یکی از بازیگران زن سینمای ایران به تلاش مجری صدای آمریکا برای کمک در ارائه برداشت های جهت دار پاسخ منفی داد.
این بازیگر که هم اکنون در آمریکا به سر می برد در برنامه ای که در خصوص اکران فیلم « مجموعه دروغ ها» در صدای آمریکا انجام شد حاضر به مصاحبه با این رسانه آمریکایی نشد.
بنابراین گزارش در این برنامه ناطقی کارشناس برنامه با اشاره به حرکت این بازیگر با بیان اینکه وی اگر با حجاب ظاهر میشد، کار دشوارتری انجام میداد و بیشتر جلب توجه میکرد! اعلام کرد: پیشتر در گفتگویی با خانم شیرین عبادی نیز همین مفهوم را از او شنیده است.
بنابراین گزارش «ل.ش» مجری برنامه هم که سعی داشت جهت گیری برنامه را به سمت خاصی سوق دهد در واکنش به عدم تمایل فراهانی به مصاحبه با صدای آمریکا گفت: گفتگو با صدای آمریکا به مراتب خطرناکتر و جسورانهتر از حضور بدون حجاب در فرش قرمز نیویورک است!
گفتنی است چندی پیش یکی از رسانه ها با بیان اینکه یک بازیگر زن دیگر در دام مافیایهالیوود افتاده است نوشت : زمینه چینی برای ایفای نقش هنرمندان و نویسندگان و روشنفکران ایرانی در پروژههای شبیخون فرهنگی به بهانه شهرت، شیوهای است که از چند سال پیش در دستور کار محافل غربی قرار گرفته و به عنوان مثال از این طریق سعی می شود قبح بدحجابی و بی حجابی شکسته شود.
بازیگر مذکور به نیویورک دیلی نیوز گفته که دیگر نمی خواهد فرصت را از دست بدهد و هرچند عاشق ایران است اما میخواهد در آمریکا بماند.
از سوی دیگر پس از حواشی به وجود آمده در رابطه با حضور گلشیفته فراهانی در یک فیلم هالیوودی، روز گذشته مدیرعامل خانه سینما در اظهاراتی صریح به نقد چگونگی حضور عوامل سینمای ایران در پروژه های خارجی پرداخت. پس از انتشار عکس و اخبار حضور گلشیفته فراهانی در فیلم «مجموعه دروغ ها» به کارگردانی ریدلی اسکات و همبازی شدن او با لئوناردو دی کاپریو، حرف های ضد و نقیضی درباره ماندن یا رفتن گلشیفته از ایران و حتی چگونگی حضور او در این فیلم مطرح شد. «مجموعه دروغ ها» از روز جمعه در سینماهای امریکای شمالی اکران عمومی شده و درست یک روز بعد از اکران این فیلم، محمدمهدی عسگرپور به دور از محافظه کاری های مرسوم در این نوع موارد، به اظهارنظر درباره این موضوع پرداخت. عسگرپور در گفت وگویی با ایسنا حضور بین المللی عوامل سینمای ایران را اقدام مبارکی دانست و آن را نشان از رسیدن سینمای ایران به نقطه یی که مقبولیت های مختلف پیدا می کند، برشمرد. او در ادامه گفت؛ «این پل های ارتباطی هر چقدر برقرار شود به نفع مجموعه سینمای ایران است؛ اما نکته یی که از طرف دست اندرکاران سینما باید به آن دقت شود، این است که اگر مایلند زیر چتر سینمای ایران زندگی کنند و حضور داشته باشند و بر آن اصرار هم دارند، پس مقتضیات آن را هم در نظر داشته باشند. سینمای دنیا ـ به ویژه هالیوود ـ بی رحمی های خودش را دارد که این برای دست اندرکاران خودش هم هست و خود آنها هم می دانند تاریخ مصرف مشخصی برای سینما دارند.» مدیرعامل فعلی خانه سینما با بیان اینکه گاهی اوقات ممکن است تعبیر ما از حضور دوستان مان در جاهای مختلف دنیا متفاوت باشد، اعلام کرد؛ «ممکن است کسی فکر کند حضور همکارش در پروژه یی، مانند یک اتفاق خیلی عجیب تاریخی است که انگار تکرار نخواهد شد. در صورتی که این گونه نیست و بعضی وقت ها این حضورها باید در یک پلان کلی تر دیده شود. به طور مثال وقتی بحث هالیوود مطرح می شود، ما باید ببینیم هالیوود با بازیگران خودش در طول سال ها چگونه رفتار کرده که با یک نفر از یک طرف دیگر دنیا، مانند ایران بخواهد رفتار کند.»عسگرپور موضوع حضور عوامل سینمای ایران در سینمای دنیا را موضوع نوظهوری دانست و با بیان اینکه هنوز قانون مدونی برای این همکاری وجود ندارد، گفت؛ «اساساً فیلم های ما از طریق بعضی از کارگردانان به دنیا معرفی شدند و اخیراً هم حضور بعضی از بازیگران و عوامل دیگر مطرح است که این از نظر من اشکال نیست و حق طبیعی یک فرد است که کجا کار و زندگی کند و از طرف دیگر باعث خوشحالی مجموعه سینمای ایران می تواند باشد که این سینما در حال رسیدن به نقطه یی است که در دنیا معروف و شناخته می شود. باید تکلیف خودمان برای خودمان مشخص باشد، که چقدر مایلیم زیر چتر سینمای ایران باشیم و اگر مایلیم حتماً باید مقتضیات آن را درک و رعایت کنیم.»طی روزهای آینده و با بیشتر دیده شدن فیلم «مجموعه دروغ ها» و مشخص شدن جزئیات بازی و نوع حضور و پوشش گلشیفته فراهانی در فیلم اسکات، مطمئناً اظهارنظرهای مختلف و البته متفاوتی در این باره صورت خواهد گرفت.
و اخرین خبر این که فیلم مجموعه دروغها این هفته در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد. اما فروش مناسبی نداشت و در جدول فروش فعلا که از یک فیلم کمدی با عنوان بورلی هیلز چیوهوا عقب افتاده است. کارگردان این فیلم راجا گوسنل است.
منبع : سایت انعکاس
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|