انتقاد نادران نسبت به طولانی شدن مرخصی زندان سلطان شکر

انتقاد نادران نسبت به طولانی شدن مرخصی زندان سلطان شکر

نماینده تهران نسبت به عدم بررسی تذکر وی به وزیر دادگستری در مورد طولانی شدن مرخص یک متهم معروف به سلطان شکر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس،‌ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در تذکری آئین نامه‌ای با استناد به ماده 92 آئین نامه داخلی مجلس گفت: تذکری را برای غلامحسین الهام وزیر دادگستری تهیه کردم که هیات رئیسه آن را به عنوان تذکر وارده قبول نکرد و به بنده ارجاع داد.
وی افزود: این تذکر در مورد مرخصی رفتن یک متهم که معروف به سلطان شکر است که وی از 25 اسفندماه سال گذشته مرخصی گرفته و هنوز به زندان بازنگشته است.
وی یادآور شد: در گذشته نیز چنین مشکلی وجود داشت. در تحقیق و تفحص از قوه قضائیه مشخص شده که یک هزار و 276 نفر از مجرمان که حکم داشته و محکوم به زندان‌های طویل‌المدت بودند، به مرخصی رفته و دیگر بازنگشته‌اند و بعضا در حین اتهام جرم دستگیر شده‌اند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر ما به وزیر دادگستری در رابطه با تخطی و ضعف از اجرای قانون در قوه قضائیه تذکر ندهیم، پس باید به چه کسی تذکر دهیم.
نادران افزود: این مسایل در کشور جاری است و مردم در این رابطه سوال دارند، ما در هر مورد نیز نمی‌توانیم اجازه تحقیق و تفحص بگیریم.
وی تاکید کرد:‌ وزیر دادگستری وزیر مسئول است، پس اگر وزیر مسئول نیست پست وزارت وی را حذف کنید و اعتراض و سوال‌های مجلس استماع نشود.
لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تفکر گفت:‌ براساس ماده 192 آئین نامه داخلی می‌توان به وزرا تذکر داد. ظاهرا این سنتی در مجلس هفتم بوده است.
وی افزود: این موضوع بررسی می‌شود و راه حلی را برای آن پیدا می‌کنیم، چرا که وزیر دادگستری شرایط ویژه‌ای دارد و مانند سایر وزیران نیست و باید راه حلی را برای آن پیدا کرد.

ramin_egmont - ایران - همدان
نام واقعی این سلطان شکر کیست؟
چهار‌شنبه 29 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.