ایران از دعوت کردن رئیس کلمبیا پشیمان شد

ایران از دعوت کردن رئیس کلمبیا پشیمان شد

آقای بالینجر در سخنرانی خود در حضور رئیس جمهور ایران وی را یک دیکتاتور "حقیر" خواند
مقام های ایرانی از قول قبلی خود برای دعوت از لی بالینجر رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک برای سفر به ایران صرف نظر کرده اند. وی کسی است که رئیس جمهور ایران را "دیکتاتور" خوانده بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تهران می گوید رؤسای دانشگاه های معتبر آمریکا قرار است در ماه نوامبر از ایران بازدید کنند اما از لی بالینجر رئیس دانشگاه کلمبیا به خاطر برخوردش با محمود احمدی نژاد دعوت نشده است.

آقای بالینجر سپتامبر گذشته در آستانه سخنرانی رئیس جمهور ایران در دانشگاه کلمبیا وی را به خاطر آنچه نقض حقوق بشر در ایران دانست محکوم کرد و یک "دیکتاتور حقیر" خواند.

او در همان سخنرانی از آقای احمدی نژاد خواست به او و تیمی از دانشگاهش اجازه دهد به ایران بیایند تا آزادانه با دانشجویان ایرانی تبادل نظر کنند.

آقای احمدی نژاد نیز بلافاصله پس از رفتن پشت میکروفون از وی دعوت کرد به ایران بیاید.

حالا معلوم شده است که دلخوری ها از آقای بالینجر عمیق تر از آن است که از وی برای سفر به ایران دعوت شود.

خبرگزاری مهر این هفته به نقل از سعید سهراب پول رئیس دانشگاه صنعتی شریف نقل قول کرد که "دانشگاه کلمبیا از بهترین دانشگاههای آمریکا در علوم انسانی است اما با توجه به اقدام نامناسب رئیس این دانشگاه دعوتی از وی به عمل نخواهد آمد."

آقای بالینجر در آن سخنرانی خطاب به رئیس جمهور ایران گفته بود: "شما دارای تمامی نشانه های یک دیکتاتور حقیر و سنگدل هستید" و آقای احمدی نژاد را متهم کرد که یا عمداً سخنان تحریک آمیز بر زبان می راند یا اینکه از دانش بی بهره است.

نه تنها رئیس جمهور ایران در همان زمان از رئیس دانشگاه کلمبیا دعوت کرده بود که به ایران بیاید بلکه رؤسای دانشگاه های ایران از جمله صنعتی شریف نیز در نامه ای انتقادی از وی خواستند به ایران سفر کند تا از نزدیک با واقعیت ها آشنا شود.

رؤسای پنج دانشگاه مهم ایران شامل صنعتی شریف، دانشگاه تهران، شهیدبهشتی، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت در نامه خود از رئیس دانشگاه کلمبیا و "دیگر هیئتهای علمی جستجوگر حقیقت" دعوت کردند با سفر به ایران از نزدیک با اقشار مختلف مردم، روشنفکران و محافل دانشگاهی این کشور صحبت کنند و واقعیتهای جامعه ایران را از نزدیک لمس کرده، بعد درباره حکومت ایران قضاوت کنند.

دکتر سهراب پور رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت که آقای احمدی نژاد "نظر مثبتی در زمینه حضور رؤسای دانشگاه های آمریکا در ایران دارد".

وی به خبرگزاری مهر گفت: "دعوت از روسای دانشگاههای معروف آمریکا برای حضور در ایران به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صورت می گیرد."

"تعدادی از روسای دانشگاههای معروف آمریکا از طریق آکادمی علوم آمریکا که با دانشگاه صنعتی شریف ارتباط علمی دارد به ایران دعوت می شوند تا از دانشگاههای کشور در نوامبر بازدید کنند."

وی همچنین ضمن اشاره به "تبلیغات منفی" در رسانه های آمریکا علیه ایران اظهار نظر کرد که "رفت و آمدهای علمی باعث می شود که دانشمندان این کشور با شرایط ایران آشنایی پیدا کرده و واقعیات را درک کنند و در بازگشت به آمریکا به روشنگری بپردازند."

ام آ تی، استنفورد و مریلند از دانشگاه هایی است که دکتر سهراب پور به سفر رؤسای آنها به ایران ابراز علاقه کرد.

ensan - ایران - تهران
کدام حقارت؟!
در تمام دنیا اگر تونستید کسی رو بیدا کنید که با 50 کیلو وزن و 150 سانتیمتر قد قاعده 100 سال به کشور گند بزنه جایزه دارید.
پنج‌شنبه 23 خرداد 1387

pouriya - ایران - رودسر
حقیقت همیشه برای بیخردان تلخ میباشد.
پنج‌شنبه 23 خرداد 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
طرف ترسیددوباره فحش بخوره !
پنج‌شنبه 23 خرداد 1387

صمد آقا - امریکا - آبادی بالا
شما فکر میکنید این روسای بهترین دانشگاههای ایران چه کسانی هستند؟ آیا فکر میکنید که آنقدر بار علمی و تجربه دارند که لایق این پستها باشند؟ همه شان آدم فروش و نان به نرخ روز خور حکومتند و اگر چنین نبودند که رییس دانشگاه نمیشدند! کثافتها خودشان را با روسای دانشگاههای کشور های دیگر مقایسه میکنند! ننگ بر شما آدم فروشان دغل باز!!!!
جمعه 24 خرداد 1387

persiangulf - ایران - تهران
ensan - ایران - تهران
قربان دهنت
جمعه 24 خرداد 1387

hamid2000ram - ایران - تهران
ensan - ایران - تهران
خیلی خوب گفتی
خوشم امد
جمعه 24 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.