درخواست از دبیرکل سازمان ملل: به ایران نماینده بفرست

درخواست از دبیرکل سازمان ملل: به ایران نماینده بفرست

برندگان جایزه صلح نوبل از بان کی مون خواسته اند برای توقف نقض حقوق بشر در ایران فعالیت کند

تعدادی از برندگان جایزه صلح نوبل در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ارسال فوری نماینده ای به ایران برای بررسی وضع این کشور شدند.

ده تن از برندگان جایزه نام صلح نوبل در نامه خود به بان کی مون از نگرانی عمیق خود از وضع پرتنش و متلاطم ایران خبر داده اند و سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تقبیح کرده اند.

امضاکنندگان این نامه همچنین نگرانی خود را از تهدیدهای به عمل آمده علیه شیرین عبادی، فعال ایرانی حقوق بشر و از دیگر برندگان جایزه صلح نوبل اعلام کرده اند.

کیم دایه جونگ، از رئیسان جمهوری پیشین کره جنوبی، سراسقف دزموند توتو، فعال سرشناس مبارزه با نژادپرستی در آفریقای جنوبی و الی ویزل، فعال سیاسی و از بازماندگان هولوکاست از امضا کنندگان این نامه هستند.

مایرد مگوایر، برنده جایزه نوبل نیز که به تازگی به علت تلاش برای انتقال کمک های بشردوستانه به غزه از راه دریا به وسیله ارتش اسرائیل بازداشت شده بود از دیگر امضاکنندگان نامه است.

تقبیح خشونت

این برندگان جایزه صلح نوبل در نامه خود نوشته اند: "ما خشونت و سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز، محدودیت فزاینده آزادی های مدنی و ادامه بازداشت رهبران مدنی را ( در ایران) تقبیح می کنیم."

این افراد در نامه خود نسبت به شکنجه و احتمال اعدام بازداشت شدگان روزهای گذشته ابراز نگرانی کرده اند و از آقای بان خواسته اند در اسرع وقت نماینده ای را به ایران اعزام کند و با تمام توان از دولت این کشور بخواهد نقض حقوق بشر را متوقف کند.

امضاکنندگان نامه خواستار به کارگیری اختیارهای دبیرکل سازمان ملل متحد برای آزادی همه زندانیان سیاسی، توقف خشونت علیه معترضان و احترام به حقوق بشر در ایران شده اند.

این نامه از بازداشت بیشتر از یک ۱۰۰۰ تن از معترضان ایرانی در سراسر این کشور خبر داده و نوشته است بیشتر از ۲۵۰ تن از فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، شخصیت ها و مقام های دولت محمد خاتمی در محل زندگی یا کار خود بازداشت شده اند.

در این نامه همچنین به حمله شبه نظامیان مورد حمایت حکومت ایران به فعالان دانشجویی در خوابگاه ها اشاره شده و از کشته شدن ۵ تن از دانشجویان و بازداشت ۳۰۰ نفر از آنها سخن به میان آمده است.

امنیت جانی شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل از دیگر نگرانی های مطرح شده در این نامه است.

این افراد به انتشار نامه ای در خبرگزاری فارس و سایر رسانه های نزدیک به دولت ایران اشاره می کند که در آن به نوشته آنها "اتهام های کاذبی" علیه خانم عبادی مطرح شده است.

بر این اساس، این نامه از سوی افراد ناشناسی که از آنها به عنوان نمایندگان مجلس، جانبازان جنگ و دیگر قشرهای مردم ایران نام برده شده، تهیه شده است و بر محاکمه و مجازات خانم عبادی برای نقض قانون اساسی و قوانین اسلامی تاکید دارد.

امضاکنندگان از بان کی مون خواسته اند از دولت ایران بخواهد امنیت خانم عبادی و همکارانش را تضمین کند.

chaky - المان - برلن
درود بر عبادی ایران صفت. مرگ بر ملای عرب صفت.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

bitajoon - انگلیس - لندن
شهادت سعید حجاریان
زیر دست مرتضوی و شریعتمداری
شب گذشته، این خبر کوتاه دراختیار پیک نت قرارگرفت:
با سلام خدمت دست اندر کاران سایت پیک نت. خبری بود که باید خدمت شما عرض می کردم.
دقایقی پیش با خبر شدم که آقای سعید حجاریان، مغز متفکر اصلاح طلبان بعد از چندین روز درد و مشقت فراوانی که توسط مرتضوی و تیم شریعتمداری بر او تحمیل شده بود، امروز به شهادت رسید، اما اعلام این خبر را برای اینکه مصادف با 18 تیر است نظام به بعد از تاریخ 18 تیر و مراسم های مربوطه اش موکول کرده است. شاید در خبر شک داشته باشید، اما این وظیفه من بود که اطلاع رسانی کنم. منبع خبری من موثق است.
https://www.peiknet.com/
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

kianoosh-uk - انگلیس - شفیلد
تظاهرات در شفیلد...پنج شنبه...9جولای..18تیر..1بعدازظهر...تاون هال... همراه با میلیونها ایرانی با غیرت در ایران و جهان..زنده باد ازادی
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
روزی منصور دوانقی، دوّمین خلیفه عباسی، در محضر امام صادق علیه‏السلام بود. مگسی آمد و روی بدن منصور نشست و او را گزید. منصور آن را رد کرد. همان مگس بار دیگر آمد و منصور را گزید. برای چندمین بار مگس بازگشت. منصور که عاصی شده بود رو به امام صادق گفت: خداوند برای چه مگس را آفرید؟ امام بی‏درنگ فرمود: «برای این‏که افراد جبار و متکبر را خوار کند». به این ترتیب امام صادق علیه‏السلام چهره واقعی منصور را به او نشان داد.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

rezanl - هلند - امستردام
خدا افرادی رو که مثل شیرین عبادی خار چشم رژیم هستند رو نگهداره
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

kianoosh-uk - انگلیس - شفیلد
تظاهرات در شفیلد...پنج شنبه..9جولای..18تیر..1بعدازطهر..تاون هال... همراه با میلیونها ایرانی با غیرت در ایران وجهان...زنده باد ازادی
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
یکی‌ از اعضای ستاد موسوی بر اثر شکنجه و ضرب و شتم شدید کشته شد

نوروز: به گزارش وبلاگ «و اینک آخر الزمان» یکی از اعضای ستاد مهندس میرحسین موسوی در شهر مشهد براثر جراحات وارده براثر بازداشت به شهادت رسیده است. متن منتشر شده در این وبلاگ به شرح زیر است: مهندس حمید مداح شورچه فعال در ستاد مرکزی میرحسین موسوی در مشهد به شهادت رسید. او که از فعالان ستاد میرحسین موسوی در مشهد بود بعد از اعتراض به نتایج انتخابات همراه با گروهی از اعضای ستاد مشهد در صحن مسجد گوهرشاد دست به تحصن زد که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. او در مدت بازداشت تحت شکنجه قرار گرفت تا چند روز بعد از آزادی به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد.پزشکی قانونی علت مرگ وی را خونریزی مغزی اعلام کرده است.گفتنی است مراسم یادبود او روز یکشنبه ۱۴/۴ برگزار شد
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
ورود به منطقه خطر: تنزل یازده پله‌ای ایران در شاخص نشان دهنده ثبات سیاسی (Foreign Policy)
بنا به گزارش جدید این شاخص، ایران به نسبت سال 2008 یازده پله صعود داشته است. در این شاخص هرچه جایگاه کشوری بالاتر باشد بدتر است. در سال 2008 ایران در رتبه 49 و در منطقه مرزی بوده است اما در سال 2009 به رتبه 38 رسیده است که در منقطه خطر قرار دارد. نکته قابل توجه آن جا است که ایران در سال 2007 در رتبه پنجاه و هفت بوده است و در مجموع دو سال گذشته حدود بیست رتبه تنزل پیدا کرده است. نقشه کل کشورهای جهان به همراه اطلاعات دقیق آن ها در این لینک است.
https://www.foreignpolicy.com/articles/2009/06/22/2009_failed_states_index_interactive_map_and_rankings
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

Nim Rokh - ایران - تهران
اقای دبیر کل ترسو نماینده به چین بفرستید و ببنید که چه خبر است یا به المان که یک زن باردار را توی دادگاه جلوی شوهر و بچه اش به قتل می رسانند مسایل داخلی ایران به شماها هیج ربطی ندارد و بقول احمدی نزاد بچه بازیها را تمومش کتید تا بیشتر ابروی شما نرقته.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

sanaz2001 - ک - مونترال
ای بسیجی و جیره خوارحکومت : Nim Rokh - ایران - تهران
با این همه چماقدار و بسیجی و پاسدار ٬آزادی مردم را سلب کرده اید. سال تا سال مفت می خورید و کارتان فقط شده شرکت درمراسم استقبال از تقلبی نژاد و ولی فقیه! و یا شرکت دریک راه پیمایی فرمایشی درشهرهای مختلف. بالاخره مردم دنیا هم ازاین همه قصاوت و خونخواری یک حکومت آنهم درقرن 21 دلشان به رحم آمده و اگر مردم سیاه بخت ایران حق اظهارنظرندارند٬ مردم دنیا که می توانند هرچه دلشان خواست بگویند. اگر دراون کشورهاچند سال یک بار هم اتفاق مختصری بیفتد قانون بداد مردم میرسد. ولی اینجا رییس قوه قضاییه یک عراقی است.!!
بلی بسیجی خودفروش٬ مردم دنیا که نمی توانند هرچه خامنه ای میخواد بگن.
درضمن این احمدی نژاد ودولت غاصبش را فقط چند تا کشور گوگوری مگوری به اضافه حزب نازی آلمان تایید کردند و دنیا اجرای چنین انتخابات فرمایشی برایش قابل قبول نیست.
اگر ولی فقیه تون یک جو عقل داشت این دفعه برای حفظ ظاهر هم که شده این انتر را دوباره رییس جمهور نمی کرد. ولی گورخودشو کند .
شاید هم ولی فقیه با اجانب دست به یکی کرده وقصد دارد مثل صدام مملکت را به دست اونها بسپاره؟ بعید نیست چرا که دیکتاتورهایی مانند صدام و دوست شفیق خامنه ای یعنی ملا عمر راه را برای اجانب بازکردند.
پاینده بادایران
زنده باد یاد تمام شهدای راه آزادی
زنده باد یاد تمامی دلیران ایران ازکورش و داریوش گرفته تا امیرکبیر و دکترمصدق و.....وشهدای 25 خرداد
زنده باد یاد ندای شهید
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

iran-azad2009 - ایران - تبریز
ای جیره خور Nim Rokh - ایران - تهران
شما کاشکی یه ذره فکرتون کار می کرد و به جای تقلید ازمراجعتون فکر می کردید.چند ماه قبل یکی از آیت الله های شما درسایتش جواب یک استفسار را درمورد چچن داده بود و اون اینکه تا راه اندازی نیروگاه بوشهر هرگونه اعتراض به روسیه یعنی دشمنی با امام زمان!!!!
بسیجی عزیز شاید ندانی درچین چه خبره٬ دارن مسلمانان را می کشند! چراجمهوری اسلامی اعتراض نمی کنه؟ جمهوری اسلامی که دمکراتیک ترین کشور روی کره زمینه٬ چرا؟ چون اگر اعتراضی به چین و روسیه بکنند حامیان اصلی شون را ازدست میدن و جل و پلاسشون را بایستی جمع کنند.
ترا خدا یک کم ازمغزتون کار بکشید و فکر کنید. قطعاْ می توانید ازلحظه از منجلاب بیروب بیایید و آزاده زندگی کنید. بالاخره یک کاری هم اگر با درآمد بسیج پیدا نکنید٬ حداقل یک کارشرافتمند انه می کنید و درمقابل هموطنانتان شرمنده و خوار نیستید.
جاوید ایران
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

shirdelan2009 - هلند - ایده
نظام کثیف ادمکش جمهوری اسلامی ایران باید برای همیشه نابود بشه.

جهانیان به این نتیجه رسیدند.
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

anita14 - هلند - دها ن ها خ
نیمروخ بهتر دهانتو ببندی سالمتر
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

rezashah - استرالیا - پرت
https://www.gerdab.ir/fa/pages/?cid=334
به لینک نگاه کنید.بعد کامنت این بسیجی عقده ای را بخونید
؛؛؛باسلام.حدود1سال پیش اتفاقی برخی مطالب وداستانهای این سایتهاروخوندم وتا مدتها میترسیدم با برادرم و پسران خواهر وبرادرم در خانه تنها باشم.ممنون از اینکه این شیاطین را دستگیر کردید؛؛؛؛؛؛؛
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

mahnadi - هلند - هلند
برای محاکمه علی خامنه ای در دادگاه بین المللی لاهه به آدرس زیر رفته و امضا فرمائید.(به عنوان یک ایرانی وطن دوست لطفا" این پیغام را برای تمام دوستان و آشنایان ارسال فرمائید.با تشکر) https://www.PetitionOnline.com/akcriems/
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

hamed-irooni - ایران - زابل
Nim Rokh - ایران - تهران
دوست عزیز و برادر گرامی
شما فکر نمی کنید فرستادن نماینده به کشورهای چین و آلمان دخالت در امور داخلی این کشورهاست! هر اتفاقی تو اون کشورها میفته به خودشون ربط داره و به قول آقای احمدی نژاد چین داره مشکلات خانوادگی خودش رو حل میکنه!
چرا وقتی مسئله قتل و یا ترور دردناک اون خانم رو صدا و سینمای ما اونقدر روش مانور میره(حداقل آلمان اجازه تشیع جنازه داد!) ، میشه اظهارات بشر دوستانه ، اما وقتی رسانه های خارجی رو مسئله قتل یه خانم دیگه تو تهران مانور میرن میشه اظهارات مداخله جویانه!
قبول کن هر دو نوع اظهارات مداخله جویانه است و کسی واقعا به فکر حقوق بشر نیست و همه کشورها منجمله ایران از حقوق بشر به عنوان ابزاری استفاده میکنن تا دیگری رو متهم به نقضش کنن، و قتی در یک اقدام تروریستی در آمریکا و در دانشگاه ویرجنیا نزدیک به 30 نفر به علت به توجهی مسئولان امنیتی کشته و زخمی می شوند ، صدا و سیمای ما برای بی لیقات جلوه دادن مسئولان آمریکایی نزدیک 150 ساعت برنامه و تفسیر خبری برای این موضوع میزاره، و در یک اقدام تروریستی دیگر در ایران و در تاسوکی 30 نفر کشته و زخمی میشوند، صدا و سیمای ما بشر دوستی اش لق میشوند و برای این فاجعه دردناک حاضر نمی شود حتی 45 ثانیه برنامه بگذارد!؟

چهار‌شنبه 17 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
Nim Rokh - ایران - تهران

تو دوباره ا تقلبی نژاد حرف زدی؟ راستی چرا تقلبی نژاد و خامنه ای پوشک پوش خفه خون گرفتن و حرفی راجع به مسلمانهای کشته شده در چین نمیزنن؟ در ضمن این خبر جدید را در مورد ملا گلستانی و سکسیترین فیلم سال 2009 را شنیدی:

https://freedomvatan.blogspot.com/2008/11/blog-post.html

این سایت در ایران ممنوع شده از دوستان خواهش میکنیم بوسیله ایمیل به دوستان و خانوادهتان بفرستید. این فیلم در مورد رابطه سکسی حسن گلستانی و فاطمه رجب زاده هست. هر دو ازدواج کرده و هردو از افراد نزدیک خامنه ای پوشک پوش هست. هیچکدام سنگسار یا زندانی نشدن و هر دو هنوز بسر شغلشون هستند. این قضیه نشون میده که حتی خامنه ای هم به قوانین اسلامی اهمیت نمیده. لطفا بخاطر انتقام قتل همه کسانی که بدست این ملاهای کثیف کشته شدن این ویدیو را به همه پخش کنید
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

fasele - فیلیپین - مانیلا
کاش یکی پیدا بشه به این مردم بیچاره ایران که دارن زیر این فشارها یکی پس از دیگری جان میدن کمک کنه . عجب صبی خدا دارد...
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

khordad1388 - المان - فرایبورگ
عجب کمی داشت بیشرف مزدور البته کسی که ظلم میکنه غیر ممکن جوابش را نگیره حرمزاده ها به ناموسهای خودشون هم رحم نمیکنند
چهار‌شنبه 17 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.