روزنامه جمهوری اسلامی : اگر قوه قضائیه هم به سنتوری مجوز اکران بدهد , مردم سینماها را خواهند بست

روزنامه جمهوری اسلامی : اگر قوه قضائیه هم به سنتوری مجوز اکران بدهد , مردم سینماها را خواهند بست

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود از تلاش سازندگان فیلم "سنتوری" برای گرفتن حکم قضایی جهت اکران این اثر سینمایی خبر داد .

به گزارش عصرایران ، این روزنامه اصولگرا ، در بخشی از این نوشتار با تمجید از وزارت ارشاد به دلیل توقیف آخرین ساخته داریوش مهرجویی نوشت: " بدون آنکه درصدد ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم باشیم نمی توانیم از انصاف بگذریم که برخورد مسئولان این وزارت خانه با فیلم « سنتوری » یک برخورد منطقی متعهدانه و لازم بود. فیلم سنتوری از آن قبیل فیلم هائی نیست که با قیچی کردن بخش یا بخش هائی از آن بتوان به آن مجوز نمایش داد. هرکس این فیلم را دیده باشد بدون آنکه ذره ای تردید به خود راه دهد اساس آنرا در تضاد با فرهنگ و سنت جامعه ایرانی تشخیص خواهد داد. در این فیلم اخلاق اعتقادات احکام شرع و متولیان احکام شرع همه زیر سئوال رفته اند. اگر این بخش های معیوب از فیلم سنتوری حذف شود اصولا چیزی باقی نمی ماند تا بتوان آنرا عرضه کرد. "

این روزنامه افزود:"شاید مدافعان فیلم سنتوری به نتیجه داستان فیلم که نجات یافتن یک معتاد و فعال شدن او برای به راه آوردن دیگران است متوسل شوند و جهت گیری آنرا مثبت بدانند اما سئوال اساسی اینست که آیا درست است که برای رسیدن به چنین نتیجه ای از مسیری عبور کنیم که سرتاسر آلوده انحرافی لغزنده و در تضاد با فرهنگ و سنت جامعه است !

این همان استدلالی است که متاسفانه پشت بعضی از مجموعه های تلویزیونی نیز قرار دارد و « ساعت شنی » یک نمونه از همین قبیل مجموعه ها بود. مدافعان « ساعت شنی » با همین استدلال غیرمنطقی از آن دفاع می کردند ولی خوشبختانه اظهارنظرهای قوی و کارشناسانه صاحبنظران فرهنگی که در قالب مصاحبه و مقاله منتشر شدند توانست مسئولان تلویزیون را مجاب کند و آن مجموعه را کوتاه کنند هر چند پخش همان قسمت ها ضایعات خود را در جامعه برجای گذاشت . فیلم مسموم « مارمولک » نیز همین وضعیت را داشت ."

جمهوری اسلامی خبر داد: شنیده می شود دست اندرکاران فیلم سنتوری برای گرفتن مجوز نمایش به دستگاه قضائی متوسل شده اند و تلاش می کنند حکمی بگیرند که با آن بتوانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را وادار به عقب نشینی کنند .

این روزنامه در ادامه از قوه قضاییه خواست حتی اگر روال قانونی کار تولید "سنتوری" هم طی شده است ، در این باره طرف وزارت ارشاد را بگیرد: "بدون آنکه کسی را متهم کنیم لازم میدانیم این نکته را یادآور شویم که دست اندرکاران تولید هر فیلمی قطعا برای حل مشکل خود توجیهاتی دارند که آنها را مطرح می کنند. حتی شاید بعضی پیچ و خم های قانونی را هم با راهنمائی افراد آشنا با زوایای قوانین و مقررات طی کنند که ظاهری موجه داشته باشد اما مسئولان قوه قضائیه در مواردی که مسائل مهمی از قبیل مواجه بودن اعتقادات و اخلاق جامعه با مخاطرات مطرح هستند نباید خود را در این چارچوب ها محدود نمایند. مصالح نظام و منافع مردم باید در چنین مواردی محور باشند و داوری ها باید بر این اساس باشد. اجرای صحیح قانون نیز فقط از این طریق میسر است و غفلت از این اصل به بیراهه رفتن است ."

جمهوری اسلامی در پایان تهدید کرده است: "مردم را به نافرمانی دعوت نمی کنیم اما توجه مسئولان محترم قوه قضائیه را به این واقعیت جلب می کنیم که اگر فیلم هائی از قبیل « سنتوری » که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حق نمایش آنرا ممنوع کرده بتوانند از قوه قضائیه مجوز نمایش بگیرند نوبت به ورود مردم به صحنه خواهد رسید. در آن صورت این مردم هستند که در هر سینمائی که بخواهد چنین فیلم آلوده ای را نمایش بدهد خواهند بست . بنابر این به صلاح قوه قضائیه است که این تصمیم خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نشکند."

babaktoronto - کانادا - تورنتو
خیلی جالب است به یخشهایی از این نامه توجه کنید:
از قوه قضاییه میخواهیم که طرق وزارت ارشاد را بگیرد. اقای مسیح مهاجر نماینده اقای خامنه ای و صاجب امتیاز روزنامه جمهوری اسلامی که نسخه های روزنامه شما تنها برای سپاه چاپ میشود اگر اسمش قوه قضاییه است که دیگر نباید توصیه به موضع گیری بر له یا علیه کسی شود. اما بیدادگاه قضاییه که قوه قضاییه شما نمونه درست ان است نیاز به توصیه هم دارد همان کاری که شما اخوندها مرتب میکنید و قضات را توصیه به پارتیبازی میکنید. و اما دومین نکته این نامه مهمل این است که در پاراگراف اخر اورده: ما به نافرمانی دعوت نمیکنیم اما اگر این فیلم پخش شد مردم می ریزند و سینمای نمایش دهنده فیلم را تعطیل می کنند . اقای مسیح مهاجر دوست و رفیق شفیق اقای خامنه ای این که شد همون دعوت مردم به نافرمانی مدنی و این هم یعنی مملکت جسین قلی خانی. البته ما سالهاست که میدانیم که مملکت تحت امر شما به سبک حسینقلی خانی اداره میشود که اینهم شاهد که از غیب رسید. و اما نکته اخر:
از کدام مردم صحبت میکنید؟ مردم تحت امر شما که در تمامی تظاهرات ها و شعبده بازیهایتان مانند استقبال از مقام معظم رهبری در سفرهای پرخرجشان و یا دکتر محمود باید به خیابانها بیابند تا مبادا ضد انقلاب به تو خالی بودن انقلاب شما پی ببرد؟ یا مردم عادی کوچه و بازار؟ مردم عادی کوچه و بازار که اگر همین چهارتا فیلم و سرگرمی را هم نداشته باشد که دق میکند پس منظور شما از مردم باید نوع اول باشد یعنی مواجب بگیران خودتان که اصلا وظیفه شان در چنین مواقعی در صحنه بودن است. بله باید بگویم انها همانطور که قبلا هم نشان داده اند از شما به یک اشاره و از انها به سر دویدن است البته سری که درش مغز نیست و خوشبختانه تعدادشان هم بسیار اندک وکم که تنها با سرنیزه بر ان اکثریت حکومت میکنند. و روزی این اکثریت خاموش بساط ظلم و ستم شماها را بر خواهد چید.
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

fardad - انگلستان - لندن
ای گاومیشهای عرب در ان صورت خواهید دید که سنتوری پر فروش ترین فیلم سال خواهد بود اگر بسیجیهای مزدور سینماها رو نبندند.
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

newyork - United States - نیویورک
فیلم خیلی قشنگی لابد چون توش اخوند نیست مردم در سینماها رو میبندن
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

maryam97 - مالزی - پنانگ
اونهایی که می خوان در سینماها رو با پخش این فیلم ببندند خودشون انگند وآلوده که به این فیلم میگن آلوده.
همش برای فرار از حقیقته...
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

bahram1 - ایران - تبریز
برو گم شو
چطور به جای مردم نظر میدن. مسموم شما و اون مغز کوچیکتونه
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

sepahan - ایران - اصفهان
در قسمت اخر منظورش ازمردم کیه؟
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

majid oogi - ایران - تهران
اصولا روزنامه جمهوری اسلامی یک روزنامه کثیف و پوچ و بی محتوا است که اگر به زور سهمیه از ادارات نگیرد خیلی زودتر از اینها باید بسته میشد .البته این را باید گفت که خامنه ای به شدت از این روزنامه پشتیبانی میکند . ولی باید بدانیم که امثال آقایان داریوش مهرجویی . مجید مجیدی . بهرام بیضایی و مخمل باف و دیگران از این دست برای این کشور با این مدیریت حیف هستند برای همین ها امثال حاتمی کیا یا ده نمکی خیلی خوبند . من اگر جای آقای مهرجویی بودم لحظه ای در این کشور بی قانون نمی ماندم . در این اوضاع افغانستان بهتر از ایران است .
برای این بیسوادان پرمدعا
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

hramezani - ایران - مشهد
منظور این روزنامه از مردم همان چماق بدستان یا محترمانه تر لباس شخصی هایی هستند که با زور چماق سخنرانی ها و... مخالف منافعشان راتعطیل می کنند
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

8036 - ایران - اصفهان
با سلام : ( حقیقت تلخ است ) اولا" این ذره ای از حقیقت است که در طول این ( 30 ) سال بر سر مردم ایران آورده اید ثانیا" غلط کرده اید که میگوئید این فرهنگ و سنت جامعه ایرانی است این فرهنگ و پیشرفتهای ( جمهوری اسلامی ) است که بر سر مردم و جوانان ایران زمین درطول 30 سال کثافت بازیهایتان در آورده اید ثالثا" فیلم آلوده خود و جمهوری اسلامی هستید که 30 سال در حال اکران است خدا لعنت کند آن کارگردان و تهیه کننده و دست اندرکاران این فیلم 30 ساله را . و در آخر خاک بر سر آن دسته از مردم کنم که حرف شما ( جمهوری اسلامی ) را گوش میدهند. با تشکر
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

armin19808 - ایران - شیراز
من این فیلمو سه بار دیدم . حقیقت تلخه همیشه و آقایون مغرور و متکبر این رژیم تحمل این تلخی رو ندارند! دیکتاتوریه دیگه کاریش نمیشه کرد . فیلم پرمحتواییه که البته جا داشت بهتر هم باشه ولی مطمئنم دستشون بسته بوده . بیچاره کارگردانها و هنرمندان ما که تو این فضای مسموم و محبوس گندیدند . اینا همه نشانگر دموکراسی و آزادی بیان تو ایران هستش دیگه ! البته ما هر روز شاهد چند نمونه مختلف از این فیلمها و موضوعات بطور پخش زنده در جامعه و اطرافمون هستیم پس اگه قرار باشه این جور فیلمها مجوز نداشته باشند باید دستور کور شدن تمام ملت هم بزودی صادر بشه ...
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

zpirooz - آلمان - آخن
مردم یا جوجه بسیجی های دونه حرومخور؟
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

twelve - آریانا - شیراز
مردم سینما می بندند یا بسیجی های عرب پرست مزدور ؟؟!!
مردم مگه مثل شما وحشی اند ؟! مگه مردم مثل شما موش خور و بادیه نشین اند ؟! مگه مردم مثل شما از عصر جاهلیت آمده اند ؟! عرب رو باش که مدافع حقوق ایرانی و فرهنگ ایرانیست !! این فیلم و تمام فیلمهایی که نام برده شد ، همگی هویت واقعی شما عرب های نفهم گور گریخته را عیان میکند ، مخصوصا همون فیلم مارمولک که همه جاتون رو سوزونده !! از روزنامه ای که تحت حمایت و نظارت مستقیم رهبری فاشیست و دیکتاتور زمانه اداره میشه چیزی جز این انتظار نمیره ! خدا رو شکر آگاهان در جامعه زیادند و مثل سال 57 نیست که همه پوزشون رو توی یک آخور بزنن!!
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

ehsan_14 - اتریش - وین
نگو مردم.بگو حزب الا کثیف/
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

dor az vatan - انگلیس - لیدز
یکی تورو خدا در این طویله رو ببنده که فقط بلده عرعر کنه.البته ببخشید چون این روزنامه از خر و طویله هم پست ترن.
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

ensan - ایران - تهران
فیلمی رو که تمام مردم دیده اندو لذت کافی بردند دیگه برای چه اکران بشه.اقای مهرجوئی خسته نباشن.
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

persia_64 - ایران - طهران
خیلی جالبه / جای مردم نظر میدن و جای مردم تصمیم میگیرن
آخرش هم به اسم مردم خراب کاری میکنن
این احمق ها فکر میکنن تو ایران 70 میلیون مسلمان شیعه دوازده امامی امام زمانی ولایت فقیهی داره زندگی میکنه /
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

haman - امریکا - نیوجرسی
مردم . 100 در مردم همین کاز رو می کنند . من مطمن هستم . مردم ما معتقد به اصول ایرانی و اسلامی خودشون هستن....!!!!
به این قبیل کار های افتخار می کنند
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

ehsan mn - ایران - ایران
آخوند فقط یکی
اونم همونی که خطبه ی عقد علی سنتوری و هانیه رو خوند
و قبلشم تا چشمش به سنتور افتاد رفت طرفشو یه تیکه ای نواخت
اگر بیای همون جوری که بودی ـــــ کم میارن حسودا از حسودی
اگه فیلم اکران بشه همتون از حسودی میمیرین
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

garadagh - سویدن - مالمو
راست میگه همون مردمی که رای میدن و ..........اینکار رو هم میکنن
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
اگر منظور ان روزنامه نان به نرخ روز خور از مردم همان چماق به دستان مفت خور بسیجی است حق با اوست.مردم مدتهاست که این فلیم را نه یک بار بلکه چندین بار دیده اند.و نظرات انها در مورد این فیلم ان چیزی نیست که این روزنامه و زارت ارشاد غیر فرهنگی عربی دارند.چون حرفهائی که در این فیلم زده می شود حقیقت استثمار ننگین مذهبی اسلامی و تاریخی جوانان این مرز و بوم است.اسلام هنر و فرهنگ را از ما گرفت و بجای ان اداب سیخ و سنگ و با چه پائی اول وارد توالت شدن را اموخت.
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

saharuk - انگلستان - نپوکاسل
مردم از این غلطها نمیکنن...از کی تا حالا مردم مهم شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

حسن کچل - امریکا - نیو یورک
منظورش از مردم کیه
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
ههههههه مردم !
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

ocean bird - ایران - ایران
مصالح نظام و منافع مردم..... ؟؟؟!!!!
اجرای صحیح قانون ....؟؟؟!!!!
نوبت به ورود مردم به صحنه خواهد رسید!!!!
( سانسور نشده هاااا... خودم این طور نوشتم. چه کوتاه و خوب ایدپولوژی حکومت آخوندی ، در این خبر آورده شده!!!)
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
اقا اصلا اگه مردم دوست ندارن میگن حالا به هر دلیلی اعتقادی که اونم نه خوب میتونن فبلمی به این چر معنایی و قشنگی رو نگاه نکنن مجبور که نیست اهان مگه این که خود همین اخوندا ببیندن!!لولensan - ایران - تهران
موافقم!!
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

Mahsa_46 - ایران - تهران
وزارت ارشاد می دونه که این ملت بی جنبه اند .....
به خاطر همین به این فیلم های چرت مجوز نمی ده...
البته حقم داره...
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

Mahsa_46 - ایران - تهران
با عرض تاسف باید بگم :
نظراتون خیلی پوچ و بی معنا و بچه گانه هستش.......
شماها فقط بلدین ناسزا بگید........
اگه یکی تون تونست یه حرف حسابی بزنه و دلیل قانع کننده بیاره
منم می شم مثل شماها...د نمی تونید....
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

parinaz87 - المان - کلن
sepid.irooni - انگلستان - لندن

سپید خانم با شناختی که از عقاید تو نوشته هات دارم حتما این فیلم را ندیدی والا تعریف نمیکردی خصوصا حرفهای بهرام رادان به مادرش ...تو فیلم این یک فیلم انتقادی به مذهبیون و کلا مذهبه
اما خوب اگه خوشت اومده که خوشحالم که به هرحال همه دارند تغییر میکنند و خیلی خوبه !!!!
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
parinaz87 - المان - کلن من 6 بار این فلم رو دیدم!! عزیزم داستانش راسته دیگه حقیقت همیشه تلخه!!
ولی یه چیزیم هست اون جنابی که گفتن مردم اگه تو خیابونا بریزن دیگه این تو بمیری از این تو بمیری ها نیست جونم با این گند کاری های که شما ها تو ابران در در خلاف حق مردم می کنید و به اسم اسلام که اسمش بو هم داین خراب می کنید واسه خودتون!!!غیر از این بیش تر تیشه انتظار داشت!!
ملتی که با یه فیلمی و تقریبا واقعیت است ناراحت بشن !!و داستان سدتوریم جالب و درست بود اگه بریزن تو خیابونا واسه این فبلم باید بگم ...اصلا... .بگمم و خلایق هر چی لایق!!
و من خودم مسلمونم و افتخارم میکنم اسلام دینم ولی جمهوری اس.. گور به گور شده رو دوست دارم خفه اش کنم مگه شاه مسلمون بود و منم مسلمان هستم و خدایش اون مسلمونی بهتر بود یا این اخوندا!!!!مه اسمش رو خراب کردن!!!!!!
جمعه 10 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.