رئیس قبیله صدام حسین کشته شد

رئیس قبیله صدام حسین کشته شد

شیخ علی الندا کسی بود که پس از اعدام صدام حسین در اواخر سال 2006، جنازه او برای دفن به وی به عنوان رئیس قبیله تحویل داده شد
شیخ علی الندا، رئیس قبیله بوناصر که صدام حسین، رهبر سابق عراق به آن تعلق داشت بر اثر انفجار بمبی که زیر خودرو حاملش جاسازی شده بود، کشته شد.

این حادثه هنگامی رخ داد که شیخ علی از سفر به تکریت به شهر عوجه، زادگاه صدام حسین باز می گشت و طی آن، راننده شیخ علی الندا نیز کشته و دست کم یکی از محافظانش بشدت مجروح شد.

شیخ علی الندا کسی بود که پس از اعدام صدام حسین در اواخر سال 2006، جنازه او برای دفن به وی به عنوان رئیس قبیله تحویل داده شد.

هنوز معلوم نیست که چه کسانی در ترور شیخ علی الندا دست داشته اند و انگیزه آنان چه بوده است اما یکی از مسئولان واحد ضد تروریسم پلیس استان صلاح الدین عراق گفته است که شیخ علی الندا قربانی حمله تروریستی شده است.

شمار اعضای قبیله بوناصر به حدود بیست هزار تن می رسد که از اعراب سنی مذهبند و در زمان حکومت صدام حسین، سمتهای مهم سیاسی و امنیتی داشتند، کارکنان برخی از نهادهای حساس حکومت صدام حسین از جمله سازمان اطلاعات و گارد جمهوری تقریباً همگی از اعضای قبیله بوناصر بودند.

با این حال شیخ علی الندا به سران قبائل عرب سنی مذهبی پیوست که با تشکیل شوراهای موسوم به بیداری به حمایت از عملیات آمریکا علیه گروههای شبه نظامی وابسته به شبکه القاعده پرداختند و احتمال می رود دلیل ترور او نیز همین باشد.

تعدادی از سران این قبائل از هنگام تشکیل شوراهای بیداری تاکنون ترور شده اند، محمود، برادر شیخ علی الندا نیز در سال 2006 به ضرب گلوله از پای درآمد.

از زمان سقوط رژیم صدام حسین، اعضای قبیله بوناصر چند بار هدف حمله قرار گرفته اند.

shazdeh57 - المان - دوسلدورف
ترور به هر شکل وهر صورت کار درستی نیست این ملعم باید زنده میماند تا قصاص جنایاتش در خرمشهر در جنگ عراق علیه ایران را مثل صدام گور به گور شده میداد.
چهار‌شنبه 22 خرداد 1387

dandy - امارات - امارات
جهنم ....
چهار‌شنبه 22 خرداد 1387

systemmrd - ایران - تهران
چاه کن همیشه ته چاهه
تروریست هم اخرش ترور میشه
یعنی با ایجاد فرهنگ ترور خوش هم در این فرهنگ زندگی خواهد کرد و ...
جمعه 24 خرداد 1387

Aytak - ایران - تبریز
قتل در هر حالتی بد هستش چون...
جمعه 24 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.