روسیه امید قهرمانی را حذف کرد - روسیه ۳ - هلند ۱

روسیه امید قهرمانی را حذف کرد 

 روسیه 3 - هلند 1

آرشاوین گل نهایی را از میان پاهای ادوین ون درسار در دروازه هلند قرار داد
تاریخ: شنبه 21 ژوئن، 1 تیر
زمان: ساعت 18:45 به وقت گرینویچ
(23:15 به وقت تهران)
مکان: سویس، شهر بازل
روسیه 3 - 1 هلند

روسیه که در جمع مدعیان قهرمانی قرار نداشت، تحت هدایت گاس هیدینک مربی خود، مقابل هلند دو گل در وقت اضافه به ثمر رساند تا با شکست دادن این تیم به مرحله نیمه نهایی جام سیزدهم راه یابد.

رومن پاولیوچنکو نیز در وقت عادی مسابقه گل روسیه را وارد دروازه هلند کرد که رود فن نیستلروی در دقیقه 86 با جبران کردن این گل برای هلند، باعث کشیده شدن بازی به وقت اضافه شد.

اما در دقیقه 112 مسابقه دیمیتری توربینسکی پاس عرضی آندری آرشاوین از سمت چپ دروازه هلند را در گوشه سمت راست دروازه این تیم به گل تبدیل کرد و به فاصله پنج دقیقه پس از آن، آرشاوین توپ را از میان پاهای ادوین ون درسار دروازه بان هلند وارد دروازه این تیم کرد.

این اولین مسابقه یک چهارم نهایی جام ملتهای اروپا بود که به وقت اضافی رفت اما کار به پنالتی کشیده نشد.

همچنین هلند در این بازی برای اولین بار در دور جاری جام ملتهای اروپا از حریف عقب افتاد و تلاش این تیم برای جبران گل خورده، آن را در وضعیتی قرار داد که حریفان هلند در بازی های قبلی با آن مواجه بودند؛ به عبارت بهتر هلند در برابر ضد حملات آسیب پذیر شده بود.

روسیه که جوان ترین تیم مسابقات محسوب می شود، نه تنها در نیمه اول، بلکه به ویژه در 75 دقیقه آخر این بازی از هلند سریعتر بود، هر چند به وضوح قادر به دقاع کردن بازی های ایستگاهی نبود و در نهایت از همین جانب هم ضربه دید.

گل دقیقه 86 هلند از ضربه آزاد رافائل فن در فارت و ناتوانی مدافعان روسیه در کنترل فن نیستلروی مقابل دروازه خود به دست آمد.

آرشاوین 27 ساله که دو بازی اول جام ملتهای اروپا را به دلیل محرومیت از دست داده بود، سیار آماده نشان داد و بازیکنان هلند در اکثر مواقع نتوانستند مانعی برای او ایجاد کنند.

روسیه در شرایطی هلند را در یک چهارم نهایی شکست داد که برای رسیدن به این مرحله در یک بازی سرنوشت ساز سوئد را مغلوب کرده بود، اما از سوی دیگر هلند در مرحله گروهی 9 امتیاز کسب کرده بود و در مجموع سه بازی حریفان خود را 9-1 شکست داده بود.

همچنین روسیه آخرین بازی خود را سه روز پیشتر با بازیکنان اصلی خود انجام داده بود، در حالیکه هلند چهار روز قبل و با بهره گیری از بیشتر بازیکنان ذخیره خود در بازی آخر مرحله گروهی شرکت داشت، با این وجود هلند هیچ شباهتی به تیم هماهنگ سه بازی گذشته نداشت.

مارکو فن باستن مربی هلند پس از مسابقه گفت: "می شد گفت ما از نظر بدنی در وضعیت بهتری نسبت به روسیه بودیم، اما به هیچ وجه این مسئله امروز در زمین مشخص نبود."

این پیروزی به ویژه برای گاس هیدینک مربی هلندی روسیه اهمیت داشت که به عنوان یک مربی توانا در رساندن تیمهای نه چندان نامدار به مراحل بالای تورنمنت های عمده فوتبال شهرت دارد.

او در جام جهانی 2002 کره جنوبی را به نیمه نهایی رساند (زمانی که افشین قطبی به عنوان کمک او در تیم کره جنوبی فعالیت می کرد) و چهار سال بعد استرالیا را به دور دوم جام جهانی آلمان هدایت کرد.

روسیه روز پنجشنبه با برنده دیدار اتالیا و اسپانیا دیدار خواهد کرد.

مرد شنگول - ایران - مشهد
ایتالیای دوست داشتنی بعد از حذف اسپانیا روسیه رو هم شکست میده و میره برای فینال و قهرمانی
یکشنبه 2 تیر 1387

acid_pro - اتریش - وین
روسها واقعا زبباتر و برتر از هلندیها بازی کردند.هلندی بودن مربیشون نیز در شناخت کامل آنها از تیم هلند بی تاثیر نبود.
یکشنبه 2 تیر 1387

sh.s - امارات - دبی
من هم دوست دارم که جام بر فراز دست ایتالیایی ها ببینم. اما هیچ بعید نیست که فینال رو ترکیه و روسیه بازی کنند.
یکشنبه 2 تیر 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.