کریس‌ دی‌برگ قطعه‌ای را برای ایران می‌نویسد

کریس‌ دی‌برگ قطعه‌ای را برای ایران می‌نویسد

کریس‌ دی‌برگ، خواننده ایرلندی گفت: کنسرت من در ایران قطعا یکی از شب‌های رویایی خواهد بود و فکر می‌کنم ترانه‌ای در خصوص آمدنم به ایران بسازم.

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در نشست مطبوعاتی که صبح امروز با حضور کریس دی برگ خواننده ایرلندی، محسن رجب‌پور مدیر برنامه‌های گروه آریان و مدیر موسسه ترانه شرقی، کنی تامسون مدیر برنامه کریس دی برگ، نینف امیرخاص تنظیم کننده قطعه مشترک آریان و کریس دی برگ، اندی کیم نماینده شرکت LG و خبرنگاران داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد،کریس دی برگ گفت:‌من سال‌ها آرزوی این را داشته‌ام که ایران را از نزدیک ببینم به خصوص اینکه می‌دانستم ایران کشوری با تاریخ و تمدن قدیمی است. موسیقی من در تمام جهان و ایران مورد قبول است‌.‌من به شخصه موسیقی کلاسیک را خیلی دوست دارم و مایلم بیشتر از موسیقی ایران بدانم.
این خواننده ایرلندی در خصوص رو به زوال رفتن موسیقی پاپ افزود: بسیاری از مردم می‌خواهند بگویند این نوع موسیقی به درد نمی‌خورد اما من موسیقی‌دان حرفه‌ای هستم و سه نوع علت برای این تفکر وجود دارد . یکی تغییر بسیار شگرف در صنعت موسیقی،ضبط غیرمجاز آن و دیگری کیفیت نوشتن ترانه‌هاست.البته همیشه مبارزه برای ارائه کیفیت بالا وجود داشته است.
وی تصریح کرد: زمانی که من شروع به کار کردم با گیتار ساز می‌زدم اما در حال حاضر مردم کامپیوتر را جایگزین ساز کرده‌اند و به همین دلیل آن احساس خوب موسیقی که از قلب انسان برمی‌آید از بین رفته است.البته علاقه شخصی من بر این واقعیت است که هنرمندان پاپ نمی‌توانند به تنهایی کار کنند بلکه سیاستمداران نیز باید کمک کنند.
کریس دی برگ در خصوص ساخت قطعه‌ای برای ایران گفت: کنسرت من در ایران قطعا یکی از شب‌های رویایی خواهد بود و فکر می‌کنم ترانه‌ها با توجه به مکان‌ها شکل می‌گیرد اما فکر می‌کنم ترانه‌ای در خصوص آمدنم به ایران بسازم.
سازنده قطعه رویاهای زیبا در خصوص انتخاب مکان مناسب برای کنسرتش در تهران گفت: من از همه مکان‌ها بازدید کرده‌ام اما بسته به اینکه کنسرتمان در تابستان و یا زمستان باشد باید مکان را انتخاب کنم.
البته این مکان‌‌هایی که دیدم قابل رقابت با دیگر جاهایی است که من کنسرت داده‌ام من می‌خواهم در ایران کنسرت بدهم و این برنامه آرزو و رویای من است.
خالق قطعه بانوی سرخ در خصوص اجرای قطعات خودش در ایران بیان داشت:‌ وقتی برنامه‌هایمان را برای کنسرت گذاشتیم برای اجرای قطعات به تفاهم خواهیم رسید. به عقیده من موسیقی باید آزادی بیان را با خودش داشته باشد.
کریس دی برگ درباره شناختش از ادبیات کلاسیک ایران گفت:‌ فردوسی یکی از شاعران حماسی ایران است که تاثیر بسیار زیادی در شعر فارسی گذاشته بنابراین اجرای اشعار این چنینی خیلی راحت نیست اما قطعا این کارها را هم اجرا خواهیم کرد.
وی در خصوص اجرا در تخت جمشید و دیگر مکان‌ها و همکاری با دیگر گروه‌ها اظهار داشت: من با بسیاری از هنرمندان همکاری داشته‌ام به نظر من همه چیز نیاز است و مطمئنا فرصت این اجراها خواهد بود.
کریس دی برگ در پاسخ به سوال بی بی سی در خصوص نبود آزادی در اجرایش به دلیل حذف بخش رقص‌های آن در ایران گفت:‌ما می‌خواهیم با شرایط ایران تفاوتی در کارمان ایجاد کنیم و این نبود آزادی نیست بلکه تفاوت در اجرای کار است.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران خارجی مبنی بر اینکه احساس شما از حضورتان در ایران با توجه به ممانعت بسیار مطبوعات خارجی اظهار داشت: من احساس کاملا امن و مطمئنی در ایران دارد به طوری که این امنیت بیشتر از لس‌آنجلس و لندن بود. من طرفدار انسانیت هستم و آمدن من به ایران این احساس را به من داد.
وی ادامه داد: در ایران من با گرمی و مهمان‌نوازی مردم روبرو شدم و وقتی به کشورم برگردم همین حرف‌ها را خواهم گفت که ایران امن و مطمئن است. من برای کار با گروه آریان به ایران دعوت شدم و وقتی به ایران آمدم متوجه شدم این گروه خیلی پرطرفدار است.
این خواننده ایرلندی بیان داشت:یکی از علت‌های حضور من در ایران عوض کردن دید مردم دنیا نسبت به ایران است. تهران شهر پویا،‌جالب و مدرن با یک تاریخ بسیار جالب است .تمدن پارسی ایران به 4000 سال قبل برمی‌گردد که یکی از تمدن‌های بسیار جالب دنیاست. عصر طلایی شما به 5500 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. هم اکنون نیز در دیدارم از موزه‌های ایران کارهای بسیار بی‌بدیل را دیدم که به نظرم زمانش رسیده که مردم متوجه شوند که در این کشور چیزهایی برای ارائه کردن به دنیا وجود دارد.
وی ادامه داد: من در مدت حضورم در ایران هیچ چیز منفی ندیدم من احساس آزادی را اینجا تجربه کردم.در ایران خانواده‌ها با بچه‌ها به بیرون می‌آیند و بیشتر به این قشر اهمیت می‌دهند و اولین چیزی که من در رستوران‌های تهران دیدم حضور همه نوع قشری بود.

*رجب‌پور: کنسرت کریس دی برگ می‌تواند دید مردم دنیا را نسبت به ایران عوض کند

در ادامه این نشست محسن رجب پور مدیر برنامه گروه آریان در خصوص اجرای کنسرت مشترک گروه آریان با کریس دی برگ گفت:ایشان در حال حاضر از مکان‌ها و بناهای ایران دیدن کردند و قرار شده بعد از رفتنشان از ایران برای کنسرت برنامه‌ریزی کنیم و مجوز را بگیریم.البته ما تاکنون درخواست مجوز نکرده‌ایم اما سال گذشته احمدی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد اعلام کرد که هیچ مشکلی برای کنسرت ایشان وجود ندارد.
وی افزود: ما ابتدا قصد داشتیم این کنسرت را تابستان در استودیوم دوچرخه سواری آزادی برگزار کنیم اما احتمالا برای مهر و آبان خواهد بود.
مدیر شرکت ترانه شرقی ادامه داد:ما تاکنون در خصوص مسائل مالی با کریس دی برگ و هیئت همراه ایشان صحبتی نکرده‌ایم و ایشان نیز هیچ پولی را دریافت نکرده‌اند. بلکه تنها با احترام به صلح و انسان دوستی همه کارها را انجام داده‌‌اند و تازه قصد داریم بعد از جلسه امروز در خصوص این موارد صحبت کنیم.
وی در خصوص انتخاب این خواننده برای همکاری با گروه آریان بیان داشت: من 9 سال پیش تصمیم گرفتم گروهی را از خارج برای اجرا به ایران بیاورم و این کار را از کشورهای عربی آغاز کردم .وقتی علی پهلوان هم اسم کریس دی برگ را آورد من به این موضوع فکر کردم که ما ایرانی‌ها شعرهای او را می‌خوانیم ولی چرا خارجی‌ها زبان ما نمی‌خوانند و از آنجائی که بار مثبت ترانه‌های کریس دی برگ همان چیزی است که ما دنبالش هستیم ایشان را انتخاب کردیم.
رجب پور ادامه داد: حضور ایشان نشان می‌دهد ما ایرانی‌ها دارای فرهنگ قوی هستیم مطمئن باشید ایشان در ایران کنسرت می‌دهد و کنسرت او در ایران می‌تواند دید مردم دنیا را نسبت به ایران عوض کند.
وی با اشاره به قطعات اجرایی این کنسرت گفت:‌در این کنسرت گروه آریان 8-7 قطعه را به تنهایی، کریس دی برگ نیز 8 قطعه را به تنهایی اجرا و سپس چند قطعه مشترک را می‌نوازند. البته ایشان هر چه می‌خواهند اجرا کنند را به ما می‌دهند و ما نیز با انتخاب ارشاد قطعات را برای کنسرت در نظر می‌گیریم.
رجب پور با اشاره به اینکه کریس دی برگ در مدت حضورش در ایران موسیقی سنتی ایران را بیشتر از پاپ گوش کرده، اظهار داشت:در این مدت ایشان کارهای علیزاده، کلهر ،افتخاری و ... را گوش کرده‌اند و کمتر از 30 ثانیه موسیقی پاپ گوش کرده‌اند.بر این اساس ما پیشنهادی را برای اجرای تلفیقی با موسیقی سنتی به او داده‌ایم.
رجب پور در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا مقامات هنری ایران با کریس دی برگ دیدار داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از مقامات و مسئولان هنری برای دیدار با ایشان با من تماس نگرفته‌اند البته ناگفته نماند که در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتاد یعنی اجرای کنسرت منوط بر این نیست که حتما مقامات هنری آن را ببینند.

کریس دی برگ،خواننده ایرلندی هنگام ورود به محل برگزاری نشست خبری

مترجم همزمان در کنفرانس خبری کریس دی برگ

ocean bird - ایران - ایران
دوستان ممکنه برای من بفرمایید علت جذابیت ایران برای این خواننده چیه؟ غیر از تمدن و فرهنگ
سایت رادیو فردا نوشته خواننده سوئدی ُ اینجا نوشتند هلندی!!!
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

persia_64 - ایران - طهران
به یاری حق / به زودی رژیم اسلامی سر نگون میشه و پای همه هنرمندان جهان به ایران باز میشه / فقط دعا کنیم سر این یکی بلایی نیارند که مایه آبرو ریزی بشه
یک بار شنیده بودم بسیجی ها به کنسرت گروه آریان در اصفهان حمله کردند / ایندفعه را خدا ختم به خیر کند
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

sp1 - ایران - تهران
با سلام
از دست اندرکاران سایت بابت اطلاع رسانی دقیق و جذاب سپاسگزاری می کنم - خواهشی داشتم و آن اینکه اگر امکان دارد متن یکی از ترانه های کریس دی برگ را در سایت خود درج نمائید./ با تشکر
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

zpirooz - آلمان - آخن
persia_64 - ایران
دوست عزیز لطفا تهران رو با ت بنویسید اصولا کلمه ای که ریشه فارسی داره باید با حروف اصلی فارسی نوشته بشه
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

Mahsa_46 - ایران - تهران
اگه میشه وقتی که تاریخ دقیقش معلوم شد منو بی خبر نذارید،
خیلی دوست دارم برم و از نزدیک کنسرتش رو ببینم ولی حیف که
محدودیت هایی داره.
چه خوب می شد اگه خواننده های دیگه هم به ایران می اومدند و
کنسرت اجرا می کردند...مثل مایکل جکسون...هههههههههههههه
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

garadagh - سویدن - مالمو
عجیبه این روزها همه مپخوان برن ایران مارادونا وکریس دی برگ...
جور توریستها رو اینا میکشند.
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

(_JuSt MujiZ_) - پاکستان - لاهور
عجیبه والا . دکتر اس ام اس جون تو چرا دیگه عزیز .
جمعه 10 خرداد 1387

smsma - پاکستان - لاهور
کسی بهش چیز نگه ها رفیق دوران بچگیمه!!!
کریس جون کجایی دلم واست تنگ رفته!!!
جمعه 10 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.