیوم، یک رشته تحریم های بین المللی را علیه ایران وضع کرده اما ایران این قطعنامه ها را نپذیرفته است.

علاوه بر این، ایالات متحده تحریم هایی را هم به صورت یکجانبه علیه ایران به اجرا گذاشته و دولت جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا، متحدان آن کشور را برای محدودیت بیشتر روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی تحت فشار قرار داده بود.

در مقابل، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در طول مبارزات انتخاباتی خود از تماس مستقیم با ایران حمایت کرد و پس از به دست گرفتن قدرت نیز در سخنانی، بر دنبال کردن این سیاست به منظور حل اختلافات دو کشور، از جمله در زمینه برنامه های هسته ای ایران تاکید نهاد و گفته می شود نامه ای نیز برای آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، ارسال داشت.

با اینهمه، در پی برخورد خشونت آمیز نیروهای دولتی با تظاهرات اعتراضی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، آقای اوباما ضمن انتقاد از برخورد با تظاهرکنندگان، از پیگیری تلاش برای تماس دوجانبه صرفنظر کرده هر چند تاکید داشته که ایالات متحده به عنوان یکی از اعضای گروه 1+5، خواستار حل بحران هسته ای ایران از راه مذاکره است.

گروه 1+5، متشکل از آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان، هدایت تلاش های بین المللی برای وادار کردن ایران به پذیرش قطعنامه های شورای امنیت را برعهده گرفته است.

تظاهرات معترضان به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران و رخدادهای پس از آن، به خصوص نحوه برخورد نیروهای دولتی با این تظاهرات، اعتراضات گسترده ای را در سطح بین المللی در پی داشته و شماری از کشورها و سازمان های بین المللی اقدامات دولت ایران را مورد انتقاد شدید قرار داده اند.

در مقابل، مقامات جمهوری اسلامی، از جمله آیت الله علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد، که برنده انتخابات اعلام شده، با سالم خواندن نتیجه انتخابات، مشارکت گسترده رای دهندگان را باعث تقویت اعتبار و موقعیت ایران در صحنه بین المللی معرفی کرده اند.

aashkan - ایران - تهران
مهم مهم مهم
سعید حجاریان شهید شد.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

hamid100 - یونان - اتن
ما از امریکا مخلصانه درخواست داریم که ریاست جمهوری احمدی نژاد را به هیج عنوان نباید به رسمیت بشناسد و اینرا علنا به دولتهای دیگر هم اعلام نماید .
به امید پیروزی مردم ایران
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
این تحریمها فقط به ضرر مردم ایرانه. چرا برای تحریم خبرنگاران صدا و سیمای ج ا را از خاک خود بیرون نمیکنید؟ چرا بحث لغو عضویت ایران را در سازمان ملل پیگیری نمیکنید؟
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

karikatur - انگلستان - برایترن
بابا تو جاتو با گوباما عوض کن..
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
به خواسته خداوند بزرگ و جهانیان و ملت ضد دیکتاتوری ایران lt; نظام کثیف جمهوری اسلامی ایران از ریشه کنده میشه و مردم جهان راحت دنیا را میچرخانند gt;.
ما اماده حمله هستیم و سعی و تلاش میکنیم که ضرباته محکمی بر فکشون بزنیم. / همچنین طرفداراشون به خاک و خون می افتند.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

nimaaa - امریکا - نیویورک
شدیدترین و بهترین تحریم اینه که دولت امریکا نفت ایران رو تحریم کنه چون رژیم جمهوری اسلامی حباتش به نفت وابسته هست
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

Mr.Honest - انگلستان - لندن
وی افزود "در چنین وضعیتی، فکر نمی کنم متحد شدن با رژیمی که شهروندانش هم آن را قبول ندارند اقدام هوشمندانه ای باشد."
این حرفش خیلی قشنگ بود
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
hamid100 - یونان - اتن

باهات کاملا موافق هستم. در ضمن باید شدیدترین تحریم جهانی علیه دولت تقلبی نژاد انجام بشه.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

aryapirouzfar - ایران - تهران
این امریکایها دلشون برای کسی جز خودشون نمیسوزه مگه زمان شاه اینقدر حقوق بشر را عنوان نمیکردن حالا چرا چیزی نمیگن ایا جنایتکار از اخوندهها تو دنیا وجود داره ولی سکوت کردن و با کودتا گردان ایران یعنی روسهای گدا گشنه طرح دوستی میریزن .
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

badram - ایران - تهران
مرگ بر خامنه ای. مرگ بر احمدی نژاد . مرگ بر بسیجی مزدور. مرگ بر سپاه پاسداران. زنده و جاوید شهیدان راه میهن.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

iraneazad2008 - هلند - دلفت
ایرانیان در برابر پارلمان هلند

روز پنجشنبه ، همزمان با دهمین سالگرد رویدادهای هجده تیر در تهران، ایرانیان مقیم هلند در برابر پارلمان این کشور تجمع خواهند کرد. این تجمع به کوشش کمیته «ندای ایران» ساعت چهار بعدازظهر، نهم ژوییه در لاهه برپا می شود و هدف از آن، اعلام همبستگی با مردم در داخل ایران اعلام شده است.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
karikatur - انگلستان - برایترن

تو که هیچی سرت نمیشه حرف نزن. تو فکر میکنی این حرف هلری از کجا اومده؟ اوباما چنان اشی برای ملاهای اشغال پخته که بوش همه جارو گرفته. در ضمن هلری یکی از شخصیتهای مورد علاقه من هست. تیم سه تفنگادر؛ هلری- جو-اوباما ترتیب این رژیم اسهالی را میدن.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

delmorde - سوپد - یوتوبوری
خانم کلینتون از که حمایت می کنی و چه کسانی را داری تنبه می کنی و به چه کسانی می خواهی فشار وارد کنی. ایا طرف تو ملت است یا رژیم. اگر رژیم است این تحریمها هیچ اثری روی ملایان ندارد جز بفقر کشیدن و عذاب دادن بیشتر مردم . اما اگر می خواهی موثر واقع شود و ملایان را در فشار قرار دهد ثروتهای انها را در بانگهای امریکا بلوکه کن انوقت ملت هم از شما ممنون میشوند و هم میتوانیم با اتکا به پشتیبانی قدرت خودمان و حمایت شما این رژیم خونخوار را برانداخته و دنیائی را بخاطر اعمالشان از نگرانی دراوریم. امیدواریم صداقت داشته باشید و از ما حمایت کنید .
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

armin2006 - بلژیک - بروکسل
delmorde - سوپد - یوتوبوری - دوست گرامی/ بلوکه کردن پولهای اینها تاثیرگذار هست ولی من فکر میکنم اینها کلی سرمایه در کشورهای مثل روسیه / ونزوئلا و غیره دارن که بتونند سالها باهاش زندگی کنند. ولی اگر کشور را تحریم کنند و پولدارهامون ضرر کنند شاید انها هم بر علیه رژیم بلند شوند تا این رژیم را زودت از بین ببرند. باید جلوی فروش بنزین را به ایران بگیرند و بعد میبینی چه میشود.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

karikatur - انگلستان - برایترن
بلک چادر تو که تو امریکا نشستی و چادر سیاه سرته دست به .. امریکا شدی .درود بر ایران و ایران پرستان . و درود به بازوی مردان ایران . کس نخارد پشت من جز ناخن و انگشت من .
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
یعنی فشارها بیشتر میشه احتمالا منظورش تحریم بنزین
اتفاقات اخیر اون اعتماد یه نفس و اعتقاد لازم را در بین یاران دیکتاتور بزرگ از بین برد و دو دستگی شدید بینشون ایجاد کرد با چند حرکت خودجوش دیگه مردمی اونها وادار به تسلیم میشن
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

varishi - ایران - تهران
شیردلان 2009 .. نشستی بیرون گود میگی لنگش کن .. اگه جرات داری پشو بیا ایران تظاهرات کن متاسفانه دوستان خارج کشور شما ها هم از اخوندا یاد گرفتید فقط حرف بزنید پای عمل که میرسه... نصف فامیله منو گرفتن خودم به شدت کتک خوردم دوستام تو بیمارستان بستری بعد شماها نشستید شعار میدید لطفا دوستانی که از سیاست فقط کلمشو میدونن کمتر اظهار نظر کنن ... در ضمن شهادت حجاریان وهمه یه عزیزان کشته شده در راهه ازادی رو تسلیت میگم روحشان شاد راهشون ادامه داره..
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

aryapirouzfar - ایران - تهران
هیلری کلینتن برای کسانی نمیدونن میگم میخواست ایران رو بارسال به خاطر حرفهای احمدی نژاد علیه اسرائیل از میان برداره حالا ازش دفاع میشه .کی اجنبی دلش به حال ما سوخته .اینا با بنزین میتونن ده روزه اخوندها رو ببرن ولی نمیخوان فقط حرف میزنن
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

politic - ایران - تبریز
لطفاْ یکی جواب بده شهادت سعید حجاریان واقعیت داره ؟
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
varishi - ایران - تهران
aryapirouzfar - ایران - تهران
بیشتر کسانی که در خارج کشور هستند کسانی مثل من پاسپورت کشورهای دیگر را دارن. تا پایمون برسه به فرودگاه مهراباد مارو میگیرن. فکر میکنید ما از خارج کشور بیشتر میتونیم کمک کنیم یا از زندان سیاسی خمینی؟
در مورد تحریم بنزینی ایران امریکا بدون کمک چین و روسیه اینکار را نمیتونه انجام بده. موضوع ایران الان خیلی حساس هست و اگر امریکا هر حرکتش را حسابی حلاجی نکند ممکنه به شوررش مردم ضرر بزنه.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
karikatur - انگلستان - برایترن
تو دست بکجای انگلیس شدی؟ من اگر توی امریکا نشستم اول سیاست داخلی امریکا رامطالعه میکنم بعد دهنمو باز میکنم. تو زورت گرفته که یک سیاه پوست بلندترین مقام قدرتی را داره. من میدونم خیلی از ایرانی ها چقدر از سیاهپوست ها نفرت دارن البته توی امریکا خیلی از بیسوادها هم همین احساس را نسبت به سیاها دارن.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

پریستوک - ایران - تهران
black chador - امریکا - ولدن
اوباما چنان اشی برای ملاهای اشغال پخته که بوش همه جارو گرفته؟ یعنی اوباما ژخته بعد جورج بوش گرفته؟
یعنی چی بیش تر توضیح بده .
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

abtin_beo - ایران - اصفهان
دوستان عزیزم کاریکاتور و بلک چادر!
شما که هدفتان یکی و انهم سربلندی ایران عزیز و جنبش سبزمان است چرا به خاطر اختلاف عقیده به جان هم افتاده اید و به هم توهین می کنید؟منش یک فرد مبارز و منطقی که ادعای ایجاد دموکراسی و حقوق بشر را دارد اینست؟ لطفا با به رسمیت شناختن اختلاف عقیده احترام و اتحاد تان را حفظ کنید که منافع ملی و سبز بودن در شرایط کنونی مهمتر است.
در مورد خانم کلینتون و آقای اوباما هم باید عرض کنم که به نظر می رسد یک تقسیم کاری بین آنها است که اوباما بعلت شعارها و موضع بالاتر نمی تواند خیلی تند برود و باید حد وسط را نگهدارد ولی هیلاری سخنگوی او و کسی است که حرف دل اوباما را می زند و می تواند اندکی تندتر برود. مطمپنم اوباما با کودتاچیان دست همکاری نخواهد داد.این از بازی های سیاست است.
در ضمن کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

engamd - ایران - شیراز
بابا این تحریم ها دهن مارو سرویس میکنه.یکی مثل خامنه ای و انتری نژاد کک هم نمیگیزتشون.آخه مگه آخوندا دلسوز ما هستند که با این تحریم ها به فکر بیفتن.اینا فکر نگه داشتن قدرت خودشون هستن.تو صندلیهاشون ریشه کردن...
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

naval - ایران - اهواز
بابا این تحریمها فقط پدر مردم رو در میاره و هیچ نتیجه دیگه ای نداره
پنج‌شنبه 18 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.